Jaunākais izdevums

Visstabilāk no Baltijas valstīm Somijas kafijas ražotājs Paulig jūtas Igaunijā, kur tam ir 40% tirgus daļa, bet uzņēmumam ir ambiciozi mērķi arī Latvijā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Baltijā kopumā Paulig ir aptuveni 30% tirgus daļa – 40% Igaunijā, Lietuvā ap 30%, bet Latvijā – 18%. Paulig Coffee Estonia AS mazumtirdzniecības vadītājs Edvīns Gīlens (Edwin Gielen) stāsta, ka Latvija Baltijā ir mazākais kafijas tirgus. Visvairāk kafijas patērē Lietuva, kas arī ir lielākā no Baltijas valstīm, bet otrajā vietā ir Igaunija. Latvijā joprojām patērējot diezgan daudz šķīstošās kafijas, ko viņš neuzskata par īstu kafiju.

«Arī spēlētāji kafijas tirgū ir vairāki un atšķirīgi. Šobrīd Paulig ir tirgus līderis pēc kafijas noieta lielveikalos – esam Nr.1 Igaunijā un Lietuvā, bet Latvijā esam starp otro un trešo vietu. Mūsu mērķis ir pakāpties arī Latvijā,» saka E. Gīlens. Kafijas tirgū, līdzīgi kā citās jomās, konkurence ir sīva. «Igaunijā un Lietuvā esam tirgus līderis, bet tas nenozīmē, ka varam gulēt uz lauriem. Arī Latvijā konkurence ir liela. Vēlamies nokļūt augstākās pozīcijās, bet konkurenti sevi labi aizsargā ar cenu. Mēs cenšamies piedāvāt dažādu sortimentu, skaidrot atšķirības, piedāvāt tieši konkrētajam tirgum ražotu kafiju,» viņš teic.

Paulig Group ir somu ģimenes kompānija. Tā darbojas 16 valstīs, un kompānijai ir četri virzieni – kafija, pārtika un garšvielas, uzkodas un veselīgā pārtika. Lielāko daļu no biznesa – 38% jeb 346 miljonus eiro – veido kafija.

Visu rakstu Nopietnāk noskata Latviju lasiet 28. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zīmola stāsts: Ģimenes uzņēmums Paulig

Lelde Petrāne,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas zīmola Paulig pirmsākumi meklējami 1876. gadā, kad savu pirmo uzņēmumu, kas nodarbojās arī ar kafijas tirdzniecību, Somijā dibināja Gustavs Pauligs. Latvijas tirgū zīmols Paulig ir pārstāvēts kopš 1994. gada.

Paulig grauzdē kafiju kopš 1904. gada. Pirms tam kafija tika pārdota tikai neapstrādātā veidā un to grauzdēja mājās.

Patlaban Paulig rūpnīca Vuosāri, Helsinkos ir viena no lielākajām grauzdētavām Eiropā, un tajā atrodas arī Paulig Grupas galvenais birojs. Grauzdēšanas procesā tiek izmantota tikai biogāze.

2010. gadā Paulig atvēra jaunu kafijas grauzdētavu Tveras reģionā Krievijā, kuras produkcija nonāk Krievijas un NVS tirgos. Latvijas tirgū gan nopērkama tikai Somijā saražotā produkcija.

«Cilvēki Latvijā pamazām apgūst zināšanas par kafijas kultūru, meklē plašāku informāciju, taču esam vēl ļoti tālu no tā, lai uz kafijas paciņas, piemēram, norādītu konkrētā ražas gada skaitli, plantācijas valsti, jo pagaidām to novērtētu ļoti maz cilvēku. Runājot par vecumu - gan Latvijā, gan pasaulē ir tendence, ka kafiju sāk dzert aizvien agrākā vecumā,» viesojoties Paulig Vuosāri rūpnīcā, biznesa portālam db.lv stāstīja SIA Paulig Coffee Latvia valdes locekle Margarita Aļabjeva-Vaišļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Paulig investē 45 miljonus eiro jaunas tortilju rūpnīcas izveidē Beļģijā

Db.lv,23.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nostiprinātu "Tex Mex" tirgus līdera pozīcijas Latvijā un Eiropā, "Paulig" investējis 45 miljonus eiro jaunas tortilju rūpnīcas izveidē Beļģijā, informē uzņēmumā.

Uzņēmums jauno tortilju rūpnīcu atklājis blakus "Paulig" esošajām ražotnēm Rūselarē, Beļģijā, un tādējādi "Paulig" veicis lielākās investīcijas ārpus Somijas. Rūpnīca ražo tortiljas zīmoliem "Santa Maria", "Poco Loco", kā arī privātajām preču zīmēm.

Paredzēts, ka jaunā ražotne palielinās uzņēmuma ražošanas jaudu par 27 000 tonnām tortilju gadā.

“Šīs 45 miljonu eiro investīcijas veicina turpmāko izaugsmi un nostiprina mūsu kā Tex Mex kategorijas tirgus līdera pozīcijas Eiropā. Šī kategorija Eiropā strauji aug, un mūsu jaunā tortilju rūpnīca Rūselarē ļauj mums plaši izmantot tās sniegtās iespējas. Mūsu mērķis ir dubultot uzņēmuma Tex Mex biznesu Eiropā, un jaunajai rūpnīcai ir izšķiroša nozīme, lai tas būtu iespējams,” saka Rolfs Ladau, Paulig izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas, tējas un šokolādes vairumtirgotājs SIA «Paulig Coffee Latvia» pagājušajā gadā strādājis ar apgrozījumu 2,495 miljonu eiro apmērā, kas bija par 10,2% mazāk nekā 2016.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Pērn uzņēmums turpinājis strādāt ar zaudējumiem, kuri trīskāršojušies salīdzinot ar gadu iepriekš, un sasniedza 196 tūkstošus eiro.

2017.gadā pieauga SIA «Paulig Coffee Latvia» ieņēmumi no produkcijas pārdošanas, kas veidoja 1,030 miljonus eiro, kā arī ieņēmumi no kafijas aparātu iznomāšanas un citi ieņēmumi. Savukārt uzņēmuma ieņēmumi no servisa pakalpojumiem un kafijas aparātu pārdošanas samazinājās.

Uzņēmums gada pārskatā atzīmē, ka tas pērn pabeidza vadības komandas restrukturizāciju, kas pozitīvi ietekmēja izdevumu samazināšanu un finanšu rezultātu. Pagājušajā gadā SIA «Paulig Coffee» turpinājis veikt lielas investīcijas kafijas aparātu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pārtikas un dzērienu uzņēmums Paulig ir pārdevis savu biznesu Krievijā, kas ir kā turpinājums iepriekš pieņemtajam lēmumam par izstāšanos no Krievijas tirgus, informē uzņēmums.

Darījums ietver Paulig Rus LLC akciju pārdošanu privātajam investoram Vikas Soi kungam. Tādējādi Paulig darbībai Krievijā, tostarp kafijas grauzdētavai Tverā, kura atrodas aptuveni 170 km no Maskavas būs jauns īpašnieks. Paulig 200 darbiniekiem tiks sniegta iespēja turpināt darbu jaunā īpašnieka uzņēmumā. Paulig zīmoli un receptes nav iekļautas šajā darījumā. Darījuma vērtība netiek atklāta.

"Sakarā ar Krievijas uzbrukumu Ukrainai un ģeopolitiskās situācijas izmaiņām secinājām, ka biznesa turpināšana Krievijā vairs nav ne atbildīga, ne dzīvotspējīga, un uzsākām izstāšanās procesu. Ņemot vērā mūsu darbiniekus, klientus un vietējos tiesību aktus, uzņēmuma pārdošana bija labākais risinājums aiziešanai," saka Rolf Ladau, Paulig izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pārtikas un dzērienu uzņēmums "Paulig" atstās Krievijas tirgu, informē uzņēmumā.

"Paulig" ieņēmumi Krievijā veido apmēram 5% no kopējiem uzņēmuma ieņēmumiem.

