Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mums ģimenē vienmēr ir bijusi spēcīga saikne. Stāsts, kādēļ kopā ar savu ģimeni esam optikas nozarē – saistīts ar manu jaunāko brāli. Viņam, pavisam mazam esot, ārsti piedēvēja skarbu diagnozi – viņš būs redzes invalīds. Paši to nespējām pieņemt, jo brālis - gluži tāpat kā visi bērni – bija dzīvespriecīgs, spēlējās ar mantām – nekas neliecināja, ka diagnoze varētu būt tik «smaga». Tolaik ar optiku bijām stipri uz «jūs» – nevienam ģimenē brilles nebija nepieciešamas. Turklāt optikas nozare nebija tik attīstīta, kā tas ir šobrīd, tostarp arī informācijas trūkums. Braucām uz Maskavu, lai atrastu un izgatavotu brālim nepieciešamās brilles ar neiedomājami biezām briļļu lēcām. Tas arī bija pirmais solis ceļā uz optikas nozari.

Jau vēlāk arī mana pirmā darba vieta bija LU Optometrijas centrs, savukārt mana mamma Lonija, kura šobrīd tur rūpi par viņas vārdā nosaukto optikas studiju Lonija, tolaik strādāja par konsultanti optikas salonā. Mūsu zināšanas auga, mēs vēlējāmies piepildīt mūsu pašu vēlmi – palīdzēt cilvēkiem kvalitatīvi ieraudzīt. Tādēļ vienā dienā sarīkoju ģimenes sapulci un pār visām varēm, dažādus argumentus minot, centos «pielauzt» ģimeni ieķīlāt bankā mūsu vienīgo īpašumu – dzīvokli, lai varētu saņemt aizdevumu biznesa uzsākšanai. Manī dzīvoja jaunības maksimālisms, tik tikko biju pabeidzis Rīgas Komercskolu un studēju LU biznesa vadību, un ar šādu priekšlikumu šokēju ģimeni. Viņu sākotnējās bažas bija milzīgas – un kas būs, ja neizdosies?

Es esmu tas, ko es daru. Un man patīk tas, ko daru.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani priecē nozares attīstība kopumā, arī pasaulē - tā ir attīstījusies neiedomājami ātri, un nav salīdzināms, piemēram, tas, kādas optikas preces bija iespējams iegādāties pirms 10 gadiem. Tomēr vienlaikus ir arī stagnācija domāšanas līmenī – katrs domā par savu izdevīgumu, bet nedomā par ieguvumu, ko var saņemt, ja varētu apvienoties, piemēram, dažādos projektos. Ir informācijas laikmets – cilvēks pirms ko iegādāsies, par to centīsies uzzināt informāciju no 10 avotiem – aprunāsies ar kaimiņu, palasīs avīzi, sameklēs internetā, palasīs atsauksmes utml. Citi optikas nozares spēlētāji tā pa īstam nav vēlējušies apvienoties, piemēram, kopīgos sabiedrības izglītošanas projektos par dažādām preču grupām – te ieguvēji būtu abi ikdienā savstarpēji konkurējoši uzņēmumi. Varu lepoties, ka atsevišķi optikas nozares spēlētāji ir ņēmuši piemēru no optikas Metropole aktivitātēm un pat «špiko» tās. Piemēram, ik gadu pie mums norisinās īpaša akcija – «Cik gadu – tāda atlaide!» – ir kāda optika, kas regulāri to «špiko» un pat pamanās izveidot līdzīgu vizuālo noformējumu uz saviem skatlogiem. Tāpat mūsu redzes aprūpes speciālisti gatavo informatīvus rakstus, un redzu, ka salīdzinoši nesen šo pieredzi ir pārņēmuši arī citi – veiksmīgi vai mazāk veiksmīgi, tas ir cits jautājums!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Mans prieks ir mani ilggadējie kolēģi – tie, ar kuriem «es varu iet partizānos». Mani iepriecina mūsu uzņēmuma radošais mārketings – mēs spēcīgi un pārliecināti laužam stereotipu, ka optikas nozare tāds «sausiņu bizness» vien ir.

Mani apbēdina tas, ka, godīgi atzīšos, vairs sejā neatpazīstu katru uzņēmuma darbinieku. Kad bijām mazs uzņēmums – visi bija «savējie», visus varēju apzvanīt – apsveikt dzimšanas dienās, ar bērna piedzimšanu, tāds individuāls un sirsnīgs kontakts. Šobrīd, tiekoties ikgadējā lielajā darba pasākumā, man ir jāsasprindzina savas pelēkās šūniņas, lai atcerētos, kuras pilsētas Metropolē darbinieks strādā. Iemesls tam ir gluži vienkāršs – uzņēmums strauji aug un mums ir piebiedrojušies jauni censoņi, kurus vēl neesmu paguvis iepazīt.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Jā, protams, var! Kā jau minēju iepriekš – optikas bizness nav «sausiņi» vien. Mums ir ļoti daudz, ko stāstīt un rādīt saviem sekotājiem. Turklāt esam izveidojuši arī savu īpašo Facebook darbinieku grupu, kurā aicināti tiek tikai darbinieki – pārspriežam un dalāmies, par ko vien vēlamies - šādi cenšamies būt viens otram tuvāki. Piemēram, salona darbinieki Ventspilī var uzzināt, ko piedzīvojis optometrists Rēzeknē.

- Vai uzņēmumā izjūtat problēmas, kas saistītas ar darbaspēku?

Jā un vienlaikus – nē. Varu apgalvot, ka mums ir «noturīgs» darba kolektīvs. Taču dažbrīd rodas grūtības atrast profesionālus redzes aprūpes speciālistus. Pabeidzot augstskolu un iegūstot maģistra grādu optometrijā, jaunajiem augstskolu absolventiem tā pa īstam nav pieredzes darbā optometrista kabinetā – katrs ir jāapmāca individuāli koriģēt redzi. Šis darbs tad paliek vairs, nevis augstskolas ziņā – kā tam loģiski būtu jābūt, bet gan darba devēja ziņā. Ir grūti atrast redzes speciālistus - optometristus reģionos, kas tieši ir mūsu biznesa lielākā specifika, jo viņi atbrauc studēt uz Rīgu no lauku reģioniem, bet galvaspilsētā satiek savu otro pusi, iemīlas un paliek tepat uz dzīvi. Tad mēs viņus dažādi motivējam, lai viņi nāktu atpakaļ uz reģioniem.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Viņam ir jābūt ar «zaļām asinīm» :) Ņemot vērā to, ka optiku Metropole raksturo zaļā krāsa, tad vēlamies, lai cilvēks, kurš vēlas būt viens no mūsējiem, tāds arī jūtas un pierāda to darbos. Viņam ir jābūt ne tikai labam darbiniekam, bet arī «savējam» - mūsu uzņēmumā valda sirsnīgas darba kolēģu attiecības, tādēļ iejusties te ir viegli, protams, ja tiek pieņemta uzņēmuma kultūra un ir sapratne par mērķiem, uz kuriem kopīgi ejam. Mēs meklējam un novērtējam cilvēkos mums līdzīgās vērtības. Kuras ir: spēt pieiet lietām netradicionāli. Lai patīk nozare. Būt koleģiālam un draudzīgam. Parējo spējam iemācīt.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Vienu no svarīgajiem mērķiem jau esam piepildījuši – kļūstot par vienīgo leģendārā Carl ZEISS briļļu lēcu pārstāvi Latvijā, tātad - jūtamies novērtēti.

