Citas ziņas

Pašvaldība: Jūrmalnieki nemierā ar pilsētas ielu sarkano līniju korekciju

Agrita Aune, Db,18.09.2008

Jaunākais izdevums

Jūrmalas uzņēmējus un privātpersonas uztrauc izstrādātā detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns grozījumu 2. redakcija. Personas, kuru zemesgabalus šis detālplāns skar, baidās, ka pieņemot šo dokumentu pirms jaunā Jūrmalas attīstības plāna, viņi nevarēs savai zemei mainīt zonējumu un pārdot savu īpašumu.

Zemju īpašnieki uzskata, ka viņiem nav bijusi pietiekoša informācija par plāna izstrādi. Sarkano līniju korekcijas vietu saraksts skar 80 zemesgabalus, 14 no tiem ir zemes, kuras nepieciešams atsavināt Dubultu tilta būvniecībai. Daļa zemes pieder pašvaldībai, daļa - valstij, bet lielākā daļa uzņēmējiem un privātpersonām.

Gan privātpersonas, gan uzņēmēji atzīst, ka viņiem nebūtu iebildumu pret zemes pārdošanu pašvaldībai vai valstij, taču neesot nekādas informācijas par to, kā un vai vispār tas notiks. Minētais detālplāns vairumam bijis negaidīts, tādēļ pirms gada savākts vairāk kā 300 parakstu pret šo detālplānu.

„Mana ģimene šeit dzīvo jau kopš 1938. gada. Tagad neko nevaram uzsākt, jo nav zināms, kad to tiltu būvēs. Tilts būtiski ietekmēs mūsu dzīvi jo atradīsies 12 metrus no mūsu īpašuma,” tā zemesgabala Slokas ielā 72 īpašniece Vija Andersone. Viņa atzīst, ka tagad pilnīgi neko nevar uzsākt uz savas zemes, vienīgi zāli nopļaut.

„Uzskatām, ka Jūrmalas domes priekšsēdētājs ilgstoši veic prettiesiskas darbības un būtiski kavē uzņēmējdarbību, tādējādi aizskarot SIA MT tiesības. Turklāt prettiesiski organizējot detālplānojuma izstrādi, sabiedrība netika pietiekoši informēta par grozījumiem,” tā SIA MT valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Visockis, viens no zemesgabala Slokas ielā 67 īpašniekiem. Viņš apgalvo, ka zemesgrāmatā viņa zemei apgrūtinājums nav uzlikts, tādēļ pašvaldība nevarot tik vienkārši izlemt par aptuveni 900 m2 atsavināšanu.

10. jūnijā Administratīvā rajona tiesa nolēmusi pieņemt firmas iesniegumu par domes faktiskās rīcības atzīšanu par prettiesisku. M.Visockis lūdzi arī Reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministram Edgaram Zalānam apturēt detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāna grozījumus, kā arī izvērtēt Jūrmalas mēra rīcību. Uzņēmējs aicinājis ministru pieņemt lēmumu par Jūrmalas mēra atbrīvošanu no ieņemamā amata.

„Tā kā detālplānojuma grozījumi vēl nav apstiprināti ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem un stājušies spēkā, ministrija var pašvaldībai izteikt tikai ieteikuma rakstura norādījumus. Esam lūguši Jūrmalas pilsētas domei sniegt SIA MT skaidrojumu par detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns grozījumu procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem,” skaidro RAPLM Valsts sekretāre L.Straujuma. Viņa atgādina, ka detālplānojuma apstiprināšanas procedūrai ir piemērojamas noteikumu tiesību normas, kas nosaka, ka lēmumu par detālplānojuma apstiprināšanu vietējā pašvaldība nepieņem, ja detālplānojuma izstrādes gaitā nav panākta tā teritorijā esošo zemes īpašnieku piekrišana jautājumos, kas skar viņu īpašuma tiesības, izņemot gadījumus, ja detālplānojumā ir paredzēta īpašuma atsavināšana valsts un sabiedrības vajadzībām. Turklāt ministrijas pārstāve lūdz sniegt skaidrojumu SIA MT detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns grozījumu procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem.

„Šāda situācija ir sekas tam, ka, privatizējot zemi, uzreiz nenoteica apgrūtinājumus un iespējamos ielu paplašinājumus, tiltu būves un tamlīdzīgi,” skaidro Jūrmalas mērs Raimonds Munkevics. Viņš uzskata, ka būtu nekorekti tagad solīt zemju īpašniekiem, ka kaut kad 2011. gadā pašvaldība no viņiem atpirks zemi tilta būvniecībai. Pagaidām neesot ne naudas, ne projekta. Visticamāk, ka ar detālplāna Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns izstrādes gaitu neapmierinātajiem jūrmalniekiem atbildes sniegs Jūrmalas būvvaldes darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados pašvaldību aktivitāte energoefektivitātes jomā būtiski pieaugusi, obligātās likuma prasības nav izpildījušas vien dažas.

Lai gan energoefektivitātes paaugstināšanā aktīvi iesaistījusies arī Rīga, pašlaik tā ir vienīgā republikas pilsēta, kurā vēl nav ieviesta energopārvaldības sistēma, liecina Ekonomikas ministrijas (EM) sniegtā informācija. Likumā noteiktās prasības nav izpildījuši arī vairāki novadi, tajā skaitā Ķekava, Lielvārde, Mārupe, Ozolnieki, Olaine un Salaspils. EM gan norāda - nav izslēgts, ka kāda no minētajām pašvaldībām aktivitātes veic, bet ministrijai par to vēl nav paziņojusi.

Iesaistās brīvprātīgi

Lai gan pēdējos gados pašvaldību aktivitāte paaugstinājusies, energoefektivitātes pasākumi tajās joprojām tiek veikti retāk nekā privātajos uzņēmumos, novērojis Altum energoefektivitātes eksperts Edgars Kudurs. «Arī pašvaldībām pieejamas Altum aizdevuma un granta programmas, kā arī citi finanšu instrumenti, taču efektivitātes veicināšanā tās nereti ir pasīvākas nekā uzņēmēji. Iespējams, papildu motivācija ir peļņa un konkurētspēja,» uzskata eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rīgas dome iesaka maršrutus Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ slēgtā posma apbraukšanai

Gunta Kursiša,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas pusdienlaikā uz Vanšu tilta jau tikusi apgrūtināta transportlīdzekļu satiksme un Rīgas dome aicināja autovadītājus izmantot Akmens tiltu, uz kura satiksmes plūsma ap pusdienlaiku ritējusi raiti.

Ap plkst. vieniem dienā satiksme uz abiem tiltiem ir normalizējusies, Db.lv norādīja domes pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņā pauda, ka nevar viennozīmīgi apgalvot, ka satiksme uz Vanšu tilta bijusi apgrūtināta gaidāmās Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ.

Tāpat Rīgas domes Satiksmes departaments publicējis karti ar maršrutiem, kā apbraukt slēgto 11. Novembra krastmalas posmu Jaunā Viļņa diskotēkas laikā.

Jāatgādina, ka saistībā ar mūzikas festivāla Jaunais Vilnis diskotēku laikā no 27. jūlija līdz 28. jūlija pulksten 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme 11. Novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Slēgs satiksmi Krišjāņa Valdemāra ielas posmā

Lelde Petrāne,24.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem svētdien, 28.augustā no plkst.5.00 līdz plkst.20.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Kronvalda bulvāra līdz Kalpaka bulvārim.

Sakarā ar ielas posma slēgšanu tiks ieviestas izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršrutos:

- 1.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 3.maršruta trolejbusi no Sarkandaugavas kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, tālāk pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Brīvības bulvāri, Raiņa bulvāri un tālāk pa maršrutu;

- 5.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 12.trolejbusu maršruts būs slēgts;

- 19.maršruta trolejbusi kursēs no galapunkta Ziepniekkalns pa maršrutu līdz Inženieru ielai, tālāk pa Inženieru ielu, Raiņa bulvāri un atpakaļ. No galapunkta Pētersalas iela maršruts būs slēgts;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR) licis nekavējoties, jau no šodienas slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, informēja Burovs.

Viņš norādīja, ka 17.maijā sanāksmē ar Valsts policiju un Būvniecības valsts kontroles biroju nolemts noteikt ierobežojumu, ka pār tiltu nevar kursēt transports virs 30 tonnām. Tā kā «Rīgas satiksmes» zemās grīdas tramvaji šo svaru pārsniedzot, pagaidām nolemts tramvaju kustību slēgt.

Pēc Burova teiktā, viņš patlaban dodoties uz operatīvo sanāksmi «Rīgas satiksmē", kurā tiks uzdots izvērtēt, vai pār tiltu iespējams laist, piemēram, vecāka modeļa tramvajus vai autobusus, kas svara kategorijā iekļaujas.

«Kamēr mums nav pārliecības par tilta tehnisko stāvokli, drošība ir primārais,» norādīja Burovs.

Vienlaikus pār tiltu virzienā prom no centra joprojām drīkst kursēt privātais transports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

«Dienas bez auto» ietvaros slēgs satiksmi Stokholmas un Miera ielas posmā

Gunta Kursiša,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Mobilitātes nedēļas akcijas «Diena bez auto» ietvaros tiks slēgta trasnportlīdzekļu kustība Stokholma ielas posmā no Stendera ielas līdz Kokneses ielai, kā arī Miera ielas posmu no Brīvības līdz Palīdzības ielai.

Transportlīdzekļu kustība Stokholmas ielas posmā tiks slēgta 22. septembrī no pulksten 11 līdz pulksten 16.

