Jaunākais izdevums

Par 70% augstākas ražošanas jaudas, jaunas darba vietas un mērķis kļūt par lielākajiem industriālo gaisa filtru ražotājiem Latvijā – pie šāda plāna apņēmīgi ķēries viens no Nordic Industrial Park nomniekiem “Dinair Filton”.

Uzņēmums ražo gaisa filtrus industriālajām ventilācijas iekārtām ražotnēs, tirdzniecības centros, sabiedriskajās ēkās u.c. 80% ir kabatfiltri, tomēr būtisku daļu ieņem arī specializētie filtri. Produkcijas klāsts nemitīgi tiek papildināts. “Dinair Filton” ir Zviedru koncerna “Dinair” meitasuzņēmums, līdz ar to 90% saražotā tiek eksportēta uz Rietumeiropu, pat uz tādiem pasaules industrijas gigantiem, kā Volvo, Elektrolux un Nedermann. Arī Baltijas un NVS tirgus apgūšanai tiek veltīts daudz uzmanības.

“Veidot ražotni Nordic Industrial Park teritorijā mums ieteica viena cita zviedru kompānija. Arī mēs secinājām, ka izmantot industriālā parka priekšrocības ir izdevīgi. No NP Properties saņēmām mūsu vajadzībām pielāgotas ražošanas, biroja un noliktavas telpas ar visām komunikācijām – atbilstošām elektrojaudām, apkuri, telefona un interneta pieslēgumu,” stāsta V. Petrovs. Ražotne atrodas apsargātā un apgaismotā teritorijā, kas tiek rūpīgi kopta kā ziemā, tā vasarā. Tepat pieejama bankas filiāle, konferenču telpas. “Arī arī izmaksas ir būtiskas – Olainē tās ir zemākas gan telpu, gan darbaspēka ziņā,” piebilst “Dinair Filton” vadītājs.

Sākumā uzņēmums darbojās 220 kvadrātmetros ar 3 darbiniekiem. Piedzīvotas jau divas paplašināšanās kārtas, un šobrīd uzņēmumā strādā jau vairāk nekā 20 darbinieki. “Nākamo gadu laikā koncerns nospraudis mērķi iekļūt pirmajā pieciniekā starp Eiropas gaisa filtru ražotājiem,” stāsta V. Petrovs. Ražošana tiks palielināta par 70%, būs nepieciešams vēl 1000 kvadrātmetru telpu. “Protams, ka paliksim tepat, Nordic Industrial Park, jo esam pārliecināti, ka par visu varēsim vienoties. Šī būs jau trešā mūsu paplašināšanās. Pavisam droši būs arī nākamās.”

Papildu informācija par industriālo biroju telpu nomu, varat iegūt: www.npp.lv vai

pa mob. tālr. 20 22 77 99

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Dzirnavnieks: Bioloģisko produkciju sūtām konteineros

Sandra Dieziņa,18.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bioloģiskā produkcija ir virziens, kurā ļoti strauji attīstāmies, intervijā Dienas Biznesam stāsta a/s Rīgas Dzirnavnieks direktore Anita Skudra.

Fragments no intervijas, kas publicēta 18. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Vai ražosiet arī bioloģisko produkciju? Vai jūtams, ka biopārtiku pieprasa vairāk?

Būs. Jau šobrīd ir. Gatavojoties nākamajam finanšu gadam, vērtējam savas iespējas. Jau tagad redzam, ka pieprasījums pēc bioloģiskās produkcijas eksporta tirgos aug un šiem produktiem ir ļoti liels potenciāls. Pēc bioloģiskajiem produktiem ir pieprasījums gan Eiropā, gan Āzijā, arī citos tirgos. Pirms pieciem līdz septiņiem gadiem cilvēkiem nebija lielas intereses par bioloģisko pārtiku, bet pēdējos gados viņi par to domā aizvien vairāk. Bioloģiskā produkcija ir virziens, kurā ļoti strauji attīstāmies. Bioloģiski sertificētus produktus ražojam jau desmit gadus. Slēdzam līgumus ar zemnieku saimniecībām par bioloģiskās produkcijas ražošanu. Pieprasījums pēc tās aug par 20–30%, bet Latvijā cilvēku skaits ir tik mazs, ka pieaugums nav salīdzināms ar to kāpumu, kas ir Eiropas tirgos, kur bioloģisko produkciju sūtām konteineros. Sadarbības klienti paši brauc un veic auditus, viņiem ir ļoti stingras prasības, pat augstākas nekā ISO. Mums ir gan ISO, gan BRC, gan Halal un Košer sertifikāti, bet tad, kad brauc klienti un auditē, saprotam, cik tas ir nesalīdzināmi nopietnāk. Ikviens klients rūpējas par savu produktu drošību un kvalitāti un veic savu auditu. Mūsu spēcīgā puse ir tā, ka varam tepat uz vietas ražotnē nodalīt konvencionālos graudus no bioloģiskajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA BISS dalās ar inovācijām un moderniem risinājumiem autostāvvietu pārvaldībā ziemā un sliktos laika apstākļos

Šobrīd, kad valda mīnusi un gandrīz katru dienu iet sniegs, tas neaptur no cilvēku ikdienas. Dodoties uz darbu, veikaliem un citiem galamērķiem nozīmē arī izmantot stāvvietas. Ziemai iestājoties, autovadītājiem ir svarīgi apsvērt, kādas iespējas piedāvā autostāvvietas, it īpaši, ja runa ir par ērtībām un efektivitāti.

