Maiznīca SIA "Fazer Latvija" apgrozījums pērn palielinājās par 19% un sasniedza 32 miljonus eiro, informē uzņēmumā.
"Fazer Latvija" pārstāvošā uzņēmuma "Fazer Bakery Baltic" vadītāja Anne Mere atzīst, ka, tā kā maizes ražošanas nozarē gala produkta cenu ietekmē mainīgās izejvielu, transportēšanas, ražošanas, enerģijas un darbaspēka izmaksas, gada laikā nācās īstenot efektivizācijas un optimizācijas pasākumus, kā arī pārskatīt produktu cenas.
"Papildu izaicinājums ir pakotās maizes ilgtermiņa tirgus kritums un sīvā konkurence, taču nepārtraukti pielāgojoties un radot jaunus risinājumus, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu pakotās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%," norāda A.Mere.
Vienlaikus "Fazer Group" apgrozījums pagājušajā gadā palielinājies par 13% un bija 1,1 miljards eiro, savukārt uzņēmuma peļņa (EBITDA) samazinājusies par 10% - līdz 101,4 miljoniem eiro.
2022.gadā "Fazer Group" turpināja stabilu izaugsmi, spējot pielāgoties un veiksmīgi darboties par spīti izaicinošajiem apstākļiem un nenoteiktībai.
"Fazer Group" prezidents un izpilddirektors Kristofs Fitctums norāda, ka uzņēmumam izaicinājumus radīja strauji augošā inflācija, globālās piegādes ķēdes problēmas un nenoteiktība saistībā ar karu Ukrainā. Vienlaikus "Fazer Group" mērķis pērn bija nodrošināt darbības nepārtrauktību un samazināt inflācijas radītās sekas.
Lai gan Krievijas tirgus pamešana spēcīgi ietekmēja "Fazer Group" 2022.gada rezultātus, uzņēmumā prasts ātri pielāgoties un nodrošināt biznesa nepārtrauktību.
Kā informē uzņēmumā, pērn "Fazer" veica nozīmīgas investīcijas uzņēmuma ražošanas jaudas, procesu efektivitātes, Baltijas loģistikas ķēdes optimizācijas un biznesa attīstības palielināšanā, tostarp lielākas investīcijas veiktas "Fazer Latvija" ceptuvē Ogrē. Jaunu tostermaižu ražošanas līnijas uzstādīšanā investēti 3,8 miljoni eiro, kas ļāva palielināt ražošanas jaudu par 30%.
"Fazer Group" pārstāvji teic, ka arī šogad uzņēmums turpinās fokusēties uz jaunu produktu attīstību un procesu efektivizāciju. Jau šī gada sākumā uzņēmums atklājis jaunu produktu - "Fazer Auzu vērtīgā tostermaize". Auzu ietveršana ikdienas produktos šobrīd ir viena no aktuālākajām tendencēm Skandināvijas valstīs, ko uzņēmums vēlas nodrošināt arī Latvijas iedzīvotājiem.
K.Fitctums prognozē, ka vismaz 2023.gada pirmajā pusē tirgū turpināsies līdzšinējie izaicinājumi. Tāpat papildus novērojama patērētāju pirktspējas mazināšanās un pieaudzis jūtīgums pret cenām, bet viņš norāda, ka "pateicoties "Fazer" zīmola spēkam un spējai reaģēt uz straujām pārmaiņām, uzņēmums ir labi sagatavots, lai pielāgotos pircēju vajadzībām un turpinātu strādāt izaicinošā vidē".
Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Fazer Latvija" strādāja ar 27,05 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 38,5% un bija 476 303 eiro.
Kompānija "Fazer Latvija" reģistrēta 2000.gadā, un tās pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro. "Fazer Latvija" vienīgais īpašnieks ir Somijas kompānija "Fazer Bakeries", kas ir viens no "Fazer group" uzņēmumiem. Uzņēmums Latvijā strādā ar diviem zīmoliem - "Fazer" un "Druva".