Vācu veikalu ķēde Lidl atvērta sadarbībai ar Latvijas kompānijām; investēs arī darbinieku apmācībā
To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Vācijas zemo cenu tīkla veikalu pārstāvis kaimiņvalstī, Lidl Lietuva valdes priekšsēdētājs Radostins Rusevs-Peine, kurš Lidl sistēmā darbojas jau apmēram 10 gadus.
Patlaban Lidl ir vairāk nekā 10,5 tūkst. veikalu un 150 loģistikas centru Eiropā un ASV. Pēc viņa teiktā, uzņēmums katrā valstī ļoti veiksmīgi spējis īstenot konceptu «labākā kvalitātes un cenas attiecība». Piemēram, Lietuvā, kur Lidl nule kā atvēris 39. veikalu un nodarbina 1700 cilvēku, divarpus gadu laikā jau otro gadu pēc kārtas uzņēmums atzīts par labāko darba devēju mazumtirgotāju vidū, raugoties no darbinieku viedokļa. Tāpat Lidl atstājis būtisku ietekmi uz ekonomiku, uzņēmumam kļūstot par 12. lielāko nodokļu maksātāju valstī. Lidl arī pamanījies kļūt par otro mīlētāko zīmolu aiz Facebook.
«Panākumu pamatā ir cilvēki», tādēļ daudz tiekot investēts darbinieku apmācībā, tostarp nosūtot tos uz ilgāku laika periodu darbā citās valstīs, lai cilvēki apgūtu uzņēmuma zinātību (know how).
Uz jautājumu, kā Lidl izvēlas valstis, kurās uzsākt darbību, R. Rusevs-Peine skaidro, ka tam pamatā ir kapacitātes jautājums: «Mums nav kapacitātes aptvert visas valstis vienlaikus.» Pēc viņa teiktā, ja ir vēlēšanās nodrošināt kvalitāti, tad, neatkarīgi no valsts, ir nepieciešamas lielas investīcijas. «Kad ieejam kādā tirgū un redzam, ka cilvēki pieņems mūsu produktus, tad izlemjam iet tālāk.» Tas gan nav ātri izdarāms, jo līdz būvniecības uzsākšanai vien paiet divi gadi. Darbības uzsākšanu jaunā valstī atbalsta Vācijā bāzētais Lidl, kas pieder Dīteram Švarcam, kura bagātību Forbes lēš 12,5 miljardu USD apmērā, ievietojot viņu 46. vietā miljardieru sarakstā. Investīcijas veikalu un loģistikas centru izveidei nāk no Vācijas, no Lidl, taču tiek piesaistīti arī banku līdzekļi.
Vaicāts, vai veikalos nopērkamo preču sortiments dažādās valstīs atšķiras, R. Rusevs-Peine norāda, ka, piemēram, Lietuvā vairāk nekā 25% preču ir vietējo ražotāju produkcija. Pamatā preces gan esot no Vācijas, taču tiek ņemts vērā, kādai produkcijai priekšroku dod dažādu valstu iedzīvotāji, kuri mēdz izvēlēties produkciju, «ar kādu viņi uzauguši». Pēc viņa teiktā, šobrīd Lietuvas Lidl preces piegādā arī astoņi Latvijas uzņēmumi.
Visu rakstu Sola iespējas ražotājiem, kā arī Rimi komentāru par šo tēmu lasiet 23. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
LASI ARĪ:
FOTO, VIDEO: Investējot 55 miljonus eiro, Lidl uzsāk loģistikas centra būvniecību Latvijā