Tradicionālie žetoni un modernās ANPR (Automātiskā numura zīmes atpazīšana) kameras ir divi populāri risinājumi autostāvvietu pārvaldībā, bet kura no tām piedāvā labāku pieredzi ziemas apstākļos? Vai tradicionālie žetoni spēj piedāvāt ērtības ziemas apstākļos, vai arī ir vērts apsvērt modernās ANPR kameras?

Autostāvvieta ar žetoniem: Tradicionālais, Bet neērtais risinājums ziemā

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pietiek diktēt noteikumus saprātīgai rīcībai

Henriks Danusēvičs, Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents,07.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji ir arvien vairāk satraukti un neizpratnē par nepamatotajiem ierobežojumiem iedzīvotāju apgādē ar pirmās nepieciešamības precēm.

Latvijas Tirgotāju asociācija aicina valdību ierobežojumus veikt saprātīgi un pamatoti, vadoties pēc prioritāras infekcijas ierobežošanas mērķa, nevis represīvo orgānu kontroles ērtībām, uzliekot arvien sarežģītākus un dārgākus iedzīvotāju pārvietošanās kontroles mehānismus un platību aprēķina formulas.

Precīzi paredzējām pirms Ziemassvētku tirdzniecības aizlieguma sekas. Valdības lēmums "saspieda" svētku iepirkšanās 8 dienas 8 stundās. Cilvēku nevaldāmā vēlme nopirkt dāvanas mīļajiem noveda pie milzīgas burzmas un rezultātā pandēmijas uzliesmojums pēc 10 dienām - no 508 (28.decembrī) uz 838 (29.), tad 1367 (30.) un 1861 (31.) saslimšanas gadījumiem dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai lidosta Rīga sasniegtu izvirzīto mērķi kļūt par modernu un ērtu Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezglu un no 2023.gada apkalpot vismaz desmit miljonus pasažieru gadā, uzņēmuma galvenais uzdevums ir tuvāko piecu gadu laikā veiksmīgi īstenot plānotos pasažieru apkalpošanas un kravu infrastruktūras attīstības projektus, uzsver lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

2018.gadu lidosta Rīga ir noslēgusi ar ievērojamu pieaugumu visos būtiskajos darbības rādītājos: operatīvie dati par 2018.gada darbības rezultātiem liecina, ka pērn lidostā apkalpoti 7,06 miljoni pasažieru - par gandrīz 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Par 10,4% audzis apkalpoto kravu apjoms, pārsniedzot 27 tūkstošus tonnu, savukārt apkalpoto lidojumu apjoms palielinājies par 11,5% - 2018.gadā lidostā Rīga apkalpoti 83,5 tūkstoši gaisa kuģu.

Kā norāda I.Līce, šis pieaugums ievērojami pārsniedz Eiropas lidostu vidējos rādītājus – saskaņā ar Starptautiskās lidostu padomes (Airport Council International, ACI) datiem, 2018.gada 3.ceturksnī vidēji Eiropā pasažieru skaits audzis vien par 5%. Straujais pasažieru skaita kāpums ļāva lidostai Rīga pērn vairākkārt ierindoties Eiropas straujāk augošo lidostu TOP 5 lidostu grupā ar 5 - 10 miljoniem apkalpoto pasažieru. «Saskaņā ar jaunākajiem ACI datiem, arī pērnā gada 3.ceturksnī Rīgas lidosta bija trešā straujāk augošā lidosta savā grupā, atpaliekot tikai no Spānijas sestās noslogotākās iekšzemes lidostas Seviļas un Sicīlijas otrās lielākās lidostas Palermo. Savukārt tikko publiskotajā starptautiskā aviācijas datu analītikas uzņēmuma VariFlight pētījumā lidosta Rīga atzīta par 2018.gada septīto punktuālāko lidostu Eiropā,» atzīmē lidostas valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paraksta 21,98 miljonu eiro vērtu līgumu par dīzeļvilcienu modernizāciju

NOZARE.LV,31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 19 dīzeļvilciena vagonu modernizāciju Pasažieru vilciens (PV) parakstījis līgumu ar uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst AS VRC Zasulauks, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un Rīgas vagonbūves rūpnīca.

