Sekojot Lielbritānijas premjerministra Deivida Kamerūna aicinājumam pēc kārtējās pusaudžu pašnāvības boikotēt latviešu veidoto portālu ask.fm, to pametuši vairāki lieli reklāmdevēji, raksta dailymail.co.uk.
Latvijas portāla, kura reģistrēto lietotāju skaits sasniedz 60 miljonus, reklāmu ienākumi ir aptuveni 5 miljoni mārciņu gadā. Jau ziņots, ka portāls tiek vainots pie vairāku pusaudžu pašnāvībām, no kurām pēdējā notika pagājušajā piektdienā. Dzīvību sev atņēma 14 gadus vecā Hanna Smita.
Rezultātā šonedēļ no portāla savas reklāmas izņēmuši tādi uzņēmumi kā Vodafone, Laura Ashley, Specsavers, kā arī labdarības organizācijas Mind un Save The Children. Tāpat portālā savas reklāmas neizvietos arī EDF Energy, Phones 4u un DialAFilght.
Tikmēr Ask.fm dibinātāji Marks un Iļja Terebins izplatījuši paziņojumu, ka rūpējas par drošu vidi saviem lietotājiem. Ask.fm pārstāvji pašnāvību nosaukuši par īstu traģēdiju un apsolījuši sadarboties ar policiju, lai izmeklētu šo gadījumu. Jāpiebilst, ka, reģistrējoties Ask.fm, tiek pieprasīti lietotāja e-pasts, vārds un dzimšanas datums, taču pēc tam paziņojumus vietnē iespējams publicēt arī anonīmi.
H. Smita tika atrasta pakārusies savā guļamistabā pēc vairāku mēnešu garumā portālā Ask.fm saņemtiem apvainojumiem, kuros meitene tika aicināta sev padarīt galu.
H. Smitas tēvs Deivids Smits uzsvēris, ka portāls nav darījis neko, lai padarītu tā vidi drošāku, jo aizvien tajā iespējams rakstīt anonīmi un tā ir liela problēma.
Ask.fm paziņojums tika izplatīts pēc Anglijas premjerministra Deivida Kamerūna teiktā, kurā viņš aicinaja portāla vadītājus un citus, kas vada līdzīgus portālus, sākt spert soļus atbildības virzienā. Tāpat premjerministrs aicinājis vecākus un pusaudžus izvairīties no šādu mājaslapu lietošanas.
«Tikai tāpēc, ka kāds kaut ko dara internetā, nenozīmē, ka viņš ir ārpus likuma. Ja Jūs mudināt kādu izdarīt ko sliktu vai rosināt vardarbību, tas ir likuma pārkāpums, vienalga, vai tas ir tiešsaistē vai nav,» D. Kamerūns sacījis Sky News.