SIA “Tirdzniecības centrs Pleskodāle” 2023. gadā sasniedzis 13 652 938 eiro neto apgrozījumu, kas ir par 0,65% vairāk, nekā iepriekšējā gadā.
Pārskata gads ir noslēgts ar peļņu EUR 2 312 apmērā (salīdzinājumam – 2022. gada peļņa – 1 541 736 eiro). Finanšu rādītājus, tostarp peļņu, ietekmējuši ieguldījumi modes un dzīvesstila tirdzniecības centra “Spice” modernizācijā.
Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā “Spice” ir pilnībā atjaunots interjers koplietošanas telpās, nomainot visu apgaismojumu uz LED tehnoloģijām, un, ierīkojot efektīvākas iekārtas gaisa dzesēšanai un ventilācijai. Rekonstrukcija veikta arī 14 “Spices” nomnieku telpās ar kopējo platību 9027m2 – ir atjaunots interjers un veikta pakalpojumu modernizācija. Līdz ar tirdzniecības centra rekonstrukciju vairāki enkurnomnieki ne tikai atjaunojuši interjeru, bet arī modernizējuši pakalpojumus. Piemēram, veikalā “Zara” ir pieejama bezkontakta “Pick& Collect” stacija 350 sūtījumiem, savukārt restorānā “Lido” roboti palīdz savākt netīros traukus. Nomnieku klāstu papildina 11 jaunas tirdzniecības vietas.
Ieviešot ilgtspējas risinājumus, 2023. gadā pabeigta saules paneļu parka izbūve, ieguldot 450 000 eiro. Parka gada laikā saražota jauda bija 504 mWh, veidojot 7% no tirdzniecības centra “Spice” kopējās elektrības patēriņa.
Kopumā 2023. gadā tirdzniecības centru “Spice” apmeklēja 5,9 miljoni apmeklētāju, kas ir par 1% vairāk nekā 2022. gadā. Savukārt veikalu kopējais apgrozījums sasniedzis 147,2 miljonus eiro bez PVN, kas ir par 5% lielāks nekā 2022. gadā.
2023. gadā par 17,3% palielinājies arī “Spice Home” apgrozījums, sastādot 5 086 613 eiro. Pārskata gads noslēgts ar peļņu 1 662 136 eiro apmērā. Salīdzinājumam – 2022. gadā SIA “MKEE” peļņa bija 1 305 367 eiro.
Pērn “Spice Home” apmeklējumu skaits sasniedza 2 miljonus apmeklētāju, kas ir par 17% vairāk nekā 2022. gadā. "Spice Home" veikalu kopējais apgrozījums 2023. gadā palielinājās par 32%, sasniedzot 42 miljonus EUR bez PVN.
“Pēc vairākiem satricinājumu pilniem gadiem, ko bija izraisījuši COVID-19 pandēmija un Krievijas Federācijas iebrukums Ukrainā, 2023. gads iezīmējās ar tirgus atgriešanos normālajā biznesa režīmā,” komentējot uzņēmuma darbību pagājušajā gadā, saka “Spice” un “Spice Home” vadītāja Iveta Priedīte. Viņa piebilst, ka pēc dažādu ekspertu aplēsēm e-komercijas apjoms, kas ievērojami pieauga pandēmijas laikā, nu ir atgriezies pirms pandēmijas līmenī, un sastāda 12%-15% no kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma. “Vienlaicīgi visi nozares spēlētāji atzīst pieaugušo tā sauktā omnichannel lomu veiksmīgā un ilgtspējīgā tirdzniecības attīstībā. Tas, savukārt, iezīmē paliekošo tirdzniecības centru nozīmi,” rezumē Iveta Priedīte.