Kopējās projekta izmaksas ir 21,98 miljoni eiro, no šīs summas 13 miljoni eiro būs piesaistītais Eiropas Savienības līdzfinansējums. Saskaņā ar parakstīto līgumu šī gada maijā modernizācijai tiks nodots pirmais dīzeļvilcienu sastāvs, un jau šī gada beigās tiks saņemts pirmais modernizētais sastāvs un nodots ekspluatācijā. Kopumā tiks modernizēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu sastāvs, bet dīzeļvilcienu sastāviem ar trīs vagoniem tiks ierīkots paaugstināta komforta salons ar 16 vietām. Modernizāciju plānots pabeigt 2015.gada nogalē, kad tiks saņemti pēdējie modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi.

Kā informēja uzņēmumā, modernizētie vagoni gan uzlabos novecojušo sastāvu tehnisko stāvokli, gan nodrošinās papildu ērtības pasažieriem. Līdz ar to tiks izpildītas arī Eiropas Savienības vides aizsardzības prasības un ievērota regula attiecībā uz pārvadājumu nodrošināšanu pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām. Plānots, ka pēc modernizēšanas varēs pagarināt esošo dīzeļvilcienu ekspluatācijas termiņu par vēl 20 gadiem. Modernizācijas rezultātā tiks samazināts energoresursu patēriņš un uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts metu konkurss Dzintaru koncertzāles lielās zāles atjaunošanai

Zane Atlāce - Bistere,13.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konkursantu uzdevums ir piedāvāt risinājumus lielās zāles ietilpības palielināšanai, vīziju koncertzāles priekšlaukumam, kā arī veikt kompleksu teritorijas analīzi un pielāgošanu publikas un mūziķu ērtībām.

Jūrmalas pilsētas dome izsludinājusi arhitektūras metu konkursu Dzintaru koncertzāles teritorijas un vasaras zāles atjaunošanai, informē pašvaldībā.

Konkursa rezultātā plānots saņemt vienotu apbūves ieceri lielās zāles pārbūvei, paplašināšanai un apkārtējās teritorijas labiekārtošanai.

Konkursantu uzdevums ir piedāvāt risinājumus lielās zāles ietilpības palielināšanai, vīziju koncertzāles priekšlaukumam un ieejai, SIA Dzintaru koncertzāle administrācijas ēkai, kā arī veikt kompleksu teritorijas analīzi un pielāgošanu publikas un mūziķu ērtībām.

Pārbūvējot koncertzāli, nozīmīgi ir rast risinājumus arī koncertzāles izmantošanas laika paildzināšanai pirms un pēc vasaras sezonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ noslēdzas Rīgas pašvaldības veiktie pamata būvdarbi Ģ. Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā, kas nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā.

Pēc būvdarbu aktīvās fāzes tiks uzsākts pēdējais posms - objektu nodošana ekspluatācijā. Vienlaicīgi turpināsies Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” izbūve.

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis: “Ar šo projektu un nākamajiem, kas sekos, lai sekmīgi integrētu “Rail Baltica” pilsētas infrastruktūrā, mēs būvējam Rīgas vizītkarti – šeit radīsies pirmais iespaids par Rīgu tiem, kuri no citām Eiropas valstīm ieradīsies mūsu pilsētā, izmantojot jauno vilciena līniju. Šī pārbūve plašā teritorijā ap Centrālo staciju agrāk nošķirtu Rīgas daļu padara par pilsētas dinamiskā asinsritē pilnvērtīgi integrētu vidi, kur ieguvēji ir visi – krastmala ir ērti pieejama gājējiem, ir jauni veloceļi, sabiedriskais transports kursēs raitāk, sakārtota ir arī infrastruktūra autovadītājiem. Un vēl šis projekts ir apliecinājums Rīgas veiktspējai – no brīža, kad pilsētai kļuva pieejami ES fondu līdzekļi šīs teritorijas pārbūvei, līdz praktiskai vīziju īstenošanai ir pagājuši nepilni trīs gadi un uzbūvēts viss ir ātri un efektīvi nepilna gada laikā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārstus nedrīkst padarīt par datu ievades operatoriem

Rūta Kesnere,09.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attālināta ārstēšana noteikti ir attīstāms virziens, kam gan vēl nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos

To uzsver Dienas Biznesa un holdinga Repharm rīkotā apaļā galda, kas veltīts e-veselībai, dalībnieki: Nacionālā Veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane, holdinga Repharm ģenerāldirektors Dins Šmits, ģimenes ārste Aija Šnikvalde, Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras daļas vadītājs Kārlis Bētiņš, uzņēmuma Lattelecom Korporatīvo klientu dienesta vadītājs Jānis Kirilka un SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Diskusiju sākšu ar aktualitāti. Latvijas ģimenes ārstu asociācija (LĢĀA) vēl joprojām uztur spēkā prasību, ka e-veselības sistēmas, kas attiecas uz e-receptēm un e-darba nespējas lapām, ieviešana ir jāatliek, jo sistēma vēl nav tik gatava, lai ārsti ar to varētu strādāt. Turklāt LĢĀA īpaši uzsver, ka nav pret e-veselības lietošanu kā tādu, bet iebilst pret negatavo sistēmu. Kāda ir Nacionālā veselības dienesta nostāja?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākot “Merks mājas” attīstītā projekta “Mežpilsēta” II kārtas būvniecību, ēkas pamatos iemūrēta laika kapsula, informē projekta attīstītājs.

