Rīgas ostas termināls SIA "WT Terminal" aicina Rīgas domi nākamgad sākt Flotes ielas pārbūves projekta īstenošanu, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Artūrs Veispāls.
Veispāls norāda, ka Flotes ielas pārbūve būtiski uzlabotu transporta kustību un iedzīvotāju drošību Daugavgrīvā. Viņš atzīmēja, ka ir izstrādāts Flotes ielas pārbūves projekts, taču nepieciešama aktīvāka Rīgas domes iesaiste tā īstenošanā.
Uzņēmums aicina Rīgas domi un pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamentu pārskatīt 2024.gadā plānoto transporta infrastruktūras objektu prioritātes un sākt Flotes ielas pārbūves projekta īstenošanu 2024.gadā.
"Ilgstoši atliekot ielas pārbūvi, Flotes ielas tehniskais stāvoklis ir būtiski pasliktinājies un vērtējams kā galēji kritisks. Dziļās bedres, dubļi, milzu peļķes, lietus laikā apgrūtina un apdraud gan kravu automašīnu pārvietošanos un stāvēšanu, gan iedzīvotāju drošību un pat dzīvību, kuriem šī iela ir vienīgais gājēju ceļš uz tuvējo Piejūras dabas parku un pludmali," norāda Veispāls.
Viņš arī atzīmē, ka Flotes ielas pārbūvi plānots veikt sadarbībā ar Rīgas Brīvostas pārvaldi, proporcionāli sadalot ar pārbūvi saistītās izmaksas.
"Jebkāda Flotes ielas pārbūves realizācijas atlikšana var ievērojami pasliktināt situāciju Daugavgrīvā, vēl vairāk apdraudot gan iedzīvotāju drošību, gan padarot neiespējamu Flotes ielā strādājošo komersantu darbību," uzskata Veispāls.
Kā norāda uzņēmējs, saskaņā ar "Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam" Rīgas brīvosta ir viens no pilsētas ekonomikas balstiem un starptautiskas nozīmes loģistikas centrs, kam nepieciešams maksimāli izmantot savu kapacitāti un nodrošināt atbilstošu infrastruktūru.
Rīgas brīvostas pārvalde ar Flotes ielā strādājošām stividorkompānijām ir veikusi sadarbību ar "BM-projekts", lai 2023.gada beigās - 2024.gada sākumā saņemtu, izstrādātu un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saskaņotu būvprojektu.
"Liela daļa darba ir paveikta, un ar Rīgas domes aktīvu iesaisti ceram šo projektu operatīvi virzīt un novest līdz realizācijai. Ir jāattīsta pievedceļi, kravu un personu piekļuves kontroles infrastruktūra un droši uzgaidīšanas laukumi, kas neskar un neapdraud apkaimes iedzīvotāju drošību un labbūtību ostas teritoriju tuvumā," aicina Veispāls.
Kā aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas domē, kopš 2022.gada pavasara norit sadarbība starp Rīgas domi, Rīgas brīvostas pārvaldi (RBP) un SIA "BM-projekts", lai izstrādātu Flotes ielas pārbūves būvprojektu.
Atbilstoši Ārtelpas un mobilitātes departaments rīcībā esošajai informācijai, būvprojekta izstrādi plānots pabeigt 2024.gada pavasarī.
Paralēli turpinās sadarbība starp departamentu un RBP, lai rastu finanšu līdzekļus projekta realizācijai.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka kompānijas pamatkapitāls ir 5,094 miljoni eiro. "WT Terminal" lielākais īpašnieks ir Artūrs Veispāls, kuram tiešā veidā pieder 64,27% daļu, kamēr 14,31% kapitāldaļu pieder Aigaram Evertovskim, 12,65% - SIA "Jaunzeltiņi", kuras īpašnieks ir Artūrs Veispāls (100%).
"WT Terminal" apgrozījums 2022.gadā bija 4,931 miljons eiro, kas ir par 14,6% mazāk nekā 2021.gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 28,6% - līdz 457 570 eiro.