Saraksta «Iekārojamākais Latvijas darba devējs 2013», laureātu galvgalī ierindojušās tādas kompānijas kā Latvenergo, Lattelecom un Latvijas Mobilais telefons (LMT).
Latvenergo arī pērn bija aptaujas līderis, un kā lielākās zīmola vērtības aptaujā tika minētas tā stabilitāte, darbinieku zemā mainība un uzņēmuma veiktās sociālās aktivitātes saviem darbiniekiem – pensiju uzkrājumu veidošana un mazāku elektrības tarifa plānu atbalsta sniegšana daudzbērnu ģimenēm.
Savukārt SIA Lattelecom, salīdzinot ar pagājušo gadu, iekārojamāko darba devēju sarakstā ir kāpusi par vienu vietu augstāk un šogad ieņem otro vietu. 15% pozitīvo atsauksmju saņemtas no uzņēmuma bijušajiem darbiniekiem. Kā galvenās pozitīvās iezīmes uzņēmuma darbībā minētas izaugsmes iespējas, stabilitāte un ambīcijas, kā arī motivējoša darba vide. Aptaujas dalībnieki ļoti atzinīgi vērtējuši arī uzņēmuma vadītājus, motivējošo algu sistēmu, kā arī «obligātu individuālo izaugsmi».
Trešo vietu ieņēma SIA LMT, kura pagājušajā gadā atradās otrajā vietā. Respondenti norādīja, ka kompānijai ir stabilas līdera pozīcijas mobilo telekomunikāciju tirgū, tā zīmola tēls ir atpazīstams gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām. Tāpat augstu tika vērtēta uzņēmuma politika strikti ievērot likumdošanas prasības.
Šā gada Top 10 jaunpienācējs ir Latvijas dzelzceļš, kurš ierindojies ceturtajā vietā. Kā priekšrocības, strādājot šajā uzņēmumā, respondenti norādījuši sakārottu darba vidi, izstrādātu atpūtas grafiku un veselības apdrošināšanu.
Pārejās Top10 vietās ierindojās a/s Swedbank, a/s Air Baltic Corporation, a/s Laima, SIA Draugiem, a/s Latvijas gāze un a/s Latvijas valsts meži.
Mīlētākie Latvijas darba devēji tika noskaidroti speciālistu darba portāla cvmarket.lv veiktajā aptaujā. «Izvēloties sev tīkamāko darba devēju, aptaujas dalībniekiem bija iespēja atzīmēt to, vai viņš ir kādreiz strādājis konkrētajā uzņēmumā. Rezultāti liecināja, ka arī cilvēki, kuri šobrīd vairs nestrādā tajā darba vietā, ko atzīmējuši anketā, tāpat izsakās atzinīgi par savu bijušo uzņēmumu.Taču visbiežāk viedoklis tika formulēts, aptaujātajiem balstoties uz savu draugu un paziņu pozitīvo pieredzi,» par aptauju stāsta Inga Daliba, cvmarket.lv mārketinga menedžere.
Aptauja notika no 2013. gada 4. līdz 30. novembrim. Aptaujā piedalījās arī sociālo tīklu Facebook un Twitter lietotāji. Kopā tika saņemtas 544 anketas, kurās minēti 1632 mīlētākie zīmoli, kā arī minēti argumenti, kāpēc izvēlēts konkrētais zīmols.