Obligātās auto apdrošināšanas OCTA tirgū bruto prēmijas šogad visvairāk parakstījus apdrošināšanas a/s Baltikums, ar lielākajiem zaudējumiem šajā apdrošināšanas veidā strādā BAN, bet ar peļņu – Balta.
Šogad deviņos mēnešos OCTA tirgū bruto prēmijās Baltikums parakstījis 4,317 miljonus latu, kam ar 3,945 miljonim latu seko Balva un ar 3,654 miljoniem latu – BTA, liecina Db.lv apkopota informācija no kompāniju finanšu pārskatiem.
Ceturtajā vietā ar 3,077 miljoniem latu bruto parakstītam prēmijām seko Gjensidige Baltic, bet ar 2,978 miljoniem latu - Balta. Par to, kādā secībā iedalās nākamie OCTA tirgū esošie apdrošinātāji, precīzas informācijas nav. OCTA tirgū kopumā bruto prēmijās šogad paakstīti 24,53 miljoni latu, liecina Latvijas apdrošinātāju asociācijas dati. Publiskotā informācija liecina, ka Ergo OCTA tirgū parakstījis 1,935 miljonus latu, bet BAN - 1,348 miljoniem latu. Swedbank informēja, ja OCTA prēmijas Swedbank P&C Insurance parakstījusi 339 tūkstošus latu. Tādējādi pārējie apdrošinātāji – If un Seesam - dala 2,94 miljonu latu prēmijas.
Savukārt apskatot zaudējumu un izdevumu rādītājus OCTA veidā, lielākoties rādītāji ir līdzīgi – apdrošinātāji strādā ar zaudējumiem. Proti, pret prēmijām izmaksāto atlīdzību (zaudējumu) rādītājs kopumā svārstās pie 70-80%, izņēmumi ir Balta, kuras rādītājs ir 45,2% un BAN, kura zaudējumu rādītājs savukārt ir 146%. Izdevumu rādītāji, kas liecina par to, cik no prēmijām noēd dažādas administrācijas un sistēmas uzturēšanas izmaksas arī kompānijām atšķiras ievērojami – ja BAN šis rādītājs ir 14%, tad Baltai tie 53,4%. Pārējiem apdrošinātājiem šis rādītājs svārstās 26-47% robežās. Normāla prakse ir, ja rādītājs nepārsniedz 30%, iepriekš minēja apdrošināšanas eksperts Jānis Abāšins. Lai OCTA tirgū strādātu ar peļņu, kombinētajam rādītājam (kopā zaudējumu un izdevumu rādītājs) jābūt zem 100%, vislabāk 95%.