Jaunākais izdevums

Pieprasījumam pēc individuālo konstrukciju jahtām ir tendence sarukt līdz ar sērijveida jūras kuģu būvniecības uzplaukumu, kura piedāvā plašāku produktu klāstu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Tomēr vienmēr būs kāds trakais, kuram nederēs nekas no tirgū pieejamā jahtu klāsta. Tas ir līdzīgi kā auto būvē – daļu cilvēku interesē nevis sērijveida auto, bet replikas,» atzīst SIA 2K Composites valdes priekšsēdētājs Kārlis Kalvišs.

«Šajā biznesā darbojos 21 gadus, kuru laikā daudz ko esmu piedzīvojis. Esmu strādājis ar dažādiem partneriem un pat piedzīvojis sava uzņēmuma bankrotu, kad Engurē, piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu naudu, ar partneriem izveidojām cienījamu katamarānu rūpnīcu, kas darbojās no 2006. līdz 2009. gadam, bet tad, iestājoties krīzei, nespējām pārdot saražotās jahtas, līdz ar to zaudējām visu – uzņēmumu, kuģus un savus ieguldījumus,» atminas K. Kalvišs, kurš patlaban turpina jahtu būvēšanu attīstīt rūpnīcā Bolderājā, Rīgā. Savas karjeras laikā viņa vadībā ir uzbūvēta 21 stiklaplasta katamarānu konstrukcijas jahta, Latvijā ir palikuši tikai trīs katamarāni, pārējie aizceļojuši uz dažādām pasaules valstīm – Franciju, Nīderlandi, Vāciju, Norvēģiju, Somiju u.c. Trīs K. Kalvišs būvētie kuģi ir apceļojuši pasauli.

«Mans pasūtītājs ir cienījams vidusšķiras pārstāvis, kurš ir savas karjeras beigu posmā un jau gara acīm redz, kādi būs viņa pensijas gadi, piepildot sapni par savu katamarānu,» viņš stāsta. Taujāts par pašreizējiem darba apjomiem, K. Kalvišs atzīst, ka gādā, lai vienmēr viens katamarāns tiek ražots un notiktu sarunas par nākamo projektu, jo tad ir sirds mierīga. Paralēli uzņēmējs sadarbībā ar zviedru partneriem nodarbojas arī ar specifisku stiklaplasta konstrukciju ražošanu.

Visu rakstu Izpilda visas kaprīzes iespējams izlasīt ceturtdienas, 18.maija, laikrakstā Dienas Bizness, 13.lpp.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? SIA O-yachts katamarāni

Monta Glumane,01.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «O- Yachts», vērojot, kā tiek ražoti katamarāni.

Engurē bāzētais luksusa katamarānu ražotājs «O - Yachts» šobrīd strādā pie saviem lielākajiem projektiem - diviem 19,5 metrus gariem katamarāniem, kuru katra izmaksas veido 1,5 miljonus eiro, biznesa portālam Db.lv stāsta uzņēmuma finanšu direktore Aiva Vīksna. Viens no tiem nonāks Francijā, bet otrs - Maurīciju salās.

«O - Yachts» katamarānu būvēšanā A.Vīksna sadarbojas ar Francijas investoriem. Visi uzņēmumā saražotie katamarāni tiek eksportēti uz tādām valstīm kā Francija, Itālija, Maurīcija, kā arī ir interese no ASV.

«To iespaido ne tik daudz cena. Pirmkārt, mums Latvijā nav īsti, kur burāt, vasaras sezona ilgst tikai dažus mēnešus. Protams, arī Latvijas uzņēmumiem un cilvēkiem pieder gan jahtas, gan katamarāni. Taču Vidusjūrā sezona ir ilgāka. Otrs – tās ir paražas. Ja mēs ņemam kredītus un ceļam vasaras mājas, tad dienvidu valstīs līzingu ņem jahtām un katamarāniem. Viņiem tas ir tipiski, un tas ir arī loģiski, jo, dzīvojot pie Vidusjūras, vari visu laiku burāt, ir ierasti, ka vasaras māja ir uz ūdens. Tur burā jau no deviņu gadu vecuma,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Engurē tapis ekskluzīvs katamarāns, kas ceļos uz Franciju

Laura Mazbērziņa,27.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Engurē, «O Yachts» ražotnē ūdenī ielaists uzņēmuma vēsturē līdz šim lielākais 18,5 metrus garais luksusa katamarāns «Class 6».

Katamarāns «Class 6» ir izvirzīts nominācijai «MultiHull of the Year». Tā dizaina konceptu izstrādāja «O Yachts» inženieru komanda kopā ar dizaineru Klifordu Denu (Clifford Denn) un 3D dizaineru, automašīnu konstruktoru Andreju Trofimčuku (Andrei Trofimchouk), bet no skicēm realitātē to palīdzējis pārcelt inženieris un arhitekts Dags Šiklers (Doug Schickler).

«Būvējot «Class 6», mēs ņēmām vērā klienta individuālās vēlmes un vienlaikus rūpējāmies par darba kvalitāti, kas ietverta modernos tehniskajos un dizaina risinājumos. «Class 6» papildina «O Yachts» katamarānu klāstu, tādējādi apliecinot mūsu gatavību arvien izaicinošākiem un prasīgākiem projektiem,» secina Aiva Vīksna, «O Yachts» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aiva Zīle Apē no morāli novecojušām drēbēm šuj jaunus apģērbus ar zīmolu Zīle, tādējādi rūpējoties arī par dabu un planētas labsajūtu

Fotogrāfijas skaties raksta galerijā!

