“Fazer Bakery Baltic”, kas Latvijā pārstāv uzņēmumu “Fazer Latvija” SIA , kā arī maizes zīmolus “Fazer” un “Druva”, darbu sāk jauna vadītāja – Anne Mere, kas nomaina amatā līdzšinējo vadītāju Klāvu Bērziņu, kurš iepriekš uzņēmumu vadīja trīs gadus.
Pirms pievienošanās “Fazer” A.Mere ieņēma dažādus vadošus amatus Ziemeļvalstu pārtikas uzņēmumā “HKScan”, kas Latvijā pārstāv tādus zīmolus kā “Rīgas Miesnieks” un “Rakvere”, viņa uzņēmuma biznesu Baltijā vadīja pēdējos piecus gadus.
A. Meres iepriekšējā darba pieredze ir saistīta ar biznesa vadību, darbības kompetenču uzlabošanu, zīmola stratēģiju īstenošanu, kā arī mazumtirdzniecības biznesa attīstības veicināšanu dažādos tirgos.
“Lielāko savas karjeras laiku esmu strādājusi pārtikas nozarē, 18 gadus manas darbības fokuss ir bijis saistīts ar mājputnu un cūkgaļas ražošanas, pārstrādes un pārdošanas biznesu Baltijas valstīs. Esmu pārliecināta, ka mana pieredze un esošās zināšanas veicinās “Fazer” zīmola attīstību, izaugsmi un nostiprinās uzņēmuma pozīcijas tirgū,” stāsta A. Mere.
Jaunā vadītāja uzņēmumam pievienojusies brīdī, kad maizes tirgus kopumā piedzīvo lejupslīdi – šī gada pirmajā pusē, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, Latvijā tas saruka par 4%. Viens no būtiskākajiem izaicinājumiem, ar ko nākotnē saskarsies maizes ražotāju nozare, ir mainīgie pircēju ieradumi. Arvien biežāk tiek novērota tendence, kur cilvēki ikdienas iepirkšanos ir nomainījuši pret retāku, taču apjomīgāku iknedēļas iepirkšanos. Šāda tendence liek maizes ražotājiem pielāgoties jaunajiem iepirkšanās paradumiem un meklēt jaunus veidus, kā piedāvāt maizes produkciju lielākos iepakojumos un ar garākiem derīguma termiņiem.
Izmaiņas piedzīvojusi arī tiešsaistes iepirkšanās nozare, tādēļ īpaši svarīgi ir pievērst uzmanību arī veiksmīgai digitālā mārketinga stratēģijai, kas uzrunātu pircējus arī virtuālajā vidē. Tradicionālo maizes formātu maizes popularitāte turpina samazināties, kur rudzu formas un klaipu maizes pieprasījums ir sarucis par 11%. Toties, mūsdienīgu kviešu maizes formātu, kā piemēram tostermaizes, porciju maizes, flatbread formāta maizes, pieprasījums ir pieaudzis par 19%, paverot jaunas iespējas produktu attīstībai un piesaistot jaunus maizes patērētājus.
“Fazer Latvija” ir viens no maizes tirgus dalībniekiem, kas strādā ar zīmoliem “Fazer” un “Druva”. Maize tiek cepta ražotnē Ogrē.
Maiznīca SIA "Fazer Latvija" pagājušajā gadā strādāja ar 26,602 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,1% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 7% un bija 774 838 eiro.