Pieprasījumam pēc individuālo konstrukciju jahtām ir tendence sarukt līdz ar sērijveida jūras kuģu būvniecības uzplaukumu, kura piedāvā plašāku produktu klāstu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Tomēr vienmēr būs kāds trakais, kuram nederēs nekas no tirgū pieejamā jahtu klāsta. Tas ir līdzīgi kā auto būvē – daļu cilvēku interesē nevis sērijveida auto, bet replikas,» atzīst SIA 2K Composites valdes priekšsēdētājs Kārlis Kalvišs.
«Šajā biznesā darbojos 21 gadus, kuru laikā daudz ko esmu piedzīvojis. Esmu strādājis ar dažādiem partneriem un pat piedzīvojis sava uzņēmuma bankrotu, kad Engurē, piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu naudu, ar partneriem izveidojām cienījamu katamarānu rūpnīcu, kas darbojās no 2006. līdz 2009. gadam, bet tad, iestājoties krīzei, nespējām pārdot saražotās jahtas, līdz ar to zaudējām visu – uzņēmumu, kuģus un savus ieguldījumus,» atminas K. Kalvišs, kurš patlaban turpina jahtu būvēšanu attīstīt rūpnīcā Bolderājā, Rīgā. Savas karjeras laikā viņa vadībā ir uzbūvēta 21 stiklaplasta katamarānu konstrukcijas jahta, Latvijā ir palikuši tikai trīs katamarāni, pārējie aizceļojuši uz dažādām pasaules valstīm – Franciju, Nīderlandi, Vāciju, Norvēģiju, Somiju u.c. Trīs K. Kalvišs būvētie kuģi ir apceļojuši pasauli.
«Mans pasūtītājs ir cienījams vidusšķiras pārstāvis, kurš ir savas karjeras beigu posmā un jau gara acīm redz, kādi būs viņa pensijas gadi, piepildot sapni par savu katamarānu,» viņš stāsta. Taujāts par pašreizējiem darba apjomiem, K. Kalvišs atzīst, ka gādā, lai vienmēr viens katamarāns tiek ražots un notiktu sarunas par nākamo projektu, jo tad ir sirds mierīga. Paralēli uzņēmējs sadarbībā ar zviedru partneriem nodarbojas arī ar specifisku stiklaplasta konstrukciju ražošanu.
Visu rakstu Izpilda visas kaprīzes iespējams izlasīt ceturtdienas, 18.maija, laikrakstā Dienas Bizness, 13.lpp.