Slēgto Stokholmas ielas posmu būs iespējams apbraukt pa Visbijas prospektu vai Klaipēdas ielu, Glika ielu un Kokneses prospektu, informē Satiksmes departaments. Braucot pa Kokneses prospektu, apbraukt slēgto Stokholmas ielas posmu varēs, veicot pagriezienu uz Glika ielu un tālāk veicot kreiso pagriezienu uz Klaipēdas ielu un Stendera ielu vai arī veikt kreiso pagriezienu uz Visbijas prospektu. Mežaparka ielu svētku laikā apmeklētāji varēs piedalīties veloparādē, kurā tiks vērtēti interesantākie braucamrīki, ekstravagantākais braucējs un košākā komanda. Tāpat notiks velosipēdu ātrbraukšanas un lēnbraukšanas mači, florbola un strītbola spēles, kā arī orientēšanās pasākums Mežaparkā un ielu slēpošanas sacensības un koncerts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā slēgs satiksmi Apuzes ielas posmā

,02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar SIA JUKAD iesniegumu par būvniecības darbiem Apuzes ielā ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts, ka no 8.septembra līdz 30.oktobrim tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Apuzes ielas posmā no Jūrkalnes ielas līdz Zalves ielai, informē Rīgas dome.

SIA JUKAD uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu, iedzīvotāju un uzņēmumu, kas atrodas Apuzes ielas slēgtajos posmos, transporta piebraukšanu dzīves vietai vai uzņēmumam, operatīvā transporta kustību un informācijas izvietošanu slēgtajās un pārceltajās pieturvietās.

Transportlīdzekļu satiksmi Apuzes ielā var atjaunot pirms rīkojumā minētā laika, ja darbi tiek pabeigti ātrāk.

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme uzdots no 8.septembra līdz 30.oktobrim:

– organizēt 8.un 44.maršruta autobusu satiksmi uz Zolitūdi pa maršrutu līdz Rucavas ielai, tālāk pa Rucavas ielu, Irlavas ielu, Jūrkalnes ielu, Apuzes ielu un tālāk pa maršrutu.;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra “Minska” nomnieks un attīstītājs SIA “APEX INVESTMENT” Rīgas domes vicemēram Edvardam Ratniekam apstiprinājis, ka no 14. marta sāksies centra galvenās izkārtnes “Minska” demontāžas darbi, kas varētu ilgt līdz šā gada 18. martam, informē Rīgas domē.

Pēc rīdzinieku saņemtajiem ierosinājumiem un plašsaziņas līdzekļu izrādītās intereses E.Ratnieks vērsās pie viena no tirdzniecības centra “Minska” nomniekiem- SIA “APEX INVESTMENTS” ar aicinājumu mainīt šā centra galveno izkārtni, atbilstoši šā brīža ģeopolitiskajai situācijai un stiprināt Rīgas pilsētvidi nacionālajās vērtībās.

“Baltkrievija jau vairāku gadu garumā atbalsta Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un ņemot vērā to, ka Latvija pēc šī notikuma atbrīvojas no vietvārdiem, simboliem un pieminekļiem, kuri simbolizē padomju varu, agresorvalsti un to sabiedrotos, tad arī Rīgas pilsētvidē nebūtu vēlami šāda veida nosaukumi, kas popularizē un rada šķietamu atbalstu Baltkrievijas ģeopolitiskajai nostājai. Rīgas pašvaldībai ir konsekventa un stingra nostāja pret Krievijas pilna mēroga militāro agresiju pret Ukrainu. Augsti novērtējam, ka uzņēmums ir vērsts uz sadarbību un apstiprinājis, ka demontēs tirdzniecības centra galveno izkārtni “Minska” un jau plāno darbības, lai šim centram piešķirt jaunu nosaukumu. “Minska” ir nozīmīga iepirkšanās vieta, kuru apmeklē daudz rīdzinieku, tāpēc būtiski ir mainīt šo nosaukumu,” atzīst Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sabiedriskās apspriešanas rezultātu izvērtēšanas Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja trešdien nolēma pilnveidot izstrādāto Skanstes apkaimes lokālplānojumu. Lokālplānojums attiecas uz 228 hektāru plašu teritoriju starp Pulkveža Brieža ielu, Ganību dambi, dzelzceļa trasi, Duntes ielu, Skanstes ielu, Vesetas ielu un tās turpinājumu, Emiļa Melngaiļa ielu un Hanzas ielu, informē Rīgas dome.

Lokālplānojuma sabiedriskā apspriešana notika pagājušā gada nogalē. Tās laikā tika saņemti 37 privātpersonu priekšlikumi un iebildumi. Vairāki no tiem iesniegti saistībā ar lokālplānojumā paredzēto ielu sarkano līniju paplašināšanu kvalitatīvas publiskās ārtelpas attīstībai, kas savukārt saistīts ar apbūves rādītāju izmaiņām zemes gabalos, kā arī par Laktas ielas sarkano līniju trases novietojuma izmaiņām. Atsevišķi priekšlikumi izteikti arī par iekškvartālu gājēju ceļu izvietojuma pārkārtošanu vai likvidēšanu, kā arī to noteikto minimālo platumu samazināšanu.

Iebildumi izteikti par lokālplānojumā paredzēto Skanstes ielas būvlaidi 50 metru attālumā no sarkanās līnijas, kas samazina vai pilnībā izslēdz atklātu autonovietņu izvietošanas iespējas zemes gabalā. Priekšlikumi izteikti par nepieciešamību precizēt lokālplānojuma apbūves un izmantošanas noteikumus, veidojot pilsētbūvnieciskos akcentus. Tāpat izteikti arī vairāki iebildumi par lokālplānojuma apbūves un izmantošanas noteikumos noteikto minimālo apbūves intensitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme informē, ka no 1. jūlija tiks atklāts jauns autobusa maršruts – Nr. 60, kas brauks pa Dienvidu tiltu, savienojot Ziepniekkalnu ar Ķengaragu, informē Rīgas satiksme.