Apmēram 170 kilometrus no Maskavas - Tverā atrodas viena no "Paulig" kafijas grauzdētavām, kurā saražotā produkcija galvenokārt tiek pārdota Krievijā. Ražotnē nodarbināti apmēram 200 darbinieku.

Pašlaik notiek tirgus pamešanas procesam nepieciešamo darbību grafika izveide, lai process tiktu īstenots atbilstoši ar darbiniekiem noslēgtajiem līgumiem, kā arī ar klientiem Krievijā noslēgtajiem līgumiem un atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, informē kompānijā.

"Paulig" tirgo pārtiku un dzērienus, tostarp kafiju, "Tex Mex" un garšvielas, uzkodas un augu izcelsmes produktus. Uzņēmuma zīmoli ir "Paulig", "Santa Maria", "Risenta", "Gold&Green", "Poco Loco" un "Liven". "Paulig" pārdošanas apmēri 2020.gadā sasniedza 920 miljonus eiro. Uzņēmumam ir 2400 darbinieku 14 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Santa Maria" tortiļu sastāvā vairs neizmanto cukuru un konservantus, savukārt 35% no līdzšinējā polietilēna iepakojuma aizstāj ar nebalinātu papīru, tādējādi uzņēmumam gadā ietaupot līdz 150 tonnām plastmasas.

“Mums ir svarīgas gan gardākas maltītes, gan labāks klimats un esam spēruši nākamo soli ilgtspējīgas nākotnes virzienā – ir izveidots jauns, videi draudzīgāks tortiļu iepakojums. Jaunajam iepakojumam ir par 35% mazāka CO2 ietekme, salīdzinot ar iepriekšējo iepakojumu," stāsta "Santa Maria" un "Paulig" zīmolu mārketinga vadītāja Latvijā Inga Auziņa.

Pilnīga pāreja uz papīra iepakojumu pagaidām uzņēmumā nenotiks. I. Auziņa skaidro, ka iemesls tam ir nepieciešamība pielāgot rūpnieciskos risinājumus, kas patreiz vēl ražotnē nav ieviesti: "Attīstības darbs turpinās pakāpeniski, ieguldot papildu investīcijas, un mēs izvēlamies darīt pēc iespējas vairāk vides labā, cik ātri vien iespējams. Jau tagad gadā ietaupīt tik daudz plastmasas, cik sver 50 pieauguši ziloņi, noteikti ir labāk, nekā turpināt atstāt visu, kā ir," paskaidro I.Auziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Neste atver Latvijā pirmo pašapkalpošanās veikalu, tādējādi ienākot jaukta sortimenta pārtikas preču tirdzniecības jomā.

Neste Easy Deli bezkontakta pašapkalpošanās pieredzes fokusā ir tehnoloģiski inovatīvs un ilgtspējīgs risinājums, kas piedāvā rūpīgi piemeklētu ēdienu un dzērienu piedāvājumu Latvijā līdz šim nebijušā veidā. Kopumā Latvijā darbosies pieci veikali – divi Rīgā, savukārt pārējie Salaspilī, Ogrē un Tīnūžos. Kopējais investīciju apjoms unikālā koncepta veikala ieviešanā ir 500 000 eiro.

“Pērnais gads Covid-19 vispasaules pandēmijas ietekmē ir strauji mainījis cilvēku iepirkšanās paradumus un uzvedību kopumā. Vienlaikus tas ir bijis arī straujš tehnoloģiju uzplaukuma laiks. Neste Easy Deli iemieso gan ilgtspējīgus risinājumus apvienojumā ar jaunākajām tehnoloģijām, kas ir svarīgas mūsdienīgam pircējam, gan arī drošā vidē sniedz iespēju iegādāties veselīgu maltīti ikvienam, kas ir ceļā. Jaunā koncepta veikals – tā būs jauna, ātra, droša un pavisam vienkārša iepirkšanās sev ērtā laikā cauru diennakti, turklāt preču sortiments ir īpaši piemeklēts, lai būtu saskaņā ar Neste ilgtspējas standartiem,” stāsta Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negaidīti lielu pieprasījumu bauda vēl nebijis piedzīvojums - nakšņošanas dažu metru augstumā virs Amatas upes namiņā, kas veidots no spoguļiem, un zvaigžota debess juma vērošana.

Par to gandarīta eksperimentālā projekta "Piedzīvojums spoguļnamiņā" autore - radošās apvienības "Skudras metropole" vadītāja Gundega Skudriņa un dizaina risinājumu uzņēmuma "Don't Panic" dizainers Mārcis Ziemiņš, kurš plašāk pazīstams ar roku dezinfekcijas stenda "Spray Box" dizaina izstrādi.

Vēl ir iespējams pieteikties uz īpašu "Paulig" kafijas rituālu, kāds "Spoguļnamiņā" tiks organizēts katru dienu visas vasaras garumā.

Namiņš paredzēts tiem, kuri meklē dabas klātbūtni, ir gatavi jaunām sajūtām un pieredzei. Visiem, kuri vēlas gūt iedvesmu, prieku, izbaudīt ko nebijušu. Tiem, kuri nemeklē komfortu un ērtības, kuru tur nav, bet gan vēlas baudīt putnu dziesmas, upes čalošanu, meža burvību. Tiem, kuri vēlas relaksēties no ikdienas steigas, urbāniem pilsētu džungļiem un kņadas, un smelties mieru un labsajūtu dabas valdzinājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu plauktos pieejamajam kafijas piedāvājumam līdzās stājas vietējo kafijas grauzdētavu produkcija

Pēdējos gados darbu sākušas vairākas vietējās kafijas grauzdētavas, tostarp ir Andrito Coffee Roastery, Kalve Coffee, Strada, Stars Coffee, Tīrs Miers, Curonia Coffee Roasters, Rocket Bean Roastery. Jaunākie pieejamie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati liecina, ka 2017. gadā tējas un kafijas pārstrādē darbojās 25 uzņēmumi, kas nodarbināja 196 cilvēkus. Salīdzinājumam – 2013. gadā šajā jomā darbojās 18 uzņēmumi, kas nodarbināja 167 cilvēkus. CSP sabiedrisko attiecību speciāliste Sanda Rieksta norāda, ka kafija ir ļoti iecienīta importa un eksporta prece jebkurā valstī, un Latvija nav izņēmums. Katru minūti Latvijā importē vairāk nekā 19 kg kafijas, bet eksportē teju 9 kg kafijas. Pēdējos gados vairāk nekā pusi no kopējā kafijas daudzuma ieved no Lietuvas, Polijas un Vācijas. Pavisam kafiju importē no 30 valstīm, starp tām arī no Brazīlijas, Kostarikas, Indijas, Meksikas, Peru, Ugandas. Lielākā daļa ir ES valstis. Kafijas eksportēšana no Latvijas ir tā saucamais reeksports jeb Latvijā ievestas kafijas izvešana uz citām valstīm. Lielāko daudzumu kafijas Latvijas uzņēmumi eksportē uz Lietuvu – vairāk nekā pusi no tās kopējā eksporta apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas mazumtirdzniecības uzņēmums Kesko sadarbībā ar Ķīnas interneta tirdzniecības kompāniju Alibaba gatavojas Ķīnā atvērt interneta veikalu, piedāvājot somu pārtikas produktus Ķīnas patērētājiem.

Kesko norāda, ka interneta veikals sākotnēji ietvers produktus no Somijas zīmoliem, tostarp kafijas ražotāja Paulig, šokolādes giganta Fazer un ogu tirgotāja Kiantama.

Uzņēmums vēsta, ka produktu klāsts turpmākajos mēnešos tiks paplašināts, lai ietvertu Valio, Raisio un Pirkka produktus.

Alibaba būs kopuzņēmuma partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitātes Botāniskajā dārzā Rīgā atklāta kafejnīca ar noteikumiem «Noslēpumu dārzs», ko radošā apvienība «Skudras metropole» organizē sadarbībā ar Paulig un Kuk Buk restorānu.

Kafejnīcas «Noslēpumu dārzs» organizatori šogad aicina apmeklētājus aizdomāties par ilgtspējību un sociālo atbildību. Tas iespējams, arī atbalstot Rīgas oāzi – Botānisko dārzu ar mājās izdzertās kafijas biezumiem un radot labvēlīgākus augšanas apstākļus dārza augiem. Apmeklētāju atnestos kafijas biezumus kā bioloģisko mēslojumu Botāniskais dārzs eksperimentālā kārtā tālāk izmantos augsnes uzlabošanai. Botāniskais dārzs priecājas par sadarbību, jo ar šī projekta palīdzību cer sev piesaistīt uzmanību pasākumu organizēšanas jomā.

Kafejnīca ar noteikumiem «Noslēpumu dārzs» būs atvērta līdz 17. jūnijam, vienas iepriekš veiktās rezervācijas laikā viesu uzturēšanās var ilgt tikai 1,5 stundu. Botāniskajā dārzā atvērtās kafejnīcas darba laiks darba dienās ir no pulksten 12.00 līdz 22.00 un brīvdienās no pulksten 11.00 līdz 23.00.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas, tējas, kakao un garšvielu vairumtirgotājs Paulig Coffee Latvia, kura valdes locekle ir Margarita Aļabjeba-Vaišļa, pērn strādāja ar 2,494 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi pieauga trīs reizes un bija 195 766 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Hansabuss Baltijā jauns vadītājs

Žanete Hāka,08.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ par viena no Baltijas lielākajiem autobusu pārvadājumu uzņēmumiem – AS Hansabuss vadītāju kļuvis Henrijs Kāsiks-Āslavs (Henri Kaasik-Aaslav), informē uzņēmums.

Hansa Group vadītājs Nēme Tammis (Neeme Tammis) informē, ka uzņēmuma vadītāja amatam tika meklēts cilvēks, kas varētu turpināt nostiprināt Hansabuss tirgus pozīciju kā kvalitātes līderim un paplašināt uzņēmuma darbības loku.

«Hansabuss komanda vienmēr ir tiekusies sasniegt labus rezultātus uzņēmējdarbības jomā. Uzņēmumam nepieciešams vadītājs ar plašu un radošu skatījumu, bet tomēr tāds, kas stingri stāv ar abām kājām uz zemes. Henrijam ir daudzveidīga un veiksmīga pieredze starptautisku uzņēmumu vadīšanā, šī pieredze palīdzēs iedvesmot komandu sasniegt aizvien augstākus un ambiciozākus mērķus pēc 20 gadu darbības Igaunijā un 10 gadu darbības Latvijā,» norāda N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" rīko biznesam veltītu tiešsaistes hakatonu "HackTheBiz" ar mērķi rast risinājumus COVID-19 vīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem uzņēmējdarbības jomā un gūt labumu no strauji augošās digitālās vides un tās iespējām, palīdzot uzņēmējiem paaugstināt produktivitāti un nodrošināt efektīvāku laika un resursu izmantošanu.

"HackTheBiz" notiks virtuālā vidē no 12. līdz 14.jūnijam , kur 48 stundu laikā dažādu nozaru profesionāļi - mentori palīdzēs komandām radīt jaunas, dzīvotspējīgas biznesa idejas uzņēmējdarbības atbalstam, ko hakatona noslēgumā vērtēs profesionāļu žūrija. Uzvarētāji saņems balvas no organizētājiem un sadarbības partneriem.

Pasākumā aicināti piedalīties individuālie dalībnieki un grupas līdz pieciem cilvēkiem - uzņēmumu pārstāvji, topošie uzņēmēji, IT jomas, mārketinga, biznesa un finanšu speciālisti, studenti un entuziasti. Hakatona dalībniekiem ir jābūt vismaz 18 gadus veciem.

Iepazīties ar pasākuma detaļām un tēmām ideju ģenerēšanai, kā arī reģistrēties var organizatora mājaslapā. Reģistrācija hakatonam ir atvērta līdz 2020.gada 10.jūnijam un dalība tajā ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru