Jaunā pētījumā aprēķināts, ka četrās no piecām luksusa kosmētikas reklāmām dotie solījumi netiek pildīti.
Pētnieki atklāja, ka tikai 18% kosmētisko līdzekļu reklāmu ir patiesas, bet pārējās atsaucas uz «neskaidriem» zinātniskiem pētījumiem vai sniedz nepatiesu informāciju.
Zinātnieki nopēla tādus reklāmās bieži izmantotus, taču tukšus saukļus kā «klīniski pārbaudīts», «dermatoloģiski testēts» un «atjaunojošs». Lielākajā daļā reklāmu izmantoti arī nepārbaudāmi apgalvojumi, piemēram, «laiks ir tavā pusē» un «tas dos tev pārliecību par sevi».
Pētījuma autori norāda, ka zinātnisko pētījumu rezultātus reklāmās vajag pasniegt patērētājiem saprotamā veidā. «Zinātniekiem jāizskaidro, kādā veidā un kāpēc lūpu spīdums spēj noturēties 12 stundas,» sacīja Valdostas Štata universitātes profesore Džī Faulere. «Maldināšana ne tikai diskreditē visu reklāmu ticamību, bet arī atstāj negatīvu iespaidu uz atbildīgajiem reklāmdevējiem.»
Pētījuma autori analizēja gandrīz 300 kosmētikas reklāmas tādos amerikāņu žurnālos kā Vogue, Glamour un Marie Claire. Reklamēti tika dažāda veida produkti, tostarp dekoratīvā kosmētika, sejas, ķermeņa un matu kopšanas produkti, kā arī pretgrumbu līdzekļi.
No 757 reklāmās dotajiem solījumiem 621 netika atzīts par pamatotu.
«Ja reklāmās minēti zinātniski pētījumi un pārbaudes, bieži vien izmantota apšaubāma metodoloģija,» norāda pētījuma veidotāji.
Taču Kosmētikas produktu un parfimērijas asociācijas (CTPA) ģenerāldirektors Kriss Flauerss mierina, ka Eiropas Savienībā (ES) esot stingrāks reklāmu regulējums. «ES likums aizliedz publiskot apgalvojumus, ko nevar pierādīt, tāpēc tāda veida maldināšana ir nelikumīga,» viņš stāsta. «Kosmētikas ražotāji Lielbritānijā uzrauga industriju un sūdzas par konkurentiem, ja apšauba to reklāmās sacīto.»
«Uzņēmumi baidās no izgāšanās gadījumā, ja to reklāmas tiktu atzītas par maldinošām. Tas izbojātu visu reklāmas kampaņu, tāpēc viņi ir ļoti uzmanīgi,» turpina Flauerss.
Pētījums tika publicēts žurnālā Journal of Global Fashion Marketing.