Protams, vēlamies kļūt plašāki un ienest Metropoles dvesmu aizvien jaunās Latvijas pilsētās. Tāpat mums ir vairāki draudzīgie grupas uzņēmumi kā optikas saloni Outlet Optika, interneta veikals kontaktlēcu lietotājiem Manaslecas.lv, optikas studija Lonija – kāds no tiem dosies iekarot ārzemju tirgus.

Plānojam aktivitātes Lietuvas un Igaunijas tirgos. Šobrīd strādājm pie optikas veikala internetā opticroom.nl, kas savu startu piedzīvos Dānijā un Nīderlandē, jo ir uzticami partneri.

Esam izveidojuši principiāli jaunu projektu Latvijas tirgū – Manaslecas.lv Spot jeb kā to paši dēvējam «tirdzniecības kapsulu» kontaktlēcu lietotājiem, kuri steigā, dodoties uz tirdzniecības centru, turpat var iegādāties visu, kas nepieciešams kontaktlēcu lietotājam.

Meklējam savu izaugsmi ārzemju tirgos.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Neko, izņemot tirgot brilles nemāku :) Darba gaitas sāku kā kurjers LU Optometrijas centrā. Kur sekoja paaugstinājums par instrumentu speciālistu jeb tehniķi, kas uztur un labo optiskās un oftalmiskās iekārtas. Šis bija, kamēr mācījos, pēc tam konkursa kārtā izturēju un darbojos kā Bausch&Lomb tirdzniecības pārstāvis. Vēlāk tirdniecības direktors Baltijas valstīs tajā pašā kompāniijā. Tālajā 2003. gadā sapratu un pārzināju Baltijas optikas tirgu. Sapratu, ka reģionos uz to brīdi nav pieejama kvalitatīva optikas pakalpojuma/ koncepta. Tā radīju optiku Metropole. Viss pārējais secīgi. Esmu no tiem uzņēmējiem, kam nav noteiktas stingras stratēģijas un politikas, pie kuras pieturos un ne par kādu cenu neatkāpjos. Vēlos un spēju reaģēt uz dažādām biznesa iespējām, tā secīgi radās pārējie uzņēmumi jeb zīmoli, saskatot brīvās tirgus nišas.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Tā kā optika Metropole tika radīta kā koncepts reģionos, doma bija ienest lielo metropoļu (Milānas, Parīzes, Berlīnes) garšu šajās vietējās - mazākās un lielākās - reģiona pilsētās. Modes garšu. Profesionalitātes garšu. Servisa garšu.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Atverot pirmo optikas Metropole veikalu Ogrē – es pats slīpēju briļļu lēcas un izgatavoju brilles. Savukārt, mana kolēģe – optometriste Dace, kura bija pirmais redzes aprūpes speciālists, ko pieņēmu darbā, joprojām strādā pie mums.

Manuprāt, interesanti, ka uzņēmums tapa no nekā. No nieka atlaišanas pabalsta un maziem iekrājumiem. Un partneriem, kas bija gatavi piegādāt preci, un labiem apmaksas nosacījumiem. Tie bija pāris tūkstoši latu. Tā tapa pirmais optika Metropole salons Ogrē, kuru pats ar draugiem un ģimeni remontēju. Bizness, kas pārauga ķēdē un konceptā.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Ļoti novērtēju, ka optikas precēm ir samazināta PVN likme. Tādas īpašas un specifiskas vēlmes nav. Kā jau lielākoties vietējiem uzņēmējiem, arī man šķiet, ka nodokļu slogs, īpaši darbaspēka nodokļi, ir salīdzinoši lieli. Būtu PAR progresīvo nodokli, kas ļautu arī vairāk darbiniekam «saņemt».

Bet principā par valsti un likumdošanas orgānu vēlos uzteikt un teikt to labāko. Uzskatu, ka mēs pārāk daudz čīkstam un vainojam citus pie savām neveiksmēm. Lepojos ar savu valsti un to, ko mēs kā neatkarīga valsts tik īsā laika periodā esam sasnieguši. Urrā Latvijai!

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Man katra diena sākas un beidzas ar vieniem vienīgiem pārsteigumiem, gan ģimenes, gan profesionālā dzīvē. Esmu trīs dēlu tēvs. Viņi mani spēj pārsteigt katru dienu :) Profesionālajā dzīvē tāpat. Man ir mīļi kolēģi. Ik pa laikam viņi man sagādā dažādus pārsteigumus. Pārsvarā patīkamus. Dažreiz gadās pa kādam nepatīkamam. Kāds uzskata, ka dzīvē ir jāmeklē jauni profesionālie izaicinājumi. Tas citreiz saskumdina. Īpaši patīkami, kad patīkami pārsteidz bijušie darba kolēģi. Atceras Tevi kā labu vadītāju, lepojas ar uzņēmumu, kurā ir strādājis.

Mācos dzīvot dzīvi pēc kosmiskajiem likumiem. Ja Tu dari labas lietas, dod cilvēkiem labu, māci, attīsti un dalies ar viņiem, tad šīs lietas pēcāk notiek arī ar mani. Par to esmu pārliecināts. Viss mūsu uzņēmums ir uzcelts pēc šādiem likumiem un ar šādiem cilvēkiem :) Piemēram, šobrīd organizējam pozitīvisma kampaņu Palīdzi ieraudzīt!, kad aicinām ikvienu iedzīvotāju iesaistīties un atdāvāt saulesbrilles, ko paši vairs nelieto. Tālāk šīs saulesbrillītes saremontēsim un dosim tālāk senioriem uz pansionātiem. Viņu acis ir īpaši jāsargā no kaitīgajiem UV stariem, jo acis piemeklējušas dažādas slimības. Tas ir viens no vasaras labajiem darbiem, un gribas dot iespēju pēc iespējas vairāk cilvēkiem tajā līdzdarboties.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Manas ideālās pusdienas varētu būt jebkur un jebkad ar manu līgavu- topošo sievu Līgu. Vienmēr pietrūkst divvientulības ar viņu :)

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Tādu ļoti izteiktu līderu man nav. Protams, sekoju un iedvesmojos no daudz un dažādiem. Patīk Robins S. Šarma, John Assaraf. Simpatizē un iedvesmojos arī no vietējiem uzņēmējiem. Es patiesībā iedvesmojos un mācos katru dienu no saviem kolēģiem - tajā skaitā no mūsu vadītājiem: Maritas Johansenas, Armīna Graudiņa. Iedvesmojos no sava brāļa Mārtiņa Kossoviča, kas, protams, ir arī mans kolēģis.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Ģimene ir tā, kas saprot, noslauka asaru, samīļo. Viennozīmīgi.

