Rīgas brīvostas pārvalde kategoriski noraida pārmetumus par tās nesaimniecisku darbību un par neprasmi rīkoties sarežģītos meteoroloģiskos apstākļos, DB informēja brīvostas pārstāve Anita Leiškalne.
Paziņojumā norādīts, ka neraugoties uz meteoroloģiskajiem apstākļiem Rīgas jūras līcī un Baltijas jūrā, laika posmā no 25. februāra līdz 28. februārim Rīgas brīvostā apkalpots 41 kuģis, no tiem 17 kuģi ienākuši, 21 izgājuši un 3 pārtauvoti.
Rīgas brīvostā apkalpotie kuģi ienākuši no Stokholmas, Roterdamas, Brēmenes, Gentes, u.c. Savukārt izgājuši uz Stokholmu, Roterdamu, Tallinu, Hamburgu, Norčēpingu, kā arī uz citām ostām.
DB jau rakstīja, ka starptautiskajā kuģošanas praksē publiskajos ūdeņos ledus laušanas funkcijas ārkārtas situācijās uzņemas valsts, tāpēc Rīgas brīvostas pārvalde lūdza Latvijas valdību, īpaši Satiksmes ministriju, uzņemties atbildību esošās krīzes situācijas risināšanai starpvalstu līmenī.
«Visu laiku tiek pārmests tikai Rīgas Brīvostai, ka tā nepietiekami efektīvi strādā, lai atbrīvotu ceļu ledū iesalušajiem kuģiem. Tomēr pēc likuma Rīgas Brīvostai ir jānodrošina ledus laušana tikai ostas teritorijā nevis visā līcī. Ostā arī pašlaik dienā tiek apkalpoti 10-14 kuģi, kas atbilst vidējam ikdienas režīmam. Atbildība ir jāuzņemas arī pašiem kuģu īpašniekiem, kas šajā sezonā kuģo bez ledus klases kuģiem un līdz ar to tehniski nav spējīgi pārvietoties,» sacīja A.Leiškalne.
Jāatgādina, ka uz 22. februāri ledū Rīgas jūras līcī bija iesaluši 34 kuģi, daži no tiem jau kopš 13. februāra. Kuģiem sāka beigties degviela, pārtika un ūdens. Stividori sūdzas, ka nav nekādas pārskatāmas kārtības, kādā kuģiem tiek sniegta palīdzība. Rīgas Brīvostai pieder tikai viens ledlauzis Varma un Rīgas Brīvostas pārstāvis Vladimirs Makarovs DB stāstīja, ka papildu ledlauža uzturēšana ostai gadā izmaksātu ap miljonu latu tāpēc līdzšinējo samērā silto ziemu dēļ lēmums par papildu ledlauža iegādi nav pieņemts.