«Man vienmēr ir bijis aktuāli kaut ko pāršūt. Jebkuram apģērba gabalam, ko atnesu no veikala, pirmā doma ir pārstrādāt. Man vienmēr labāk ir paticis šūt kaut ko no kaut kā jau uzšūta, nekā ņemt auduma baķi un šūt no jauna auduma,» viņa saka. Reiz Aivas māsīca atveda viņai kaudzīti ar vecām džinsu biksēm, kas bija morāli novecojušas. Džinsiem ir dažādas skaistas detaļas – kabatiņas, jostas. Tā viņa no šiem apģērba gabaliem uzšuva pirmos mēteļus. Tas sakrita ar laiku, kad tika atvērts dizaina stends labdarības veikalā Otrā elpa. Aivas meita Agnese tur strādāja un aiznesa mammas mēteļus – un visus tos uzreiz nopirka. Tas bija pirms trim četriem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personālvadības programmatūras izstrādātājs CakeHR iet jaunuzņēmumiem netipisku ceļu un izmanto tiešo pārdošanu; tikko kompānija izveidojusi pārstāvniecību Igaunijā

CakeHR ir daudz klientu no ārzemēm – viņi atrod šo risinājumu internetā, izveido savu kontu, pievieno maksājumu karti un lieto. Lai paātrinātu klientu skaita pieaugumu, uzņēmums izmēģināja interneta reklāmas, bet, lai arī pasaulē šis paņēmiens strādā, Latvijā ir grūti pastāstīt par tā produktu, izmantojot reklāmas baneri internetā. Tāpēc komanda nolēma izmēģināt tiešo pārdošanu Latvijā, kas uzrādīja labus rezultātus. Nesen uzņēmums atvēra biroju arī Igaunijā, mēģinot atkārtot Latvijas piemēru. «Kad svešā valstī, kuras valodā paši nerunājām, būsim pierādījuši, ka varam pārdot personālvadības programmatūru, virzīsimies uz citām valstīm,» saka Kaspars Upmanis, CakeHR (HR Bakery Ltd.) līdzīpašnieks. Pašlaik šā uzņēmuma piedāvātajam risinājumam ir vairāk nekā vienpadsmit tūkstoši lietotāju 90 valstīs. 40% klientu ir no Amerikas. CakeHR mērķis ir Austrumeiropa un Centrāleiropa, kur uzņēmumi ir ieinteresēti jaunos personālvadības tehnoloģiju risinājumos. «Mēs esam diezgan piezemēti savās ambīcijās, jo mums nav nekāda ārējā finansējuma. Visu attīstām par saviem līdzekļiem, tāpēc to darām piesardzīgi,» neslēpj Kaspars. Vaicāts, vai ir bijusi doma iestāties kādā jaunuzņēmumu akseleratorā vai piesaistīt investīcijas, Kaspars teic, ka CakeHR ir mēģinājis startēt akseleratoros, bet uzņēmums jau ir pārāk «vecs» to standartiem, jo produkts tirgū ir pieejams jau vairākus gadus. «Ar investoriem visu laiku taustāmies,» viņš atklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sertificēts gastroenterologs Sabri Abdelmasī par savu īsto vietu pasaules kartē jau vairāk nekā 25 gadus uzskata Latviju un piepilda sen lolotu sapni – Piņķos atver privātklīniku Good Life Clinic

Finansiāli viņam palīdz brālis Rabī Abdelmasī, kurš ir iemīlējies Latvijā, īpaši tās dabā, jau no paša pirmā acu skatiena. Klīnikas oficiālā atklāšana notiek 17. maijā, un tā vēlas saviem klientiem piedāvāt Latvijas veselības aprūpē ko pilnīgi jaunu – konsultācijas pie ārvalstu speciālistiem attālinātā veidā. Šobrīd tiek pētīti šī pakalpojuma likumdošanas aspekti.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Kāpēc nolēmāt atvērt klīniku Latvijā? Kāpēc tieši Piņķos?

Rabī Abdelmasī. Kad tiek lemts par jebkāda biznesa izveidošanu, svarīgi ir vairāki faktori. Pirmkārt, konkrētās valsts politiskā un ekonomiskā stabilitāte, iespējamie riska faktori, kā arī investīciju un biznesa vide kopumā. Otrkārt, ārkārtīgi būtiska ir valsts izveidotā sistēma, mūsuprāt, Latvijā uzsākt savu biznesu var relatīvi ātri – dibināt kompāniju Latvijā ir salīdzinoši vienkāršāk nekā, piemēram, mūsu dzimtenē Libānā vai Apvienotajos Arābu Emirātos, kur esmu strādājis. Tieši tas piesaista investorus doties uz Latviju un uzsākt savu biznesu. Turklāt Latvijai ir vairākas priekšrocības. Es to redzu kā Baltijas valstu galvaspilsētu, kas nenoliedzami ir saistošs faktors, ja izvērtējam biznesa iespējas. Kāpēc tieši Piņķos? Mēs veicām padziļinātu izpēti par šo reģionu – apkārtnē nav līdzīgu medicīnisko pakalpojumu sniedzēju. Jutām, ka varētu būt pieprasījums no šajā apkārtnē dzīvojošajiem cilvēkiem. Vieta ir ļoti skaista, turklāt viegli sasniedzama gan ar auto, gan sabiedrisko transportu. Pie klīnikas ir bezmaksas stāvvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Engures ostā uzņēmums SIA “O Yachts” ir uzbūvējis savu ceturto 14m garo “4 Klases” katamarānu “AONYX”, vēsta Tukuma novada pašvaldība.