Patīk aktīvs dzīvesveids. Maritas iespaidā pēdējā laikā daudz nodarbojos ar orientēšanās sportu. Orientēšanās laikā spēju pilnībā atstāt nevajadzīgās domas ārpusē un domāt tikai par orientēšanos, citādāk no purva ārā netikšu.

Ļoti patīk ūdens sporti. Kaitsērfings un veiks.

Katru gadu sezonā braucu uz kalniem slēpot.

Patīk ar ģimeni ceļot. Šo daram bieži un regulāri. Tuvāk un tālāk.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Viens no motīviem, pēc kā dzīvē vados, ir - kas viegli atnāk, tam viegli būtu jāaiziet. Nedarītu neko fundametālu. Iztērētu kādā izpriecā/ paceļotu. Nopirktu kaut ko savai Līgai :). Noteikti kaut kādu daļu ziedotu labdarībai.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Šajā nakts stundā neko smieklīgu nevaru izdomāt. Viss šķiet nesmieklīgs :)

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Dariet lietas citādi! Radiet savu «veiksmes stāstu», bet dariet to ar sirdi un vadoties pēc savām iekšējām sajūtām! Ir svarīgi lietas padarīt pa savam un piešķirt savu garšu. Mēs pārāk bieži domājam, ka vajag radīt/ darīt kaut ko ārkārtēji unikālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkuram uzņēmējam ir jāsaprot, ka, lai gūtu panākumus, nepieciešams laiks, tāpēc viena no biznesa veiksmes atslēgām noteikti ir pacietība, norāda Jānis Kossovičs, optikas uzņēmuma SIA OpticGuru īpašnieks.

Mēs netirgojam brilles, mēs dodam iespēju potenciālajiem klientiem super labi izskatīties un labi redzēt, teic J.Kossovičs, smejot, ka briļļu tirdzniecību viņi atstājuši konkurentu ziņā. Mūsu gadījumā klients mums ir kaut kas vairāk kā tikai cilvēks, kurš vēlas iegādāties no mums brilles, tāpēc labu attiecību uzturēšana un komunikācija ir vienas no mūsu uzņēmumu prioritātēm, norāda SIA OpticGuru īpašnieks, piebilstot, ka tikai šādā veidā iespējams uzbūvēt lojālu un uzticamu klientu bāzi. Tas, protams, nenotiek ātri, tāpēc tirgus iekarošana prasa laiku, taču uzņēmējiem nevajadzētu padoties pie pirmajām grūtībām, bet gan turpināt doties nosprausto mērķu virzienā, neraugoties uz ārējiem apstākļiem, secina J.Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas salonu tīkls Metropole ar bankas Citadele kredītlīdzekļu atbalstu 156 000 eiro apmērā ir atvēris trīs jaunus veikalus Rīgā, Dobelē un Cēsīs, un plāno vēl jaunu veikalu atvēršanu. Tādējādi šobrīd uzņēmuma optikas salonu skaits Latvijā ir paplašinājies līdz 26 veikaliem 19 Latvijas pilsētās.

Jaunie zīmola Metropole optikas saloni atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Mols, Dobelē, tirdzniecības centrā Rimi Brīvības ielā un Cēsīs, tirdzniecības centrā Globuss Raiņa ielā. Jaunais optikas veikals Dobelē ir pirmais zīmola Metropole salons, bet Rīgā un Cēsīs šobrīd ir jau divi uzņēmuma optikas veikali.

Zīmola Metropole veikalu īpašnieks Jānis Kossovičs stāsta, ka uzņēmums attīstību plāno vairākus gadus uz priekšu, taču tirgus situācija nemitīgi mainās, līdz ar to ir jābūt elastīgam un jāspēj atbilstoši reaģēt. «Šogad optikas salonu atklāšana notika salīdzinoši spontāni – saredzot jaunas biznesa iespējas un pieprasījumu, izdevību garām laist nevarējām. Tas ir skaidrojams ar izdevīgiem piedāvājumiem un nosacījumiem tirdzniecības nomas vietām,» norāda. J. Kossovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Uzņēmuma psiholoģiskais mugurkauls

Anda Asere,25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas kultūra sākas ar tās īpašniekiem un saistās ar visiem procesiem, kā un kādi darbinieki tiek pieņemti, kā tie savstarpēji komunicē, kādi ir saskarsmē ar klientiem

Tā DB pauž aptautājie uzņēmēji. «Uzņēmuma kultūra sākas ar dibinātājiem, un viņi ir atbildīgi par to – tā ir viņu kompānija. Kultūra ir visas organizācijas pamats – kā kompānija darbojas, kā pieņem darbā cilvēkus, kā novērtē rezultātus utt. Tas saistās ar pilnīgi visu. Bez labi definētas kultūras ir grūti saprotams uzņēmuma darbības un attīstības virziens,» skaidro Deivids Bizers (David Bizer), personāla atlases kompānijas Talent Fountain partneris.

Optikas salonu tīkls Metropole ir attīstījies kā ģimenes uzņēmums. Tāpēc sākotnēji īpašnieki pulcēja ap sevi cilvēkus ar līdzīgām vērtībām. «Šobrīd redzam, ka neesam kļūdījušies, un tās vērtības, ko mūsu ģimene bija tikai domās definējusi, sākot biznesu, joprojām ir noteicošās. Ir prieks, ka tās ir kļuvušas vēl dziļākas, vēl izteiktākas,» saka Jānis Kossovičs, optikas salonu tīkla Metropole direktors. Pieredze viņam ir iemācījusi, ka stiprus pamatus uzņēmējdarbībai var uzbūvēt kopā ar uzticamiem cilvēkiem, un tieši tobrīd veidoajs uzņēmuma kultūra. J. Kossovičam šķiet svarīgi to radīt dabiski, bez jebkādiem mākslīgiem teorētiskiem pamatprincipiem, jo tie var «neiesakņoties», radīt neizpratni darbiniekos, pārpratumus vai pat neveiksmīgus blakusefektus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trīs gadu pārtraukuma 15.aprīlī no jauna durvis vērs viena no Rīgas senākajām viesnīcām – “Metropole”. Četrzvaigžņu viesnīcā “Metropole” ir 84 numuri, kuros ir iespējams uzņemt līdz pat 159 viesiem.

“Metropole” ir viena no “Semarah Hotels” grupas viesnīcām. “Metropole” ar godu nes pilsētas senākās viesnīcas un pirmās biznesa klases viesnīcas titulu un ir bijusi galamērķis daudziem ievērojamiem Rīgas viesiem jau kopš 1871. gada. Tā atrodas pašā pilsētas sirdī, Aspazijas bulvārī 36/38, vietā, kur sākas Vecrīga, kas ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. “Esam lepni par to, ka pēc vairāku gadu pārtraukuma viesnīca “Metropole” atkal vērs savas durvis apmeklētājiem,” saka viesnīcas “Metropole” direktore Alisa Junga.

