Jaunākais izdevums

Kafijas, tējas un šokolādes vairumtirgotājs SIA «Paulig Coffee Latvia» pagājušajā gadā strādājis ar apgrozījumu 2,495 miljonu eiro apmērā, kas bija par 10,2% mazāk nekā 2016.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Pērn uzņēmums turpinājis strādāt ar zaudējumiem, kuri trīskāršojušies salīdzinot ar gadu iepriekš, un sasniedza 196 tūkstošus eiro.

2017.gadā pieauga SIA «Paulig Coffee Latvia» ieņēmumi no produkcijas pārdošanas, kas veidoja 1,030 miljonus eiro, kā arī ieņēmumi no kafijas aparātu iznomāšanas un citi ieņēmumi. Savukārt uzņēmuma ieņēmumi no servisa pakalpojumiem un kafijas aparātu pārdošanas samazinājās.

Uzņēmums gada pārskatā atzīmē, ka tas pērn pabeidza vadības komandas restrukturizāciju, kas pozitīvi ietekmēja izdevumu samazināšanu un finanšu rezultātu. Pagājušajā gadā SIA «Paulig Coffee» turpinājis veikt lielas investīcijas kafijas aparātu iegādē.

2017.gadā uzņēmuma vidēji nodarbināto darbinieku skaits samazinājās līdz 25, savukārt tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā pieauga līdz 725 tūkstošiem eiro.

Šogad SIA «Paulig Coffe Latvia» plāno ieviest «Paulig» kafijas jauno zīmolu un produktus, kā arī likt lielāku uzsvaru uz «Paulig» zīmola atpazīstamības veicināšanu Latvijas tirgū.

SIA «Paulig Coffee Latvia» dibināta 2000.gadā, un tās pamatdarbība ir pārtikas produktu vairumtirdzniecība, kā arī kafijas aparātu tirdzniecība, īre un apkalpošana. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 10 290 eiro, un tā vienīgais īpašnieks ir Igaunijā reģistrētā kompānija «Paulig Coffee Estonia AS».

2016.gadā SIA «Paulig Coffee Latvia» apgrozījums bija 2,777 miljoni eiro un uzņēmuma zaudējumi bija 65 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zīmola stāsts: Ģimenes uzņēmums Paulig

Lelde Petrāne,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas zīmola Paulig pirmsākumi meklējami 1876. gadā, kad savu pirmo uzņēmumu, kas nodarbojās arī ar kafijas tirdzniecību, Somijā dibināja Gustavs Pauligs. Latvijas tirgū zīmols Paulig ir pārstāvēts kopš 1994. gada.

Paulig grauzdē kafiju kopš 1904. gada. Pirms tam kafija tika pārdota tikai neapstrādātā veidā un to grauzdēja mājās.

Patlaban Paulig rūpnīca Vuosāri, Helsinkos ir viena no lielākajām grauzdētavām Eiropā, un tajā atrodas arī Paulig Grupas galvenais birojs. Grauzdēšanas procesā tiek izmantota tikai biogāze.

2010. gadā Paulig atvēra jaunu kafijas grauzdētavu Tveras reģionā Krievijā, kuras produkcija nonāk Krievijas un NVS tirgos. Latvijas tirgū gan nopērkama tikai Somijā saražotā produkcija.

«Cilvēki Latvijā pamazām apgūst zināšanas par kafijas kultūru, meklē plašāku informāciju, taču esam vēl ļoti tālu no tā, lai uz kafijas paciņas, piemēram, norādītu konkrētā ražas gada skaitli, plantācijas valsti, jo pagaidām to novērtētu ļoti maz cilvēku. Runājot par vecumu - gan Latvijā, gan pasaulē ir tendence, ka kafiju sāk dzert aizvien agrākā vecumā,» viesojoties Paulig Vuosāri rūpnīcā, biznesa portālam db.lv stāstīja SIA Paulig Coffee Latvia valdes locekle Margarita Aļabjeva-Vaišļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielveikalu plauktos pieejamajam kafijas piedāvājumam līdzās stājas vietējo kafijas grauzdētavu produkcija

Pēdējos gados darbu sākušas vairākas vietējās kafijas grauzdētavas, tostarp ir Andrito Coffee Roastery, Kalve Coffee, Strada, Stars Coffee, Tīrs Miers, Curonia Coffee Roasters, Rocket Bean Roastery. Jaunākie pieejamie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati liecina, ka 2017. gadā tējas un kafijas pārstrādē darbojās 25 uzņēmumi, kas nodarbināja 196 cilvēkus. Salīdzinājumam – 2013. gadā šajā jomā darbojās 18 uzņēmumi, kas nodarbināja 167 cilvēkus. CSP sabiedrisko attiecību speciāliste Sanda Rieksta norāda, ka kafija ir ļoti iecienīta importa un eksporta prece jebkurā valstī, un Latvija nav izņēmums. Katru minūti Latvijā importē vairāk nekā 19 kg kafijas, bet eksportē teju 9 kg kafijas. Pēdējos gados vairāk nekā pusi no kopējā kafijas daudzuma ieved no Lietuvas, Polijas un Vācijas. Pavisam kafiju importē no 30 valstīm, starp tām arī no Brazīlijas, Kostarikas, Indijas, Meksikas, Peru, Ugandas. Lielākā daļa ir ES valstis. Kafijas eksportēšana no Latvijas ir tā saucamais reeksports jeb Latvijā ievestas kafijas izvešana uz citām valstīm. Lielāko daudzumu kafijas Latvijas uzņēmumi eksportē uz Lietuvu – vairāk nekā pusi no tās kopējā eksporta apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Neste atver Latvijā pirmo pašapkalpošanās veikalu, tādējādi ienākot jaukta sortimenta pārtikas preču tirdzniecības jomā.

Neste Easy Deli bezkontakta pašapkalpošanās pieredzes fokusā ir tehnoloģiski inovatīvs un ilgtspējīgs risinājums, kas piedāvā rūpīgi piemeklētu ēdienu un dzērienu piedāvājumu Latvijā līdz šim nebijušā veidā. Kopumā Latvijā darbosies pieci veikali – divi Rīgā, savukārt pārējie Salaspilī, Ogrē un Tīnūžos. Kopējais investīciju apjoms unikālā koncepta veikala ieviešanā ir 500 000 eiro.

“Pērnais gads Covid-19 vispasaules pandēmijas ietekmē ir strauji mainījis cilvēku iepirkšanās paradumus un uzvedību kopumā. Vienlaikus tas ir bijis arī straujš tehnoloģiju uzplaukuma laiks. Neste Easy Deli iemieso gan ilgtspējīgus risinājumus apvienojumā ar jaunākajām tehnoloģijām, kas ir svarīgas mūsdienīgam pircējam, gan arī drošā vidē sniedz iespēju iegādāties veselīgu maltīti ikvienam, kas ir ceļā. Jaunā koncepta veikals – tā būs jauna, ātra, droša un pavisam vienkārša iepirkšanās sev ērtā laikā cauru diennakti, turklāt preču sortiments ir īpaši piemeklēts, lai būtu saskaņā ar Neste ilgtspējas standartiem,” stāsta Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas, tējas, kakao un garšvielu vairumtirgotājs Paulig Coffee Latvia, kura valdes locekle ir Margarita Aļabjeba-Vaišļa, pērn strādāja ar 2,494 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,1% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi pieauga trīs reizes un bija 195 766 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" rīko biznesam veltītu tiešsaistes hakatonu "HackTheBiz" ar mērķi rast risinājumus COVID-19 vīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem uzņēmējdarbības jomā un gūt labumu no strauji augošās digitālās vides un tās iespējām, palīdzot uzņēmējiem paaugstināt produktivitāti un nodrošināt efektīvāku laika un resursu izmantošanu.

"HackTheBiz" notiks virtuālā vidē no 12. līdz 14.jūnijam , kur 48 stundu laikā dažādu nozaru profesionāļi - mentori palīdzēs komandām radīt jaunas, dzīvotspējīgas biznesa idejas uzņēmējdarbības atbalstam, ko hakatona noslēgumā vērtēs profesionāļu žūrija. Uzvarētāji saņems balvas no organizētājiem un sadarbības partneriem.

Pasākumā aicināti piedalīties individuālie dalībnieki un grupas līdz pieciem cilvēkiem - uzņēmumu pārstāvji, topošie uzņēmēji, IT jomas, mārketinga, biznesa un finanšu speciālisti, studenti un entuziasti. Hakatona dalībniekiem ir jābūt vismaz 18 gadus veciem.

Iepazīties ar pasākuma detaļām un tēmām ideju ģenerēšanai, kā arī reģistrēties var organizatora mājaslapā. Reģistrācija hakatonam ir atvērta līdz 2020.gada 10.jūnijam un dalība tajā ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru