Jaunākais izdevums

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotāja "adidas" tīrā peļņa šogad pirmajā ceturksnī pieaugusi līdz 558 miljoniem eiro, salīdzinot ar 31 miljonu eiro attiecīgajā laika periodā pērn, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Tādējādi uzņēmuma peļņa pietuvojusies līmenim, kāds tika reģistrēts pirms koronavīrusa pandēmijas. 2019.gada pirmajos trīs mēnešos "adidas" peļņa veidoja 632 miljonus eiro.

Peļņas kāpumu veicinājusi pārdošanas apjoma palielināšanās.

"adidas" tirdzniecības apjoms pirmajā ceturksnī pakāpies par 20% un veidojis 5,3 miljardus eiro.

Uzņēmums norāda, ka pārdošanas apjoms Ķīnā pagājušajā ceturksnī pieaudzis par 156%, bet ASV un Eiropā - par aptuveni 8%.

"adidas" februārī paziņoja, ka nolēmis pārdot ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok".

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro. Pašlaik "Reebok" vērtība ir apmēram 800 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aksesuāru ražotājs "adidas" otrdien paziņoja, ka nolēmis pārdot ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok".

""adidas" nolēmis oficiāli sākt "Reebok" pārdošanas procesu," sacīts kompānijas paziņojumā.

Tajā nekas nav teikts par iespējamajiem pircējiem, taču solīts sīkāku informāciju sniegt 10.martā.

Par to, ka apsver iespēju pārdot "Reebok", "adidas" paziņoja decembrī.

Vācijas lietišķais žurnāls "Manager Magazin" pagājušā gada beigās rakstīja, ka "Reebok" iegādē esot ieinteresēti Ķīnas uzņēmums "Anta Sports" un ASV kompānija "VF Corp.", kurai pieder zīmols "North Face".

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro. Pašlaik "Reebok" vērtība ir apmēram 800 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs "adidas" pirmdien paziņoja, ka apsver iespēju pārdot ASV struktūrvienību "Reebok", kas ilgstoši saskārusies ar problēmām.

""adidas" sācis izvērtēt stratēģiskās alternatīvas attiecībā uz "Reebok"," norāda uzņēmums, piebilstot, ka starp tām ir gan iespējama "Reebok" pārdošana, gan saglabāšana.

Lēmums tiks paziņots 10.martā, kad grupa prezentēs jaunu piecu gadu stratēģiju.

"adidas" iegādājās "Reebok" 2006.gadā par 3,1 miljardu eiro, taču zīmols saskāries ar izaugsmes grūtībām.

"Reebok" vērtība šobrīd veido vien 803 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aksesuāru ražotājs "adidas" ar zaudējumiem strādājošo ASV meitasuzņēmumu "Reebok" par 2,1 miljardu eiro pārdos ASV kompānijai "Authentic Brands Group", paziņojusi kompānija.

Darījumu plānots īstenot līdz nākamā gada pirmajam ceturksnim.

Nodomu pārdot "Reebok" "adidas" apsvēra jau pērnā gada nogalē un konkrētāku apņemšanos paziņoja arī šogad februārī.

"Reebok" zīmolu par 3,1 miljardu eiro "adidas" iegādājās 2006.gadā.

"Authentic Brands Group" pieder apģērbu veikalu tīkli "JCPenney", "Forever21" un "Brooks Brothers", kā arī sporta žurnāls "Sports Illustrated".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbojoties 15 spēcīgiem Eiropas pētniecības institūciju un industrijas partneriem no astoņām valstīm, tostarp tādiem pasaulslaveniem uzņēmumiem kā "Adidas" un akadēmiskiem partneriem kā Aalto universitāte, Eiropas Savienības (ES) programmas "Apvārsnis Eiropa" projektā CELLFIL tiks attīstīta ilgtspējīga liocela pavediena un no tā izgatavotu tekstilizstrādājumu ražošana, kā arī sekmēta daudzveidīga tā izmantošana.

Bioloģiskas izcelsmes un ekoloģiskā procesā ražots liocels ir videi draudzīga alternatīva sintētiskajiem fosilajiem pavedieniem, kas pašlaik dominē tekstilrūpniecībā.

Tekstilizstrādājumu patēriņš ir viens no galvenajiem slogiem dabas resursiem, samazina izejvielu pieejamību un rada siltumnīcefekta gāzu emisijas. Eiropas Komisija uzstāj uz nepieciešamību veicināt aprites ekonomiku, nodrošinot, ka visi tekstilizstrādājumi ES tirgū ir ilgmūžīgi, labojami un otrreizēji pārstrādājami, liela daļa izgatavoti no otrreizēji pārstrādātiem materiāliem un nesatur bīstamas vielas. Lai Eiropā un pasaulē veicinātu aprites ekonomikas attīstību, tekstila un apģērbu rūpniecībā ir jāveic būtiskas pārmaiņas - ir vajadzīgas inovācijas visā ražošanas procesu ķēdē, kas pašlaik ir sadrumstalota un neefektīva. Projekta "Celulozes liocela šķiedras kā mērogojams risinājums apritīgu tekstilizstrādājumu ražošanai" (CELLulose Lyocell FILaments as a Scalable Solution for Circular Textile Production jeb CELLFIL) mērķis ir veicināt tekstilrūpniecības ilgtspējību un apritīgumu, nosakot jaunu standartu videi draudzīgām inovācijām Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc tam, kad Eiropas Savienība (ES) Ķīnai bija noteikusi sankcijas par cilvēktiesību pārkāpumiem pret uiguru minoritāti, Ķīnas oficiālie mediji pastiprinājuši Rietumu kritiku, aicinot uz boikotu.

Uzbrukumi sākās trešdien, kad valsts raidsabiedrība CCTV brīdināja, ka Ķīnas pircēji "balsos ar kājām un boikotēs nesavaldīgās firmas", šādi izsakoties par Zviedrijas apģērbu ražotāju H&M.

Tā produkti jau pazuduši no tīmekļa veikaliem, un tīmeklī izplatīti aicinājumi uzņēmumu boikotēt.

H&M pērn paziņoja, ka pārtrauks iepirkt kokvilnu no Ķīnas Sjiņdzjanas reģiona, kur mīt vairums Ķīnas uiguru un kur izveidotas spaidu darbu nometnes.

Ceturtdien partijas laikraksts "Global Times" zīmoliem "Adidas", "Nike" un "New Balance" pārmeta, ka tie izteikuši "asas piezīmes" par Sjiņdzjanu.

Nopēlumu izpelnījušies arī tādi modes zīmoli kā "Burberry" un "Zara".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ķīnu kritizēt nevar, ja negribi zaudēt šo tirgu: H&M piemērs

Jānis Šķupelis,29.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās jābūt ļoti uzmanīgam par to, ko kritizēt. Nupat, piemēram, Ķīna demonstrējusi, kas notiek, ja kāds atļaujas nosodīt tās politiku - faktiski, ja kāds grib šo valsti kritizēt, tad tam ir jābūt gatavam par to samaksāt.

Viens no pasaules lielākajiem apģērbu mazumtirgotājiem Zviedrijas Hennes&Mauritz (H&M) savā mājas lapā jau pirms laika izcēla bažas par darba apstākļiem Ķīnas Ziemeļrietumos – pamatā vērsa uzmanību uz piespiedu darbu kokvilnas plantācijās. Attiecīgi uzņēmums norādīja, ka savas izejvielas no šī reģiona vairs nevēlas saņemt. Šāds lēmums gan nepagāja bez ārkārtīgi asas Ķīnas atbildes. Ziņām par šādām par H&M darbībām pēdējās dienās izplatoties ar kūlas cienīga ugunsgrēka ātrumu, Ķīnā pret šo kompāniju strauji vēlies pāri boikotu ceļarullis.

Piemēram, The Wall Street Journal raksta, ka, Ķīnas interneta meklētājos vairs nevar atrast nekādu informāciju par H&M veikaliem, kuri šajā valsī esot vairāk nekā 500. Tāpat H&M produkciju kopš pagājušās trešdienas vairs nevarot atrast Ķīnas ietekmīgākajās e-komercijas platformās Alibaba Group Holding, Pinduoduo un JD.com. Attiecīgi Ķīna demonstrējusi, ka vajadzības gadījumā gluži vai jebkuru uzņēmumu no sava tirgus tā var "dzēst", kur pagājušonedēļ H&M vārds pazuda faktiski no visām vadošajām tās mobilajām aplikācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce iegūst spēku Latvijā: atvērta jauna aģentūra, Salesforce pakalpojumu sniegšanai

Sadarbības materiāls,01.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bluelark, specializētais Salesforce konsultāciju uzņēmums, sniegs Salesforce pakalpojumus klientiem Latvijā un Baltijas reģionā. Uzņēmums piedāvās pilnu Salesforce pakalpojumu spektru, sākot no Salesforce ieviešanas un administrēšanas līdz uzņēmējdarbības procesu auditam un analīzei.

Aģentūru Bluelark izveidoja Lietuvas tehnoloģiju uzņēmums Agmis, kas ir Salesforce partneris kopš 2014. gada.

„Latvijā un Baltijas reģionā ir vērojama stabila Salesforce klientu izaugsme. Tas nozīmē, ka ir jāizveido vietēja konsultāciju aģentūra ar Baltijas valstīm raksturīgu tirgus kompetenci, kas palīdz maksimāli izmantot Salesforce platformu,” sarunā norāda Agmis izpilddirektors Sauļus Kaukēns [Saulius Kaukenas].

Vairāk nekā 150 000 uzņēmumu visā pasaulē izmanto Salesforce, lai mijiedarbotos ar saviem klientiem. Globālie uzņēmējdarbības līderi, piemēram, Toyota, Amazon, Unilever vai Adidas, ir vieni no slavenākajiem Salesforce klientiem. Kopš 2017. gada Salesforce tirgus daļa gadu no gada ir pieaugusi par 30 %, turklāt straujākā izaugsme ir Rietumeiropā un Ziemeļeiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN,03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aksesuāru ražotājs "adidas" paziņojis par savu veikalu slēgšanu Krievijā, bet pagaidām vēl neaizies no Krievijas tirgus.

"Mēs esam nolēmuši apturēt mūsu veikalu un mūsu tīmekļa vietnes darbību Krievijā līdz turpmākam paziņojumam," paziņojumā norāda uzņēmums.

Kompānija turpinās maksāt darbiniekiem algas un pagaidām pilnībā nepametīs Krievijas tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokaspulkstenis vīrietim var būt pats svarīgākais aksesuārs. Ja sievietēm rokas pulksteņi nav tik iecienīti, tad vīriešiem ir tieši pretēji. Bieži vien vīriešu pulkstenis arī norāda statusu, it īpaši biznesa pasaulē. Moderns vīriešu pulkstenis un panākumi biznesā nereti ir savstarpēji saistīti.

Kāpēc vīriešiem pulksteņi ir tik nozīmīgs aksesuārs?

Rokas pulkstenis var liecināt par vīrieša statusu, kas ir īpaši svarīgi dažādās biznesa pārrunās. Ir noteiktas profesijas, kur ierašanās uz kādu sanāksmi vai biznesa pusdienām bez smalka pulksteņa neliecinātu par labo stilu. Savukārt labi un moderni vīriešu pulksteņi var liecināt, ka persona ir nopietna un gatava sadarboties. Protams, šādas situācijas nenotiek ar katru vīrieti ikdienā, tomēr ir labi to zināt, ja šādā situācijā esi nonācis.

Tomēr pulkstenis var būt svarīgs aksesuārs ikvienam vīrietim, jo tas ir gan praktisks, gan lieliski papildina tavu stilu gan ikdienā, gan īpašos gadījumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zaļā sirdsapziņa. Ko nozīmē zaļmaldināšana un kādas var būt tās sekas?

Anete Dimitrovska, ZAB “Ellex Kļaviņš” zvērināta advokāte,07.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būt zaļam ir modē. Uzņēmumu mārketinga komunikācijā redzam saukļus, kuros ņirb tādi jēdzieni, kā “zaļš”, “ekoloģisks”, “klimata neitrāls”, “videi draudzīgs” un tamlīdzīgi.

Līdz šim par šādu korporatīvās reputācijas un produktu mārketinga stiprināšanu mēdzām līdzjūtīgi pasmaidīt, bet šobrīd uzņēmējiem būtu jāapzinās, – par maldinošām darbībām ilgtspējas jomā būs jāatbild. Pasaulē pieaug t.s. zaļmaldināšanas (no angļu greenwashing) gadījumu skaits, kad uzņēmējiem jāpiedzīvo finansiāli un reputācijas zaudējumi dēļ piemelošanas savā publiskajā komunikācijā. Ņemot vērā ilgtspējas pieaugošo nozīmi, Eiropas Savienība ir izvirzījusi kā prioritāti stingrāku zaļmaldināšanas kontroli, paredzot lielākus sodus par patērētāju maldināšanu un manipulācijām.

Ko tas nozīmē?

Zaļmaldināšana ir jauns jēdziens Latvijā, kas apzīmē manipulatīvus, nepatiesus apgalvojumus un rīcību saistībā ar uzņēmuma darbībām ilgtspējas jomā (vides, korporatīvās pārvaldības un sociālie jautājumi), šādi gūstot konkurences priekšrocības vai radot sev labvēlīgākus apstākļus. Īsi sakot, – runa ir par uzņēmumiem, kuri sabiedrībā aktuālo ilgtspējas tēmu iekļauj savā mārketinga stratēģijā, taču realitātē nekādas iniciatīvas vai darbības, lai kļūtu ilgtspējīgāki, tie faktiski neveic vai veic jau šķietami nepietiekoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada desmit mēnešos gandrīz trīskāršojies privātpersonu sūtījumos atklāto viltoto preču skaits, kas ļauj secināt, ka daļa iedzīvotāju joprojām priekšroku dod nezināmas izcelsmes un potenciāli bīstamām precēm.

Tāpēc Patentu valde sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldi kampaņas “Esi oriģināls – izvēlies oriģinālu!” ietvaros aicina ikvienu iedzīvotāju svētku dāvanu meklēšanas laikā noskaidrot tiešsaistē iegādāto preču izcelsmi un kvalitāti, lai nenāktos ciest zaudējumus gadījumā, ja pasūtītās preces tiek konfiscētas un nodotas iznīcināšanai. Iegādājoties viltojumus, pastāv risks ne tikai pazaudēt savu naudu, bet arī palikt bez Ziemassvētku dāvanām.

Muitas amatpersonas kontrolē no trešajām valstīm saņemtos pasta sūtījumus. “Sūtījumi kontrolei tiek novirzīti, pamatojoties uz riska analīzes rezultātiem, kā arī pēc nejaušās atlases principa. Ja pavaddokumentu kontroles vai ar muitas tehniskajiem līdzekļiem veiktās kontroles rezultātā muitas amatpersonām rodas aizdomas par neatbilstošu preci sūtījumā, tas tiek atvērts, lai veiktu padziļinātu pārbaudi,” skaidro VID Muitas pārvaldes Riska vadības daļas vadītājs Arturs Kovaļenko.

Komentāri

Pievienot komentāru