ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.
Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.
Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.
Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.
Spekulācijas par Opel pārdošanu pēdējos mēnešos jau esot dzirdētas, un tās saistītas ar faktu, ka General Motors vadītāji izteikuši skepsi par zīmolu, kas GM pieder kopš 1929.gada. Martā GM boss Dans Akersons pavēstīja, ka kļuvis nepacietīgs attiecībā uz autoražotāja zaudējumiem – neskatoties uz to, ka ir pieaudzis pieprasījums pēc Opel automašīnām.
Jau ir ticis rakstīts, ka Opel aizvadītajā gadā savu zaudējumus lēsa 1,4 miljardu eiro apmērā. Lielā mērā zaudējumus veicinājušas restrukturizācijas izmaksas. Pērnā gada pirmo deviņu mēnešu laikā Opel strādājis ar 1,2 miljardu eiro lieliem zaudējumiem.
Tomēr pagaidām Opel oficiāli noraida pārdošanas iespējamību. «Tās ir tikai spekulācijas, kuras mēs nekomentēsim,» teicis Opel runasvīrs. Arī Tīringenes federatīvās zemes administrācija, kurā izvietota Opel rūpnīca, noliedz šādu varbūtību. «Saskaņā ar mūsu informāciju tas ir nonsenss,» izdevumam Autoweek norādīja Tīringeres administrācijas pārstāvis.
Tomēr šī informācija satraukusi gan darbiniekus, gan arodbiedrību. Opel vadītājs Karls Frīdrigs Štrake vēstulē darbiniekiem sūdzējies par baumām un spekulācijām, lūdzot viņiem saglabāt uzticību autoražotāja nākotnei, norādot, ka zīmolam saglabājas perspektīvas, jo ir pieaudzis pasūtījumu skaits.
«Es neļaušu, lai mani ietekmētu spekulācijas presē,» viņš rakstījis, turpinot: «Lūdzu, neļaujiet, lai tas notiktu ar jums.»
Nozares eksperti uzskata, ka GM diez vai pārdos Opel, jo lielākā daļa GM Amerikas tirgū pašlaik veiksmīgāko automašīnu modeļu ir izgatavotas izmantojot Opel tehnoloģijas (lai arī tiek minēts, ka GM varētu pievērsties dienvidkorejiešu tehnoloģijām), kā arī, ka GM diez vai atradīs pircējus.
Iepriekš GM jau ir centies pārdot Opel, bet 2009. gadā, kad izgāzās sarunas ar potenciālajiem pircējiem, GM politika attiecībā pret Opel krasi mainījās – koncerns veica plašu rekonstrukciju, lai Opel atgrieztos pie peļņas gūšanas.
Sākotnējais restrukturizācijas plāns, ko atbalstīja arī Vācijas valdība, paredzēja, ka GM saglabās 35% Opel akciju. Atlikušo daļu iegādātos FIAT, Krievijas lielākā mazumtirdzniecības banka Sberbank, Kanādas autodaļu ražotājam Magna International, bet Opel darbinieku rīcībā paliktu 10% akciju.
2009. gada septembrī GM izlēma pārdot 55% Opel akciju Magna International, tomēr novembrī darījums tika atsaukts, jo GM izlēma, ka Opel ir kritiski nepieciešams koncerna globālajai stratēģijai. 2011. gada janvārī Opel slēdza rūpnīcu Antverpenē, Beļģijā.