Par summu, ko margu krāsošanai Vanšu tilta abās pusēs atvēlējis Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD), tās varētu nomainīt pret jaunām vai uzcelt divus gājēju tiltus - pie šāda secinājuma nonācis Rīgas Tehniskās Universitātes Būvniecības fakultātes students Artūrs Toms Plešs, vēsta laikraksts Diena.
Uzzinot, ka drošības barjeru krāsošanai tērēs teju 100 000 latu, topošais transportbūvju inženieris veicis pētījumu, kura rezultāti atklājot RDSD nesaimniecisko rīcību: «Par margu vienreizējai krāsošanai atvēlēto summu varētu uzstādīt jaunas cinkotas margas, kuru kalpošanas laiks būtu apmēram 40 gadu, turklāt tās nerūsē, tāpēc nevajadzētu ik pēc pāris gadiem pārkrāsot, kā tas notiek pašlaik,» norādījis A. T. Plešs.
Salīdzinājumam viņš minējis, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.
Pēc RDSD pasūtījuma Vanšu tilta margas Daugavas lejteces pusē, kas ved uz Ķīpsalas krastā ierīkoto atpūtas vietu, tika nokrāsotas šā gada maijā. Diena novērojusi, ka uz tām visā garumā parādījusies rūsa. A. T. Plešs uzskatot, ka krāsošanas darbu kvalitāte neatbilst to cenai: «Daudzviet var manīt, ka pirms krāsošanas virsma nav tikusi attīrīta, atsevišķos posmos zem krāsas samanāmas pat pērnā rudens lapas. Arī rūsa notīrīta nekvalitatīvi.»
Minētos darbus veikusi SIA Rīgas tilti, kas 2010. gadā uzvarējusi RDSD iepirkumā par tiltu, tuneļu un krastmalu uzturēšanu. Līgums ar šo uzņēmumu toreiz noslēgts uz četriem gadiem un katrai darbu pozīcijai noteikta fiksēta maksa. Piemēram, līgumcena par tilta margu kvadrātmetra nokrāsošanu ir 36,94 lati.