Tradicionāli iepakotie maizes klaipiņi pircējus vairs tik ļoti nesaista; ražotāji investē viņu vēlmju apmierināšanā, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tirgū pamatā dominē trīs lielie ražotāji – Latvijas maiznieks, Fazer un Hanzas maiznīca. Pārējo maizes tirgus apjomu aizpilda vairāki vidējie, pamatā nišas produktu ražotāji – Dona, Lielezers, Lāči, Kuldīgas maiznieks, Liepkalni u.c. Tajā pašā laikā arvien lielāku tirgus daļu nodrošina maiznīcas un konditorejas, kuras ierīkotas tirdzniecības vietās, novērojusi SIA Liepkalni Mārketinga vadītāja Ieva Zariņa.
«Maizes tirgus ir ļoti dinamisks. Tajā ir sīva konkurence, ir novērojama patērētāju uzvedības maiņa. Cilvēki arvien vairāk izvēlas maizes ar dažādām piedevām – sēklu, graudu. Pie augošiem segmentiem varam minēt maizes ar piedevām un Latvijas ne tik ļoti raksturīgām garšām, bet tradicionālās maizes īpatsvars kļūst arvien mazāks. Priecē, ka Latvijā veiksmīgi līdzās pastāvēt spēj tik dažādi ražotāji un maizes piedāvājums ir tik plašs,» saka Artūrs Ilziņš, a/s Latvijas maiznieks valdes loceklis, pārdošanas un mārketinga vadītājs.
SIA Lāči galvenais maizniekmeistars Normunds Skauģis ir pārliecināts, ka kopumā pieaugs pieprasījums pēc vietējā ražojuma veselīgākiem un dabīgākiem produktiem. Tajā pašā laikā joprojām nozīmīgs ir zemo cenu segments, akcijas ir efektīvs pārdošanas veicināšanas instruments, tomēr esot manāms jauns iepirkšanās princips – labāk mazāk, bet labu produktu. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc pieaug porciju maižu popularitāte, teic Mindaugs Snarskis (Mindaugas Snarskis), Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.
«Maizes patēriņam ir tendence samazināties, īpaši rudzu saldskābo maižu grupā. Pircējs vairāk izvēlas vieglāku gaišo maizi un sēklu maizi, dažādas bagetes, maizi, kas cepta ātrā pagatavošanas procesā, bez ilgas raudzēšanas. Tāpat pircējs arvien vairāk izvēlas dažādus maizes aizvietotājproduktus – sausmaizītes, sausos graudaugu maisījumus, kā arī graudaugu putras,» saka I. Zariņa.
Visu rakstu Mainās pircēju paradumi un maize tiem līdzi lasiet 2. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.