Pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus (BM) klašu pārrēķina, kas ik gadu notiek 15.septembrī, šogad BM klase palielinājusies 359399, bet samazinājusies – 195387 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.
«Kopumā BM klašu izmaiņas šogad būtiski neatšķiras no iepriekšējiem gadiem. Skaitliski nedaudz straujāk kā citus gadus (par 11%) pieaudzis to autovadītāju skaits, kam BM klase samazinājusies,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka vidēji statistiskā BM klase fiziskajām personām šobrīd ir 9,28, bet juridiskajām personām – 8,61.
Visaugstākā (17.) BM klase šobrīd ir 116354 autovadītājiem un tas vēsturiski ir lielākais pieaugums šajā klasē (salīdzinot ar pērno gadu pieaugums par 12310; ar 2015.gadu – pat par 23036 autovadītājiem). Kopumā augstākajās/«labajās» BM (7.-17.) klasēs, kuras pozitīvi ietekmē OCTA cenu, šobrīd ir 912137 autovadītāji.
Savukārt zemākā (1.) BM klase ir 185 autovadītājiem, bet zemākās/«sliktās» klases (1. – 5.) kopumā šobrīd ir 27444 vadītājiem. Sākumklase (6.) šobrīd piemērota 438356 autovadītājiem.
BM klase ir viens no galvenajiem, bet nebūt ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Tajā tiek ņemti vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem. Galvenie kritēriji ir kopējais apdrošināšanas dienu skaits gadā un OCTA apdrošināšanas gadījumu skaits, par kuriem veikta atlīdzības izmaksa cietušajai pusei.
1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.
Informācijas sniedzējs precizē informāciju 3.-4. rindkopā