Pirms Ziemassvētkiem pieaugs dāvanu karšu pārdošanas apjoms, prognozē vairāku tirdzniecības centru apsaimniekotājs SIA Linstow Center Management. Savukārt uzdāvinātās dāvanu kartes nākamgad vairāk izmantošot izklaidei.
«Dāvanu karte ir lietderīga dāvana šajā ekonomikas situācijā Latvijā, tādēļ prognozējam dāvanu karšu pārdošanas kāpumu. Dāvanu karte ir viena no kārotākajām Ziemassvētku dāvanām, ko vēlas saņemt Latvijas iedzīvotāji,» pauda Linstow Center Management tirdzniecības centru komercdirektore Evija Majevska. To apliecinot t/c Mols pasūtītais pētījums. Aptauja liecina, ka viskārotākā dāvana, ko vēlas saņemt 26% sieviešu ir dāvanu karte no kādā veikala vai tirdzniecības centra, dāvanu kartes izvēlas arī 19% no aptaujātajiem vīriešiem.
Saistībā ar kinoteātra atvēršanu tirdzniecības centrā Alfa, pieaugs izklaidei izmantoto dāvanu kāršu apjoms. Varētu arī pieaugt par ikdienas un pārtikas precēm tērēto līdzekļu apjoms, — pieļāva Evija Majevska.
Db jau ziņoja, ka tirdzniecības centri Alfa, Origo, Galerija Centrs, Mols, Dole apvienoti aliansē Galactico.
2008.gada 10 mēnešos Galactico tirdzniecības centros klienti iegādājās pavisam 250 000 Galactico dāvanu karšu. Ar šīm dāvanu kartēm tika veikti 450 000 pirkumi gandrīz 6.5 milj.latu apmērā. Visbiežāk Galactico dāvanu karšu saņēmēji to izmantoja: apģērbu veikalos (31%), ikdienas nepieciešamības un pārtikas preču veikalos (24%), apavu veikalos (12%), parfimērijas un kosmētikas veikalos (7%), sporta un aktīvās atpūtas preču iegādei (6%), elektroierīču un sadzīves tehnikas iegādei (6%).
Vislielākās summas no Galactico dāvanu karšu kopējiem naudas līdzekļiem cilvēki tērējuši apģērbu un apavu iegādei, kā arī norēķinoties par ikdienas nepieciešamības un pārtikas precēm.
Populārākie veikali, kuros cilvēki visbiežāk un par vislielākajām summām norēķinājās par precēm ar Galactico dāvanu kartēm ir RIMI, Elkortehnika, Sportland, Drogas, Kolonna un Estetique, Eiropas Apavi, Cubus, Reserved un JYSK.