Jaunais maršruts būtiski atvieglos Bišumuižas, Ķengaraga, Valdlauču un Ziepniekkalna iedzīvotāju pārvietošanos un nodrošinās plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm. Braucot virzienā no Ķengaraga pasažieriem, būs iespēja ērti pārsēsties Ziepniekkalna, Bišumuižas un Valdlauču apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 19., 24. un 27. trolejbusa maršruts, 12., 23., 26., 40., 44., 46., 56. autobusa maršruts, 10. tramvaja maršruts. Braucot virzienā no Ziepniekkalna, Bišumuižas, Valdlaučiem pasažieriem būs iespēja ērti pārsēsties Ķengaraga apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 3., 7. un 9. tramvaja maršruts, 15., 31., 49. autobusa maršruts. Visi iepriekš minētie maršruti nodrošina plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai cietīs tikai "zemes baroni"?

Olavs Cers, zvērinātu advokātu biroja "CersJurkāns" partneris, zvērināts advokāts,22.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2021. gada 25. novembrī galīgajā lasījumā pieņēma Piespiedu dalītā īpašuma privatizētajās daudzdzīvokļu mājās izbeigšanas likumu, kas noteiks kārtību, kādā sākams un īstenojams vienota īpašuma izveidošanas process piespiedu dalītā īpašuma gadījumā, ja uz citai personai piederoša zemes īpašuma atrodas daudzdzīvokļu māja ar privatizētu dzīvokļu īpašumiem.

Gan likuma pieņemšanas gaitā, gan publiskajā telpā izskanējuši pretrunīgi viedokļi par to, ka šis likums rada pārmērīgas priekšrocības vai nu daudzdzīvokļu māju īpašniekiem, vai zemes īpašniekiem zem šādām ēkām, kas dažkārt tiek dēvēti arī par "zemes baroniem".

Nepretendējot atrisināt šo diskusiju starp dzīvokļu īpašnieku un zemes īpašnieku interešu atbalstītājiem un aizstāvjiem, vēlos pakavēties tikai pie vienas būtiskas normas jaunajā likumā. Saskaņā ar 5. panta ceturto daļu tieši pašvaldība pieņems lēmumu par daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala noteikšanu. Proti, tieši pašvaldība būs tā, kas noteiks tā zemesgabala platību, kuru daudzdzīvokļu mājas dzīvokļu īpašnieki izpirkšanas rezultātā iegūs savā īpašumā pēc piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā tiks slēgta Mazā Bezdelīgu iela

Lelde Petrāne,23.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājiem jāņem vērā, ka no sestdienas, 28.janvāra, Rīgā būs slēgta satiksme Mazajā Bezdelīgu ielā.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods šodien preses konferencē iepazīstināja ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielu satiksmes mezgla rekonstrukcija īstenošanu, līdz šim paveikto un turpmāk veicamajiem būvdarbiem.

Kā akcentēja E.Strods, pagājušā gadsimta 80. gados, kad būvēja Vanšu tiltu, tilta kreisā krasta satiksmes organizācija netika realizēta pilnībā un projektu aiz Zunda kanāla neīstenoja. Satiksmes departaments tuvākajos gados plāno ievērojami uzlabot satiksmes organizāciju Daugavas kreisajā krastā pie Vanšu tilta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz trīs nedēļām slēgs satiksmi Gustava Zemgala gatves posmā

Dienas Bizness,05.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 8.augusta, uz trīs nedēļām tiks slēgta satiksme Gustava Zemgala gatves posmā no Gaujas līdz Ķīšezera ielai, Db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

Transportlīdzekļu vadītāji, braucot Mežaparka virzienā pa Gaujas ielu, turpmāk aicināti šo ceļa posmu apbraukt pa pārvadu pār dzelzceļu G.Zemgala gatvē un tālāk turpināt ceļu pa Gaujas ielu, Rusova ielu uz Ķīšezera ielu.

Savukārt sabiedriskais transports tiks organizēts sekojoši: 9.autobuss uz centru kursēs pa maršrutu līdz Gaujas ielai, tālāk pa Gaujas ielu, Rusova ielu, Ķīšezera ielu un tālāk pa maršrutu. 48.autobuss uz Sarkandaugavu tiks organizēts pa maršrutu līdz Gaujas ielai, tālāk no Gaujas ielas pa Rusova ielu, Ķīšezera ielu, Gaujas ielu, G.Zemgala gatvi, Gaujas ielu, Rusova ielu, Ķīšezera ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs oficiāli pieņēmis ekspluatācijā jaunizbūvētā Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra Valkas pilsētas daļu.

Valgas pilsētas daļa pieņemta ekspluatācijā 2021. gada 3. februārī. Līdz ar to noslēgusies viena no INTERREG Igaunijas – Latvijas programmas 2014 – 2020 projekta "Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra attīstība" (Nr. Est-Lat 51) galvenajām aktivitātēm.

Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra būvdarbu ietvaros tika izbūvēts jauns gājēju tilts ar šūpolēm pāri Varžupītei, centrālais laukums ar skatuvi / nojumi, informācijas punktu un bērnu rotaļu laukumu, gājēju takas gar Varžupīti, pie Ramsi ūdensdzirnavām ierīkots kultūras un sporta aktivitāšu centrs, kā arī Raiņa / Sõpruse ielu posmā no Latgales ielas Latvijā līdz Raja ielai Igaunijā pārveidota par gājēju ielu, tādējādi savienojot dvīņu pilsētas centrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome piektdien, 28.jūnijā, pieņēma jaunus saistošos noteikumus par ielu tirdzniecību, kas paredz vienkāršotu tirdzniecības vietu saskaņošanas kārtību un atļauju izsniegšanu, precizētus darba laikus āra kafejnīcām, regulējumu par skaņu pastiprinošo iekārtu izmantošanu un vairākkārt lietojamu dzērienu glāžu sistēmas ieviešanu.

Jaunajos ielu tirdzniecības noteikumos saglabāta līdzšinējā saistošo noteikumu "Par kārtību kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība" redakcija, papildus ietverot dažus būtiskus jaunumus.

Kā viens no jaunumiem turpmāk paredz vienas pieturas principu dokumentu iesniegšanai pašvaldībā, attiecīgi, visu nepieciešamo dokumentāciju iesniedzot Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā (RAIC). Līdz ar jauno saistošo noteikumu stāšanos spēkā, RAIC būs iespējams iesniegt arī atļaujas ielu tirdzniecībai reģistrētā ielu tirdzniecības vietā. Pārējiem ielu tirdzniecības veidiem šāda principa ievērošana ir ieviesta jau iepriekš.

Precizēti arī nosacījumi atļauju saņemšanai atvieglotā kārtībā ielu tirdzniecībai jau reģistrētajās tirdzniecības vietās un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, ja tirdzniecības vietas risinājumā plānots izmantot iepriekšējos gados Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departamentā (PAD) saskaņoto tirdzniecības vietas risinājumu. Turpmāk šāda atvieglotā kārtība ielu tirdzniecības atļaujas saņemšanai tiks piemērota, ja kopš PAD saskaņojuma sniegšanas būs pagājuši ne vairāk kā pieci gadi. Šāds lēmums pieņemts, jo tirdzniecības vietas risinājumi ārtelpā piecu gadu laikā, dažādu ārēju laika apstākļu, piemēram, lietus un sniega ietekmē, zaudē savu sākotnējo izskatu un kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam paredzēta arī iespēja iedzīvotājiem nokļūt nacionālas vai reģionālas nozīmes centrā pa līdzenu un drošu autoceļu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un īsteno transporta politiku tikai attiecībā uz valsts autoceļiem. Attiecībā uz pašvaldību ielu un ceļu tīklu, kas veido 53% no visa kopējā autoceļu tīkla, vienotas politikas nav, secinājusi Valsts kontrole.

Pašvaldībām ik gadu mērķdotācijas veidā tiek piešķirti valsts budžeta līdzekļi vismaz 42 miljonu eiro apmērā, kas paredzēti ceļu un ielu infrastruktūras darbiem. Veicot revīziju Satiksmes ministrijā un piecās pašvaldībās – Valmieras un Jēkabpils pilsētā, Durbes, Jelgavas un Iecavas novadā -, Valsts kontrole konstatējusi, ka no šiem līdzekļiem tikai neliela daļa tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai.

Būtiski lielākā daļa naudas (visās pašvaldībās, izņemot Rīgas pilsētas pašvaldību, pēdējos gados sasniedzot pat 92% līdzekļu) tiek tērēta pasākumos, kuri nodrošina tikai ceļu tīkla uzturēšanu, ne attīstību. Saskaņā ar prognozēm 2016.gadā ceļu tīkla uzturēšanai atvēlētie līdzekļi pieaugs līdz 96%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Jaunjelgavā par 2,5 milj. Ls atjaunos tranzīta ielas

Gunta Kursiša,02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunjelgavas novada dome noslēgusi atklātu iepirkumu konkursu par tranzīta maršruta ielu rekonstrukciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Par kopējo summu 2,568 miljoni latu Jaunjelgavā tiks rekonstruēta Jelgavas, Brīvības, Rīgas un Jēkabpils iela.

Iepirkumu konkursā tika iesniegti astoņi piedāvājumi, bet par uzvarētāju tika atzīta a/s Ceļu pārvalde – uzņēmums, kas piedāvāja viszemāko cenu.

Ielu rekonstrukcija notiks Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta «Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Jaunjelgavas pilsētā» ietvaros.

