Citas ziņas

Pēc e-talona izveidojusies neliela rinda

Atis Rozentāls, Db,09.01.2009

Jaunākais izdevums

Lai pieteiktos e –talona personalizētajām viedkartēm ar atlaidi, SIA Rīgas satiksme klientu centrā Brīvības ielā 191 anketas jānogādā līdz 10. janvārim.

Visi klienti, kas būs iesnieguši pieteikšanās anketas un fotogrāfijas līdz 10. janvārim, saņems personalizētās viedkartes braucieniem sabiedriskajā transportā līdz 1. martam, kad Rīgas sabiedriskajā transportā stāsies spēkā jaunā e-talona sistēma.Ja anketas tiks iesniegtas vēlāk, uzņēmums viedkartes izgatavos, taču pēc 1. marta. Db novēroja, ka 9. janvāra pēcpusdienā klientu centrā bija izveidojusies apmēram 10 cilvēku rinda, lielākoties studenti ar jau aizpildītām anketām un pensionāri. Klientus apkalpoja viena darbiniece, kura vairākiem anketu iesniedzējiem aizrādīja, ka fotogrāfijām ir pārāk tumšs fons, tomēr anketas pieņēma. Jau ziņots, ka 1. martā Rīgas autobusos, trolejbusos un tramvajos stājas spēkā jaunā e – talona sistēma, un visām tām pasažieru grupām, kam pienākas atlaides braucienam transportā, jāpasūta personalizētas viedkartes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009.gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro gadā, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro, informēja SIA «Rīgas karte» pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka e-talona sistēma Rīgā izmaksājusi gandrīz par 600 000 eiro lētāk nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.

Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veidojot aptuveni 6% no «Rīgas satiksmes» izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% «Rīgas satiksmes» izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai deviņi centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta - 1,426 eiro.

«Pēdējā laikā vairākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla «Ir» publikācijā «Naudas pumpis» kopā ir sajauktas summas latos (2009.-2013.gads) un eiro (2014.-2017.gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija,» pauda «Rīgas kartes» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme sabiedriskā transporta galapunktos un klientu apkalpošanas centros uzsākusi nepersonalizēto viedkaršu jeb tā saucamo zilo e-talonu tirdzniecību.

Lai kļūtu par nepersonalizētā e-talona lietotāju, jāiemaksā 2 latu garantijas maksājums, kuru iespējams atgūt, atdodot e-talonu. Plastikāta viedkarte būs derīga piecus gadus. Nepersonalizētajā e-talonā var glabāt gan mēneša biļetes, gan atsevišķu braucienu biļetes, tai skaitā vienam braucienam, norādīja SIA Rīgas satiksme preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Pirmajā nedēļā, kopš par sabiedrisko transportu var norēķināties, iegādājoties dzelteno e-talonu noteiktam braucienu skaitam vai laika periodam, pārdoti vairāk nekā 28 tūkstoši viedbiļešu. „Tikai 2.5 % iedzīvotāju, lietojot viedbiļeti, saskārās ar neatbilstībām, no tiem lielākā daļa pirmajā dienā. Iedzīvotāji, kuri veic braucienu reģistrāciju ar personalizēto e-talonu, nav saskārušies ar neatbilstībām,” apgalvoja I.Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) nolēmis lauzt trīspusējo līgumu ar Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmumu Rīgas satiksme un uzņēmumu Rīgas karte par e-talona ieviešanu vilcienos, pirmdien žurnālistus informēja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Kā līguma laušanas iemeslus viņš minēja to, ka e-talona ieviešana līdz šim bijusi ekonomiski neizdevīga un rada valsts uzņēmumam zaudējumus. Iepriekš gan tika minēts, ka šīs shēmas uzņēmumam neradīs papildus zaudējumus.

Jau vēstīts, ka e-talona ieviešanas mēģinājumi PV līdz šim izmaksājuši vairākus desmitus tūkstošus latu. Jūlija vidū intervijā Latvijas Radio Freivalds sacīja, ka e-talona ieviešana vilcienos ir apstājusies. Toreiz Freivalds teica, ka tiek runāts ar e-biļetes uzturētāju Rīgas karti par iepriekš slēgtā līguma nosacījumu maiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme laidusi klājā jauna dizaina dzelteno e talonu, uz kura redzams vecais dzeltenais Ikaruss un jaunais zemās grīdas autobuss. Jaunā dizaina e talonu kopējā tirāža ir četri miljoni.

E talona dizains tiek mainīts divas reizes gadā. Vienu reizi uz tā tiek izvietota fotogrāfija ar Rīgas attēlu, bet otru reizi – bērnu zīmējums, DB norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Šī e talona dizains veidots uz Ilmāra Znotiņa fotogrāfijas pamata, kas tika samaketēts atbilstoši e talona grafiskajam standartam.