Slēdz vecāko Rīgas viesnīcu 

Uz nenoteiktu laiku no 26.oktobra tiek slēgta vecākā Rīgas viesnīca – “Metropole,”...

Viesnīcas telpās apmeklētāju apskatei būs pieejami muzeju eksponāti un mūsdienu Latvijas mākslinieku darbi. Biznesa tikšanās reizēm viesnīcā ierīkotas telpas pārrunām un sanāksmēm. Viesnīcas pirmajā stāvā atrodas bārs “De Commerce Gastro Pub 1871”.

“Ņemot vērā ārvalstu tūristu skaita pieaugumu Rīgā, šogad “Metropolē” plānojam sasniegt 2019. gada rezultātu līmeni, kad vidēji mēnesī viesnīcā nakšņoja ap 3200 viesu. Vienlaikus aktīvi turpināsim strādāt gan pie individuālu ceļotāju, gan biznesa klientu un tūristu grupu piesaistes,” turpina A. Junga, norādot, ka no jauna atvērtā viesnīca “Metropole” nodrošinājusi arī 28 jaunas darbavietas vietējiem iedzīvotājiem.

Šobrīd Latvijas viesnīcu tīkls “Semarah Hotels” piedāvā kūrorta viesnīcu “Lielupe” Jūrmalā un divas viesnīcas Rīgā – pieczvaigžņu dizaina viesnīcu “Grand Poet Hotel” Raiņa bulvārī un četrzvaigžņu vēsturisko viesnīcu “Metropole” Aspazijas bulvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas optikas uzņēmums atver pirmo salonu Lietuvā

Zane Atlāce - Bistere,31.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Outlet Optika uzsācis darbību Lietuvas tirgū, 31.augustā atverot pirmo optikas salonu Viļņā. Drīzumā kaimiņvalstī plānots atvērt arī otru veikalu, informē uzņēmumā.

Attīstot savu darbību, Outlet Optika vadība ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu - turpmāk par pašmāju tirgu uzskatīt ne vien Latviju, bet arī Lietuvu.

«Dažu gadu laikā Latvijā esam atklājuši jau 6 optikas salonus, kuri mudinājuši noticēt, ka šis bizness ir eksportspējīgs. Pēc rūpīgas kaimiņvalstu nozares analīzes, esam nolēmuši pirmo soli spert Lietuvas virzienā,» saka Outlet Optika līdzīpašnieks Jānis Kossovičs.

«Izvērtējot Lietuvas tirgu, atzinām, ka mums noteikti ir iespēja attīstīties kaimiņzemē. Lai arī Lietuvas tirgus ir daudz piesātinātāks, ja salīdzinam to ar Latviju,» komentē Outlet Optika līdzīpašnieks Mārtiņš Kossovičs. Viņš piebilst, ka dažu mēnešu laikā Viļņā tiks atklāts vēl viens optikas salons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: METROPOLE

Redzes pārbaude ir būtisks solis, lai uzturētu labu redzes veselību, un pēdējos gados ir parādījušās jaunas iespējas, kas atvieglo šī svarīgā pakalpojuma pieejamību. Metropole Optika ir ieviesusi attālinātās redzes pārbaudes, kas ļauj klientiem saņemt kvalitatīvu konsultāciju no speciālista, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas. Par šo jauno pakalpojumu un tā priekšrocībām mēs runājām ar Metropole Optika vadošo optometristi Aiju Makovsku.

Kāpēc attālinātā redzes pārbaude?

Tehnoloģiju attīstība pēdējos gados ir būtiski mainījusi veselības aprūpes nozares darbību, un optika nav izņēmums. Aija Makovska stāsta: "Attīstoties tehnoloģiskajām iespējām, arī telemedicīna pasaulē un Latvijā strauji attīstās. Mēs Metropole Optika redzējām iespēju nodrošināt kvalitatīvu redzes pārbaudi ikvienam Latvijas iedzīvotājam, pat ja speciālistu pieejamība konkrētās pilsētās nav pietiekami ātra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rīgas Metropole: Pašvaldības ir ķīlnieku lomā ANM un ES fondu projektu īstenošanā

Db.lv,03.03.2023

Karīna Miķelsone, Rīgas Metropoles līdzpriekšsēdētāja un Ādažu novada domes priekšsēdētāja.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība “Rīgas Metropole” aicina atbildīgo Finanšu ministriju pārskatīt nosacījumus Eiropas Savienības finanšu instrumentu atbalsta saņemšanai pašvaldībām.

Ņemot vērā aktuālo situāciju valstī un nepieciešamību nodrošināt stabilu pašvaldību finanšu plūsmu, būtu jāparedz pašvaldībām tiesības saņemt aizņēmumu Valsts kasē projekta sadārdzinājuma izdevumu segšanai, kā arī palielināt avansa un starpposma maksājuma slieksni līdz 90% no pašvaldību īstenoto projektu izmaksām.

Ņemot vērā ekonomisko situāciju un Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) ieviešanas specifiku, tas nodrošinātu ne tikai projektu sekmīgu un savlaicīgu ieviešanu, bet arī veicinātu ANM investīciju rādītāju savlaicīgu sasniegšanu un mazinātu risku Latvijai nesaņemt pilnā apmērā kārtējo EK maksājumu.

“Mūsu priekšlikums ir paredzēt pašvaldībām tiesības aizņemties līdzekļus Valsts kasē tām ES fondu un ANM projektu izmaksām, kas pārsniedz apstiprināto projektu finansējumu, , PVN izmaksām un citām izmaksām, kuras ir nepieciešamas konkrētā sasniedzamā rezultāta nodrošināšanai. Tāpat līdzšinējā pieredze rāda, ka nozaru ministrijas ne visos pasākumos paredz avansa un starpposma maksājumus 90% apmērā. Tas nozīmē, ka pašvaldībām būs jāmeklē papildus līdzekļi projektu īstenošanai, kas radīs finanšu slogu pašvaldību budžetiem augsto aizdevumu procentu likmju dēļ, kā arī ietekmēs aizņemšanās iespējas citiem projektiem, ņemot vērā kopējo ierobežoto aizņēmumu limitu pašvaldībām,” norāda Karīna Miķelsone, Rīgas Metropoles līdzpriekšsēdētāja un Ādažu novada domes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz nenoteiktu laiku no 26.oktobra tiek slēgta vecākā Rīgas viesnīca – “Metropole,” informē uzņēmumā.

“Semarah Hotels” grupā ietilpstošās viesnīcas finanšu apgrozījums 2020. gada septembrī, salīdzinot ar 2019. gada septembri, krities par 83%. Vasaras mēnešos, kad lielākoties Baltijas robežās ceļoja Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tūristi, “Metropoles” noslodze bija 26% no maksimālās kapacitātes, septembrī – vien 18%.

Tūrisma industrijas katastrofālās situācijas dēļ Latvijā dibinātajā “Semarah Hotels” grupā, kurā ietilpst viesnīcas “Metropole”, “Grand Poet Hotel” un “Lielupe”, ar aptuveni 50% darbinieku tika pārtrauktas darba tiesiskās attiecības.

Uz laiku apturēs Tallink Hotel Riga darbību 

ViesnīcasTallink Hotel Riga darbība tiks īslaicīgi apturēta no oktobra vidus, līdz uzlabosies...

2019. gada septembrī viesnīcā nakšņoja 3112 viesi, turpretī šī gada septembrī tikai 713.

"Visi zinām, ka starptautiskā tūrisma nozare ir viena no tām, kas Covid-19 ierobežojumu dēļ cietusi ļoti dramatiski. Lai kā mēs censtos izdzīvot, ir zināma robeža, pie kuras tas kļūst finansiāli neiespējami, jo jāuztur infrastruktūra, jāalgo darbinieki, jāmaksā nodokļi. 2019. gadā “Semarah Hotels” nodokļos valstij samaksāja vairāk nekā 2,5 miljonus eiro. Šajā laikā mēs un visa viesnīcu nozare sagaida lielāku atbalstu no valsts, Ekonomikas ministrijas, Ministru prezidenta, lai varētu izdzīvot, līdz tūrisma nozare atkopsies,” komentē viesnīcas “Metropole” direktore Alisa Ratkeviča.

Ar kadastrālo reformu un nodokli nogremdēs Rīgas viesnīcas 

Līdz ar jauno un plaši kritizēto kadastrālo vērtību stāšanos spēkā NĪN Latvijā...

Viesnīcas “Metropole” 2019. gadā infrastruktūras uzlabošanai ieguldīts 1 367 225 eiro.

“Esam darījuši visu iespējamo, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem, taču ir skaidrs, ka viesnīca, kuras pamatdarbība ir balstīta uz starptautisku tūristu piesaisti, nevar finansiālos zaudējumus kompensēt, cenšoties Rīgā piesaistīt tikai vietējo iedzīvotāju uzmanību. Kopā ar nozares pārstāvjiem un sadarbības partneriem esam organizējuši dažādas aktivitātes, lai izdzīvotu šajos apstākļos, taču šobrīd esam sasnieguši kritisku robežu, kad daudz lielākus finanšu zaudējumus nes atvērta viesnīca nekā slēgta. Tādēļ esam spiesti spert šādu soli. Ļoti ceru, ka Rīgas vecākā viesnīca, ar kuru ļoti lepojamies, pēc kāda laika varēs savu darbību atsākt,” teic A.Ratkeviča.

Četrzvaigžņu viesnīca “Metropole” savu darbību uzsākusi 1871. gadā. Viesnīca 2014. gadā tika pilnībā renovēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontaktlēcu lietošana nozīmē kustību brīvību, komfortu un nemainīgi skaidru redzi visas dienas garumā. Taču, ko vēl ir svarīgi par tām zināt un kādas ir to galvenās priekšrocības? Uzzini raksta turpinājumā!

Vispirms – vizīte pie optometrista

Ja esi izlēmis par labu kontaktlēcām, pirmkārt, būs nepieciešama optometrista konsultācija. Šis pakalpojums ir pieejams visos METROPOLE optikas salonos Latvijā. Speciālists veiks redzes pārbaudi, kā arī Tev būs iespēja pielaikot kontaktlēcas, lai pārliecinātos par to saderību ar Tavām acīm. Tāpat vizītes laikā tiks izstāstīts viss par kontaktlēcu pareizu kopšanu un uzglabāšanu, kā arī optometrists iemācīs tās pareizi ielikt un izņemt no acīm. Noslēgumā Tev tiks izrakstīta kontaktlēcu recepte.

Kontatklēcu priekšorcības

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eksperti: Latvija paliks bez optikas – iedzīvotāji bez iespējas pārbaudīt redzi?

Db.lv,14.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti un uzņēmēji ceļ trauksmi - primārā oftalmoloģiskā aprūpe Latvijā ir uz posta sliekšņa, īpaši cietīs mazpilsētu un lauku iedzīvotāji.

Iemesls tam ir birokrātiski šķēršļi un likumdošanas trūkumi. Optiķi ierosina Veselības ministrijai steidzami izveidot darba grupu, lai novērstu nozares sabrukumu, pretējā gadījumā 9 no 10 optikas veikalu draud slēgšana.

Birokrātiski šķēršļi redzes pārbaudēm optikas veikalos apdraud veselas nozares - optiķu pastāvēšanu, būtiski apgrūtina iedzīvotāju piekļuvi primārās oftalmoloģiskās aprūpes pakalpojumiem un draud sagraut optometrista profesiju kā tādu Latvijā. Izmantojot novecojušu likuma normu, medicīnas birokrāti pieprasa, lai optikas saloni, kuros šobrīd bez rindas un bez maksas var pārbaudīt redzi, pārreģistrējas par medicīnas centriem. Pašreizējos apstākļos, kad lielākā daļa optiķu atrodas tirdzniecības centros, tas nav reāli. Lai to izdarītu, ir nepieciešams (kā to prasa novecojuši noteikumi) izbūvēt atsevišķu ieeju un vairākas citas nereālas prasības. Latvijas iedzīvotājiem tas nozīmē vienu - redzes pārbaude optikas salonos būs neiespējama, būs jāpiesakās pie oftalmologa, pie kura rindas jau pašlaik pārspēj visus rekordus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: AdobeStock

Skropstas vai smilšu grauda nokļūšana acī spēj izraisīt tūlītēju diskomfortu – sāpes, asarošanu, redzes miglošanos un citas nepatīkamas sajūtas, radot vēlmi pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no kairinātāja. Tādā gadījumā noder acu pilieni. Tomēr, kā izrādās, daļa cilvēku nemaz nezina, kā tos pareizi lietot un uzglabāt. Raksta turpinājumā optikas salona METROPOLE speciālisti dalās vērtīgos padomos, lai Tu, lietojot acu pilienus, nekaitētu savai veselībai.

Kā neapjukt plašajā acu pilienu piedāvājumā?

Ieejot optikas veikalos vai aptiekās, redzams, ka to plaukti ir pārbagāti ar dažāda veida pilieniem. Ir acu pilieni nogurušām acīm, acu pilieni sarkanām acīm un vēl dažādi citi, tomēr, kā zināt, kuri būtu vispiemērotākie? Būtībā tie iedalās 2 grupās: ir mākslīgās asaras un acu pilieni. Mākslīgās asaras tiek lietotas tikai profilakses nolūkos, – ja no acīm ir nepieciešams izskalot svešķermeni. Savukārt pilieni ir paredzēti acu slimību ārstēšanai. Piemēram, acu pilieni sausām acīm ir domāti to mitrināšanai, tādējādi mazinot sausās acss sindroma simptomātiku. Vēl ir arī šādi pilieni:

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skudras Metropole triumfē pasaules labāko pasākumu konkursā

Zane Atlāce - Bistere,02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārstāvji - radošā apvienība "Skudras Metropole" - uzvarējuši vērienīgākajā un prestižākajā pasākumu rīkotāju konkursā "BEA World Festival", kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules, informē R/A "Skudras Metropole" projektu vadītāja Nora Kancīte.

"Skudras Metropole" 1. vietu ieguva par pērnā gada nogales "Citādām Ziemassvētku vakariņām", kuras starptautiskā žūrija atzina par labāko nominācijā "Privātais pasākums".

BEA (best event award) festivāls un konkurss notika jau 14. gadu, šogad tajā piedalījās rekordliels dalībnieku skaits no visas pasaules, sākot ar Eiropas lielvalstīm - Itāliju, Vāciju, Lielbritāniju - un beidzot ar Indiju, Austrāliju, Ķīnu, Izraēlu, ASV u. c. Pasākumu rīkotājiem šī balva ir līdzvērtīga kā Grammy balva mūziķiem vai Oskars kino nozares speciālistiem, tāpēc pat iekļūšana tā dēvētajā šortlistē ir cienījams panākums. Dienu pirms apbalvošanas ceremonijas Milānā, kur šogad risinājās "BEA World Festival", nominētais pasākums bija jāprezentē starptautiskai žūrijai, kurā bija gan daudzu ietekmīgu kooperāciju un zīmolu mārketinga nodaļu vadītāji (Ferrari, Lavazza, Red Bull, Oriflame, Airbus u. c.), gan pasaules prestižāko pasākumu aģentūru pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē šobrīd ir ārkārtas situācija. Skaidrs, ka pašlaik svarīgākais ir apturēt pandēmiju un nosargāt cilvēku dzīvības. Nav šaubu, ka šajā ziņā mūsu valdība un atbildīgie dienesti dara visu iespējamo, visu cieņu par to. Cits jautājums ir valsts ekonomika.

Kā zināms, Starptautiskais Valūtas fonds tieši Latvijai, izejot no krīzes, prognozē vislielāko ekonomikas lejupslīdi Baltijas valstīs. Varbūt vēl nav par vēlu analizēt un saprast – kāpēc? Jāsaprot, ka no krīzes mūs neizvedīs pieci lielie valsts uzņēmumi, - jaunajā situācijā ļoti nozīmīgi būs tieši vietējie mazie un vidējie uzņēmumi, kas jau tagad ir nozīmīgs pamats valsts nodokļu sistēmai. Tāpat arī individuālā darba darītāji – aktīvi, radoši, izdomas bagāti cilvēki, kuri strādā, lai uzturētu sevi un savu ģimeni, arī savus darbiniekus un, protams, maksātu valstij nodokļus. Nevis kā smagu piespiedu slogu, bet, apzinoties savu atbildību pret valsti un vienlaikus ar pārliecību, ka valsts apzinās savu atbildību pret saviem pilsoņiem un sniegs atbalstu un palīdzīgu roku, kad tas būs vajadzīgs. Arī pēc krīzes ikviens cilvēks vēlēsies atgriezties agrākajā dzīvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #49

DB,05.12.2023

Dalies ar šo rakstu

Mainoties nosacījumiem un situācijai tirgū, ir nemitīgi jābūt gataviem pielāgoties jaunajiem apstākļiem, vienlaikus savlaicīgi izpildīt mājasdarbus, kas ļauj ne tikai noturēties tirgū, bet vēl jo vairāk saglabāt konkurētspēju un izaugsmi.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Rīgas Krēslu fabrika valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Aldis Circenis. Viņaprāt, arī pašreizējā situācijā, kad daudzos sektoros ir jūtama recesijas skarbā elpa, var sekmīgi attīstīties, izmantojot tās situācijas, kuras ir tirgū.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 5.decembra numurā lasi:

Statistika

Vai Latvijas ostām punktu pieliks degvielas akcīze?

Tēma

Latvijas laukos visapdraudētākā suga ir cilvēks

Uzņēmējdarbība

Eiropas direktīvas defektus var pārvērst par efektu

Eksporta balva

Nominācija Eksporta jaunpienācējs – veiksmīgo nozaru indikators

Investīcijas

Ieinteresēti ieguldīt Latvijā. Infortar izpilddirektors Martti Talgre

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Metropoleoptika.lv / Metropole

Sasniedzot 40 gadu slieksni, redzes problēmas vairs nav retums, turklāt redzi bieži vien vajag koriģēt gan tālumā, gan tuvumā. Šādā gadījumā ierasts risinājums ir vairākas brilles, vienas no tām izmantojot lasīšanai, citas – lai labi redzētu tālumā, un dažkārt vajadzīgs arī trešais briļļu modelis darbam pie datora. Nemitīga briļļu nomaiņa var būt visai nogurdinoša, tāpēc ir vērts iepazīt alternatīvu – progresīvās jeb multifokālās brilles, par kurām pastāstīsim raksta turpinājumā!

Kas ir progresīvās brilles?

Atšķirībā no brillēm, kurām lēcas viscaur ir ar vienādām dioptrijām jeb lēcu stiprumu, progresīvajām brillēm optiskais stiprums pakāpeniski mainās, tādējādi sniedzot iespēju izmantot vienas brilles, lai nodrošinātu optimālu redzamību ikvienā attālumā. Proti, briļļu augšējā daļa ļauj skaidri saskatīt tālumā esošus objektus, bet, acis nedaudz nolaižot, ass attēls būs vidējā zonā. Savukārt lēcas apakšējā daļa ļaus strādāt tuvumā un lasīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Kazāks: Latvijas nākamā gada valsts budžetā pietrūkst ambīciju

LETA,24.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nākamā gada valsts budžets ir ilgtspējīgs, taču tajā pietrūkst ambīciju, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks.

"Ja es skatos uz šo stāstu kopumā, man pietrūkst ambīciju," teica Latvijas Bankas prezidents.

Kazāks atzīmēja, ka, piemēram, netiek novērtēta Rīgas loma Latvijas ekonomikā. "Manuprāt, Rīgas loma Latvijas ekonomikā ir nenovērtēta," viņš pauda, piebilstot, ka par Rīgu būtu jādomā kā par visas Baltijas galvaspilsētu, tādējādi paverot krietni plašāku skatu.

"Rīga ir metropole un vēl tuvākos 5-10 gadus tā būs arī Baltijas metropole, bet vai tā būs arī pēc tam..? Ja mēs nerīkosimies, tad diezin vai. Līdz ar to, neizmantot šo potenciālu, manuprāt, nav tālredzīgi," sacīja Latvijas Bankas prezidents.

Tāpat Kazāks norādīja, ka budžets ir jāveido, domājot par iespējām ieguldīt naudu, lai nākotnē varētu veidot budžetu bez deficīta un, iestājoties vēl kādai krīzei, nebūtu problemātiski atbalstīt ekonomiku, tāpēc, ka parāda apmērs ir jau pārāk liels. "Ar parādu vien neviens bagāts nav palicis," piebilda Latvijas Bankas prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošā apvienība “Skudras Metropole” un dizaina risinājumu uzņēmums “Don’t Panic” saņēmuši zelta godalgas vērienīgākajā un prestižākajā pasākumu rīkotāju konkursā “Eventex Awards 2023”, kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules, informē Radošās apvienības “Skudras Metropole” vadītāja un radošā direktore Gundega Skudriņa.

“Eventex Awards 2023” festivāls un konkurss notiek jau 13. gadu. Tas radīts, lai atzīmētu radošumu, inovācijas un efektivitāti nozarē. Tā ir visaugstāk novērtētā atzinība pasākumu un mārketinga pasaulē, kas ir patiess izcilības simbols. Šogad konkursam tika iesniegts rekordaugsts projektu skaits - 761 pieteikums no 49 valstīm, kurus vērtēja 83 žūrijas locekļi.

Starp finālistiem un balvu saņēmējiem tādi zīmoli un notikumi, kā Netflix, Porsche, Audi AG, FIFA World Cup Qatar 2022, Qatar Airways, Budweiser, China Motors Limited, SkyShowtime, PwC, RedBull, Twitch, Adobe un daudzi citi.

"“Dabas Galerija” ir unikāls mūsu komandas projekts, kas prasa milzu darbu un lielu atbildību, bet tajā pat laikā parāda, ka esam uz pareizā ceļa. Daudzi “Dabas Galerijas” sasniegumi un jau 11. godalga gada laikā apliecina, ka projekts ir ļoti laikmetīgs, sabiedrībai vajadzīgs un attīsta pasākumu un tūrisma nozari. Piedzīvojums dabā visām maņām, kas ne tikai iedvesmo un izklaidē, bet arī izglīto. No sirds priecājos un lepojos par Latviju un visas komandas lielo darbu!”, tā par paveikto stāsta G.Skudriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rīga un Pierīgas pašvaldības aicina iesaldēt pašvaldību iemaksas finanšu izlīdzināšanas fondā

LETA,07.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība "Rīgas metropole" aicina iesaldēt pašvaldību iemaksas finanšu izlīdzināšanas fondā, informē apvienības komunikācijas speciāliste Inese Ozoliņa.

Rīgas apkārtnes pašvaldības nākamgad finanšu izlīdzināšanas fondā iemaksās gandrīz 186 miljonus eiro, kas ir par 11,3 miljoniem eiro jeb 6,03% vairāk nekā šogad. Šīs pašvaldības ir faktiski vienīgās, kas veic iemaksas šajā fondā, bet pārējās pašvaldības ir naudas saņēmējas.

2025.gadā iemaksas pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā plānotas gandrīz 186 miljonu eiro apmērā. Minētie līdzekļi tiks atņemti Rīgas un Pierīgas sekmīgai attīstībai, kritizē organizācija.

Rīgas vicemērs un "Rīgas metropoles" līdzpriekšsēdētājs Edvards Ratnieks (NA/LRA) aicina iesaldēt iemaksas šī gada apmērā līdz tiek mainīts pašvaldību finanšu izlīdzināšanas modelis. "Galvaspilsētai fondā būs jāiemaksā par 5 miljoniem eiro vairāk, neskatoties, ka jau iepriekš norādījām uz to, ka pie šī brīža pašvaldību izmaksu sadārdzinājuma un jaunu funkciju deleģējuma būtu svarīgi neuzlikt papildu finanšu slogu pašvaldībām," skaidroja Ratnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balkānu reģiona valsts Melnkalne ne velti ir viena no vasaras ceļojumu top galamērķiem – kalnu ieskauta un apvīta, tirkīzzilās Adrijas jūras apskalota tā pārsteidz ar iespaidīgiem dabas skatiem, lieliskām pludmalēm, bagātīgu vēstures mantojumu, vietām gluži itālisku auru, austeru fermām, īsāk sakot – dabas varenību un daudzveidību.

Tūrisma sezona Melnkalnē ilgst no aprīļa beigām līdz oktobra sākumam, taču labākais laiks šīs zemes apciemošanai ir vasaras sākums, kad tur viesojos arī es, vai arī septembris – tad gaisa temperatūra ir zem 30 grādiem un var diezgan komfortabli baudīt gan ekskursijas, gan laisku atpūtu pludmalē. Vasaras pilnbriedā gaisa temperatūra sniedzas krietni pāri 32-35 grādiem un atpūta jau var kļūt diezgan izaicinoša.

Uz Melnkalni devos, izmantojot Ukrainas tūrisma operatora Join Up piedāvājumu. Lidojums ar kompāniju airMontenegro no Rīgas līdz Melnkalnei ilgst aptuveni divas stundas un 15 minūtes un, lidmašīnai vēl tikai gatavojoties nosēsties, jau kļūst skaidrs – te būs ko redzēt un baudīt! Valstī ir divas lidostas – Tivatā, kur piezemējos, un Podgoricā. Un šis ceļojuma galamērķis ir piemērots kā laiskas, tā aktīvas atpūtas cienītājiem, jo plašā izvēlē ir gan “viss iekļauts” piedāvājumi saules un jūras baudīšanai pludmalē, gan aktīvu pastaigu maršruti kalnos, vēsturisko objektu ekskursijas, jahtu braucieni u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pierīgas pašvaldību apvienības biedru kopsapulcē pieņemti jauni organizācijas statūti. Turpmāk tā sauksies Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība "Rīgas metropole", tādejādi atspoguļojot apvienības jaunos mērķus un uzdevumus.

Lēmumu pieņemšana apvienībā notiks uz līdztiesības un vienprātības principa pamata, respektējot gan Rīgas, gan Pierīgas pašvaldību viedokļus un intereses. Apvienību vadīs divi līdzpriekšsēdētāji - Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns un Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

"Ja gribam mēroties ar citām Baltijas un Ziemeļvalstu metropolēm, mums jāspēj domāt plašāk par vienas pašvaldības robežām, domāt un rīkoties reģionāli. Esmu ļoti gandarīts, ka mums, 15 dažādu pašvaldību pārstāvjiem, kuri pārstāv dažādus politiskos spēkus, izdevies vienoties kopīgai lielai lietai," teic Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns.

"Trīs gadu mērķtiecīgs darbs rezultējies ar sadarbības platformas izveidi starp Rīgas reģiona pašvaldībām. Tikai dialogā un visu pušu interešu apzināšanā var tapt izsvērti lēmumi - gan starp Rīgu un Pierīgu, gan sadarbībā ar valdību. Ticu, ka sadarbība radīs pamatu Rīgas metropoles reģiona konkurētspējas pieaugumam no kā gūs labumu visa Latvija un reģioni," uzsver Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Eksporta un inovācijas balvai 2023 aicina pieteikt jaunos tūrisma produktus

Db.lv,25.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā “Eksporta un inovācijas balva 2023”, kuru jau astoņpadsmito gadu rīko Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, aicināti pieteikties jauno tūrisma produktu attīstītāji.

Pieteikšanās konkursa kategorijā “Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts 2023”, turpināsies līdz 3.oktobrim, ņemot vērā to, ka siltais rudens Latvijas tūrisma uzņēmumiem joprojām ir saspringts darba laiks, jo ļāvis turpināt aktīvu tūrisma sezonu.

“Lai arī tūrisma nozare piedzīvojusi straujas pārmaiņas un Latvijas tūrisma uzņēmumiem šis nav bijis viegls laiks, konkurss “Eksporta un inovācijas balva” aizvien ļauj mums gūt pārliecību, ka Latvijā ir tūrisma produkti, kuri spēj konkurēt starptautiskajā tirgū, ir ilgtspējīgi un saistoši gan vietējai, gan ārvalstu auditorijai. Arī šogad sevi pieteikuši vairāki interesanti tūrisma objekti, kurus labprāt redzētu starp balvas nominantiem,” saka LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lai atvērtu Carl Zeiss pirmo optikas salonu Rīgā, investēti 300 000 eiro

Lelde Petrāne,24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optikas nozares zīmols Carl Zeiss ir nolēmis ienākt Latvijas tirgū, atverot savu pirmo optikas salonu Baltijas valstīs Rīgā.

Kā Carl Zeiss sadarbības partneris Latvijā izvēlēts ģimenes uzņēmums OpticGuru, kas veikala atvēršanā ir veicis investīcijas aptuveni 300 000 eiro apmērā. Lielākā daļa no līdzekļiem ieguldīta redzes aparatūras iegādē, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.

Jaunatklātajā Zeiss Vision Center Rīgā tiks piedāvāti redzes servisa pakalpojumi un tiek solīts demonstrēt pasaules aktualitātes briļļu modes industrijā. Zeiss Vision Center tiks atklāts 25.maijā, t/c Spice.

«Mūsu uzņēmuma grupa uzsāka sadarbību ar Zeiss kompāniju jau pirms vairākiem gadiem, kad kļuvām par ekskluzīvajiem partneriem, piedāvājot savos optikas uzņēmumos Latvijā Zeiss ražotās briļļu lēcas. Gan Optikas studija Lonija, gan Optikas saloni Metropole, gan Outlet Optika jau 4 gadus piedāvā saviem klientiem Zeiss briļļu lēcas. Pēc veiksmīgās sākotnējās sadarbības, Zeiss vadības pārstāvji piedāvāja mūsu uzņēmumam būt pirmajiem Ziemeļvalstu reģionā, lai atklātu Rīgā pirmo Zeiss specializēto veikalu. Mūsu «jā» vārds bija ātrs, jo šāds piedāvājums ir ļoti ekskluzīvs un pagodinošs. Zeiss vārds optikas pasaulē ir ļoti zināms. Turklāt pirmskara Latvijā, Rīgā atradās arī viena no Zeiss rūpnīcām. Mums ir iespēja atgriezt Zeiss uzņēmumu Latvijā pēc tikpat kā 100 gadus ieilgušās pauzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Elvi tīkla izveidotājs darbojas Kuldīgas viesnīcu un īpašumu biznesā

Linda Zalāne,30.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā ir četras viesnīcas – Metropole, Jēkaba sēta, Virkas muiža un 2 Baloži, kā arī pēdējos gados kā sēnes pēc lietus ir savairojušies apartamenti. DB aptaujātie uzņēmēji lēš, ka to skaits varētu būt vairāk nekā simts, bet reģistrēti ir ap 80. Apartamentu bums mudinājis Virkas muižas īpašnieku Kasparu Bergmani, kurš savulaik izveidoja Elvi tīklu, pievērsties nekustamo īpašumu attīstīšanai Kuldīgā.

«Kuldīgā būvējam ēku ar 24 dzīvokļiem, jo līdz ar apartamentu izveidi ir jāsaskaras ar sekām, proti, īres dzīvokļu rezerves pilsētā ir izsīkušas. Nopietni skatos arī Kuldīgas vecpilsētas virzienā, kur esmu iegādājies piecas ēkas. Divas no tām ir rekonstrukcijas stadijā, bet pārējās notiek projektēšanas darbi. Mērķauditorija ir cilvēki, kas ir pensionējušies un kuriem ir īpašumi Rīgā, bet tai pašā laikā ir vēlme pārvākties uz dzīvi mazpilsētā,» stāsta K. Bergmanis, kurš kopš 2016. gada Virkas muižas restaurācijā un renovācijā ieguldījis ap 700 tūkst. eiro un tuvākajos gados investīciju plūsmu šajā objektā vēl neapturēs, jo līdz šim izdevies savest kārtībā aptuveni pusi no īpašuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai straujāk attīstītos spāniski runājošos e-komercijas tirgos, jūnijā darbu uzsāks Draugiem Group uzņēmuma Printful Spānijas birojs Barselonā, kas tādējādi kļūs par piekto starptautiskā uzņēmuma lokāciju pasaulē, informē uzņēmums.

Printful komanda šobrīd strādā centrālajā birojā Rīgā, Ziemeļkarolīnas un Kalifornijas štatos ASV un Tihuānas pilsētā Meksikā.

Barselona izvēlētā tās stratēģiski svarīgās atrašanās vietas dēļ – metropolē paveras plašas biznesa iespējas un tā ir pilsēta, kur dzīvo nozares speciālisti, kas palīdzēs Printful izvērst darbību plašāk Eiropā.

Jau šobrīd Printful mājas lapa un klientu atbalsts pieejami spāņu valodā, ko nodrošina Rīgas birojā strādājošie spāniski runājošie speciālisti.

Spāņu valodas ieviešana jau pagājušajā gadā ir palīdzējusi trīskāršot Printful pārdošanas rādītājus Spānijā un tie uzrāda augošu tendenci. Aplēses rāda, ka Spānijas e-komercijas tirgus šobrīd piedzīvo strauju izaugsmi un šā brīža 23,6 miljoniem pasūtījumu gadā pievienosies vēl 5,6 miljoni līdz 2021. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja publiskai apspriešanai nolēmusi virzīt izstrādāto Rīgas attīstības programmas 2021.–2027. gadam 1. redakciju un vides pārskata projektu.

Galīgais lēmums par programmas apspriešanu vēl būs jāpieņem domes sēdē.

Attīstības programma ir vidēja termiņa attīstības plānošanas dokuments, kura mērķis ir turpināt īstenot Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam izvirzīto ilgtermiņa attīstības mērķu sasniegšanu. Attīstības programma fokusē pašvaldības darbu un investīcijas septiņu gadu periodam. Tā nosaka pilsētā prioritāri risināmos jautājumus, kā arī koordinē pašvaldības iestāžu darbu stratēģisko mērķu sasniegšanā.

“Attīstības programma ir mūsu pilsētas ceļa karte Ziemeļvalstumetropoles virzienā. Tā aptver visas pilsētas darbības jomas un nosaka prioritātes, lai attīstība notiktu ikvienā jomā. Turpmāk budžeta plānošana investīciju jomā tiks pamatota uz Attīstības programmas definētajiem mērķiem un investīciju plānu,” uzsver Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru