Bankas e-karte laužas lielo pilsētu sabiedriskajā transportā; e-talons cer uz vilcieniem.
Pretrunīgi vērtētā Rīgas e-talona vietā Jūrmala un, visticamāk, arī Liepāja, sekos Jelgavas piemēram, kur jau kopš pērnā gada oktobra skolēnu norēķiniem par braukšanu sabiedriskajā transportā ieviesta bezkontakta maksājumu karte. E-talonu administrējošā SIA Rīgas karte (RK) mārketinga direktors Aleksandrs Brandavs skarbi kritizē konkurentus, acīmredzot ļoti nopietni apdraudēto biznesa perspektīvu dēļ citās lielajās Latvijas pilsētās.
Tā kā šobrīd e-karti piedāvā tikai SEB banka, viņš šo projektu sauc par vienas bankas interešu lobēšanu. Kaut arī citas bankas pozitīvi vērtē Jelgavas iniciatīvu un tehniski tām iespējams iesaistīties šajā projektā, pagaidām tās neapstiprina vēlmi to darīt un piebilst, ka klientam e-karte būs patiesi ērta tikai tad, ja būs integrēta plašākā sistēmā – MasterCard vai VISA.
Bezkontakta maksājumu kartes funkcionalitāte ir līdzīga citām maksājumu kartēm ar iestrādātu magnētisko joslu vai čipu, bet atšķirīgais ir iestrādātā antena, kas ļauj veikt maksājumu, pietuvinot karti karšu pieņemšanas ierīcei jeb POS terminālim, kas atbalsta attiecīgo bezkontakta karšu tehnoloģiju, un neprasot PIN kodu darījuma apstiprināšanai. Bezkontakta kartēm drošības nolūkos parasti ir noteikti darījumu limiti, skaidro SEB banka, kas Jelgavas gadījumā šobrīd ir četri lati. Tas ļauj pārvietoties Jelgavas pilsētas transportā astoņas reizes dienā.
E-kartes izmantošanas iespējas apsver arī VAS Pasažieru vilciens (PV). Tai pašā laikā ar Rīgas domes struktūrām PV turpina sarunas par e-talona iespējamo ieviešanu vilcienos. Tā kā projektā ir ļoti daudz tehnisku nianšu, par kurām jāpanāk vienošanās, tā praktiskās realizācijas uzsākšanas termiņus uzņēmums nosaukt nevar.