Obligātajā sauszemes transporta līdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā (OCTA), kurā apdrošināšanas kompānijas cieš zaudējumus, tuvākajos piecos gados krasas pārmaiņas nav paredzamas.
Tā Db.lv prognozēja viens no OCTA tirgus līderiem apdrošināšanas a/s Baltikums, kas apdrošināšanas tirgus aizkulisēs tiek minēts kā zemāko OCTA polišu cenu piedāvātājs tirgū.
Tas nozīmē, ka OCTA tirgū asās konkurences dēļ saglabāsies zemākas cenas nekā būtu nepieciešams, lai apdrošinātāji strādātu ar peļņu, līdz ar to kompānijas turpinās ciest zaudējumus, kurus segs no citiem apdrošināšanas veidiem, bet tirgus pieaugums būs mērāms 5 – 10% apjomā.
Pēc Baltikums Transportlīdzekļu apdrošināšanas departamenta vadītājas Ilonas Vuškānes teiktā, turpmākajos gados apdrošinātāji arvien vairāk piedāvās pie OCTA papildus apdrošināt citus riskus, piemēram, stiklus, zādzību utt. Tādā veidā patērētājiem būs lielākas izvēles iespējas. DB jau vēstīja, ka no 2004. gada līdz 2012.gadam OCTA nozares kopējie zaudējumi sasniedza ap 17 miljonus Ls.
OCTA tirgus arī šogad turpināja ciest zaudējumus – tie bija nepilnu 500 tūkstošu latu apjomā. Pēc parakstīto bruto prēmiju apjoma šogad 1. ceturksnī visvairāk bruto prēmijas OCTA tirgū parakstīja BTA – 1,464 miljonus latu, kam ar 1,374 miljoniem latu seko Baltikums.
Balva prēmijās parakstījusi 1,19 miljonus latu, Gjensidige Baltic - 1,09 miljonus latu, bet Balta – 776,7 tūkstošus latu, liecina kompāniju publicētie finanšu pārskati.