Prezentējot jauno Opel Astra Frankfurtes autoizstādē Opel piedāvās īpaši efektīvu dzinēju klāstu ar sevišķi zemu degvielas patēriņu, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām.
Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē; tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS, piedāvāt autovadītājiem ikvienam pieejamu, reālu efektivitāti vienlaikus ar autobraukšanas baudījumu. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju.
Taupīgs un draudzīgāks apkārtējai videi
Astra versijas ar manuālo pārnesumkārbu uzrādīs iespaidīgu veiktspēju un samazinās kopējo degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu par vairāk nekā 12%, salīdzinot ar pašreizējo paaudzi. Četru veidu dīzeļdzinēji ar jaudu no 95 ZS) līdz 160 ZS patērēs vidēji tikai 4.6 l degvielas uz 100 km ; to plānotie pārdošanas apjomi sasniegs gandrīz pusi no visa paredzamā jauno Astra automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā. Benzīna dzinēju vidējais degvielas patēriņš būs 6,1 l/100 km. Turpinot Opel dzinēju tilpumu samazināšanas stratēģiju jauns 140 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinējs ar par gandrīz 18% mazāku degvielas patēriņu aizstās pašreizējo 1,8 litru versiju.
"Mūsu stratēģija ir visā Astra klāstā piedāvāt dzinējus ar augstu degvielas patēriņa efektivitāti par pieejamu cenu, nevis koncentrēt visus spēkus uz vienu lielisku, taču dārgu versiju ar zemiem CO2 izmešiem. Tādējādi mēs turpinām rūpēties ar degvielas patēriņa samazināšanu praktiskajā dzīvē, vienlaikus saglabājot braukšanas prieku," apgalvo Karls Peters Forsters (Carl-Peter Forster), Opel Pārraudzības padomes priekšsēdētājs.
Jaudas un efektivitātes optimizācija
Šo auto klāstā ir augstas jaudas dzinēji, kuri tērē maz degvielas un kuriem ir samazināti CO2 izmeši. Visi dzinēji atbilst Euro 5 izmešu standartiem. To pamatkomplektācijā ir sešu pārnesumu manuālās pārnesumkārbas (piecu pārnesumu kārbas 1.4 un 1.6 litru benzīna un 1.3 litru dīzeļa turbodzinējam). 1.6 l, 1.4 l Turbo un 1.6 l Turbo benzīna dzinēju un 2.0 l Turbo dīzeļdzinējus iespējams kombinēt ar 6-pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
"Dzinēju klāsta uzlabošana un tilpumu samazināšana ir svarīga mūsu pūliņos uzlabot mūsu ekoloģisko "pēdas nospiedumu". Mēs ļoti lepojamies ar mūsu inženieru sasniegumiem jaunās Opel Astra izstrādē, jo tie ir padarījuši šo auto par cienījamu pretinieku citām automašīnām kompaktklases segmentā, kurā valda asa konkurence," uzskata Hanss Demants (Hans Demant), Opel izpilddirektors.
CDTI turbo dīzeļdzinēju klāstā ietilpst 1.3, 1.7 un 2.0 litru dzinēji ar common-rail daudzpunktu degvielas iesmidzināšanu, kuru jauda ir no 95 ZS līdz 160 ZS. Visu dzinēju pamatkomplektācijā ir cieto daļiņu filtrs. Pat 2.0 litru CDTI dzinējam ar 160 ZS jaudu vidējais patēriņš ir tikai 4.9 l/100 km, bet CO2 izmeši nepārsniedz 129 g/km.
2010.gada pavasarī klāstu papildinās pirmais ecoFLEX paaudzes dzinējs, kura CO2 izmešu daudzums būs tikai 109 g/km, bet vidējais degvielas patēriņš nepārsniegs 4.2 l/100 km
Opel apņēmību ceļā uz tīru braukšanu pierādīs arī elektromobilis Ampera, kuru arī tiks demonstrēs šajā izstādē.