Projekta II kārtas ietvaros tiks izbūvēta sešus stāvus augsta A klases energoefektivitātes dzīvojamā ēka ar mājvietu 47 ģimenēm, kuru plānots nodot ekspluatācijā 2024. gada izskaņā.

Pašlaik pabeigti jau 10% no kopējā projekta darbu apjoma, tostarp grunts pamatnes stiprināšana ar vibroflotācijas metodi, siltinājuma izbūves darbi, kā arī betonēšanas priekšdarbi. Līdz gada beigām plānots pabeigt arī visas pagrabstāva sienas un tā pārsegumu.

“Mežpilsētas” II kārtu plānots nodot ekspluatācijā nākamā gada izskaņā.

Jaunā ēka, kas taps “Mežpilsētas” II kārtas ietvaros, būs par vienu stāvu augstāka un tai būs 6 stāvi, kuros iedzīvotāji varēs izvēlēties kādu no 2 līdz 3 istabu dzīvokļiem platībā no 44 līdz pat 82 kvadrātmetriem. ”Mežpilsētas” II kārtā visi dzīvokļi tiks nodrošināti ar pilnu iekšējo apdari un to cena būs, sākot no 106 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Kings Of Leon koncerta rīkotāji ietaupījuši uz sabiedriskā transporta papildreisu rēķina

LETA,26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokgrupas Kings Of Leon koncerta Mežaparkā rīkotāji pirms un pēc pasākuma pasūtījuši uz pusi mazāk sabiedriskā transporta papildreisu, nekā rekomendējusi pašvaldības SIA Rīgas satiksme, sacīja Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis.

Atbilstoši organizatoru pieprasījumam un noslēgtajam līgumam trešdien pēc koncerta arī nodrošināti papildreisi, taču ar tiem izrādījies krietni par maz - tramvaji bijuši pārpildīti, raisot koncerta apmeklētāju neapmierinātību, kas sūdzējušies par Rīgas satiksmi. Zaķis gan piebilda, ka, redzot milzīgo noslogotību, uzņēmums no savas puses operatīvi norīkojis vēl vairākus papildreisus.

Zaķis skaidroja, ka gadījumā, ja komerciāla pasākuma rīkotāji vēlas, lai tiktu norīkoti papildu reisi apmeklētāju ērtībām, jāvēršas Rīgas satiksmē ar informāciju par prognozēto cilvēku skaitu un uzņēmums veic aprēķinus par nepieciešamo transportlīdzekļu plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jelgavnieki brauc ar kravām domātiem mikriņiem, kuros iebūvēti ķīniešiem paredzēti sēdekļi

Lelde Petrāne,16.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas Autobusu parka (JAP) «mikriņi» ražoti kravu pārvadāšanai un pielāgoti pasažieriem, bet sēdekļi domāti ķīniešiem, tāpēc pasažieri saspiesti un brauciena laikā kratās, šodien raksta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Izbaudījuši braucienu uz Rīgu vai atpakaļ, arvien vairāk pasažieru iebilst JAP vadības solījumam, ka jaunie Mercedes mikroautobusi ir ērtāki un siltāki par iepriekšējiem Ford «mikriņiem». Braucēji norāda - sēdekļi šauri un jāsēž saspiestiem, ikvienā bedrītē autobusu krata, grīdas slidenas, kājās stāvētāji nevar jēdzīgi pieturēties un agresīvu šoferu dēļ krīt, situāciju apraksta izdevums.

Naudas pelnīšanas līdzeklis, nedomājot par pasažieru ērtībām, - tā sacījis jelgavnieks Āris, kurš katru dienu dodas uz darbu Rīgā. «Kāpēc JAP iepērk kravas autobusus un pārtaisa par pasažieru mikroautobusiem?» viņš paudis neizpratni un stāstījis par braucienā pieredzēto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā sagaidīts jaunākais no ASV kruīzu kompānijas “Silversea” flotes kuģiem “Silver Dawn”, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Šis ultra luksusa klases kuģis ir vien gadu vecs, tas uzbūvēts 2022. gadā Dženovas kuģu būvētavā Itālijā. Pirmā “Silver Dawn” vizīte Rīgas ostā tika atzīmēta ar īpašu ceremoniju, kurā kuģa kapteinis un Rīgas ostas pārstāvji apmainījās ar piemiņas zīmēm. Uz Rīgu kuģis atveda 530 kruīza tūristus, pārsvarā no ASV, bet arī no Lielbritānijas, Austrālijas, Kanādas un citām valstīm.

“Silver Dawn” ir ultra luksusa klases kruīza laineris ar 11 klājiem un 298 plašām, pasažieru ērtībām un komfortam pilnībā pielāgotām kajītēm. Uz kuģa ir 8 restorāni, kas piedāvā 26 dažādus ēdināšanas konceptus, un 6 bāri. Kā uzsver kompānija “Silversea”, ceļojums ar “Silver Dawn” piedāvā autentisku un aizraujošu pieredzi. Pasažierus uz klāja sagaida jaunas paaudzes luksusa pieredze - ar grezniem apartamentiem un izciliem maršrutiem, progresīvu dizainu un tehnoloģijām, kā arī īpaši izstrādātu labsajūtas koncepciju. Kruīza kuģis “Silver Dawn” ir 212,8 metrus garš, un tā bruto tonnāža ir 40 855 GT. Ceļojuma laikā par pasažieru ērtībām rūpējas 408 kuģa apkalpes darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Nacionālie kompleksi un krievu šokolāde

Raivis Bahšteins, DB viedokļu redaktors,22.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atver ražotni, rada darbavietas, veicina eksportu un – dabū pļauku. Ja uzņēmumus ar Krievijas kapitālu uzskatīsim par nevēlamiem, tad ar slotaskātu būs jāpamāj lielai daļai mūsu ražotņu

Līdz ar Krievijas saldumu koncerna Pobeda šokolādes fabrikas atvēršanu Ventspilī atkal vaļā sprukusi diskusija par kapitāla tautību. It kā patriotiski noskaņotie šīs vai citas ražotnes pēlēji beigās var sanākt vien vilki aitu kažokos. Ar indeszobiem iecērtoties vienam vai citam investoram kājā, veicināt pašmāju tautsaimniecību nevar, bet bez ražotnēm esam tur, kur esam – ar ievērības cienīgu gan «vilku», gan «aitu» kopienu aiz savas valsts robežām. Sekojot šai domu gaitai, jāieskatās acīs statistikai par krievu kapitāla daļu Latvijas biznesā. Neapzināties realitāti nav veselīgi. Ja uzņēmumi ar politiski nepieņemamās kaimiņzemes piederīgo kapitālu uzskatāmi par nevēlamiem, tad ar slotaskātu jāpamāj lielai daļai mūsu ražotņu, sevišķi pārtikas nozarē – ar piena milzi Food Union priekšgalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lauki acīm redzami izmirst

Dienas Bizness,30.04.2015

«Tā te Rezakā dzīvojam – transporta nav un viss. Ja naudas nav, tad netiksi pat līdz Alsviķiem, lai nopirktu produktus. Pie manis gan brauc apkopēji no sociālā dienesta,» stāsta rezakietis Vilhelms Ločmelis.

Foto: Gatis Bogdanovs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezaka ir apdzīvota vieta Alsviķu pagastā, uz kuru nekursē sabiedriskais transports. Vienīgais autobuss, kas šeit kursē, ir skolēnu autobuss, kurš skolēnus ved uz Strautiņu pamatskolu. Rezakā nav veikala un arī autoveikals nebrauc. Rezakā ir mazliet vairāk par 20 iedzīvotājiem, kuriem šī vieta ir mīļa, vēsta reģionālais laikraksts Alūksnes Ziņas.

Alūksniete Inga Lāneta uz Rezaku brauc pie vecākiem, kuri dzīvo 1800.gadā celtā mājā Dambīši. Māja piederējusi viņas vecvectēvam un ir kultūrvēstures piemineklis. «Vecvectēvs bija mežsargs, bet pirms tam šajā mājā dzīvojuši vācieši, tieši tāpēc to arī nenodedzināja. Šī ir vienīgā tāda māja šeit. Kultūras pieminekļu biedrība saka, ka tad, ja vēlamies mainīt mājai jumtu, tai ir jāliek skaidu jumts, bet naudu jau mums tādam jumtam nedod. Mūsu pasūtītais jumts neder. Arī pārdot māju nedrīkstam, jo valstij ir priekšroka, bet valsts par māju neko nesaka. Mēs varētu to kaut vai pārdot un uzcelt blakus jaunu māju. Autobuss šeit nekursē kopš sovhoza laikiem, un tiem, kam nav transporta, ir jādodas līdz Alsviķiem kājām, lai ar autobusu nokļūtu kaut kur tālāk,» stāsta I.Lāneta. Agrāk Rezakā bijis daudz cilvēku un dzīvība kūsājusi, jo darbojusies arī privātā pamatskola, kura atradās muižas ēkā. Skola tika likvidēta 2000.gadā. «Tagad tā ir izsaimniekota un neredzu šeit arī kādu nākotni. Zeme tiek pārdota un meži izcirsti. Ja šeit būtu autobuss, vieta būtu pieejamāka. Kaut vai divreiz vai trīsreiz nedēļā tas varētu kursēt,» teic I.Lāneta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecās Valmieras autoostas veidols ir atpazīstams arī rekonstruētajā ēkā, taču ar vairākiem uzlabojumiem, ar šādu apgalvojumu Valmieras rekonstruētās autoostas atklāšanas pasākumā klātesošos uzrunāja SIA VTU Valmiera valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš.

Autoostas veidola pamata ideja ir saglabāta iepriekšējā, taču klāt nākusi nojume, izbūvēts otrais stāvs ar komercplatībām, kā arī pasažieru un darbinieku ērtībām uzlabotas uzgaidāmās telpas pirmajā stāvā, norādīja Spurdziņš.

Kā, uzrunājot klātesošos, sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, ir zīmīgi, ka autoostas atklāšana notiek tieši oktobrī, jo pirms 56 gadiem tieši šajā mēnesī ekspluatācijā nodota iepriekšējā autoostas ēka. Īpaši pozitīvi viņš vērtēja jaunās autoostas elementus kā pasažieru, tā arī darbinieku ērtībām, iekārtojot īpašu atpūtas telpu, tāpat padomāts par pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot ilgtermiņa biznesa plāna realizāciju, universālveikals "Stockmann" 2021. gadā pārtikas segmenta attīstībā ieguldīs 2,5 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Investīcijas paredz pilnīgu universālveikala "Delikatess" nodaļas renovāciju 2400 m2 platībā, īstenojot vizuālās pārvērtības un ieviešot jaunus risinājumus klientu ērtībām. Renovācijas darbus plānots uzsākt 2021. gada sākumā.

"Līdz ar investīcijām pārtikas segmenta attīstībā, mērķtiecīgi turpinām īstenot universālveikala izaugsmes plānu, nodrošinot klientiem unikālu iepirkšanās pieredzi un augstas klases servisu. Iecerēts īstenot gan vērienīgas "Stockmann" "Delikatess" nodaļas vizuālā tēla izmaiņas, apvienojot "Stockmann" vērtības un ietverot tās mūsdienīgā skandināviskā un latviskā dizaina savienojumā, gan piedāvāt klientiem jaunus un ērtus servisus un risinājumus. Īpašs uzsvars tiek piešķirts galveno pārtikas kategoriju – beķerejas, gatavo ēdienu (gan līdzņemšanai, gan ēšanai uz vietas) un augļu un dārzeņu stiprināšanai. Nodaļas renovācijas projekta īstenošanu esam uzticējuši Latvijas arhitektiem Lienei Griezītei un Robertam Valdmanim," izklāsta universālveikala "Stockmann" direktore Dace Goldmane. Iecerēts, ka jaunizveidotā "Delikatess" nodaļa klientiem būs pieejama jau nākamā gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) valdību tēriņi 2018. gadā bijuši 46,7% apmērā no IKP, liecina Eurostat apkopotie dati.

Pēdējo gadu laikā šī attiecība nedaudz sarūk, kur, piemēram, 2012. gadā tā atradās gandrīz pie 50% no reģiona IKP.

Daļēji tas ir noticis fiskālās taupības rezultātā. Liela ietekme gan ir bijusi tam, ka Eiropas ekonomika palielinājusies (tiesa gan, pārsvarā - ļoti, ļoti lēni). Ja tā aug, pie aptuveni vieniem un tiem pašiem vai pat lielākiem tēriņiem, attiecība izskatās nedaudz jaukāka. Vislielāko daļu no šiem tēriņiem aizņem sociālā aizsardzība (tas ietver, piemēram, pensijas) - tai ES tiek atvētīti 19,2% no IKP (jeb 41,2% no kopējiem tēriņiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī Latvijā tika noslēgts rekordliels darījums par viena dzīvokļa iegādi.

Penthouse tipa dzīvoklis, 1,9 miljonu eiro vērtībā, ir pēdējo trīs gadu laikā lielākais reģistrētais dzīvokļu iegādes darījums Rīgā un Jūrmalā, liecina decembra otrajā nedēļā reģistrētie dati Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā.

Darījums īstenots ar uzņēmuma Latio starpniecību. “Rīga joprojām ir interesanta ārvalstu investoriem, viņi redz šeit potenciālu un ir gatavi ieguldīt ilgtermiņā, to pierāda šis darījums,” stāsta Latio valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns. Viņš piebilst, ka tik liela mēroga darījumi nenotiek bieži - īpaši šodienas apstākļos, tādēļ šis darījums uzskatāms par apliecinājumu tam, ka tirgus spēj izturēt vīrusa radītos satricinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apkalpotu lielo pircēju skaitu, IKEA Latvija meklē vairākus desmitus papildu darbinieku: kasierus, preču papildinātājus, telpu uzkopšanas darbiniekus, kā arī darbiniekus klientu apkalpošanas nodaļā, bērnu rotaļu laukumā un drošības dienestā, informē uzņēmumā.

Kopš Latvijā atklāts pirmais veikals, uzņēmumam ir pievienojušies vēl 100 darbinieki – šobrīd IKEA Latvija strādā 365 cilvēki, un izsludināti vairāki desmiti vakanču.

«Lai gan vietējā tirgū mēs aktīvi darbojamies tikai mazliet ilgāk par trīs mēnešiem, pārdošanas rezultāti rāda, ka cilvēki ir apmierināti ar mūsu piedāvājumu. Daudzo apmeklētāju ērtībām nepieciešams vairāk darbinieku, lai nodrošinātu pircējiem vislabāko pieredzi IKEA veikalā un restorānā, kur jau šo dažu mēnešu laikā ir pārdoti desmitiem tūkstoši preču un ēdiena porciju,» nepieciešamību pēc papildu darbiniekiem skaidro IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova.

«Uzņēmumā ir radīta demokrātiska darba vide bez tradicionālās hierarhijas. Vadība un pārējie darbinieki izmanto vienas ģērbtuves un pusdieno vienā restorānā. Tajā pašā laikā mēs piedāvājam konkurētspējīgu atalgojumu, veselības apdrošināšanu, apmācības visiem darbiniekiem, kā arī karjeras izaugsmes iespējas un citas priekšrocības,» stāsta I. Filipova. «Šogad IKEA tika atzīts par Lietuvā labāko darba devēju mazumtirdzniecības nozarē, un mēs vēlamies kļūt par labākajiem arī Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Sākot strādāt tālāk no dzīvesvietas, pirmajos mēnešos iespējams saņemt līdz 400 eiro kompensāciju

Žanete Hāka,28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cilvēki, kuri nevar atrast darbu savā pagastā vai pilsētā, varētu sākt strādāt pie attālākiem darba devējiem Latvijā, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) kopš 2013.gada pavasara īsteno komersantu nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšanas pasākumu.

Tas paredz, ka attālāk no dzīvesvietas komersanta nodarbinātām personām pirmo četru darba tiesisko attiecību mēnešu laikā ir iespēja saņemt finansiālu atbalstu - transporta vai dzīvojamās telpas īres izdevumiem. Ieguvēji ir ne tikai darba meklētāji, bet arī darba devēji, jo savam uzņēmumam nepieciešamos speciālistus var piesaistīt no attālākām pilsētām vai novadiem, informē NVA.

Kopš NVA piedāvā reģionālās mobilitātes veicināšanas programmu, šo iespēju jau ir izmantojuši kopumā 523 strādājošie, no tiem šī gada 9 mēnešos – 136. Šogad visvairāk komersantu nodarbināto personu reģionālās mobilitātes programmas dalībnieku ir Latgalē – 39%, tad seko Kurzeme – 24%, Vidzeme – 16%, Zemgale – 12% un Rīgas reģions 9%. Vairums pasākuma dalībnieku (97%) izmantoja iespēju saņemt tieši transporta izdevumu kompensāciju un tikai 3 % - īres izdevumu atlīdzību. Maksimālā summa, ko komersanta nodarbinātais kompensācijā var saņemt četru mēnešu laikā ir 400 eIro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LIKTA: Pieaugusi e-pakalpojumu popularitāte

Jānis Rancāns,23.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji aizvien biežāk izvēlas pakalpojumus sniegt un saņemt elektroniski – šā gada pirmajos septiņos mēnešos augusi e-pakalpojumu popularitāte gan privātpersonu un uzņēmumu vidū, gan valsts un pašvaldību iestādēs, liecina Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) un portāla latvija.lv dati.

Valsts un pašvaldību pakalpojumu portālu latvija.lv ir lietojuši vairāk nekā 258 tūkstoši iedzīvotāju. «Latvijā pieaug e-pakalpojumu piedāvājums un kvalitāte, līdz ar to veidojas arī pozitīva sabiedrības attieksme pret šo pakalpojumu izmantošanu. Jau šobrīd iespēja un prasmes elektroniski izmantot visus tos pašus pakalpojumus, ko reālajā vidē, ir būtisks nosacījums uzņēmēju konkurencei un iedzīvotāju ērtībām. Nākotnē e-pakalpojumi iegūs aizvien lielāku nozīmi,» sacīja Signe Bāliņa, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) prezidente.

