Neskatoties uz nestabilo ekonomisko gaisotni, kas vērojama daudzviet pasaulē, sadzīves elektropreču bizness saglabā augšupeju, secināms Eiropā lielākajā plaša patēriņa elektronikas izstādē IFA, kas šonedēļ norit Berlīnē. Turklāt globālā tirgus pieaugumu nozares pārstāvji šogad prognozē 14% apjomā, bet viedtālruņu tirgus apjoma pieaugums sasniegšot pat 41%, ceturtdien raksta laikraksts Diena.
Tirgus attīstību nosaka nozares dominējošie spēlētāji, un viens no tādiem ir Samsung. Vairāk nekā puse Eiropā pārdoto viedtālruņu nāk no šā dienvidkorejiešu ražotāja. Turklāt Samsung ir arī Eiropā lielākais televizoru pārdevējs. IFA mediju pasākumos uzņēmuma runas vīri, izklāstot piecu gadu nākotnes vīziju, pievērsās tā dēvētajam lietu internetam un ar to saistītajai tā sauktās Viedās mājas, kurā savā starpā sazinās dažādas elektroierīces, tematikai. Ja ir produkts vai lieta un ir internets, tad atliek tikai domāt, kā šīs lietas padarīt vadāmas un sasaistāmas, izmantojot interneta iespējas.
Izstādē Samsung prezentēja savu pirmo Viedās mājas produktu līniju. Pirms gada dienvidkorejieši nopirka amerikāņu uzņēmumu SmartThings, kas, līdzīgi kā Latvijas AirDog, sāka ar naudas vākšanas kampaņu (nauda bija nepieciešama dažādu Viedās mājas elementu ražošanai) interneta platformā Kickstarter 2012. gadā. Savukārt 2014. gadā dienvidkorejiešu gigants amerikāņu Viedās mājas aprīkojumu jau pārpirka par 200 miljoniem ASV dolāru ( 179,18 miljoni eiro).
Plašāk lasiet rakstā Prognozē viedtālruņu tirgus pieaugumu par 41% ceturtdienas, 10.septembra laikrakstā Diena (11.lpp)!