Rīgas lidosta ar Eiropas Savienības (ES) atbalstu tuvākajos gados īstenos rekonstrukcijas projektu lidlaukā, pilnībā pārbūvējot esošo ceturto peronu ar mērķi nodrošināt divējāda lietojuma Eiropas transporta tīkla (TEN-T) infrastruktūru civilajiem un militārajiem mērķiem.
Ar ES Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) parakstītais līgums par finansējuma piešķiršanu projektam Rīgas lidostā paredz pārbūvēt ceturtā perona cieto segumu vairāk nekā 80 000 kvadrātmetru platībā, izveidojot desmit dažādās konfigurācijās izmantojamas A-E klases lidaparātu stāvvietas, manevrēšanas ceļus un servisa joslas.
Projektā tiks izbūvēta arī elektroapgādes apakšstacija ar diviem neatkarīgiem ievadiem, lai nodrošinātu ceturtā perona apgaismojumu un lidaparātu stāvvietu elektroapgādi atbilstoši jaunākajām ES prasībām, iekārtotas lidaparātu apkalpošanai nepieciešamā aprīkojuma uzglabāšanas zonas perona piegulošajās teritorijās, izbūvēta lidlauka apgaismojuma sistēma, pārbūvēti apgaismojuma masti un prožektori, uzstādīta jauna videonovērošanas sistēma un ar to saistīto elektrotīklu izbūve, kā arī lietus ūdens novadīšanas sistēma.
Ceturtā perona rekonstrukciju plānots pabeigt līdz 2027.gadam, un projekta kopējais budžets ir līdz 39,3 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. CINEA finansējuma apmērs ir 50% no kopējās summas, bet atlikušos 19,7 miljonus eiro Rīgas lidosta segs no saviem līdzekļiem.
Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa norāda, ka CINEA atbalsts dos Rīgas lidostai iespēju palielināt lidmašīnu stāvvietu skaitu nākotnes attīstības vajadzībām, turpināt paplašināt kravu apkalpošanas zonu un vienlaikus sniegt savu ieguldījumu arī militārajā mobilitātē, kas ir nozīmīga pašreizējos ģeopolitiskajos apstākļos.
Pašreizējais Rīgas lidostas ceturtais perons ir izbūvēts pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, un tā izmantošanas iespējas ir ierobežotas, jo tas nav piemērots mūsdienu lidaparātu apkalpošanas vajadzībām.
Rīgas lidostas attīstības stratēģija paredz ceturtā un piektā perona apkārtnē veidot kravu apkalpošanas zonu jeb "kravu pilsētu". Šajā teritorijā 2020.gadā darbu sāka jaunizbūvētais specializētais kravu apkalpošanas perons, gadu vēlāk atklāts loģistikas kompānijas "DHL" reģionālais sūtījumu apstrādes un loģistikas centrs. Tam līdzās nacionālā aviokompānija "airBaltic" ir uzsākusi kravu apstrādes loģistikas centra "Baltic Cargo Hub" būvniecību.
Jau ziņots, ka 2023.gadā Rīgas lidostā apkalpoja kopumā 6,631 miljonu pasažieru, kas ir par 23,2% vairāk nekā gadu iepriekš, kad apkalpots 5,381 miljons pasažieru, taču par 15% mazāk nekā 2019.gadā, kad lidostā apkalpoti 7,798 miljoni pasažieru.
Rīgas lidosta ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.