VRAA dati liecina, ka vasaras mēnešos biežāk lietotais e-pakalpojums bijis Elektroniskā pieteikšanās studijām pamatstudiju programmās, kas šogad sasniedzis 181 759 lietošanas reizes. Portālā latvija.lv izmantoto e-pakalpojumu vidū otra populārākā bijusi dzīvesvietas deklarācijas iesniegšana, ko iedzīvotāji izmantojuši 68 649 reizes. Trešais populārākais pakalpojums ir Mani dati iedzīvotāju reģistrs (62 633 reizes).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

LOK: Zemes nomas maksas celšana Rimi Olimpiskajam centram apdraudēs pakalpojuma pieejamību

LETA,30.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemes nomas maksas celšana "Rimi" Olimpiskajam sporta centram varētu samazināt apmeklētāju skaitu, jo pieaugs maksa par centra izmantošanu, šādu nostāju aģentūrai LETA pauda Latvijas Olimpiskajā komitejā (LOK).

No 1.oktobra zemes nomas maksa centram tiks paaugstināta vairāk nekā desmit reizes, jo veikti grozījumi valdības noteikumos par publiskas personas zemes lietošanas maksu. LOK norāda, ka Rīgas dome par lēmumu pavēstījusi 20.septembrī.

SIA "Olimpiskā sporta centra" valdes locekļa Jāņa Rūtena ieskatā, šāds palielinājums radīs "graujošu ietekmi" uz uzņēmuma darbību, "ir kļūdains satura ziņā un nesamērīgs pēc būtības".

Lai samaksātu nomas maksu, varētu palielināt maksājumu par centra izmantošanu. LOK satrauc, ka tas samazinās apmeklētāju loku.

2023.gadā centru apmeklējuši vairāk nekā viens miljons apmeklētāju. Ik nedēļu nodarbības sporta centrā apmeklē vairāk nekā 5500 bērni un jaunieši. LOK ir bažas, ka cenu palielināšana radīs arī problēmas pašai Olimpiskajai kustībai, jo samazinās iespēju sagatavot sportistus augsta līmeņa sasniegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ierobežojumi kaitē biznesam, bet nepalīdz veselībai

Armanda Vilciņa,11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmiju ierobežojošie pasākumi Latvijā ir bijuši vieni no stingrākajiem Eiropā, taču nav pārliecības, ka tie tiešām sniedz gaidīto rezultātu.

To intervijā DB atzīmē Stockmann grupas vadītājs, SIA Stockmann valdes priekšsēdētājs Jaris Latvanens (Jari Latvanen). Viņš uzsver, ka Ziemeļvalstis šajā situācijā ir bijušas biznesam atvērtākas, jo, piemēram, Somijā un Zviedrijā tirdzniecības centri pandēmijas laikā nav bijuši slēgti.

“Personīgi es neredzu atšķirību starp situāciju Somijā un Latvijā, kur tirdzniecības centri trīs mēnešus ir bijuši slēgti, – ir skaidrs, ka ierobežojumi traucē biznesam, bet nav pārliecības, ka tie tiešām palīdz veselībai,” secina J. Latvanens.

Fragments no intervijas

Tikko noslēdzās 2021. gads. Kāds tas bija jūsu biznesam?

Covid-19 pandēmija ir ietekmējusi visus uzņēmējus, jo mums ir nepārtraukti jāpielāgojas jauniem apstākļiem. Jebkurā gadījumā es domāju, ka šī situācija mums ir iemācījusi ātri reaģēt, būt elastīgiem un pieņemt pārmaiņas, tajā pašā laikā nezaudējot koncentrāciju uz izvirzītajiem mērķiem. Jāteic, ka Stockmann aizvadītais gads bija diezgan pozitīvs – pērn fokusējāmies uz savu stratēģisko plānu īstenošanu, kas mums arī veiksmīgi izdevās. Piemēram, Rīgā 1. septembrī durvis vaļā vēra renovētā Stockmann Delikatess nodaļa, kuras pārveidē ieguldīti 2,5 miljoni eiro. Renovācijas laikā tika radīts jauns nodaļas vizuālais tēls, kā arī ierīkota virkne nebijušu risinājumu klientu ērtībām. Ja runājam par finansiālo aspektu, protams, jāatzīst, ka tūristu skaita samazinājums ir ietekmējis mūsu veikalu apgrozījumu, īpaši Latvijā, kur pandēmijas ierobežojumi ir bijuši visstingrākie. Jebkurā gadījumā mūsu rezultāti ik ceturksni uzlabojas, taču tūristu skaita samazinājumu jūtam joprojām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noslēgts līgums par nozīmīgākā Rail Baltica objekta Latvijā projektēšanu un būvdarbiem

Lelde Petrāne,30.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies starptautisks iepirkuma konkurss «Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi».

Par konkursa uzvarētāju atzīta personu apvienība «BESIX RERE GROUP», kurā apvienojušies uzņēmumi N.V. BESIX S.A. (Beļģija) un SIA «RERE BŪVE» (Latvija). Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.

Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā «Eiropas Dzelzceļa līnijas» apjomīgo darbu veikšanai sagatavojis un noslēdzis līgumu (tā apjoms kopā ar pielikumiem ir vairāk nekā 10 000 lappuses) par Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un, to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.

Komentāri

Pievienot komentāru