Laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētajā konkursā Biznesa tīģeris 2014 uzvar Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.
Konkursa finālā par uzvarētāja godu cīnījās pieci «tīģeri» – Evija Dundure, apdrošināšanas sabiedrības Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja, Andris Jēkabsons, radošu korporatīvo risinājumu aģentūras Ideju nams (SIA Baltijas Izklaides aģentūra) valdes loceklis, Kristaps Gredzens, Mārupe Wake Park (SIA Beng) valdes loceklis un veikparka īpašnieks, Valters Kaže, a/s Latvijas balzams komercdirektors, un Jurģis Sedlenieks, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.
«Tīģeris» Jurģis Sedlenieks uzskata, ka jebkuras pārdošanas aktivitātes panākumu pamatā ir sistemātiskums un neatlaidība. Pārdevējam, īpaši B2B jomā, būtiski ir uzturēt kontaktu ar iespējamiem pakalpojuma klientiem arī gadījumā, ja pirmie centieni noslēgt darījumu nav vainagojušies panākumiem. J. Sedlenieka pieredze liecina, ka reizēm pirmos pārdošanas rezultātus var sasniegt pēc trim četriem gadiem. Periods līdz sadarbības sākšanai sekmē uzticību pušu starpā un stiprina sadarbību jau kontrakta fāzē. Aviācijai specifiski ir tas, ka panākumus sekmē arī klasisku, konservatīvu risinājumu izvēle.
Katram savi trumpji
«Tīģerim sākumā jāsaprot, kur viņš dzīvo – džungļos vai Sahāras tuksnesī. Atkarībā no tā jāveido medību stratēģija, jo spēles noteikumi atšķiras. Visi finālisti ir katrs savā vietā, un no visiem ir, ko mācīties. Katram ir savi trumpji, ar kuriem viņš nonācis līdz konkursa finālam. Grūti salīdzināt tīģerus, bet viņus visus vieno mērķtiecība, spēja izkāpt no komforta zonas un komandas darbs,» norāda Sanita Igaune, laikraksta Dienas Bizness ziņu redaktore.
Vērtējot šī gada finālistus, uzņēmumu grupas Optic Guru direktora un Biznesa tīģeris 2013 uzvarētāja Jāņa Kossoviča skatījumā kandidāti ir izteikti spēcīgi. «Ir ļoti liela un laba konkurence, turklāt prieks, ka konkursā startē gados jauni Latvijas uzņēmēji, kuri iedvesmo ar patiesiem veiksmes stāstiem. Jā, iespējams, kādam vēl pagaidām nav ilggadējas pieredzes bagāžas, tomēr man simpatizē veids, kā savs bizness tiek prezentēts un ar šo ideju izdodas aizraut pārējos. Man patīk spēcīgas personības, kas biznesu ir būvējušas, sākot no nulles,» viņš norāda. Arī SIA Lursoft IT valdes locekle Daiga Kiopa teic, ka šogad konkursa finālisti pārsteidza ar absolūtu dažādību – dažādi veiksmes stāsti, kurus caurvij ilggadēja pieredze, pragmatisms un racionālisms krīzes apstākļos, jaunības entuziasms, pašaizliedzība, neatlaidība un neordināru risinājumu meklējumi. «Šī gada finālistu sastāvs ir svītrains un spēcīgs kā pats tīģeris. Pārstāvēti gan uzņēmumi ar Latvijā un tālu ārpus mūsu valsts pazīstamiem un iemīļotiem zīmoliem, gan darbinieku skaita ziņā mazi, bet gana ņipri ar lielu potenciālu attīstībai nākotnē. Mani priecē, ka visi finālisti ir atvērti cilvēki, gatavi atsaukties jauniem izaicinājumiem, mesties darbošanās virpulī ar visām četrām, tajā pašā laikā saglabājot savu tīģera stāju,» saka Inga Daliba, CV Market mārketinga menedžere. Viņas skatījumā katru gadu konkursantu cīņa kļūst spraigāka un pats konkurss – atvērtāks plašākai interesentu auditorijai.
Meklējam tīģerus
Laikraksta Dienas Bizness un speciālistu darba portāla Cvmarket.lv organizētā konkursa Biznesa tīģeris mērķis ir atrast un popularizēt tos vadītājus, kuri ar savām zināšanām, aktīvu rīcību un mērķtiecīgu darbu iepriekšējā gadā ir nodrošinājuši uzņēmuma apgrozījuma pieaugumu, jaunu tirgu apgūšanu, tirgus daļas palielināšanos, oriģinālu pārdošanas veicināšanas pasākumu īstenošanu, klientu lojalitātes un apmierinātības palielināšanos, klientu apkalpošanas sistēmas pilnveidošanu vai citus nozīmīgus sasniegumus.
#8/39
Speciālistu darba portāla Cvmrket.lv mārketinga menedžere Inga Daliba - konkursa Biznesa Tīģeris 2014 žūrijas locekle.
#10/39
Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne Vita Zariņa - konkursa Biznesa Tīģeris 2014 žūrijas locekle.
#15/39
Evija Dundure - apdrošināšanas sabiedrības Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Latvijas filiāles vadītāja un konkursa fināliste.
#17/39
Valters Kaža - a/s Latvijas balzams komercdirektors un konkursa finālists.
#18/39
Jurģis Sedlenieks - konkursa finālists un uzvarētājs, SmartLynx Airlines viceprezidents komercjautājumos.
#22/39
Kristaps Gredzens, Mārupe Wake park valdes loceklis un veikparka īpašnieks, konkursa finālists
#25/39
Andris Jēkabsons, radošu korporatīvo risinājumu aģentūras Ideju nams valdes loceklis un konkursa Biznesa Tīģeris 2014 finālists.
#31/39
Povils Kitra (Povilas Kytra), CV Market Group mārketinga direktors uzstājas ar lekciju Lessons learned from lean startup.
#32/39
Mārtiņš Vecvanags, MV Consulting Pārvaldošais partneris