Lai zinātu nākamās tirgus noskaņojuma izmaiņas, ir jāzina, ko un kad Tramps tvītos
Finanšu tirgus dalībniekiem jau kādu laiku jārēķinās, ka straujas cenu svārstības var izraisīt politikas veidotāju ziņojumi sociālajos tīklos. Slavenākais personāžs, kurš aktīvi piekopj šādu praksi, nenoliedzami ir ASV prezidents Donalds Tramps – viņš sevišķi iemīlējis izpausties ar Twitter starpniecību.
Tramps ir kolorīta personība, un diez vai viņš nākotnē gribēs mainīt savus šādus komunicēšanas ieradumus. Līdz ar šādu situāciju tirgus dalībnieki lauza galvu par to, kā pareizāk tirgot Trampa Twitter nelielos – maksimums 140 rakstu zīmju – paziņojumus pasaulei, kuriem mēdz būt ietekme gan uz obligāciju un akciju, gan izejvielu un valūtu vērtībām.
Piemēram, Financial Times raksta – ja esi ikdienas vērtspapīru tirgonis, tad vienkārši nevari neņemt vērā to, ko Twitter ieraksta Tramps. Ik pa laikam viņš ar šīs platformas palīdzību izpauž savu nostāju par tirdzniecības kariem, monetāro politiku vai citiem nozīmīgiem jautājumiem. «Tas finanšu tirgos ienes jaunu randoma faktoru. Fundamentālām ziņām vairs nav nozīmes. Lai zinātu nākamās tirgus noskaņojuma izmaiņas, ir jāzina, ko un un kad Tramps tvītos. Ja nav iespēja Trampam palūkoties pār plecu un redzēt, ko tieši viņš raksta savā telefonā, tad labākā stratēģija ir gaidīt tvīta parādīšanos un reaģēt tik ātri, cik vien iespējams,» spriedis, piemēram, Bloomberg komentētājs Džons Auters.
Piemēram, pagājušā mēneša sākumā Trampa tvīts par tirdzniecības sarunu saasināšanos ar Ķīnu aizsāka ASV Standard & Poor’s 500 akciju indeksa divu dienu kritumu gandrīz par 4%.
Kopš savas ievēlēšanas 2016. gadā Tramps vidēji dienā tvītojis vairāk nekā 10 reizes. Viņam minētajā sociālajā tīklā ir vairāk nekā 64 miljoni sekotāju.
Visu rakstu lasiet 12. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!