Jau vēstīts, ka projekti par tranzītielu sakārtošanu 20 Latvijas pilsētās tika apstiprināti 2010. gada jūlijā. Tranzītielu sakārtošanas darbus tika paredzēts īstenot par vairāk nekā 30 miljoniem latu, izmantojot ERAF līdzekļus, pašvaldību un valsts budžeta līdzfinansējumu. Iesniegtajos projektos pašvaldības iecerējušas rekonstruēt šādas ielas: Jēkabpilī - Neretas ielu, Līvānos – Rīgas ielu, Daugavpilī – tranzītielu A13 pilsētas teritorijā, Tukumā – Jelgavas ielu, Madonā veikt pilsētas tranzīta ielu rekonstrukcijas I kārtu, Dobelē - Brīvības ielu, Gulbenē veikt tranzītielu rekonstrukciju, Kārsavā – Vienības ielu, Krāslavā – Augusta un Rīgas ielas, Aucē – tranzīta maršrutu ielas, Alūksnē – Pils ielu, Cēsīs – Pētera ielu, Aknīstē – Augšzemes un Skolas ielas, tai skaitā arī tiltu pār Dienvidsusēju. Papildus apstiprināti vēl septiņi projekti, kas paredz rekonstruēt Daugavas ielu Smiltenē, Skolas ielu Ikšķilē, Latgales ielas posmu Ludzā, Valkas ielas posmu Strenčos, Bērzpils ielas posmu Balvos, Ventspils ielas posmu Kuldīgā un tranzīta maršruta ielas Jaunjelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pierīgas pašvaldību apvienības biedru kopsapulcē pieņemti jauni organizācijas statūti. Turpmāk tā sauksies Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība "Rīgas metropole", tādejādi atspoguļojot apvienības jaunos mērķus un uzdevumus.

Lēmumu pieņemšana apvienībā notiks uz līdztiesības un vienprātības principa pamata, respektējot gan Rīgas, gan Pierīgas pašvaldību viedokļus un intereses. Apvienību vadīs divi līdzpriekšsēdētāji - Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns un Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

"Ja gribam mēroties ar citām Baltijas un Ziemeļvalstu metropolēm, mums jāspēj domāt plašāk par vienas pašvaldības robežām, domāt un rīkoties reģionāli. Esmu ļoti gandarīts, ka mums, 15 dažādu pašvaldību pārstāvjiem, kuri pārstāv dažādus politiskos spēkus, izdevies vienoties kopīgai lielai lietai," teic Rīgas vicemērs Edvards Smiltēns.

"Trīs gadu mērķtiecīgs darbs rezultējies ar sadarbības platformas izveidi starp Rīgas reģiona pašvaldībām. Tikai dialogā un visu pušu interešu apzināšanā var tapt izsvērti lēmumi - gan starp Rīgu un Pierīgu, gan sadarbībā ar valdību. Ticu, ka sadarbība radīs pamatu Rīgas metropoles reģiona konkurētspējas pieaugumam no kā gūs labumu visa Latvija un reģioni," uzsver Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Šīns par gājēju ielu Rīgā rosinātu pārveidot gan Tērbatas, gan Vaļņu ielu

BNS,20.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gājēju ielu Rīgā būtu jāpārveido gan līdz šim iecerēto Tērbatas ielu, gan Vaļņu ielu, uzskata nekustamo īpašumu kompānijas Latio valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Vērtējot ieceres Rīgā kādu ielu pārveidot par gājēju ielu, Šīns norādīja, ka namīpašnieki no tā tikai iegūst, taču lēmums par šādas ielas izveidošanu ir politisks.

Šīns klāstīja, ka svarīgi noteikt, kāds ir ielas pārveidošanas mērķis, piemēram, radīt atrakciju tūristiem, lai viņi gribētu atbraukt un iet pastaigāt, līdzīgi kā citās pilsētās.

«Ja mēs to gribam, tad gan Tērbatas, gan Vaļņu iela ir gana labas, un namīpašnieki par to tikaipriecāsies, jo tur vienmēr ir vairāk cilvēku, vairāk izdarību,» viņš sacīja, piebilstot, ka šādas ielas izveidošana gan prasa politisku uzdrīkstēšanos, drosmi un kapacitāti, atspēkojot dažādas bažas un pārmetumus, kā arī vienojoties ar tām sabiedrības grupām, kurām tas var radīt zināmas neērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmes Zaļā karotīte restarta laikā plānots ieviest Sarkano karotīti.

Sarkano karotīti (bordo krāsā) paredzēts ieviest, lai preču zīmi Kvalitatīvs produkts Latvija varētu izmantot tie uzņēmumi, kas līdz šim nekvalificējās karotītes prasībām un kas izmanto importa izejvielu, bet pārstrādi pilnībā nodrošina Latvijā.

Uzņēmēji, kas izmanto tautā pazīstamo zaļo karotīti, gan neviennozīmīgi vērtē iecerētās izmaiņas, sakot, ka tas sajauks patērētāju prātus.

Kā liecina DB rīcībā informācija, no 2014. gada sarkano karotīti piešķirtu tiem pārtikas ražotājiem, kas pārstrādes procesā izmanto importa izejvielu. Atšķirībā no zaļās karotītes, kur produktiem jābūt ražotiem vismaz no 75 % vietējām izejvielām, sarkanajai karotītei drīkstēs būt līdz 100 % ievestas izejvielas, taču pārstrādes process pilnībā jāveic Latvijā. Šāda iecere radusies, jo līdz šim daļai uzņēmumu bija liegta iespēja izmantot zaļo karotīti. Projekta virzītāja - Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas valdes locekle Ligita Turnere kā piemēru min a/s Laimu, kas «ir patērētāju mīlēts un kvalitatīvs Latvijas produkts», taču tam nav iespēju izmantot kvalitatīva produkta preču zīmi. Viņa uzver, ka svarīgākais ir fakts, ka pārtikas ražošana tiks veikta Latvijā un tas nozīmē darbavietas un nodokļu ieņēmumus valsts budžetā. Turklāt importa izejvielu pārstrādes uzņēmumi izmantos gadījumos, kad vietējās nepietiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieku karteļa lietā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) varētu pārtraukt Eiropas Savienības (ES) līdzekļu izmaksas par 12 realizācijas procesā esošiem objektiem, otrdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē sacīja CFLA direktore Anita Krūmiņa.

Kopumā pēc CFLA aplēsēm finanšu korekcijas apjoms var sasniegt vismaz 18,6 miljonus eiro par 25 objektiem, kuru būvniecībā bija iesaistīti karteļa dalībnieki.

Krūmiņa sacīja, ka kopumā no 77 objektiem, kuri minēti Konkurences padomes (KP) lēmumā par būvnieku karteli, ES līdzfinansējums bija piesaistīts 47 projektos, taču 22 no šiem projektiem iepirkums ticis pārtraukts bez līguma vai arī tajā uzvarējis kartelī neiesaistīts uzņēmums, tāpēc šajos projektos CFLA finanšu korekciju nepiemēros.

Karteļa skandāls raisa daudz jautājumu  

Konkurences padome (KP) šokēja Latvijas sabiedrību ar paziņojumu par iespaidīga apjoma būvnieku...

Savukārt no 25 projektiem, kuros finanšu korekcija varētu tikt piemērota, 13 objekti jau ir pabeigti, nodoti ekspluatācijā un par šiem objektiem CFLA jau ir izmaksājusi ES līdzfinansējumu. No šiem projektiem finanšu korekcija 10,6 miljonu eiro apmērā var tikt pieprasīta piedziņas veidā no pasūtītājiem, kuri pēc tam varēs vērsties pret būvniekiem ar regresa prasību.

Savukārt 12 objekti vēl ir būvniecības noslēguma fāzē un par šiem projektiem CFLA vēl nav veikusi ES līdzfinansējuma izmaksas. Attiecīgi par šiem projektiem finanšu korekcija astoņu miljonu eiro apmērā var tikt piemērota, veicot ieturējumus un neizmaksājot ES fondu naudu.

Ņemot vērā, ka no KP publiskotā lēmuma nav iespējams izdarīt viennozīmīgus secinājumus par pasūtītāja iesaisti pārkāpumā, CFLA šīs informācijas noskaidrošanai pieprasījusi papildu informāciju no KP. Ja tiks gūti pierādījumi pasūtītāja iesaistei pārkāpumos, korekcijas summa ES fondu projektos var pieaugt, skaidroja Krūmiņa.

Viņa pastāstīja, ka sākotnēji katra konkrētā ES fondu projekta ietvaros CFLA pieņems lēmumu konstatēt neatbilstību, kas kvalificējama kā "aizdomas par krāpšanu", nosakot finanšu korekciju, apturot maksājumus attiecīgajā projektā koriģējamo izdevumu apmērā, taču neuzsākot neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu.

CFLA gala lēmums par neatbilstību, kas kvalificējama kā "aizliegta pretendentu vienošanās", finanšu korekcijas piemērošanu un neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu tiks pieņemts pēc tam, kad būs pagājis KP lēmuma apstrīdēšanas laiks un tas būs stājies spēkā, vai, ja KP lēmums tiks apstrīdēts, tad pēc tam, kad būs stājies spēkā tiesas spriedums attiecīgajā strīdā, uzsvēra Krūmiņa.

Pēc CFLA lēmuma ES fondu projektu īstenotājiem jeb pasūtītājiem būs tiesības vērsties regresa kārtībā pret konkrēto pārkāpumu izdarījušajiem uzņēmumiem.

Pastāvot konkurences pārkāpumam, CFLA ir pienākums piemērot finanšu korekciju - atcelt vai samazināt finanšu atbalsta summu.

Saskaņā ar finanšu korekciju vadlīnijām tiek noteiktas vairākas korekcijas. Korekcija 10% apmērā tiek noteikta, ja iepirkuma procedūrā piedalījušies dažādi (ne tikai kartelī iesaistīti) uzņēmumi, bet konkrēto līgumu noslēdzis kāds no kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem. Korekcija 25% var tik noteikta, ja iepirkuma procedūrā piedalās tikai slepenas vienošanās dalībnieki/uzņēmumi, un konkurence tikusi būtiski ierobežota. Savukārt 100% korekcija var tikt noteikta, ja apstiprināta pasūtītāja iesaiste, sniedzot palīdzību pretendentiem, kas veic aizliegtās vienošanās, un kāds no pretendentiem, kas bijis iesaistīts aizliegtās vienošanās veidošanā noslēdzis konkrēto līgumu.

Jau ziņots, ka starp projektiem, kuriem CFLA varētu piemērot finanšu korekciju, ir Rīgas pilsētas pašvaldības pasūtītie - būvnieka SIA "Re&Re" īstenotais Latvijas Nacionālā mākslas muzeja projekts un būvnieka SIA "Velve" īstenotais VEF kultūras pils projekts.

Tāpat finanšu korekciju varētu piemērot Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtītajiem projektiem - būvnieka SIA "Arčers" īstenotajam Rīgas Angļu ģimnāzijas projektam, būvnieka "Rere būve 1" īstenotajam Rīgas Franču liceja projektam un SIA "Velve" īstenotajam Zolitūdes skolas projektam. Finanšu korekcija varētu tikt piemērota arī par Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma pasūtīto un būvnieka "Rere būve" īstenoto tehnikuma projektu.

Finanšu korekcija var skart Latvijas Universitātes (LU) pasūtīto un būvnieka "LNK Industries Group" īstenoto LU Akadēmiskā centra Torņakalnā projektu, kā arī VSIA "Kultūras un sporta centrs "Daugavas stadions"" pasūtīto un būvnieka SIA "LNK Industries Partnership" īstenoto Daugavas stadiona tribīņu projektu.

Tāpat finanšu korekcija var tiks piemērota Ventspils Mūzikas vidusskolas pasūtītā un būvnieka "Merks-Ostas celtnieks" īstenoto Ventspils Mūzikas vidusskolas ar koncertzāles projektu, kā arī Ventspils pilsētas pašvaldības iestādes "Komunālā pārvalde" pasūtīto un būvnieka "LNK Industries Group" īstenoto Inovāciju centa projektu.

Finanšu korekcija varētu arī skart Jelgavas pašvaldības pasūtīto un būvnieka "Rere būve 1" īstenoto Jelgavas Valsts ģimnāzijas projektu, kā arī VAS "Valsts nekustamie īpašumi" pasūtīto un būvnieka SIA "Abora" īstenoto Prokuratūras ēkas projektu.

Tāpat finanšu korekcija varētu skart četrus Rīgas Tehniskās universitātes pasūtītos projektus, kurus īstenoja būvnieki "Merks" un "Abora", kā arī SIA "Latvijas energoceltnieks" īstenoto Rēzeknes tehnikuma projektu un Siguldas novada pašvaldības pasūtīto un "Rere būve 1" īstenoto Siguldas pils projektu.

Finanšu korekcija varētu arī skart "Latvijas energoceltnieka" īstenoto Jelgavas pilsētas slimnīcas projektu, "Velves" īstenoto Liepājas slimnīcas projektu, Ogres pašvaldības pasūtītos projektus - būvnieka "Rere būve, Re&Re un Campaign" īstenoto Ogres sociālā centra projektu, kā arī "Latvijas energoceltnieka" īstenoto Ikšķiles vidusskolas projektu.

Tāpat LETA jau vēstīja, ka KP atklātā būvniecības uzņēmumu karteļa dalībnieki bija iesaistīti vismaz 70 iepirkumos par kopējo līgumsummu 686 989 991 eiro. Starp lielākajiem publiskajiem iepirkumiem minēti Mežaparka estrādes, Jaunā Rīgas teātra, Ventspils mūzikas vidusskolas un koncertzāles "Latvija", Latvijas Nacionālā mākslas muzeja, kultūras pils "Ziemeļblāzma", Okupācijas muzeja iepirkumus.

KP desmit būvnieku kartelī iesaistītos uzņēmumus sodījusi ar naudas sodu kopumā 16 652 927,4 eiro apmērā.

Starp 10 sodītajiem uzņēmumiem ir SIA "Skonto būve", SIA "Latvijas energoceltnieks", SIA "Velve", SIA "Arčers", SIA "Rere būve", SIA "Re & Re", SIA "RBSSKALS būvvadība", SIA "Abora", AS "LNK Industries" un SIA "Merks". Tiesa "RBSSKALS būvvadība" patlaban jau ir likvidēta, tāpēc sods netika piespriests.

Procentuāli lielākais naudas sods no iepriekšējā finanšu gada apgrozījuma - 6,1% - tika piemērots diviem uzņēmumiem. "Re & Re" piemērots naudas sods 170 635,91 eiro apmērā, bet "Skonto būvei" - 746 720,15 eiro apmērā.

Naudas sods 5,4% apmērā no iepriekšējā finanšu gada apgrozījuma piemērots četriem uzņēmumiem. "LNK Industries" piemērots sods 3 711 491,28 eiro apmērā, "Merks" - 2 688 950,79 eiro apmērā, "Arčers" - 1 998 412,02 eiro apmērā un "Abora" - 1 115 910 eiro apmērā.

"Latvijas energoceltniekam" piemērots naudas sods 5,3% apmērā no iepriekšējā apgrozījuma - 3 329 579,41 eiro, "Rere būvei" - 5,2% apmērā no apgrozījuma jeb 711 050,34 eiro, bet "Velvei" - 4,6% apmērā no apgrozījuma jeb 2 421 419,39 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru