Uzņēmējs Vadims Skorohods plāno vērsties kriminālpolicijā pret Rīgas pilsētas būvvaldi, lai netiktu nogriezts ceļš uz viņa noliktavu un ražošanas kompleksu, informē uzņēmēja pārstāvis, advokāts Aldis Alliks.
Servitūta izlietošana saskaņā ar Lidl loģistikas centra projektu tiek liegta plānotā nožogojuma un kravas automašīnu plūsmas un novietojuma dēļ. Taču projekta skaņojums ar uzņēmēju netiek pieprasīts, skaidro A.Alliks. Vienlaikus būvvalde nenoliedzot savu kļūdu, bet aicina risināt potenciālo strīdu, vēršoties tiesā pēc tam, kad projekts jau būs īstenots.
Uzņēmējs, kuram piederošajam noliktavu un ražošanas kompleksam Rīgā, Ulbrokas ielā 42, blakus plānots topošais Lidl loģistikas centrs, ir gatavs vērsties kriminālpolicijā par Rīgas pilsētas būvvaldes darbībām, izsniedzot būvatļauju šim projektam tādā veidā, ka tiek ignorētas ar likumu un spēkā stājušos spriedumu noteiktās viņa tiesības, informē A.Alliks. Viņaprāt, būvvalde klaji prettiesiski ignorē uzņēmēja tiesības lietot braucamā ceļa servitūtu, kuru nekādi nav iespējams «nepamanīt», jo tas ir reģistrēts zemesgrāmatā jau 2014.gada 4.decembrī.
«Servitūta ceļš tiek ikdienā izmantots uzņēmējdarbības veikšanai. Lietošanai ir jābūt neierobežotai un netraucētai. Taču tagad šis ceļš atrodas plānotā objekta teritorijā, līdz ar to šis objekts faktiski paralizēs noliktavas un ražošanas kompleksa biznesa darbību,» skaidro V.Skorohods.
Advokāts A. Alliks norāda, ka būvvaldes nostāja pašlaik ir šāda: «Ir skaidrs, ka, izsniedzot būvatļauju, tika pieļauta kļūda un ignorētas uzņēmēja tiesības lietot servitūta ceļu. Taču būvvalde pat negrasās šo situāciju (kas ir radusies pašas būvvaldes dēļ) risināt pati. Potenciālais strīds tiek atstāts tiesas ziņā, tā teikt, kad objekts būs uzcelts, tad arī ejiet un tiesājieties. Tiesāšanās var ilgt vairākus gadus, taču bizness tiks sagrauts dažu dienu laikā – tiklīdz konstatēs, ka pa līdzšinējo ceļu kompleksam vairs nevar brīvi, netraucēti piekļūt.»
«Izskatās, ka būvvalde atklāti lobē Lidl loģistikas centra attīstītāja intereses un veic ierēdniecisku atrakstīšanos un žonglēšanu, lai pilnībā ignorētu manas likumiskās tiesības. Truklāt attīstītājs it kā mutiski piedāvājis izbūvēt jaunu ceļu, kad projekts tiks saskaņots un būvniecības process jau uzsākts. Taču nekādas formālas vienošanās par to nav, kā arī nekur netiek noteikts pienākums attīstītājam to darīt. Līdz ar to «labākajā gadījumā» pastāv iespēja, ka mans un tuvumā atrodošos uzņēmumu bizness kļūs par ķīlniekiem Lidl teritorijā. Tas ir pretēji manām tiesībām un likumīgajām interesēm, tāpēc es cīnīšos ar tiesiskām metodēm, jo ceļš ir svarīgs gan uzņēmējdarbības nepārtrauktībai, gan vispār tās turpināšanai!,» uzskata uzņēmējs.
Rīgas būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns norāda, ka uzņēmēja V.Skorohoda un viņa pārstāvja izteikumi ir tendenciozi un neatbilst patiesībai, ņemot vērā kaut vai faktu, ka Rīgas pilsētas būvvalde vēl nemaz nav veikusi būvatļaujā atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi tirdzniecības centra projektam Ulbrokas ielā 42, Rīgā. «Vēlamies uzsvērt, ka jau minimālā sastāva stadijā projekta dokumentācijā iekļauta prasība, kas uzliek attīstītājam par pienākumu visus risinājumus, kas skar trešo personu intereses, tajā skaitā par servitūtu ceļu, saskaņot ar blakus zemesgabalu īpašniekiem,» skaidro E.Butāns.
Viņš teic, ka «runājot par servitūta ceļu, pārfrāzējot Civillikuma 927. pantu, plānotā tirdzniecības centra darbības rezultātā nedrīkst tikt ierobežota Skorohoda kunga pārvietošanās pa šo ceļu un otrādi». Būvvaldē iesniegtā projekta risinājumos šī likuma norma ir ievērota, piebilst E.Butāns.
(papildināta ar Būvvaldes komentāru)