Ar pārtraukumu uzņēmums SIA “O Yachts” strādā jau 6 gadus, kuru laikā ir uzbūvēti četri “4 Klases” (14m) katamarāni un divi “6 Klases” (līdz 20m), kuri 2021. gadā ir nominēti par labākajiem multi-korpusu klasē līdz 60 pēdām Eiropā un pasaulē.

Jaunais katamarāns veiksmīgi tiek gatavots ceļam uz Karību jūru un uzņēmums gatavojas būvēt nākamo “4 klases” katamarānu.

Kā top? SIA O-yachts katamarāni  

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «O- Yachts», vērojot, kā tiek...

Engures ostas pārvaldnieks Jānis Megnis uzskata, ka Engures ostai ir pamats lepoties ar šādu ražotni ostā, kas ir unikāla ne tikai Latvijas bet arī Baltijas mērogā.

Saskaņā ar Latvijas transporta un ostu attīstības vadlīnijām, kā viena no mazo ostu prioritātēm ir definēta ražošana, kuras neatņemama sastāvdaļa ir zvejniecība un jūras transports. Šajā segmentā Engures osta izceļ zivju apstrādes uzņēmumu SIA “Unda”, jau minēto SIA “O Yachts”, kā arī ar 2020. gadā dibināto kuģu būves uzņēmumu SIA "Invessel”. SIA “Invessel” šobrīd būvē zvejas kuģi Norvēgijai, kurš tiks nolaists ūdenī šā gada beigās vai nākošā gada sākumā un tieši no Engures ostas varēs doties zvejot Ziemeļu un Norvēģu jūrās.

Šogad Engures ostas pārvalde Igaunijas-Latvijas Pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020.gadam projekta “Austrumbaltijas jahtu ostu tīkla pilnveidošana un popularizēšana, EST-LAT177” ietvaros plāno uzstādīt degvielas uzpildes staciju jahtām un papildus jahtu piestātņu pontonus. Engures ostas pārvaldei šim projektam pieejamais budžets ir 100 000 eiro, t.sk. ERAF līdzfinansējums 85 000 eiro un Valsts budžeta līdzfinansējums 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmes un neveiksmes ir neatņemama biznesa sastāvdaļa, galvenais šajā procesā ir saskatīt jēgu un gūt kādu mācību, nevis tikai priecāties par panākumiem vai bēdāties par neveiksmēm, teic Iveta Lāce, biroju kompleksa Verde komercdirektore.

Mūsdienās biznesa veiksmes pamatā ir fleksibilitāte un spēja pielāgoties, uzskata I.Lāce. Šobrīd pasaule mainās tik strauji, ka kaut ko prognozēt ir praktiski neiespējami, tāpēc mums ir jāmācās pieņemt lēmumus ļoti ierobežotā informācijas telpā, stāsta Verde komercdirektore, piebilstot, ka tas gan neesot nekas jauns. Biznesa vidē nekad nebūs tā, ka pilnīgi viss ir skaidrs, tāpēc mums tas ir vienkārši jāpieņem un jārīkojas, atzīmē I. Lāce, uzsverot, ka spēja izdzīvot mainīgajos apstākļos šajos laikos ir lielākais izaicinājums jebkuram uzņēmumam.

Piepilda sapni

Skolas laikos es sapņoju kļūt par žurnālisti, jo jau pusaudzes gados strādāju televīzijā bērnu un jauniešu raidījumu redakcijā, atminas I. Lāce. “Ļoti apzināti gāju uz mērķi un darīju visu iespējamo, lai savu sapni piepildītu, tāpēc likumsakarīgi, ka pēc vidusskolas beigšanas izvēlējos studēt komunikācijas zinātnes. Jāsaka, ka deviņdesmitie gadi šai nozarei, kā jau daudzām citām, bija interesants laiks - vide mainījās, un visi tikai mācījās pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Lai gan mans sapņu darbs saistījās ar televīziju, dažādu iemeslu dēļ nonācu rakstošajā žurnālistikā. Paralēli studijām darbojos izdevumā Vakara Ziņas, bet vēlāk arī avīzē Dienas Bizness,” stāsta I. Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - Latvijas Zāļu verifikācijas organizācijas valdes priekšsēdētāja Inese Erdmane

Armanda Vilciņa,14.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura uzņēmuma vai organizācijas veiksmes pamatā primāri ir komanda, uzskata Inese Erdmane, Latvijas Zāļu verifikācijas organizācijas valdes priekšsēdētāja.

Lai ilgtermiņā sasniegtu nospraustos mērķus, komandai ir jābūt ne tikai profesionālai, bet arī saliedētai un uzticamai, domā I. Erdmane, uzsverot, ka darbiniekiem ir jāaug ne tikai individuāli, bet arī kopā kā komandai. Ja darbinieki spēj uzticēties viens otram un paļauties uz saviem kolēģiem, kopā iespējams sasniegt pat visaugstākos mērķus, jo nereti spēks slēpjas tieši kopīgā izaugsmē un spējā raudzīties vienā virzienā, spriež Latvijas Zāļu verifikācijas organizācijas valdes priekšsēdētāja.

Piepilda sapni

Jau kopš agras bērnības es diezgan pārliecinoši zināju, ka savu dzīvi vēlos saistīt ar medicīnu, tāpēc arī savu pirmo darba pieredzi guvu tieši šajā nozarē, atminas I. Erdmane. “Mana mamma bija laborante Rīgas 4. bērnu poliklīnikā, kur, vēl būdama skolniece, sāku strādāt arī es – palīdzēju gan reģistratūrā un statistikas nodaļā, gan citos darbos. Tā kā šī joma mani patiešām aizrāva, pēc vidusskolas beigšanas, mēģināju iestāties Latvijas Medicīnas akadēmijā, taču jau iestājeksāmena laikā sapratu, ka, visticamāk, šoreiz netikšu uzņemta. Ar cieņu pret sevi šo domu uz kādu laiku atliku un sāku studijas Rīgas 3. medicīnas skolā, ko arī pabeidzu un paralēli kā medicīnas māsa sāku darbu Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā,” stāsta I. Erdmane, kura, pēc trīs gadu darba slimnīcā, nolēma sev dot otro iespēju un vēlreiz mēģināja iestāties Medicīnas akadēmijā, lai kļūtu par bērnu ārstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - SK ID Solutions Latvijas filiāles vadītāja Sanita Meijere

Armanda Vilciņa,26.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes atslēga ir radīt ko tādu, kas risina nevis mākslīgi izdomātu, bet reālu problēmu, ar ko cilvēki realitātē saskaras ik dienu, domā Sanita Meijere, SK ID Solutions Latvijas filiāles vadītāja.

Produktam vai pakalpojumam, kas atvieglo ikdienu un risina problēmas, nav jābūt ekskluzīvas pieejas, spriež S.Meijere. Tas ir jārada un jāpiedāvā atbilstoši klientu iespējām, par cilvēkiem pieejamiem līdzekļiem, atzīmē SK ID Solutions Latvijas filiāles vadītāja, uzsverot, ka tas sasaucas arī ar priekšnosacījumiem veiksmīga biznesa attīstībai Latvijā. Uzņēmējiem ir jārada eksportspējīgs produkts jomā, kuru neskar Latvijas ierobežojumi, piemēram, darbaspēka trūkums vai paaugstinātās elektrības cenas. Likumdošanai un situācijai valstī nevajadzētu ierobežotu vai neļaut attīstīties biznesiem - visu ir iespējams izdarīt, spriež S.Meijere.

Piepilda sapni

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vai autoražotājs Tesla ir 150 miljardus ASV dolāru vērts?

Lelde Petrāne,05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirms divām nedēļām, kad elektroauto ražotāja "Tesla" tirgus vērtība pārsniedza 100 miljardus ASV dolāru, izskanēja skeptiski viedokļi, bet otrdien, akciju cenai turpinot kāpumu, tā pārsniedza 150 miljardus ASV dolāru. Tas nozīmē, ka "Teslas" akciju cena pēdējos trīs mēnešos ir vairāk nekā trīskāršojusies, pārspējot pat visoptimistiskākās prognozes.

Biznesa portāla db.lv uzrunātie analītiķi pauž viedokli, vai elektroauto ražotājs "Tesla" patiešām ir 150 miljardus dolāru vērts, kā tas izskatās uz kopējā auto nozares fona, kādas ir nākotnes prognozes un iespējamie attīstības scenāriji.

Pārsteidzoši, bet riskanti

"Auto ražotāja "Tesla" akciju cenu kāpums tiešām ir bijis pārsteidzošs," atzīst "Luminor" galvenais ekonomists Pēteris Strautiņš. "Pats svarīgākais - šobrīd ļoti riskanta ir gan šo akciju pirkšana, gan pretēja rīcība, ko sauc par "short selling" jeb īsā pārdošana, kas būtībā ir akciju aizņemšanās cerībā uz to cenas kritumu. Ja vien investoru riska tolerance nav ārkārtīgi augsta, viņiem nevajag darīt ne vienu, ne otru, zaudējumi var būt lieli," viņš brīdina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pirms pāris gadiem cilvēki mājas jūras tuvumā labā tehniskā stāvoklī meklēja - tālākais - Lapmežciemā un Ragaciemā, tad tagad atbilstošu īpašumu variantus interesenti izskata arī Engurē, Mērsragā un pat Upesgrīvā, secina “Arco Real Estate” nekustamo īpašumu aģente Inga Freija.

Pieprasījums pēc kvalitatīviem mājokļiem piejūras ciemos Rīgas līča Kurzemes piekrastē vienmēr ir bijis lielāks par piedāvājumu, turklāt īpašumi šajā reģionā tiek pārdoti tikai tad, ja īpašnieks maina dzīvesvietu vai ir nonācis finansiālās grūtībās.

Tāpat arī dzīves apstākļu maiņa, piemēram, vēlme šaurāku dzīvestelpu nomainīt pret plašāku, var kļūt par iemeslu īpašuma pārdošanai.

Piejūras ciemus pircēji pārsvarā izvēlas diviem nolūkiem - pastāvīgai dzīvošanai un vasaras sezonas atpūtai. Ja pirms četriem gadiem dominēja atpūtnieku meklējumi, tad šobrīd līdzīgā daudzumā ir arī tie, kas pārdod savus īpašumus pilsētās un pārvācas uz ciemiem.

Vēl viena būtiska tendence, kas nav novērota citus gadus, ir tā, ka šīs vasaras beigās piedāvājums ir pieaudzis. "Arco Real Estate" pieļauj, ka tas ir saistīts ar gaidāmo apkures sezonu un pieaugošajām komunālajām cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc septiņpadsmit friziera profesijā nostrādātiem gadiem Jānis Raubens piepilda sapni un atver pats savu frizētavu

Tā ir pavisam neliela un atrodas blakus transformatora apakšstacijai, taču ir gaumīgi iekārtota un mājīga. Turklāt frizētava ir pašā pilsētas centrā – Elizabetes ielā Rīgā, blakus Kronvalda parkam.

Meklēšana ilgusi vairāk nekā sešus mēnešus, līdz acis piesaistījis AS Latvenergo sludinājums par telpu izsoli Elizabetes ielā, iepretim viesnīcai Monika. Sacenšoties ar vēl pieciem pretendentiem, J. Raubens ieguvis savā īpašumā ēku Kronvalda parkā blakus transformatora apakšstacijai. Iepriekš tajā bija spēļu zāle.

To ēku, kuru iegādājies izsolē, J. Raubens ir nojaucis, tās vietā uzbūvējis jaunu. Sākotnēji viņš savu frizētavu bija iecerējis kā stikla konstrukciju būvi, taču, aptaujājot klientus, sapratis, ka ne visi vēlas, lai frizieris darbojas ap viņu matiem tā, lai to redz visi garāmgājēji. Tāpēc jaunbūvē tikai viena siena ir no stikla. «Pats esmu sajūsmā, ka darba procesā mani kāds vēro, tad darbs veicas raitāk. Tāpēc iegādājos kaķi, kuru šad un tad ņemu līdzi uz frizētavu, lai viņš uz mani skatītos, kamēr strādāju,» atklāj J. Raubens. Devona rekss šķirnes kaķi viņš nosaucis tāpat kā frizētavu – par Parku. Frizētavas būvniecība ilgusi četrus mēnešus, bet visi nepieciešamie saskaņošanas darbi – sešus gadus. Visilgāko laiku aizņēmusi dažādu dokumentu kārtošana un parakstu vākšana valsts iestādēs. Ēkai pievilktas visas nepieciešamās inženierkomunikācijas. J. Raubenam vajadzēja ierīkot arī savu sūkņu staciju. Aukstā laikā ēku silda t.s. siltās grīdas. Frizētavā viņš ir ieguldījis vairākus desmitus tūkstošus eiro. Investīcijas tiek plānots atpelnīt divu līdz trīs gadu laikā. Lai arī frizētavā ir četri frizieru krēsli, šobrīd J. Raubens strādā viens pats. Viņa draudzene Vita arī mācās par frizieri un pēc skolas beigšanas plāno pievienoties. Apkārt frizētavai ir daudz biroju, valsts iestāžu, viesnīcu, augstskolu, turklāt tuvumā nav daudz līdzīgu pakalpojumu sniedzēju, tāpēc J. Raubens atzīst, ka šī ir ļoti laba vieta biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura uzņēmuma veiksmes pamatā primāri ir komanda, kas ir gatava nepārtraukti augt, attīstīties un pilnveidoties, atzīmē Daina Kājiņa, SIA CreaKids vadītāja.

Komandai ir ārkārtīgi liela nozīme, tāpēc svarīgi, ka lēmumu pieņemšanā tiek iesaistīti visi tās dalībnieki, spriež D.Kājiņa. Mēs nepārtraukti mācāmies atbalstīt un palīdzēt viens otram, kā arī nodrošinām aktīvu informācijas apmaiņu, kas palīdz taupīt gan laiku, gan citus resursus. Uzņēmuma vadītājam savukārt jābūt orientētam uz risinājumiem, neļaujot sev ieciklēties uz problēmām, taču vienlaikus nevajadzētu apzināti izvairīties arī no nepatīkamiem jautājumiem, spriež D.Kājiņa. Viņa nenoliedz - vadot uzņēmumu, nākas saskarties ar daudziem izaicinājumiem, tāpēc jāiemācās svinēt arī mazās uzvaras.

Piepilda sapni

Lai gan pati neesmu gājusi bērnudārzā, jo mani pieskatīja vecvecāki, jau no bērnības zināju, ka vēlos strādāt ar bērniem, atminas CreaKids vadītāja. “Pusaudžu gados vienmēr pieskatīju ģimenes draugu un radinieku bērnus, un man ļoti patika pavadīt laiku ar viņiem. Likumsakarīgi, ka arī nākotnes profesijas izvēle bija saistīta pedagoģiju. Pēc vidusskolas biju izvēles priekšā – studēt ekonomiku vai pedagoģiju. Izvēlējos pedagoģiju, specializējoties pirmsskolas izglītībā. Jāpiezīmē gan, ka vēlāk ieguvu izglītību arī ekonomikā, jo sapratu - lai augtu un veiksmīgi vadītu uzņēmumu, man nepieciešamas arī zināšanas šajā jomā,” stāsta D.Kājiņa, kura jau 23 gadu vecumā kļuva par pirmskolas vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Saulkrastos ūdenī nolaists ASK Enterprise būvēts kuģis

Db.lv,24.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saulkrastu novada Zvejniekciemā esošajā Skultes ostā piektdienas rītā notika šogad pirmā kuģu būvētavas "ASK Enterprise" būvētā kuģa nolaišanas ūdenī svinīgā ceremonija, informēja pašvaldības komunikācijas un tūrisma nodaļas vadītāja Baiba Stjade.

Kā informē uzņēmuma pārstāvji, kuģis tapis piecu mēnešu laikā. Kuģim dots vārds "Karianne" un par kuģa krustmāti šoreiz tika izvēlēta Saulkrastu novada pašvaldības pārstāve, kura pirms kuģa nolaišanas ūdenī pret to sasita šampanieša pudeli, tā tradicionāli iesvētot jauno kuģi un vēlot tam labu ceļavēju, kuģojot Norvēģijas ūdeņos.

Tūlīt pat pēc kuģa "Karianne" nolaišanas ūdenī tiks ielikts ķīlis nākamajiem kuģu būvē esošajiem kuģa karkasiem. Uzņēmuma pārstāve Irēna Kuprijanova informēja, ka gada laikā tas ūdenī spēj nolaist līdz pat pieciem liela izmēra kuģiem, bet pa sauszemi tiek transportēti vēl aptuveni 25 kuģu korpusi.

"ASK Enterprise" apgrozījums 2021.gadā sasniedza 2,15 miljonus eiro un tā zaudējumi bija 69 744 eiro. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro. Uzņēmums pieder Vasilijam Ļašenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO, VIDEO: Māja kokos tapa pēc joka

Monta Glumane,17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sākotnēji vīrs gribēja būvēt pirtis, bet es iebildu, ka tās piedāvā daudzi. Nu - nē, tas nav interesanti, tad jau labāk māju kokā! Vīram patīk īstenot manas idejas, un tā tas bija arī šoreiz. Sākumā tas bija kā joks,» biznesa portālam db.lv stāsta atpūtas vietas «Māja kokos» līdzīpašniece Maija Valaine, kura kopā ar vīru Valdi Cēsu pusē pirms diviem gadiem uzbūvēja māju kokā.

Sākotnēji māja bija paredzēta pašu lietošanai, taču to atzinīgi novērtēja draugi. Viņi iedrošināja uzsākt viesu uzņemšanu mājā kokos pie Niniera ezera. Tagad piedāvājumā ir jau divas mājas kokos. Baltais čiekurs ir 27 kvadrātmetrus, bet Čiekurs - 22 kvadrātmetrus plaši.

Lai uzbūvētu pirmo māju, tika pētīts un iegādāts amerikāņa Pete Nelson projekts. No tā ņemtas šī projekta konstrukcijas un izmantoti viņa celtniecības principi. Gan mājas iekšdarbos, gan apdarē pārsvarā izmantoti kokmateriāli no priedes.

Gan māju būvniecība, gan interjera veidošana veikta pašu spēkiem. Namiņu interjeru Provansas stilā veidojusi pati saimniece M. Valaine. Zīmējusi mēbeles un pati vēlāk tās krāsojusi. Savukārt, būvniecību pārsvarā veica viņas vīrs ar dēliem un draugiem, piesaistot arboristu un elektriķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu ūdens tūrisma iespējas Liepājā aktīvajā tūrisma sezonā, uzņēmums "Water Sledge" liepājniekam un pilsētas viesiem piedāvā iespējas uz kuģīša katamarāna baudīt ekskursijas Tirdzniecības kanālā, ostas akvatorijas teritorijā un Liepājas ezerā trīs dažādos regulāros maršruta izbraucienos.

Tāpat uzņēmums piedāvā iespēju doties individuālos izbraucienos, lai nosvinētu svētkus vai pabūtu kopā ar draugiem un ģimeni. Jaunie ūdenstransporta līdzekļi savus viesus ikdienu sagaida Liepājas Jahtu ostā.

"Šāda veida kuģītis katamarāns šobrīd ir pieejams tikai Liepājā, un tas veidots, lai uz klāja vienlīdz komfortabli var nokļūt arī cilvēki ratiņkrēslos. Ik dienu Jahtu ostas teritorijā viesus gaida jaunie un ērti aprīkotie katamarāni, kura sienas un jumta konstrukcijas ir ērti noņemamas, pielāgojoties viesu vēlmēm un laikapstākļiem," ar jauno pakalpojumu iepazīstina "Water Sledge" pārstāvis Vilnis Brikmanis.

"Water Sledge" komandā aktīvi strādā trīs liepājnieki, kuri kuģīšiem katamarāniem devuši vārdus "My Story" un "Trip History".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Iedzīvotāji vairāk iegādājas vienstāvu koka ēkas 50 km no Rīgas

Žanete Hāka,16.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par trešdaļu augusi cilvēku interese par savas privātmājas būvniecību, izsniegto aizdevumu apjomam privātmāju iegādei vai celtniecībai sasniedzot 60 miljonus eiro, liecina Swedbank dati.

Šī tendence turpinās arī šogad – pirmajā ceturksnī pieprasījums pēc finansējuma sava mājokļa būvniecībai audzis vēl par 35%, salīdzinot ar šo pašu periodu pirms gada un tas arvien turpina augt, apliecinot, ka arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju šobrīd steidz īstenot sapni par savu privātmāju, arvien biežāk izvēloties to būvēt paši.

«Gan banku sektorā kopumā, gan Swedbank, iepriekšējā gadā no jauna izsniegto mājokļu kredītu dinamika, bija ar izteiktu izaugsmi. Pozitīvi ir tas, ka, saglabājoties šādam pieprasījumam, pavisam drīz varēsim redzēt arī kopējo mājokļa kredītportfeļa pieaugumu un tas ir labs indikators veselīgai ekonomikai. Pozitīvo dinamiku ir stimulējuši vairāki faktori, taču, galvenokārt tie ir: gan vajadzība pēc mājokļa, gan zemās procentu likmes, gan tas, ka bankas kļūst ar vien elastīgākas ar pirmās iemaksas apmēru. Piemēram, noformējot mājokļa kredītu ALTUM Valsts atbalsta programmas ietvaros, pirmās iemaksas apmērs ir sākot no 5%. Standarta gadījumos pirmās iemaksas apmērs pārsvarā ir 15%-20% apmērā no mājokļa vērtības. Latvijā, mājokļu piedāvājums Jaunajos projektos ir diezgan ierobežots, tāpēc arī lielākoties tiek pirkti dzīvokļi tipveida projektos Rīgā, tomēr pozitīvi ir arī tas, ka pieaug interese arī pēc savas privātmājas iegādes vai celtniecības. Piemēram Swedbank 2016.gadā privātmājas iegādei vai celtniecībai esam parakstījuši aizdevuma līgumus par aptuveni 60 miljoniem eiro,» norāda Ainars Balcers, Swedbank Hipotekārās kreditēšanas atbalsta daļas vadītājs Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot Eiropas finansējumu, Kazdangas pagastā attīsta tūrisma biznesu

Kurzemē esošais atpūtas komplekss Lauku kūrorts gatavojas savai pirmajai nopietnajai tūrisma sezonai. Tā piedāvājumā tagad ir nakšņošana, ēdināšana un aktīvā atpūta. Tās piedāvājums balstās uz trim vaļiem – t.s. lāzertagu, veikbordu un šķēršļu parku.

Jācīnās par 80% vairāk

Lauku kūrorts izveidots Aizputes novada Kazdangas pagastā. Pirms gadiem desmit tā idejas attīstītājs, aizputnieks Jānis Rudzroga iegādājās īpašumu, kur kādreiz atradās ferma, lai izveidotu sev dīķi makšķerēšanai. Bija apnicis izmantot svešas ūdenstilpes.

Pamazām radās doma nodarboties ar tūrisma biznesu. Tā kā īpašums atrodas klusā vietā, izveidoja naktsmītņu piedāvājumu. Uzbūvēja vēl pa kādai lapenītei un sāka domāt, ka vietai ir potenciāls attīstīties. Pirms gadiem trim četriem atvēra otro lāzertagu (aktivitāte, ko var pielīdzināt peintbolam, taču tajā bumbiņu vietā tiek izmantots stars) Latvijā. Pērn ar ES atbalstu tapa veikparks un šķēršļu parks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augsto būvniecības izmaksu, inflācijas pieauguma, pieaugušās energoresursu cenas un neskaidrās ekonomiskās situācijas dēļ, lai iekļautos savā mājas būvniecības un uzturēšanas budžetā, daudzi šobrīd pārskata jauna mājokļa būvniecības plānus, samazinot privātmāju platību.

Kā liecina Luminor bankas informācija, iedzīvotāji mājas platību vidēji samazina par aptuveni 10 kvadrātmetriem.

“Pieaugošās būvmateriālu, enerģijas un citas cenas iedzīvotājus darījušas daudz piesardzīgākus, plānojot savas mājas būvniecību. Esam sastapušies ar gadījumiem, kad klienti vēlējušies pārskatīt iepriekšējos plānus un samazināt mājokļa izmērus. Tas nozīmē, ka klienti rūpīgi un atbildīgi vērtē savus nākotnes izdevumus un nevēlas uzņemties lielākas saistības kā iepriekš plānojuši, tā vietā neatmetot sapni par savu mājvietu un pārplānojot tās kvadratūru,” komentē Luminor mājokļu kreditēšanas eksperts Kaspars Sausais.

Ja vēl 2021. gadā vidējā no jauna būvētās privātmājas platība bija 160 kvadrātmetri, šobrīd tā ir ap 150 kvadrātmetriem (mājas iekštelpu platība, neskaitot garāžas, nojumes un terases platību).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārstniecības biznesā liela nozīme ir klientu lojalitātei, uz zobārstu praksi Velk un ārstē pacienti labot zobus nāk vairākās paaudzēs

Zobārsts Andrejs Vanka īstenojis sapni par savu zobārstniecību, kas viņam dzimis vēl pirms Atmodas laika. 23 gadus viņam augt un attīstīties palīdzējusi mīlestība pret izvēlēto profesiju un mērķtiecīgas investīcijas uzņēmuma attīstībā – modernās tehnologijās, kā arī savā izglītībā – profesionālās kvalifikācijas celšanā.

Zobārsti būs vajadzīgi daudz ilgāk nekā, piemēram, banku klerki un grāmatveži

Pirmā zobārstniecības prakse, ko A. Vanka atvēra 1995. gadā, atradās Brīvības ielā, Rīgā. Viņš bija izveidojis komandu, kurā strādāja vairāk nekā desmit cilvēku. «Man vajadzēja izlemt, vai vēlos būt praktizējošs ārsts vai administrators, izvēlējos strādāt par ārstu,» atzīst A. Vanka. Šobrīd viņa komandā ir trīs cilvēki. Viņaprāt, jo lielāks medicīnas iestādes kolektīvs, jo vairāk bezpersoniska ir attieksme pret klientu. Zobārstniecība Velk un ārstē kopš 1998. gada apdzīvo divus kabinetus kādā Baznīcas ielas namā, Rīgā. «Šurp pārcēlāmies, jo telpas Brīvības ielā nebija īsti piemērotas, tās arī nebija mīlīgas. Zobārstniecības praksēm nav ieteicams mainīt atrašanās vietu, jo cilvēki laika gaitā iestaigā uz tām taciņu. Telpas mainīt neplānojam. Šeit gan nav iespēju paplašināties, bet es to nemaz nevēlos,» teic A. Vanka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Portrets: AKF Auto 100 Latvijas filiāles vadītājs Māris Jansons

Armanda Vilciņa,24.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes pamatā galvenokārt vienmēr ir skaidri definēts mērķis un plāns, kā līdz tam nonākt, uzsver AKF Auto 100 Latvijas filiāles vadītājs Māris Jansons.

Ikvienam uzņēmumam attīstības jautājumos ir jābūt ambiciozam, taču tajā pašā laikā uzstādītajam mērķim ir jābūt arī reālam, jo tikai tādā gadījumā komanda būs pietiekami motivēta, lai to sasniegtu, domā M. Jansons. Vadītājam savukārt ir jāsaprot katra darbinieka loma ikdienas procesos un jānodrošina, ka ikviens cilvēks dara savu darbu atbildīgi un visi zobrati biznesā strādā vienoti, teic M. Jansons.

Sapni par laukiem nepiepilda

“Es uzaugu padomju laikos, kad visi puikas sapņoja kļūt par miličiem vai ugunsdzēsējiem, arī es, taču tad, kad pieaugu, sāku raudzīties pavisam citā virzienā,” norāda M. Jansons. “Mācījos Rīgas 19. vidusskolā, Bolderājā. Tolaik daudzi uzskatīja, ka no šīs vietas nav iespējams izrauties, taču es gribēju savu nākotni saistīt ar lauksaimniecību. Maniem vecvecākiem Vidzemē piederēja zeme, tāpēc pēc vidusskolas beigšanas devos studēt uz Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU), lai savu sapni piepildītu. Jau studiju laikā izveidoju ģimeni un sapratu, ka dažādu apstākļu dēļ nevarēšu saimniekot vecvecāku īpašumā, tādēļ pieņēmu lēmumu studijas pamest. Ģimenei bija nepieciešama nauda, tāpēc sāku strādāt kokzāģētavā. Manuprāt, katram cilvēkam kaut reizi dzīvē ir jāizmēģina šāds darbs, kaut vai tāpēc, lai saprastu, ka grib sasniegt kaut ko vairāk. Tā bija arī manā gadījumā,” atminas M. Jansons, kurš par savas karjeras izaugsmes sākumpunktu uzskata darbu SIA Bankserviss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Pārgājienu cienītāju meka – Nepāla

Iesaka: Ainārs Kļaviņš, SIA Overly īpašnieks; Sagatavojusi: Linda Zalāne,12.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem gadiem meklēju kartē kādu attālu punktu, kur varētu kādreiz aizceļot, un ieraudzīju Nepālu.

Apskatīju pieejamo informāciju par šo zemi internetā un secināju, ka tā ir ļoti skaista valsts. Tā ceļojums uz šo zemi kļuva par sapni, kuru vēlējos piepildīt. Pirms diviem gadiem ar draudzeni bijām jau nopirkuši aviobiļetes uz Nepālu, lidojums bija paredzēts caur Deli Indijā. Diemžēl toreiz līdz Nepālai tā arī netikām, jo tieši divas nedēļas pirms mūsu brauciena tur bija notikusi spēcīga zemestrīce. Nolēmām, ka tas nebūs īstais laiks, lai brauktu uz Nepālu atpūtas braucienā, kamēr vietējie iedzīvotāji cenšas atgūties no dabas katastrofas posta. Toreiz aizbraucām līdz Indijai un tur arī palikām, bet sapni par Nepālu neatmetām, un turp devāmies pagājušā gadā, lai baudītu dabas skaistumu 24 dienu garumā. Tas bija gana ilgs laiks, jo Āzijā ir jārēķinās, ka dzīve tur rit lēni, nav jēgas sevi iedzīt stresā, līdz ar to labāk ieplānot vairāk laika konkrētās zemes apskatei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Katru mēnesi jauns rekords

Anda Asere,12.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdevumu salīdzināšanas platformā Altero cilvēki visbiežāk izskata iespēju aizņemties piecus tūkstošus eiro remontam, auto iegādei vai kādam lielākam pirkumam; uzņēmums pēta iespējas attīstīties citās valstīs

«Katru mēnesi ir jauns rekords gan izsniegto kredītu apjomā, gan arī mūsu ikmēneša apgrozījumā. Kopš janvāra pēc piedāvājuma izvērtēšanas Altero platformā ir izsniegti kredīti 8,5 miljonu eiro apjomā. Kopš septembra katru mēnesi tiek izsniegts pusotrs miljons eiro mēnesī, un līdz gada beigām sasniegsim 12 miljonu eiro atzīmi,» stāsta Artūrs Kostins, SIA Altero vadītājs. Mēnesī platforma tiek apmeklēta 70 tūkstošus reižu, un līdz šim sev pieejamos aizdevumus apskatījuši 26 tūkstoši cilvēku, no kuriem 15% līdz 20% reāli arī tos izmanto. 25% interesentu kreditētāji atsaka aizdevumu, daļa cilvēku pārdomā un neizmanto iespēju saņemt līdzekļus, piemēram, 15% interesentu aizdevumu piedāvā tikai viena kompānija, kam parasti ir visai augsta procentu likme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No nulles – bez naudas, bez zināšanām, tikai ar gribēšanu

Anda Asere,15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nostiprinājies Latvijā, ekstrēmo dēļu sporta veida ražotājs Boont pēta iespējas ārzemēs un ar laiku vēlas būt viens no lielākajiem dēļu ražotājiem Eiropā

SIA Boont izgatavo dažādus dēļus, kas domāti ekstrēmajiem sporta veidiem, šobrīd – pamatā veikbordam. «Sākam izstrādāt arī snovborda dēļus. Pērn un aizpagājušajā gadā taisījām slēpes, tostarp arī ūdensslēpes. Esam sākuši taisīt kaitbordus un domāju, ka šoziem mēģināsim uztaisīt tā, lai nākamgad mums būtu savi. Izgatavojam arī longbordus, bet ne pārāk daudz. Varbūt vajadzēja vairāk pievērsties tiem, bet mūsu aizraušanās ir veikbords, tāpēc vairāk strādājam pie tiem,» saka Pāvels Losevs, SIA Boont īpašnieks.

Lai izgatavotu labu veikborda dēli, ir jāņem vērā daudz nianšu, tiem jābūt izturīgiem un ne pārāk smagiem. Tāpat, atšķirībā no tā, kā kurš dēli izmanto, tie jāveido dažādi. Piemēram, vienkāršai braukāšanai pietiks ar plakanu dēli, bet, ja brauc pa konstrukcijām, tiek veidots cietāks dēļa vidus un mīkstāki gali, lai varētu veikt skaistus trikus. «Spēlējamies ar elastību,» saka Pāvels.

Komentāri

Pievienot komentāru