Mūzikas izdevēji, arī kompānijas "Universal Music Publishing Group", "Warner Chappell Music" un "Sony Music Publishing", sūdz tiesā vietni "Twitter" par "plašiem autortiesību pārkāpumiem" pret konkrēto kompāniju mūzikas katalogiem.
Prasību Tenesī štata federālajā tiesā iesniedza 17 izdevēji, kuriem ir tiesības uz tādu mākslinieku kā Dreiks, Teilore Svifta un Adele, no vienīgā atbildētāja lietā - "Twitter" īpašnieces Īlona Maska kompānijas "X Corp" - prasot vairāk nekā 250 miljonus ASV dolāru (231 miljons eiro).
ASV Nacionālās mūzikas izdevēju asociācijas vadītājs Deivids Izrealaits paskaidroja, ka "Twitter" ir vienīgā no lielākajām sociālo tīklu platformām, kura "savā pakalpojumā pilnībā atsakās licencēt miljoniem dziesmu", lai gan labi apzinās, ka platformā "miljardiem cilvēku ik dienu mūziku noplūdina, prezentē un straumē".
Viņš apsūdzēja "Twitter" par platformas sniegšanu noplūdinātai mūzikai, ar autortiesībām aizsargātiem videoklipiem un citiem materiāliem. ASV Digitālās tūkstošgades autortiesību likums paredz, ka "Twitter" un citām sociālo mediju platformās nevar iesūdzēt tiesā par autortiesību pārkāpumiem saistībā ar lietotāju augšupielādētu saturu, ja platformas cenšas dzēst autortiesības pārkāpušo materiālu un soda lietotājus, kas pārkāpj autortiesības.
Prasības iesniedzēju vērtējumā "Twitter" nerīkojas atbilstoši likumam.
17 prasības iesniedzēji ir "ABKCO Music", "Anthem Entertainment", "Big Machine Music", "BMG Rights Management", "Concord", "Hipgnosis", "Kobalt", "Mayimba", "Peer", "Reservoir Media Management", "Sony Music Publishing", "Spirit Music Group", "the Royalty Network", "Ultra Music Publishing", "Universal Music Group Publishing", "Warner Chappell" un "Wixen".
Uz žurnālistu lūgumu komentēt prasību "Twitter" preses nodaļa atsūtīja automātisku atbildi ar izkārnījuma emocijzīmi.
Jau pirms pērn oktobrī Masks pārņēma "Twitter" mūzikas industrijai bija pretenzijas pret platformu. 2020.gada ASV Senāta Tieslietu apakškomitejā Amerikas Ierakstu nozares asociācija apsūdzēja "Twitter" par bezdarbību, lai novērstu "rūpnieciska mēroga pirātismu" savā vietnē.
Laikraksts "The New York Times" ziņoja, ka "Twitter" apsvēra trīs lielāko mūzikas zīmolu mūzikas licencēšanu, tomēr sarunas tika pārtrauktas pēc tam, kad Masks pārņēma uzņēmumu.