«Tika piesaistīts fotogrāfs, kura bildes tapa Rīgas satiksmei 10 izstādes veidošanai. Viena no bildēm tika izmantota arī jaunajam e talona noformējumam. Lai sagatavotu e talona drukas failu, tika izmantoti maketētāja pakalpojumi. Drukas faila sagatavošanu veica SIA Graffiti point un tas izmaksāja 65 Ls,» pastāstīja V. Zaķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Karte: ar e-talonu nākotnē varēs braukt pasažieru vilcienos un iepirkties kioskos

Nozare.lv,08.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar SIA Rīgas satiksme (RS) elektroniskām biļetēm jeb e-taloniem nākotnē varēs apmaksāt braucienus AS Pasažieru vilciens (PV) vilcienos pa visu Latviju un pastāvīgos (zilos) talonus izmantot kā elektroniskus makus, lai veiktu nelielus pirkumus veikalos un kioskos, kas atrodas dzelzceļa staciju un RS maršrutu pieturu tuvumā, norāda SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs.

«Vēl viena lietojumprogramma, kuru ceram ieviest, ir «maks vilcienā». Kas tas ir? Tas ir zilais, atjaunojamais e-talons, kuru varēs e-talonu pārdošanas vietās «uzpildīt» ar naudu un izmantot maziem pirkumiem, kā to patlaban dara Honkongā un Singapūrā. Ar to varēs nopirkt kādu laikrakstu vai sīku preci. Taču vilcienā ar šo talonu varēs pirkt biļetes braucieniem ārpus e-talona zonas, paziņojot konduktoram, ka vēlas maksāt ar talonā atrodamo kredītu,» intervijā portālam Nozare.lv skaidroja Morizurs.

Intervijas laikā Morizurs demonstrēja nelielu portatīvu termināli, ar kuru PV darbinieki varēs pārbaudīt, vai pasažiera e-talons ir reģistrēts braucienam, iekasēt sodu un izrakstīt kvīti, ja tas nav noticis, kā arī pārdot vienreizēja brauciena biļetes, kā to patlaban dara RS sabiedriskā transporta līdzekļos. Vēlāk ar termināli, izmantojot elektronisko «maku», varēs arī nopirkt biļetes braucieniem ārpus zonas, kurā ir derīgi e-taloni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas skolēniem dalīs jaunas e-kartes, kas apvienos e-talonu un skolēna apliecību

LETA,14.08.2012

Skolēnu jaunās e-kartes, kādas tiks dalītas bez maksas Rīgas vispārizglītojošo skolu skolēniem un darbosies kā e-talona un skolēna apliecības apvienojums.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vispārizglītojošo skolu skolēniem no rītdienas, 15.augusta, bez maksas tiks dalītas jaunas e-kartes, kas darbosies kā e-talona un skolēna apliecības apvienojums.

Plānots, ka sākotnēji karte darbosies kā e-talons sabiedriskajā transportā, tad, skolās to papildinot ar uzlīmi, e-karte iegūs skolēnu apliecības funkcijas. Saņemot karti, tā jau darbosies pašvaldības SIA Rīgas satiksme sistēmā kā brīvbiļete braukšanai sabiedriskajā transportā. Jau ziņots, ka no 1.septembra visi Rīgā deklarētie vispārizglītojošo skolu skolēni no 1. līdz 12.klasei sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas.

Jauno e-karšu izplatīšana tiks sākta jau no rītdienas, 15.augusta. Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis uzsvēra, ka bērniem nebūs jāstāv garās rindās pēc jaunās kartes, jo, sākoties mācību gadam, uzņēmums pats ar 10 mobilajām klientu apkalpošanas stacijām tās piegādās skolām un izdalīs skolēniem. Tā kā vienlaikus nomainīt personalizētos e-talonus pret e-kartēm 65 000 skolēnu būtu ļoti sarežģīti, vispirms tiks pagarināti esošie personalizētie e-taloni, bet jaunās e-kartes vispirms tiks izsniegtas pirmo klašu skolēniem. Tikmēr skolām būs jāsagatavo kolektīvie pieteikumi, pēc kuriem Rīgas satiksme izgatavos jaunās e-kartes un tās piegādās izglītības iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6.decembrī Kristofers Krūmiņš saņēmis pirmo e talonu, uz kura attēlots viņa zīmētais tramvajs.

Jaunā e talona kopējā tirāža ir 4 miljoni un no vakardienas, 6.decembra, tas pakāpeniski būs pieejams mazumtirdzniecības vietās.

Jaunā dizaina e talonos varēs ielādēt biļetes noteiktam braucienu skaitam, laika biļetes un grupas biļetes. E talonā ielādēto biļešu derīguma termiņš ir 12 mēneši no pirmās reģistrācijas.

Starptautiskajā bērnu aizsardzības dienā – 1.jūnijā, Rīgas satiksme rīkoja pasākumu bērniem 5.tramvaja depo. Pasākuma ietvaros bērni devās izbraukumā ar Retro tramvaju un piedalījās zīmēšanas konkursā e talona noformējumam. Zīmēšanas konkursa darbi bija apskatāmi Rīgas satiksmes interneta mājas lapā, par kuriem nobalsot varēja ikviens apmeklētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 9. aprīlī, notika SIA «Rīgas karte» dalībnieku – ASV/Francijas tehnoloģiju kompānijas «Conduent» un SIA «Rīgas satiksme» sapulce, kurā par uzņēmuma trešo valdes locekli tika apstiprināts «Rīgas satiksmes» pārstāvis Jānis Meirāns.

Viņa pienākumu lokā būs savstarpējās sadarbības projektu ar «Rīgas satiksmi» attīstība, tostarp arī jaunās e-talona papildināšanas mobilās aplikācijas darbības uzsākšana.

SIA «Rīgas karte» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs (Eric Morizur): «Ilgstošā nestabilitāte Rīgas domē un «Rīgas satiksmē» ir aizkavējusi atsevišķu e-talona sistēmas modernizācijas projektu virzību. Tostarp vairāk nekā piecus mēnešus ir aizkavējusies mobilās aplikācijas ieviešana visu e-talona veidu papildināšanai, kas pasažieriem atvieglotu norēķināšanās kārtību par tramvaju, trolejbusu un autobusu izmantošanu, kā arī samazinātu kopējās biļešu sistēmas izmaksas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Vai, tavuprāt, Latvijā ir augsta tolerance pret nodokļu nemaksāšanu?

Ilze Zeltkalne, rokasgrāmatu redaktore,13.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedomājies, ka stāvi rindā savā iecienītākajā veikalā, lai samaksātu par izvēlētajām precēm. Rinda ir gara, lēnām virzās uz priekšu. Visiem pašsaprotami, ka rinda jāizstāv un jāsamaksā par izvēlēto preci. Bet pāris kases tālāk ir rinda, kurā katram pircējam ir 20% atlaide. Šī rinda ātri virzās uz priekšu. Ātrā rinda nav paredzēta visiem, bet tikai tiem pircējiem, kuriem šādas tiesības piešķirtas pēc neizpaustiem un slēptiem kritērijiem, ko nezina pārējie veikalā esošie klienti. Vai, tavuprāt, šāda situācija ir godīga? Vai apzinies, kurš samaksā par ātrās rindas 20% atlaidi?

Ja vien veikals nenodarbojas ar labdarību, par 20% atlaidi samaksās tie, kas stāv lēnajā rindā. Godīgi nodokļi un godīgu nodokļu nomaksa būs tikai tad, ja, pēc analoģijas piemērojot veikala dažādo kasu principu, visi veikala pircēji stāvēs vienā rindā

Šim vienkāršajam piemēram fonā ir daudz sarežģītu jautājumu, bet galvenais fakts paliek nemainīgs. Otrās rindas pircējiem atlaidi un iespēju ātrāk izstāvēt rindu ir nodrošinājuši visi, kas par izvēlētajām precēm norēķinās pirmajā rindā. Nedrīkst aizmirst par godīguma iedzīvināšanu nodokļu iekasēšanas procesos. Ar godīgu un caurskatāmu nodokļu administrēšanu var sasniegt ne mazāk ambiciozus mērķus, kā ar veiksmīgu nodokļu sistēmas reformu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cilvēki vēlēšanu iecirkņos rindā gaida pat stundu

Db.lv/LETA,02.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12.Saeimas vēlēšanu iecirknī Rīgas Valsts 1.ģimnāzijā trešdienas, 1.oktobra, vakarā bija izveidojusies apmēram 120 cilvēku rinda. Šie cilvēki vēlējās nodot glabāšanā savu vēlēšanu balsi, novēroja aģentūra LETA.

Par pilsoņu aktivitāti pārsteigumu pauž gan balsotāji, gan vēlēšanu iecirkņa komisijas priekšsēdētāja Daina Gulbiņa. Lai nodotu savu balsi glabāšanā, vēlētājiem rindā nākas stāvēt 45 minūtes līdz vienai stundai. Aptaujātie vēlētāji pauda, ka viņiem rindā jāstāv apmēram stunda vai nedaudz ilgāk.

