Līdz ar jaunā t/c Rimi atklāšanu Rīgā, Biķernieku ielā, oficiālus atklāšanas svētkus piedzīvojis Latvijā otrais optikas outlets - Outlet Optika.
Kā norādīja optikas salonu Outlet Optika pārstāve Kristīne Gruznova, optikas mode nemēdz mainīties tik strauji kā to esam ieraduši redzēt apģērbu nozarē, tomēr ir zināmas tendences, kas dominē jaunās kolekcijās. Taču tirgotāji mēdz neievērot kādu nerakstītu noteikumu - nedrīkst mānīt savu pircēju, piedāvājot iepriekšējo sezonu brilles un saulesbrilles jaunāko kolekciju cenu kategorijā.
Vaicāta par cenu pārmaiņām, produktam nonākot outletā, K. Gruznova kā piemēru minēja Guess saulesbrilles, kas iepriekš maksāja 139 latus, bet outletā - 49 latus. Moschino briļļu sākotnējā cena bijusi 139 lati, taču, piemērojot 70% atlaidi, šī brīža cena ir 41,70 lati.
«Visbiežāk mūsu klienti brilles vai saulesbrilles Outlet Optika iegādājas cenā no 59 latiem līdz pat 89 latiem, savukārt pirktākie zīmoli ir Roberto Cavalli, Ferre, Furla, Police, Armani, Guess, Richmond, Vivienne Westwood, Bikkembergs, Extē. Atbilstoši vasarā ir vairāk pieprasītas šo zīmolu saulesbrilles, pārējā laikā - šo zīmolu briļļu ietvari. Pircējiem patīk arīdzan tādi franču zīmoli kā Sonia Rykiel, Kenzo,» sacīja K. Gruznova.
Otrā outlet salona atvēršanas izmaksas lēšamas ap 35 000 latu, tostarp arī izmaksas, kas bija nepieciešamas jaunas redzes pārbaudes aparatūras iegādei. Outleta atklāšanas izmaksas ir plānots atgūt divu gadu laikā.
Latvijā pirmais optikas outlets Outlet Optika tika atklāts 2010.gadā Tērbatas ielā 20, kas esot izteikta iepirkšanās iela ar vairākiem tūkstošiem garāmgājēju un garāmbraucēju dienā, akcentēja K. Gruznova.
Drīz Rīgā plānots atklāt arīdzan trešo Outlet Optika salonu. Trešo Outlet Optika plānots atklāt vasaras otrajā pusē, un tas atradīsies uz Valdemāra ielas, kas uzņēmuma skatījumā «ir viena no dzīvīgākajām ielām Rīgā». «Esam izvērtējuši to, ka tirdzniecība veiksmīgāk vedas, atklājot tirdzniecības vietas uz paralēlajām ielām jeb tām ielām, pa kurām ļaudis virzās uz vai no pilsētas centra. Līdz ar to ļoti rūpīgi izvērtējam tirdzniecības vietu ģeogrāfisko izvietojumu un potenciālo pircēju plūsmu, kas ik dienas dodas garām šai vietai. Taču jāteic, ka briļļu pirkums ne vienmēr ir spontāns lēmums, izņemot vasaras periodu, kad ikvienam ir nepieciešamas saulesbrilles. Tad saulesbriļļu pirkumi bieži vien raksturojami kā neplānoti. Savukārt optisko briļļu pirkumi ir mērķtiecīgāki un vairāk pārdomāti no pircēju puses,» teica K. Gruznova.
Outlet Optika ir viens no četriem ģimenes optikas uzņēmuma zīmoliem. Reģionos darbojas optikas saloni Metropole. Savukārt galvaspilsētā ir divi optikas saloni Outlet Optika un optikas studija Lonija. Uzņēmums attīstījies arī interneta vidē ar interneta veikalu kontaktlēcu lietotājiem Manaslecas.lv, trīs gadu laikā iekarojot 30% no Latvijas kontaktlēcu tirgus.
Plānots, ka šogad optikas veikalu tīkla apgrozījums pārsniegs 1 miljonu latu, kā arī tiks atklātas jaunas zīmola Metropole tirdzniecības vietas Latvijas reģionos.