Covid-19 pandēmija sekmē kosmētikas pārdošanu e-komercijas kanālos, atzina kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners.
Viņš norādīja, ka pēdējos gados kosmētikas tirdzniecības apmēri e-komercijas kanālos strauji aug, kamēr mazumtirdzniecībā veikalos pieaugums ir neliels.
"Proporcija visu laiku nosveras par labu e-komercijai. Pandēmija šo procesu tikai paātrinās un tirdzniecība arvien vairāk nosvērsies e-komercijas pusē. Tomēr nebūtu vietā arī pārspīlējumi, jo fiziskie tirdzniecības kanāli saglabāsies, tikai proporcija mainīsies un abi šie tirdzniecības kanāli kļūs līdzvērtīgi," teica Iltners.
Tāpat viņš norādīja, ka tieši pašlaik ir redzams, ka kosmētikas nozarē rodas arvien vairāk projektu un zīmolu, kuri ir paredzēti izplatīšanai tikai e-komercijas vidē un šī tendence varētu kļūt stiprāka.
"Protams, ka e-komercija ir efektīvāka izmaksu ziņā, un fizisko kanālu problēma ir tajā, ka izmaksu bāze tajos ir relatīvi augsta," atzina Iltners.
Arī to, ka "Madara Cosmetics" darbības rezultāti šogad ir labi par spīti pandēmijai, viņš skaidroja ar to, ka uzņēmumam ir labi diversificēti pārdošanas kanāli ar veselīgu e-komercijas daļu. Pašlaik "Madara Cosmetics" e-komercijas kanālos tiek gūta aptuveni viena trešā daļa no apgrozījuma. Taču, ņemot vērā, ka uzņēmuma ražojumi tiek pārdoti arī citu pārvaldītos internetveikalos, tas varētu būt pat vairāk.
Viņš arī atgādināja, ka kopumā valda viedoklis, ka kosmētikas nozari krīzes skar relatīvi maz un jau no "Lielās depresijas" laika to pazīst kā "lūpu krāsas efektu", proti, cilvēki nav droši par lielākām investīcijām un ieguldījumiem, bet vēlas sevi palutināt ar nelieliem pirkumiem un kosmētika tam labi atbilst.
"Arī pavasarī krīzes karstākajā laikā nolēmām, ka sāksim ražot lūpu krāsas. Pasūtījām vajadzīgo aprīkojumu, un oktobra beigās lūpu krāsas ir laistas tirgū. Tā ir mūsu simboliska atbilde šai situācijai," sacīja Iltners.
Viņš arī noliedza, ka pandēmija būtu radījusi izmaiņas pieprasījumā. "Pat, ja daudzi cilvēki tagad strādā no mājām, kosmētikas lietošanas paradumi ir saglabājušies. Nav tā, ka pirms pandēmijas sākuma mēs vairāk pārdevām vienu produktu segmentu un tagad tas būtu pilnīgi mainījies. Tā nav. Izmaiņas ir nebūtiskas," stāstīja "Madara Cosmetics" pārstāvis.
Jau vēstīts, ka "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 12,24 miljoni eiro, kas ir par 48% vairāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.
Kompānijas lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (24,08%), Lote Tisenkopfa Iltnere (23,92%), Somijas "Transmeri Group Ab" (23,09%), Zane Tamane (7,61%) un Liene Drāzniece (6,83%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".