Jelgavas Autobusu parka (JAP) «mikriņi» ražoti kravu pārvadāšanai un pielāgoti pasažieriem, bet sēdekļi domāti ķīniešiem, tāpēc pasažieri saspiesti un brauciena laikā kratās, šodien raksta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.
Izbaudījuši braucienu uz Rīgu vai atpakaļ, arvien vairāk pasažieru iebilst JAP vadības solījumam, ka jaunie Mercedes mikroautobusi ir ērtāki un siltāki par iepriekšējiem Ford «mikriņiem». Braucēji norāda - sēdekļi šauri un jāsēž saspiestiem, ikvienā bedrītē autobusu krata, grīdas slidenas, kājās stāvētāji nevar jēdzīgi pieturēties un agresīvu šoferu dēļ krīt, situāciju apraksta izdevums.
Naudas pelnīšanas līdzeklis, nedomājot par pasažieru ērtībām, - tā sacījis jelgavnieks Āris, kurš katru dienu dodas uz darbu Rīgā. «Kāpēc JAP iepērk kravas autobusus un pārtaisa par pasažieru mikroautobusiem?» viņš paudis neizpratni un stāstījis par braucienā pieredzēto.
Ja sēž aizmugurējā sēdeklī, kur četras vietas, pleci saspiesti, bet pārējās rindās kājām nepietiek vietas, tādēļ ar ceļgaliem jābaksta priekšējam sēdētājam mugurā. «Cilvēki tur sažmiegti kā zivis konservu bundžā, amortizācijas nekādas - braukšana padarīta par mocībām!» sacījis pilsētnieks.
Uz jautājumu par solītajām ērtībām JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs atbildējis - tagad autobusā satilpst 22 pasažieri, no kuriem sešiem gan jāstāv kājās. Ieguvums esot arī tas, ka jaunajai tehnikai dubulti pakešu logi, tādēļ tie nekad neaizsvīstot un neaizsalstot un nodrošinot iespēju lūkoties pa logu. Viņa teikto, ka salonā ir siltāk, apšauba pasažieri - autobusi braucienu laikā tā arī netiek piesildīti, turklāt tajos ir slidenas grīdas.
P. Salkazanovs stāstījis, ka autobusi bedrēs tik ļoti kratās, jo tiem ir atsperu amortizācijas sistēma. Vienam «mikriņam» gan ir tā dēvētā gaisa spilvenu amortizācija, bet to izmanto tikai pilsētas pārvadājumos. Pneimatiskie amortizatori mēdzot bieži iziet no ierindas, tādēļ tehnika būtu biežāk jālabo.
Arī par sēdekļu platumu P. Salkazanovs teicis - tie atbilst prasībām.
CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks Aldis Adiņš Zemgales Ziņām skaidrojis, ka pasažieru pārvadātāji Latvijā visbiežāk izpilda tikai minimālās ES prasības. Tās radītas, kā standarta braucēju pieņemot 70 kilogramus smagu cilvēku. «Tas varbūt vairāk būtu attiecināms uz Āzijas valstīm, nevis, piemēram, Skandināviju, kur cilvēki ir garāki un lielāki,» sacījis A. Adiņš.