Domstarpības par dividenžu izlietojumu radušās e-talona ieviesēja un uzturētāja SIA Rīgas karte īpašnieku starpā. Kopējais dividenžu apjoms 2009. gadā bijis aptuveni 400 000 latu, bet Rīgas kartes līdzīpašniece SIA Rīgas satiksme savu daļu, kas ir aptuveni 200 000 latu, nav piekritusi ieguldīt otra īpašnieka ACS France piedāvātajos e-talona sistēmas attīstīšanas projektos.
Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis DB informēja, ka dividendes katrai līdzīpašnieku pusei sadalās proporcionali pēc viņu akciju apjoma, kas ir 51% Rīgas satiksmei un 49% ACS France.
17. jūnijā notikusi SIA Rīgas karte dalībnieku ārkārtas sapulce, kurā īpašniekiem bijušas domstarpības par dividenžu izlietojumu. ACS France, kam Rīgas kartē pieder 49%, sanāksmē piedāvājis dividendes par 2009. gadu ieguldīt Rīgas sabiedriskā transporta e-norēķinu sistēmas attīstībā un jaunu e-biļetes iespēju ieviešanā. Uzņēmuma otrs īpašnieks SIA Rīgas Satiksme, kam Rīgas kartē pieder 51%, šim priekšlikumam neesot piekritis. «Par šo priekšlikumu izvērtās plaša diskusija, un mēs esam pārsteigti un vīlušies, ka partneris nepiekrita ACS ierosinājumam, kas dotu iespēju mūsu kopīgajam uzņēmumam SIA Rīgas Karte attīstīties un ieguldīt jaunas investīcijas Rīgā,» piektdien izplatītajā paziņojumā pauž ACS France izpilddirektors Žans Čarlzs Koljērs.
Savukārt SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens DB skaidro, ka, tā kā viņa vadītais uzņēmums valsts ekonomiskās krīzes apstākļos iesaldējis vairākus turpmākās attīstības investīcijas projektus, esot pieņemts lēmums pagaidām apturēt arī turpmākos e-talona attīstības projektus. Tādēļ dividendes no Rīgas kartes pagājušā gada peļņas, kas ir aptuveni 200 000 latu, nolemts ieskaitīt Rīgas satiksmes budžetā. «Arī šie finanšu līdzekļi tiks izlietoti tikai un vienīgi sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai Latvijas galvaspilsētā, nemazinot tā kvalitāti,» sola L. Bemhens.
Otrs Rīgas kartes īpašnieks ACS France esot piedāvājis nodrošināt Rīgā iedzīvotājiem jaunas iespējas izmantot e-norēķinus. Piemēram, lietot e-norēķinu karti maksājumiem par autostāvvietu, kā arī attīstīt tā dēvētās «Park and Ride» iespējas Rīgā. «Mēs turpināsim diskusijas ar Rīgas Satiksmi un ceram pārliecināt izlietot Rīgas Kartes peļņu lietderīgāk,» norāda Ž. Č. Koljērs.