Gulbiņa norādīja, ka atšķirībā no ierastās balsošanas balss nodošana glabāšanā aizņem ilgāku laiku. Viņa pauda savu subjektīvo viedokli, ka vēlētāju aktivitāti ir ietekmējusi ģeopolitiskā situācija un situācija valstī. Gulbiņa pieļāva, ka, ņemot vērā šo pieredzi, nākamajās Saeimas vēlēšanās varētu palielināt darbinieku skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar e-talonu maznodrošinātie varēs izmantot nakts patversmes un saņemt silto ēdienu

Elīna Pankovska,26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā plānots e-talonā integrēt papildus funkcijas sociālo pakalpojumu nodrošināšanai. Bez sabiedriskā transporta pakalpojumiem tajā tiks ieprogrammēta arī iespēja izmantot nakts patversmes pakalpojumus, saņemt ēdināšanu silto ēdienu izdales vietā. Savukārt nākotnē plānots pakalpojumu klāstu papildināt ar pabalstu piešķiršanu un pārtikas produktu iegādi sociālajos veikalos.

Projektu izstrādājis Rīgas domes Labklājības departaments ar pašvaldības SIA Rīgas Satiksme tehnisko atbalstu. Noslēgtā līguma summa ir septiņi tūkstoši latu, kas paredzēti e-talona 14 validatoru īrei, Rīgas Satiksmes apkalpošanas centru papilddarbības nodrošināšanai un pašu e-karšu izgatavošanas apmaksai.

Pēc sākotnējās idejas, kopumā multifunkcionāls e-talons darbosies 14 punktos Rīgā: sešās ēdināšanas vietās, septiņās patversmēs un vienā dienas centrā bezpajumtniekiem. Plānots, ka tuvākajā laikā šādu talonu varētu saņemt līdz četriem tūkstošiem personu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme sāk Rīdzinieka karšu izsniegšanu

Gunta Kursiša,19.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas uzņēmums Rīgas satiksme sācis izsniegt Rīdzinieka kartes, kuras kalpos, lai diferencētu biļešu cenas sabiedriskajā transportā.

Rīdzinieka karšu izsniegšana sākusies otrdien, 19. novembrī. Lai tās saņemtu, Rīgas iedzīvotājiem ir jāaizpilda pieteikums un, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu, jādodas uz klientu apkalpošanas centru.

Plkst. 15.00 kartes saņems Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Db.lv jau informēja, ka karšu saņemšanas kārtība atšķiras dažādām iedzīvotāju grupām.

  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus un šobrīd viņiem nav jādodas pēc Rīdzinieka kartes. Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.
  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc bez atlaidēm, no 8. oktobra jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e talons, lai Rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts.
  • Personas, kurām nav personalizētā e-talona, Rīdzinieka karti varēs saņemt divos veidos - nosūtot anketu elektroniski un dodoties uz klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes, vai ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem. Pieteikties Rīdzinieka kartei var elektroniski Rīgas satiksmes mājaslapā vai dodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No šodienas var sākt pieteikties Rīdzinieka kartei

Gunta Kursiša,08.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme noteicis kārtību, kādā Rīgā deklarētie varēs saņemt Rīdzinieka kartes, kas nodrošinās divreiz lētākus braucienus nekā ārpus Rīgas dzīvojošajiem. Saņemšanas kārtība atšķiras dažādām iedzīvotāju grupām.

Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus un šobrīd viņiem nav jādodas pēc Rīdzinieka kartes. Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.

Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc bez atlaidēm, no 8. oktobra jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e talons, lai Rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domstarpības par dividenžu izlietojumu radušās e-talona ieviesēja un uzturētāja SIA Rīgas karte īpašnieku starpā. Kopējais dividenžu apjoms 2009. gadā bijis aptuveni 400 000 latu, bet Rīgas kartes līdzīpašniece SIA Rīgas satiksme savu daļu, kas ir aptuveni 200 000 latu, nav piekritusi ieguldīt otra īpašnieka ACS France piedāvātajos e-talona sistēmas attīstīšanas projektos.

Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis DB informēja, ka dividendes katrai līdzīpašnieku pusei sadalās proporcionali pēc viņu akciju apjoma, kas ir 51% Rīgas satiksmei un 49% ACS France.

17. jūnijā notikusi SIA Rīgas karte dalībnieku ārkārtas sapulce, kurā īpašniekiem bijušas domstarpības par dividenžu izlietojumu. ACS France, kam Rīgas kartē pieder 49%, sanāksmē piedāvājis dividendes par 2009. gadu ieguldīt Rīgas sabiedriskā transporta e-norēķinu sistēmas attīstībā un jaunu e-biļetes iespēju ieviešanā. Uzņēmuma otrs īpašnieks SIA Rīgas Satiksme, kam Rīgas kartē pieder 51%, šim priekšlikumam neesot piekritis. «Par šo priekšlikumu izvērtās plaša diskusija, un mēs esam pārsteigti un vīlušies, ka partneris nepiekrita ACS ierosinājumam, kas dotu iespēju mūsu kopīgajam uzņēmumam SIA Rīgas Karte attīstīties un ieguldīt jaunas investīcijas Rīgā,» piektdien izplatītajā paziņojumā pauž ACS France izpilddirektors Žans Čarlzs Koljērs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Krājbankas problēmas sagādājušas galvassāpes jau 1000 tirgotājiem

Jānis Rancāns, Lelde Petrāne,22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc AS Latvijas Krājbanka darbības apturēšanas e talona iegādi biļešu automātos un Rīgas satiksmes (RS) tirdzniecības vietās iespējams veikt norēķinoties tikai ar skaidru naudu, liecina RS informācija. Problēmas radušās lielam skaitam tirgotāju.

Rīgas satiksme norāda – ņemot vērā to, ka karšu norēķinu termināļu apkalpotājs ir Latvijas Krājbanka, kuras darbība šobrīd ir apturēta, e talonu ar bankas norēķinu karti nav iespējams iegādāties biļešu automātos, Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centros un galapunktos.

Par e talona iegādi visās iepriekšminētajā vietās iespējams norēķināties tikai ar skaidru naudu. Latvijas Krājbankas darbības apturēšanas dēļ braukšanas biļetes nav iespējams iegādāties arī e talona interneta veikalā.

Latvijas Krājbankas darbības apturēšanas dēļ problēmas pieņemt maksājumu kartes radušās 1000 tirgotājiem, pastāstīja SIA First Data Latvia izpilddirektore Zanda Brīvule - Jansone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 6.decembrī Katrīna Vasiļjeva saņēma pirmo e talonu, uz kura attēloti viņas zīmētie Rīgas satiksmes transporta līdzekļi. Jaunā e talona kopējā tirāža ir 4 miljoni, un no piektdienas, 7.decembra tas pakāpeniski būs pieejams mazumtirdzniecības vietās.

Jaunā dizaina e talonos varēs ielādēt biļetes noteiktam braucienu skaitam, laika biļetes un grupas biļetes. E talonā ielādēto biļešu derīguma termiņš ir 12 mēneši no pirmās reģistrācijas.

Rīgas satiksme sadarbībā ar labdarības kampaņu Taureņa Efekts 2012.gada 24.maijā rīkoja pieredzes dienu Rīgas pilsētas bērnu nama bērniem 5. tramvaju depo, Brīvības ielā 191. Pieredzes diena sākās ar ekskursiju pa depo teritoriju. Pēc tās mākslinieka Jaņa Anmaņa vadībā bērni depo redzēto attēloja zīmējumos, kuri bija apskatāmi Rīgas satiksmes interneta mājas lapā un par kuriem varēja nobalsot ikviens lapas apmeklētājs.

Katrīnas zīmējums ieguva pārliecinošu balsu vairākumu – 993 balsis. Kopumā balsošanā piedalījās 2476 Rīgas satiksmes interneta mājas lapas apmeklētāji, un tā norisinājās mēnesi – no 28.maija līdz 1.jūlijam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas karte : jaunā sistēma biļešu kompensāciju saņemšanai no valsts budžeta prasīs ievērojamus līdzekļus

Žanete Hāka,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagatavotie Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekti, kas nosaka izmaņas kompensāciju saņemšanai par braukšanas maksu pasažieru kategorijām, kas izmanto atvieglojumus, ir veids, kā likumdošanas līmenī likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto šos atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus, un e-talona sistēmas realizētājs - SIA Rīgas karte uzskata grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu, informē uzņēmuma pārstāvji.

Grozījumu pieņemšana likumdošanas līmenī liks visiem pasažieriem, kas izmanto valsts vai pašvaldības nodrošinātos braukšanas maksas atvieglojumus, atteikties no e-talona sistēmas izmantošanas.

Gadījumā, ja tiks atbalstīts iesniegtais Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts, no valsts budžetā būs jāiztērē ievērojami līdzekļi lai ieviestu jaunu braukšanas maksas kontroles sistēmu, kas dublētu e-talona darbību, jo likumprojekts izslēdz jebkuras citas braucienu apmaksas iespējas atvieglojumu lietotājiem, izņemot bankas karti, norāda Rīgas kartes pārstāvji.

Tas ietekmēs gan pasažierus, kuriem turpmāk transportā būs jāuzrāda vairāki dokumenti, lai apliecinātu savas tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, gan arī pārvadātājus visā valstī, kuriem būs no jauna jāiegādājas un jāuzstāda specializēti termināli maksājumu pieņemšanai līdz 2015. gada 1.janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens paraksta izlīgumu par e-talonu sistēmas ieviešanu

Egons Mudulis,14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV), RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA Rīgas karte (RK) ir vienojušās par izlīgumu, ka turpinās pildīt noslēgto līgumu par e-talona sistēmas ieviešanu vilcienos Rīgas robežās.

Izlīgums paredz, ka 2010. gada oktobrī noslēgtais līgums par elektroniskās biļešu sistēmas aprīkojuma uzstādīšanu un ar to saistītiem pakalpojumiem tiek atjaunots un puses aktīvi uzsāk darbu pie sistēmas tehniskās ieviešanas darbiem.

Par to, ka šāds mierizlīgums «tuvākajā laikā» varētu tikt parakstīts, DB rakstīja jau 18. aprīlī. RK mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs tobrīd atzina, ka procesa virzība paātrinājusies līdz ar prasības iesniegšanu pret PV tiesā, lai atgūtu gan ieguldītos līdzekļus 700 tūkst. Ls apmērā, gan negūto peļņu. Jāatgādina, ka 2010. gada rudenī Iepirkumu uzraudzības birojs atļāva PV slēgt 1,2 milj. Ls vērto līgumu ar RS un RK par Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļautu vilcienos Rīgas teritorijā lietot e-talonu. Taču 2011. gada augustā PV, ko vadīja Nils Freivalds, līgumu lauza. RS uzskatīja, ka līgums joprojām ir spēkā, jo tā laušanai paredzēta speciāla procedūra. Savukārt PV ilgstoši analizēja, vai līgums ir spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 9.jūlija, visās e talona tirdzniecības vietās pakāpeniski būs iespējams iegādāties e talonu ar jaunu dizainu – uz fotogrāfijas redzama Rīgas Doma baznīca un salūts.

Jaunā dizaina e talonu kopējā tirāža ir četri miljoni.

Dzeltenajam e talonam dizains tiek mainīts divas reizes gadā. Vienreiz uz tā tiek izvietota fotogrāfija ar kādu no Rīgas skatiem – 2010. gadā bija fotogrāfija ar klasisko Rīgas panorāmu, savukārt 2011. gadā bija fotogrāfija ar Melngalvja namu. Otro reizi uz e talona izvieto bērna zīmējumu – 2010. gadā uz e talona izvietoja Vinetas Siliņas zīmēto zemās grīdas tramvaju, bet 2011. gadā Kristofera Krūmiņa zīmēto tramvaju.

Lai arī dzeltenais e talons ieguvis jaunu dizainu, nav mainījušās tā funkcijas – e talonu iespējams papildināt ar biļetēm noteiktam braucienu skaitam, laika biļetēm un grupu biļetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rīgas karte, lai no Plus punkta atgūtu savus e-talonu termināļus, vēršas policijā

LETA,25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme meitasuzņēmums SIA Rīgas karte vērsies policijā, lai no SIA Plus punkts atgūtu 64 e-talona tirdzniecības termināļus, norāda uzņēmuma valdes loceklis Aleksadrs Brandavs.

Plus punkts joprojām nav atmaksājis naudu par pārdotajām sabiedriskā transporta biļetēm 87 000 latu apmērā, tāpēc Rīgas karte, visticamāk, pieteiksies kā viens no kreditoriem uzņēmuma ierosinātajā maksātnespējas procesā.

Brandavs norādīja, ka Rīgas kartei patlaban visvairāk rūp 64 e-talona tirdzniecības termināļu atgūšana, kas nodoti Plus punktam. Tā kā uzņēmums pats izvairās no jebkādas komunikācijas, Rīgas karte septembra nogalē vērsusies policijā, lai lūgtu palīdzību iekārtu atgūšanā un tos varētu izvietot citās vietās, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pasažieriem plašākas un ērtākas iespējas iegādāties biļetes iepriekšpārdošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - FOTO: Citadeles jaunā karte kalpo kā e-talons

Dienas Bizness,01.07.2015

Bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs Guntis Beļavskis (no kreisās) un SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele radījusi iespēju maksājumu karti vienlaikus izmantot arī kā e-talonu, ar kuru no 1.jūlija var norēķināties par braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā, informē banka.

Šādiem norēķiniem der tikai jaunā karte, kurai pieteikties var gan bankas filiālēs, gan internetbankā, kā arī saņemt informāciju Rīgas satiksmes mājaslapā. Veco karti pret jauno sola nomainīt bez maksas.

Jaunā karte apvieno maksājumu kartes un e-talona funkciju. Tādējādi, iekāpjot Rīgas sabiedriskajā transportā, kartes īpašnieks var reģistrēt braucienu, pietuvinot maksājumu karti pie karšu lasītāja, un atsevišķa biļete vai e-talons nav nepieciešams.

Ar šo karti varēs ērti apmaksāt braucienus jebkurā Rīgas satiksmes transportlīdzeklī Rīgas pilsētā - autobusā, trolejbusā, tramvajā, kā arī Rīgas mikroautobusu satiksme minibusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E- talona ieviešana varēja izmaksāt vismaz 3 reizes mazāk, ja Rīgas domes vadība būtu tā ieviešanai lūguši ES struktūrfondu līdzfinansējumu.

Laikraksts Telegraf raksta, ka Lietuvā trīs lielākajās pilsētās Viļņā, Kauņā un Klaipēdā e – talona ieviešana pateicoties ES struktūrfondu līdzfinansējumam izmaksājusi vien 4 miljonus latu, kamēr Rīgai vienai pašai e – talons izmaksāja 14 miljonus latu. Viļņas pašvaldības IT nodaļas vadītājs Rinvīds Jančausks (Rinvidas Jančauskas) norāda, ka 73% no e - talona ieviešanas izmaksām Lietuvas pilsētās sedza par ES struktūrfondu līdzekļiem, bet kredīti projekta realizācijai nav ņemti.

Tikmēr Rīga izvēlējusies ne vien pāris reizes dārgākas tehnoloģijas, bet nav prasījusi arī ES struktūrfondu līdzekļu atbalstu. Rīgas satiksmes pārstāvji norādījuši, ka kompānija esot izvērtējusi iespēju daļu naudas prasīt ES, tomēr kompānijai tādu iespēju neesot bijis, jo tā neizvēlas kādus projektus finansēs un kādus nē. To, ka bijusi iespēja prasīt ES finansējumu nenoliedz arī Finanšu ministrija. Tikmēr Valsts kontroles vadītāja Ingūna Sudraba norāda, ka «ES līdzekļu piesaiste būtu ideāls variants», bet ja tiktu izmantoti ES līdzfinansējuma līdzekļi, projekta ieviesējiem tiktu veikta ļoti stingra kontrole un būtu jāatskaitās par katru izlietoto santīmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas e-karte laužas lielo pilsētu sabiedriskajā transportā; e-talons cer uz vilcieniem.

Pretrunīgi vērtētā Rīgas e-talona vietā Jūrmala un, visticamāk, arī Liepāja, sekos Jelgavas piemēram, kur jau kopš pērnā gada oktobra skolēnu norēķiniem par braukšanu sabiedriskajā transportā ieviesta bezkontakta maksājumu karte. E-talonu administrējošā SIA Rīgas karte (RK) mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs skarbi kritizē konkurentus, acīmredzot ļoti nopietni apdraudēto biznesa perspektīvu dēļ citās lielajās Latvijas pilsētās.

Tā kā šobrīd e-karti piedāvā tikai SEB banka, viņš šo projektu sauc par vienas bankas interešu lobēšanu. Kaut arī citas bankas pozitīvi vērtē Jelgavas iniciatīvu un tehniski tām iespējams iesaistīties šajā projektā, pagaidām tās neapstiprina vēlmi to darīt un piebilst, ka klientam e-karte būs patiesi ērta tikai tad, ja būs integrēta plašākā sistēmā – MasterCard vai VISA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien trīs Latvijas pilsētās - Rīgā, Jelgavā un Jūrmalā - būs iespēja vakcinēties ikvienam Latvijas iedzīvotājam, informēja Vakcinācijas projekta biroja pārstāve Agnese Strazda.

Rīgā darbosies vakcinācijas punkts "ATTA" centrā Krasta ielā 60, Jelgavā - Zemgales Olimpiskajā centrā Kronvalda ielā 24 un Jūrmalā - Jūrmalas sporta skolā Nometņu ielā 2b.

Vakcinācija minētajās pilsētās notiks no plkst.9 līdz plkst.17.

Zaudējam laiku. Steidzami jāvakcinē strādājošie!  

Uzņēmēji aizvien uzstājīgāk pauž – ja vecie un slimie negrib potēties, tad...

Pirms lielā vakcinācijas centra darbības sākuma pie "ATTA" centra Rīgā vairāk nekā 350 cilvēki gaida iespēju, lai varētu saņemt savu poti pret Covid-19, novēroja aģentūra LETA. Lielās cilvēku intereses dēļ vakcinācija pret Covid-19 "ATTA" centrā sākusies jau pirms plkst.9

Pie vakcinācijas centra cilvēki sākuši pulcēties jau pēc plkst.7, bet pēc pāris minūtēm to skaits jau bija sasniedzis 12. Cilvēki turpināja nākt un aizņemt savu vietu rindā. Plkst.8.10 rindā esošo cilvēku skaits jau bija pieaudzis līdz 250 cilvēkiem.

Pirms lielā vakcinācijas centra darbības sākuma pie Zemgales Olimpiskā centra Jelgavā nedaudz vairāk par 100 cilvēkiem gaidīja iespēju, lai varētu saņemt savu poti pret Covid-19.

Ap plkst.10 Rīgā, pie "ATTA" centra, ārā rindā gaidīja apmēram 600 cilvēku, kuri grib saņemt poti pret Covid-19, novēroja aģentūra LETA.

Vakcinācijas projekta birojs savukārt informē, ka 380 iedzīvotāju jau ir iegājuši vakcinācijas centrā.

LETA jau ziņoja, ka rīta pusē rindā pēc Covid-19 vakcīna "ATTA" centrā var būt jāstāv līdz pat pusotrai stundai. Lielās cilvēku intereses dēļ vakcinācija pret Covid-19 "ATTA" centrā Rīgā sākās vēl pirms oficiālā darba laika sākuma plkst.9.

Vakcinācija tiks veikta ar ražotāja "AstraZeneca" vakcīnām, un iedzīvotāji poti varēs saņemt, ierodoties minēto pilsētu liela mēroga vakcinācijas centros.

Iedzīvotāji, kuri atbilst kādai no jau atvērtajām prioritārajām grupām, tiks aicināti tiem paredzētā īpašā rindā, nekādi papildu apliecinājumi par atbilstību prioritārajai grupai netiks prasīti. Īpaša rinda konkrētajā vietā ļaus operatīvāk saņemt vakcīnu salīdzinājumā ar citiem vakcinēties gribētājiem.

Pēc biroja paustā, pārējie vakcinēties gribētāji tiks virzīti pa otru rindu. Vakcinācijai katrā no pilsētām būs iepriekš noteikts vakcīnu apjoms. Brīdī, kad vakcīnu apjoms būs izlietots, vakcinācijas centrs konkrētajā dienā beigs savu darbību.

Sestdien vakcinācijas punkti Rīgā darbosies "ATTA" centrā un Ķīpsalas hallē, Ķīpsalas ielā 8. Vienlaikus atvērti būs arī punkti Jelgavā Zemgales Olimpiskajā centrā, Jūrmalas sporta skolā, Cēsīs bijušā "Super Netto" veikala telpās Bērzaines ielā 2a un Liepājā - Olimpiskajā centrā Brīvības ielā 39. Strādās arī vakcinācijas punkts Daugavpils sporta kompleksā Parādes ielā 7 un Rēzeknē - Latgales vēstniecībā "Gors".

Svētdien, 18.aprīlī, atvērti būs centri Cēsīs bijušā "Super Netto" veikala telpās un Daugavpils Sporta kompleksā.

Veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) uzsver, ka šajā nedēļas nogalē brīvo rindu princips paredz, ka vakcinēties ar ražotāja "AstraZeneca" vakcīnu var nākt ikviens Latvijas iedzīvotājs.

Piektdien, sestdien un svētdien minētajās pilsētās lielajos vakcinācijas centros iedzīvotājiem būs iespēja vakcinēties arī ārpus ierastā prioritāro grupu principa, lai gan prioritāro grupu iedzīvotājus plānots īpaši virzīt uz atsevišķu rindu. "Šajās pilsētās esam aktīvi uzrunājuši prioritāro grupu iedzīvotājus, taču "AstraZeneca" vakcīnu atlikums ļauj nekavējoties vakcinēties arī citiem iedzīvotājiem," skaidro ministrs.

Tas, pēc viņa paustā, īsā laikā nodrošinātu vakcinācijas iestādēs jau iepriekš nogādāto vakcīnu izmantošanu un imunitātes veidošanu sabiedrībā. "Šobrīd esam nodrošinājuši, ka citas vakcinācijas iestādes ir saņēmušas pieprasītās vakcīnas no pēdējām piegādēm tādā apjomā, lai turpinātu prioritāro grupu iedzīvotāju vakcināciju," atzīmē ministrs.

Vakcinācija notiks bez iepriekšēja pieraksta un tiks vakcinēts jebkurš iedzīvotājs, kurš atbilstoši centru darbības dienai un laikam būs ieradies centrā līdz brīdim, kad vakcīnas ir pieejamas. Iedzīvotājiem jāņem līdzi tikai pase vai ID karte.

Katrā centrā plānots izmantot no 390 līdz 2500 vakcīnu devu, un vakcīnu apjoms atkarīgs no centra lieluma un vakcinācijas veicējam pieejamā vakcīnu apjoma. Iedzīvotāji aicināti uz vakcināciju nākt pakāpeniski, visas dienas garumā. Iedzīvotāji tiek īpaši lūgti ievērot divu metru distanci un lietot deguna un mutes aizsegus.

Lai nodrošinātu sekmīgu vakcinācijas procesu visas nākamās nedēļas garumā, iedzīvotāji tiek aicināti nākt un stāties dzīvajā rindā tikai tad, ja tuvākās nedēļas laikā nav jau ieplānots vakcinācijas laiks kādā citā vakcinācijas kabinetā.

Jautājumu gadījumā par centru darbību iedzīvotāji aicināti sazināties pa bezmaksas informatīvo vakcinācijas tālruni 8989.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometri lidostā: tarifi un kvalitāte visdažādākajā līmenī

Jānis Goldbergs,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.

Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.

Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru