Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības līmeni valstī, novēršot nepilnības un kļūdas satiksmes drošības un organizācijas risinājumos ceļa plānošanas un projektēšanas stadijās, Ministru kabineta (MK) sēdē 22. aprīlī pieņemti grozījumi ceļu drošības audita noteikumos, informē Satiksmes ministrijā.
Spēkā esošie MK noteikumi Ceļu drošības audita noteikumi ir vienreiz grozīti un par nepieciešamību aktualizēt noteikumus lēma Ceļu satiksmes drošības padome, kurā līdzdarbojās gan valsts institūcijas, gan sabiedrības pārstāvji no sabiedriskajām organizācijām.
Noteikumi tiek papildināti ar normu, kura nosaka, ka esošā ceļa audits nepieciešams galvenajiem un reģionālajiem valsts autoceļiem, kuriem paredzēta rekonstrukcija, kā arī pārējiem esošiem ceļiem pēc ceļa pārvaldītāja iniciatīvas.
Projekts precizē nosacījumus kādus apstākļus auditori izvērtēs, veicot esošo ceļu auditu. Tiks ņemti vērā pēdējo trīs gadu laikā notikušie ceļu satiksmes negadījumi un to analīze, analīzes rezultātus maksimāli saistot ar autoceļa (autoceļa posma) esošā stāvokļa izvērtējumu.
Ministrijā informē, ka tāpat izvērtēs ceļa zīmju, apzīmējumu, signālstabiņu un drošības barjeru, kā arī citu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu novietojumu un stāvokli, redzamību (uzbraukšanas, tuvošanās, apdzīšanas, apstāšanās).
Tiks vērtēti arī ceļa vispārējie parametri, kā arī ceļa šķērsprofila atbilstība esošajai un perspektīvajai satiksmes intensitātei, ņemot vērā autoceļa maršrutā izbūvēto un pašlaik projektējamo posmu parametrus. Iespējamās problēmsituācijas, tai skaitā esošo ceļu mezglu risinājumus un to uzlabošanas iespējas. Veicot ceļu auditu tiks izvērtēts sabiedrisko transportlīdzekļu pieturu novietojums, parametri un stāvoklis, kā arī gājēju/velosipēdistu celiņu un gājēju pārejas izveides nepieciešamība.
Tāpat noteikumu grozījumos precizētas normas, kuras nosaka, kādas audita stadijas nepieciešamas ceļa projektiem (būvprojektiem) un ar ceļu satiksmi saistītu objektu būvprojektiem.