Citas ziņas

Projekts, kas AirBaltic ļauj ietaupīt vienu miljonu eiro gadā

Kristīne Stepiņa,03.06.2015

Jaunākais izdevums

Motivēt, iesaistīt, aizraut, pārbaudīt – tās ir dažas no funkcijām, ko organizācijas un personāla vadītāji cenšas īstenot, izmantojot darbā spēļu elementus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To izmantošana uzņēmumu mērķu sasniegšanā angliski tiek dēvēta gamification, ko latviski jau ir pieņemts tulkot kā spēļošanu. Tā nozīmē iepriekš definētu noteikumu izmantošanu konkrētām biznesa vajadzībām – tās galvenais mērķis ir caur spēles elementiem motivēt darbiniekus sasniegt labākus rezultātus, kā arī iesaistīt viņus būtisku lēmumu pieņemšanā. Par spēli Prognožu birža a/s Air Baltic Corporation šogad saņēmusi Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas Gada balvu. Šī birža ļauj par 10% uzlabot biznesa lēmumu kvalitāti un aviosabiedrībai ietaupīt aptuveni vienu miljonu eiro gadā, aplēsusi kompānija.

Ietekmē lēmumus

Kopš restrukturizācijas sākšanas 2012. gadā AirBaltic ir centusies īstenot plašu darbinieku iesaistīšanos uzņēmuma darbībā, dažādi veicinot viņu informētību par biznesa aktualitātēm, stāsta uzņēmuma vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle.

Ik mēnesi tiek izdota elektroniska formāta iekšējā avīze People@airBaltic, regulāri intranetā atjauninātas uzņēmuma prezidenta video intervijas, kurās darbinieki uzdod jautājumus par būtiskiem jaunumiem konkrētā laika periodā. Taču visi šie centieni sasnieguši visai nelielu darbinieku apmierinātības uzlabošanos attiecībā uz savu informētību par biznesa procesiem, mērķiem un rādītājiem, darbinieku aptaujās allaž izskanējis viedoklis, ka trūkst informācijas par aktuālajām norisēm, konstatē D. Ērgle. Līdztekus šai problēmai uzņēmuma vadības komanda novēroja, ka pieņemtos lēmumus biznesa jomā nereti nākas mainīt vai pat atcelt, jo nav ticis pamanīts kāds šķietami otršķirīgs apstāklis vai arī lēmumi bijuši balstīti uz pārlieku optimistiskiem pieņēmumiem. 2014. gada pavasarī a/s Air Baltic Corporation finanšu direktors Vitolds Jakovļevs nāca klajā ar ierosinājumu ieviest Prognožu biržu airBaltic Forecaster, kas ir balstīta uz situāciju prognozēšanas jeb akciju tirgus principiem ar spēļošanas elementiem, stāsta D. Ērgle. Darbinieki, iegādājoties konkrēta projekta akcijas vai pārdodot tās, pauž savu viedokli par konkrētā projekta lietderīgumu, īstenošanos noteiktā laikā vai kvalitātē, piekrišanu vai nepiekrišanu sagatavošanā esošam lēmumam. «Šādi, atspoguļojot aktuālos projektus un sagaidāmos lēmumus caur spēles prizmu, vienlaikus motivējot darbiniekus piedalīties tajā ar konkurences un balvu elementiem, vienkāršā, nepiespiestā veidā darbinieki iegūst informāciju par aktualitātēm biznesā, kā arī iesaistās kompānijai svarīgu biznesa lēmumu pieņemšanā, paužot savu viedokli par tiem,» viņa skaidro.

Visu rakstu Pašiem sava birža lasiet 3. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā spēļošana uzlabo darbinieku produktivitāti

Artūrs Bernovskis, darbinieku izaugsmes platformas "Efectio" vadītājs,07.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa vidē spēļošana (gamification) nozīmē spēļu vai spēlēm līdzīgu elementu iekļaušanu uzņēmuma procesos, lai veicinātu iesaisti un efektivitāti.

Tas varētu ietvert punktu krāšanu, noteikta līmeņa sasniegšanu, sacensības, balvas, mērķu noteikšanu, veiksmes rādītājus u.tml. Galvenā ideja ir mudināt darbiniekus uz tādu uzvedību, kādu vēlaties redzēt vairāk, izmantojot cilvēka aizrautību iesaistīties spēlēs.Šī metode darba vietas produktivitātes palielināšanā ir visnotaļ jauna tendence, taču tā kļūst arvien populārāka pasaules uzņēmumu vidū, it sevišķi pēdējos gados, kuru laikā ir strauji attīstījušās tehnoloģijas un uzņēmuma procesu digitalizācija. Spēļošana ir saistīta ar dažādiem motivācijas paņēmieniem, kas palīdzētu cilvēkiem labāk iesaistīties savā darbā vai mācību procesā. Kā piemērs ir atlīdzības piešķiršana par sakrātajiem punktiem, kas ļauj novērtēt darbinieka sasniegumus un veicināt tālāku progresu. Savukārt mācību programmās spēļošana palīdz pārvērst saturu, kas citādi varētu šķist garlaicīgs vai novecojis, par kaut ko interaktīvu un jautru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Līderu atgriešanās: Iepazīstina ar spēļošanas elementiem

Anda Asere,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu pavadījusi ASV un apguvusi jaunas zināšanas spēļošanā, Natālija Knaidele atgriežas Latvijā, lai pārbaudītu šo teoriju vietējā tirgū

Baltic-American Freedom Foundation dod iespēju gadu strādāt ASV, gūstot pieredzi kādā jaunā jomā vai papildinot esošās zināšanas. Natālija Knaidele šīs programmas ietvaros kādu laiku dzīvoja ASV un atgriezās 2014. gada oktobrī. «Strādāju kompānijā Gamification Co, kas ir t.s. spēļošanas (gamification) pamatlicēji pasaulē. Es biju mārketinga nodaļā, kopā organizējām konferenci GSummit Sanfrancisko,» viņa stāsta. Natālijai ir pieredze mārketingā, bet pirms aizbraukšanas uz Ameriku par spēļošanu neko vairāk viņa nav zinājusi. «Gribēju izmēģināt un iemācīties kaut ko jaunu, turklāt mani vilināja iespēja gadu dzīvot un ceļot pa Ameriku. Es nevaru iedomāties citu variantu, kā to būtu iespējams īstenot,» saka Natālija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 20. septembra apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia visās Baltijas valstīs ievieš jaunu klientu lojalitātes programmu.

Tā būs pieejama Balcia mobilajā lietotnē un būs piemērota iedzīvotājiem, kuri dzimuši tehnoloģiju laikmetā jeb tā sauktajai Z paaudzei.

Lojalitātes programmā varēs piedalīties ikviens Balcia mobilās aplikācijas lietotājs, un tā paredz, ka dalībnieki saņems punktus par apdrošināšanas polišu iegādi mobilajā lietotnē, to atjaunošanu vai aktīvu iesaisti Balcia aktivitātēs, piemēram, aptauju aizpildīšanu un piedalīšanos dažādos izaicinājumos, kā arī par katru kopā pavadīto mēnesi ar Balcia.

Uzkrātos punktus varēs pārvērst ziedojumā dažādiem izglītības vai labdarības projektiem, samainīt pret atlaidi citiem Balcia produktiem vai izmantot pie Balcia partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru