Jaunākais izdevums

Video straumēšanas pakalpojums Netflix paziņojis, ka savus pakalpojumus sniegs vēl 130 valstīs, kļūstot par «globālu interneta TV tīklu», aptverot 190 pasaules valstis.

Netflix pieejams arī Latvijā.

«Šodien jūs redzat jauna globāla interneta TV tīkla dzimšanu,» Lasvegasā notiekošajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē paziņoja Netflix līdzdibinātājs un izpilddirektors Rīds Hastingss. «Patērētāji visā pasaulē - no Singapūras līdz Sanktpēterburgai, no Sanfrancisko līdz Sanpaulu - varēs uzreiz izbaudīt TV šovus un filmas - vairs nekādas gaidīšanas.»

Netflix līdz šim bija pieejams 60 valstīs un no trešdienas vairāk nekā trīskāršojis valstu skaitu, kur pieejami tā pakalpojumi - 190, ieskaitot potenciāli milzīgus tirgus kā Indija, Krievija un Dienvidkoreja. Tomēr pagaidām Netflix nav pieejams Ķīnā, kuras valdība cenzē internetā pieejamo saturu, ko uzskata par politiski jutīgu.

Netflix vēlas iekļūt Ķīnas tirgū, taču tam ir vajadzīga speciāla valdības atļauja un šis process «prasīs kādu laiku», sacīja Hastingss.

Kompānijas pakalpojumi nebūs pieejami Krimā, Ziemeļkorejā un Sīrijā sakarā ar ASV valdības noteiktajām sankcijām, kas neļauj ASV kompānijām strādāt šajos tirgos.

Netflix ir lielākais video straumēšanas pakalpojums pasaulē. Tam ir aptuveni 69 miljoni lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija plāno aicināt pasaulē vienu no lielākajiem straumēšanas servisiem "Netflix" veidot reģionālo biroju Rīgā, pirmdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

"Plānojam uzrunāt "Netflix" par reģionālā biroja izveidi šeit Baltijā, Rīgā, lai mums saikne būtu daudz ciešāka," teica Valainis, piebilstot, ka šobrīd "Netflix" ir šāds birojs Vācijā.

Viņš arī uzsvēra, ka tādējādi darbs ar "Netflix" turpinās.

"Mēs nekādā gadījumā neplānojam pārtraukt sadarbību ar "Netflix". Tieši otrādi, mēs mēģināsim strādāt arvien ciešāk un radīt nepieciešamo pārliecību, ka šeit Latvijā ir filmu nozare, kas jau ir ļoti labi sevi pierādījusi, un, ka arī no valsts puses viņi var rēķināties, ka finansējums tajā brīdī, kad to vajadzēs, tiks piešķirts," sacīja ekonomikas ministrs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" vēstīja, ka Latvija nav spējusi nodrošināt skaidrus spēles noteikumus producentiem, kas sadarbojās ar "Netflix", un tādējādi "Netflix", visticamāk, Latvijā neīstenos 20 miljonus eiro vērtu projektu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārā video straumēšanas pakalpojuma ienākšana Latvijā pārāko viļņošanos uzreiz neizraisīs, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

ASV kompānija Netflix šonedēļ Lasvegasas Patērētāju elektronikas šova ietvaros savā globālajā kartē ir iezīmējusi arī Latviju. Saprotams, ka mēs esam ļoti mazs globālās video straumēšanas biznesa mērķis starp kopumā veselām 130 papildu valstīm, kurās savu klātbūtni kopš trešdienas ir pieteikusi Netflix. Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis DB komentē, ka «Latvijas uzņēmumiem jau šodien reāli ir jākonkurē globālā tirgū ar spēlētājiem, kuriem ir pieejami milzīgi resursi, un šī konkurence pieaugs ļoti strauji. Netflix ienākšana Latvijas tirgū to uzskatāmi demonstrē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Smags darbs kompānijā Netflix ir «nepiedienīgs»

Jolanta Sēnele, speciāli DB,25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par saviem globālajiem panākumiem video straumēšanas kompānijai Netflix ir jāpasakās netradicionālajai darba kultūrai

Sākumā Netflix bija tāda pati kompānija kā daudzas citas pa pastu DVD izsūtošās kompānijas. Nekā īpaša. Pēc internetburbuļa plīšanas kompānija bija «mēslos» līdz ausīm, un, lai izbēgtu no bankrota, tika atlaista trešdaļa darbinieku. «Sākumā sajūtas bija sliktas, bet tad... pēkšņi bija labi,» tos laikus raidsabiedrībai NPR atceras toreizējā personāla direktore Patija Makorda (Patty MacCord). «Ar mazāk cilvēkiem mēs varējām izdarīt vairāk.»

Vienudien viņa mašīnā brauca kopā ar kompānijas līdzdibinātāju un vadītāju Rīdu Hastingu (Reed Hasting) un sprieda, ka, neskatoties uz to, ka ir jau vēls, viņai nemaz negribas mājās, ka viņai ļoti patīk strādāt un ka dažreiz viņa nevar sagaidīt nākamo dienu. Hastings iesmējās un teica, lai tad uzliek uz papīra, kāpēc tā ir. 2011. gadā Makkordas pārdomas rezultējās 124 slaidu garā Power Point prezentācijā, kurā tika apkopots tas, ko Netflix uzskata par svarīgu. Šī prezentācija, ko internetā ir skatījuši jau vairāk nekā 13 miljoni cilvēku un kas, pēc Šerilas Sandbergas, Facebook izpilddirektores, vārdiem, ir, iespējams, svarīgākais dokuments, ko Silīcija ieleja jebkad laidusi klajā, ir kalpojusi par modeli daudziem amerikāņu tehnoloģiju uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Kannu kinofestivālu atklāj ar irāņu režisora Asgara Farhadi filmu

LETA,08.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien sākas prestižais Kannu kinofestivāls, ko atklāj irāņu režisora Asgara Farhadi filma «Everybody Knows», kurā galvenās lomas atveido Penelope Krusa un Havjers Bardems.

«Everybody Knows» («Todos Lo Saben») ir Farhadi pirmā filma spāņu valodā un pirmā filma spāņu valodā, ar kuru atklāts Kannu kinofestivāls kopš režisora Pedro Almodovaras filmas «Sliktā audzināšana» («La mala educación») 2004.gadā.

Spānijā uzņemtais psiholoģiskais trilleris sacentīsies arī par festivāla galveno balvu «Zelta palmas zars». Šī ir pirmā reize pēc sešu gadu pārtraukuma, kad filma, ar kuru tiek atklāts festivāls, arī pretendē uz tā galveno godalgu.

Farhadi 2011.gada filma «Šķiršanās» «A Separation» saņēma «Oskaru» un Berlīnes kinofestivāla «Zelta lāci», tomēr Kannu festivāla galveno balvu viņš nekad nav izcīnījis.

Tiesa gan, divas viņa nākamās lentes «The Past» (2013) un «The Salesman» («Komivojažieris») (2016) saņēma Kannu godalgas par labāko scenāriju, kā arī labākā aktiera un aktrises godalgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filmu un televīzijas seriālu straumēšanas vietne Netflix prognozē, ka abonentu skaita pieaugums šā gada otrajā ceturksnī - no aprīļa līdz jūnijam - palēnināsies. Tās būs sekas pakalpojuma cenu kāpumam, ziņo BBC.

Kompānija ziņoja, ka gada pirmajā ceturksnī iegūti 9,6 miljoni jaunu abonentu.

Netflix paaugstina cenas ASV, Brazīlijā un dažviet Eiropā, lai gūtu papildu finansējumu satura veidošanai. Cenu pieauguma radītie ieņēmumi palīdzēs Netflix atšķirties no konkurentiem, norāda analītiķi.

Kā zināms, nesen Disney un Apple paziņoja, ka sāks piedāvāt straumēšanas pakalpojumus. Netflix gan norādījusi, ka tas būtiski neietekmēšot tās izaugsmi.

Netflix informējusi, ka gada pirmajos trīs mēnešos tās peļņa pieaugusi līdz 344 miljoniem ASV dolāru, bet apgrozījums - līdz 4,5 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filmu un seriālu straumēšanas platfoma "Netflix" nopietni plāno paplašināt darbību interaktīvo spēļu jomā, atsaucoties uz kompānijas 2021.gada otrā ceturkšņa atskaiti, informē tehnoloģiju resurss "TechCrunch".

Kompānija spēļu jomu uzskata par jaunu kategoriju, līdzīgi kā uzņēmums uzsāka darbību oriģinālo filmu un multiplikācijas filmu jomā. "Netflix" aktivitātes tiks primāri vērstas uz mobilo ierīču lietotājiem, paplašinot tādus interaktīvās izklaides projektus kā "Black Mirror Bandersnatch" un "Stranger Things".

2020.gadā, kad Covid-19 pandēmijas dēļ liela daļa iedzīvotāju tika faktiski ieslodzīti savos mājokļos un kinoteātri bija slēgti," Netflix" piedzīvoja milzīgu klientu pieplūdumu, piesaistot 16 miljonus jaunu lietotāju pirmajos gada trijos mēnešos. Līdz ar to 2021.gadā jauno klientu pieplūdums dramatiski pazeminājās, ko kompānija arī paredzēja un iestrādāja 2021.gada plānos. Uzņēmuma atskaitēs minēts, ka 2021. gada otrajā ceturksnī kompānija piesaistījusi 1,5 miljonus jaunu abonentu, un tas ir divreiz mazāk nekā gada pirmajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platformai "Netflix" šī gada otrajā ceturksnī būtiski pieaudzis abonentu skaits, skatītājus piesaistot tādiem seriāliem kā "The Crown" un "Bridgerton", liecina "Nerflix" ceturtdien publicētais finanšu pārskats, kas pārspēj analītiķu prognozētos rezultātus.

"Netflix" jūnija beigās bija 277,7 miljoni abonentu. Ceturkšņa laikā abonentu skaits pieaudzis par astoņiem miljoniem, bet salīdzinājumā ar pagājušā gada jūnija beigām to skaits palielinājies par 37%.

Lai gan platformas apgrozījums otrajā ceturksnī pieauga par 16,7% līdz 9,6 miljardiem ASV dolāru (8,8 miljardi eiro), tīrā peļņa pieauga par 44% līdz 2,1 miljardam dolāru.

Pēc sarežģītā 2022.gada "Netflix" sāka ieviest piedāvājumus, kurus līdzfinansē reklāmdevēji, ierobežoja abonentu dalīšanos ar parolēm, atteicās no lētākā abonēšanas plāna bez reklāmām Lielbritānijā un Kanādā.

ASV kompānija sāka piedāvāt atsevišķus plānus kopā ar konkurentiem, nodrošinot kopīgus abonementus ar "Peacock" un "Apple TV".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platformai "Netflix" šī gada trešajā ceturksnī pieaudzis abonentu skaits, lai gan šis kāpums bijis mazāks nekā iepriekšējos trīs mēnešos, liecina "Netflix" ceturtdien publicētais finanšu pārskats.

"Netflix" septembra beigās bija 282,7 miljoni abonentu. Ceturkšņa laikā abonentu skaits pieaudzis par 5,1 miljonu, kas seko kāpumam par 8,8 miljoniem otrajā ceturksnī.

Vienlaikus platformas apgrozījums trešajā ceturksnī pieauga par 15% līdz 9,8 miljardiem dolāru, bet tīrā peļņa palielinājās līdz 2,36 miljardiem dolāru, salīdzinot ar 1,68 miljardiem dolāru pirms gada.

Pēc sarežģītā 2022.gada "Netflix" sāka ieviest piedāvājumus, kurus līdzfinansē reklāmdevēji, ierobežoja abonentu dalīšanos ar parolēm, atteicās no lētākā abonēšanas plāna bez reklāmām Lielbritānijā un Kanādā.

ASV kompānija sāka piedāvāt atsevišķus plānus kopā ar konkurentiem, nodrošinot kopīgus abonementus ar "Peacock" un "Apple TV".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Holivuda aptur filmu izlaišanu Krievijā; Netflix netranslēs Krievijas kanālus

LETA--AP/POLITICO,01.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinostudijas "Warner Bros.", "Walt Disney Company" un "Sony Pictures" atlikušas savu filmu izplatīšanu Krievijā, pirmdien paziņojuši ietekmīgie mediju un izklaides industrijas uzņēmumi.

Kinostudijas šādu lēmumu pieņēmušas pirmdien, reaģējot uz Krievijas sākto karu pret Ukrainu.

Visām trim studijām gaidāmas svarīgas pirmizrādes, tostarp "Warner Bros." filmai "The Batman", kas ir viena no šī gada gaidītākajām filmām.

"Ņemot vērā humāno krīzi Ukrainā, "WarnerMedia" aptur savas filmas "The Batman" iznākšanu Krievijā," teikts studijas pārstāvja paziņojumā.

"Mēs turpināsim sekot līdzi situācijas attīstībai. Mēs ceram uz ātru un miermīlīgu šīs traģēdijas atrisinājumu," paziņoja uzņēmums.

"Walt Disney Company" paziņoja, ka uz laiku atliek "Pixar" filmas "Turning Red" izplatīšanu Krievijā.

"Ņemot vērā neprovocētu iebrukumu Ukrainā un traģisko humāno krīzi, mēs apturam filmu izlaišanu Krievijā, tostarp gaidāmo filmu "Turning Red"," paziņoja uzņēmuma preses pārstāvis, piebilstot, ka turpmākie biznesa lēmumi tiks pieņemti atkarībā no situācijas, bet tikmēr uzņēmums sadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām, lai sniegtu humāno palīdzību bēgļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Amazon video straumēšanas pakalpojumus paplašina uz vairāk nekā 200 valstīm, tostarp Latviju

LETA--AFP,15.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tirdzniecības gigants Amazon paziņojis, ka savus video straumēšanas pakalpojumus papaplašina uz vairāk nekā 200 valstīm, tostarp Latviju, iesaistoties konkurences cīņā ar video straumēšanas pakalpojumu Netflix.

Līdz šim Amazon Prime Video bija pieejams tikai ASV, Lielbritānijā, Vācijā, Austrijā un Japānā.

Klientiem jaunajos tirgos, tostarp Latvijā, pakalpojums tiek piedāvāts par iepazīšanās cenu 2,99 dolāri (eiro) mēnesī pirmo pusgadu standarta 5,99 dolāri (eiro) vietā.

Netflix šī gada sākumā savu darbību paplašināja uz vairāk nekā 190 valstīm, nodēvējot sevi par pirmo globālo televīzijas pakalpojumu.

Amazon vadošā pārraide ir dāsni finansētais auto raidījums The Grand Tour, kuru vada no BBC auto raidījuma Top Gear (Gāzi grīdā!) aizgājušie Džeremijs Klārksons, Džeimss Mejs un Ričards Hamonds.

Tāpat tā oriģinālo seriālu vidū ir Transparent un Mozart in the Jungle, kas ASV ieguvuši prestižās Emmy balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platformas "Netflix" maksas lietotāju skaits pārsniedzis 200 miljonus, pateicoties koronavīrusa ierobežošanai paredzētajiem pasākumiem, kuru dēļ cilvēki spiesti vairāk laika pavadīt mājās.

"Netflix" norāda, ka maksas abonentu skaits pagājušajā ceturksnī pieaudzis par aptuveni 8,5 miljoniem, sasniedzot 203 miljonus.

Tikmēr pērn kopumā platformas maksas abonentu skaits pieaudzis par 37 miljoniem, kas ir rekordaugsts līmenis.

Lai arī "Netflix" pagājušajā gadā nedaudz paaugstināja pakalpojumu maksu ASV, aptuveni 83% no jaunajiem abonentiem bijuši ārpus Ziemeļamerikas.

Vienlaikus uzņēmums skaidro, ka naudas plūsma tagad ir tik spēcīga, ka darbības nodrošināšanai tas vairs neaizņemsies finanšu līdzekļus un apsver iespēju sākt atpirkt akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV videostraumēšanas platforma "Netflix" pārtrauks sniegt pakalpojumus Krievijā, paziņojis uzņēmums.

"Ņemot vērā apstākļus uz vietas, mēs esam nolēmuši pārtraukt savu pakalpojumu sniegšanu Krievijā," sacīts "Netflix" paziņojumā.

Holivuda aptur filmu izlaišanu Krievijā; Netflix netranslēs Krievijas kanālus 

Kinostudijas "Warner Bros.", "Walt Disney Company" un "Sony Pictures" atlikušas savu filmu...

Esošie klienti varēs turpināt izmantot pakalpojumus tik ilgi, cik par tiem ir samaksājuši, taču pēc tam tie tiks pārtraukti.

Jauniem lietotājiem Krievijā reģistrēties nebūs iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atliek filmu pirmizrādes un atvēl nozarei miljonus

Ilze Žaime, Jānis Šķupelis,25.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronvīruss "Covid-19" pēdējo pāris nedēļu laikā ieviesis būtiskas pārmaiņas arī kino industrijas aizkulisēs. Visplašāk pazīstamā straumēšanas platforma "Netflix" steidz palīgā kino nozarei ar 100 miljoniem ASV dolāru.

Ar šādu paziņojumu klajā nāca kompānijas satura veidošanas biroja vadītājs Teds Sarandos, norādot, ka lielākā daļa līdzekļu tiks izlietoti smagāk skarto darbinieku atbalstam, kas veikuši tiešos pienākumus "Netflix" oriģinālsatura veidošanā. Pērn "Netflix" satura veidošanai patērēja 15 miljardus ASV dolāru.

Arī Latvijas valdība kinofilmu producēšanu, izplatīšanu un demonstrēšanu apstiprinājusi par nozari, kurā strādājiošie var saņemt algas vīrusa izraisītās dīkstāves periodā. Ar dīkstāves pabalstu paredzēts kompensēt neizmaksātās darba algas, sākot ar šā gada 14.martu.

LASI: Nozares, kurām pieejams pabalsts darbiniekiem uzņēmuma dīkstāves periodā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abonenti Krievijā zaudējuši piekļuvi ASV videostraumēšanas platformas "Netflix" pakalpojumiem, paziņojis uzņēmuma preses pārstāvis.

Uzņēmums norāda, ka "Netflix" vietne un lietotnes Krievijā vairs nav pieejamas kopš piektdienas.

"Netflix" jau marta sākumā paziņoja, ka pārtrauks sniegt pakalpojumus Krievijā, ņemot vērā valsts īstnenoto uzbrukumu Ukrainai.

Uzņēmums gaidījis, kamēr noslēdzas pašreizējais norēķinu cikls, pirms klientiem liegt piekļuvi pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platformas "Netflix" maksas lietotāju skaits šī gada otrajā ceturksnī samazinājies otro ceturksni pēc kārtas, ņemot vērā sīvo konkurenci un pieprasījuma samazināšanos, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

"Netflix" norāda, ka maksas abonentu skaits pagājušajā ceturksnī samazinājies par 970 000, tam veidojot mazliet zem 221 miljona.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos platformas maksas abonentu skaits saruka par 200 000.

Reaģējot uz šiem datiem, "Netflix" paziņoja, ka platformā tiks ieviestas reklāmas, lai iegūtu investīcijām nepieciešamo finansējumu. Tāpat uzņēmums skaidri norādījis, ka pastiprinās cīņu ar lietotājvārdu un paroļu koplietošanu, kas ļauj lielai daļai cilvēku nemaksāt par piekļuvi platformas saturam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar agrākajiem uzvarētājiem vairs nepelnīsi; jābūt izvēlīgākiem.

Ja šā mēneša pirmajā trešdaļā sāka likties, ka pasaules lielākajos akciju tirgos cenas pēc ļoti neveiksmīgā oktobra tomēr ātri atgūsies, tad tagad šādas cerības, šķiet, pagaisušas. Kopš savām novembra virsotnēm ASV Standard & Poor’s 500 (S&P 500) akciju indeksa vērtība atkal ir sarukusi par 4,4%. Akciju vērtības zemāk ceļo arī Eiropā un Āzijā.Investoru uzmanība pievērsta ziņām, kas runā par labu pasaules ekonomikas izaugsmes bremzēšanās stāstam. Rezultātā straujāk tiek pārdotas vairāku agrāko uzvarētāju akcijas. Investori atbrīvojas no tā saucamās FAANG grupas (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google (Alphabet)) vērtspapīriem.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pa īsteniem amerikāņu kalniņiem šogad līdz šim braukājusi ASV elektroauto ražotāja "Tesla" vērtība.

Straujš minētā uzņēmuma akcijas cenas kāpums ASV biržā aizsākās pagājušā gada oktobrī. Kopš tā brīža līdz šā gada februāra otrajai pusei "Tesla" akcijas cena bija palielinājusies gandrīz par 300%. Tiesa gan, tad atnāca globālās pandēmijas bažas, kas "Tesla" akcijai no saviem rekordiem līdz 19. martam lika sarukt par 60%.

Kopš tā brīža gan uzņēmuma akcijas cena atkal strauji aug, un tie investori, kas "Tesla" akcijas būtu iegādājušies šā gada sākuma, šobrīd tās varētu nopārdot ar 80% lielu peļņu. Jācer, ka šāds akciju sniegums priekšzīmi sniegs arī kopējam ASV akciju tirgum ilgtermiņā. Katrā ziņā pēdējās nedēļās lielākie pasaules fondu tirgi jau ir bijuši visai optimistiski. Galu galā viens no pamata pieņēmumiem, kādēļ nauda tiek plūdināta akciju virzienā, ir tas, ka šie tirgi ilgākā termiņā, neskatoties uz dažkārt asām īstermiņa vēdergraizēm, ir tendēti uz pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ļoti dāsnus guvumus investoriem sagādājušas ne tikai ASV akcijas, kuru cenas pieaugums kopš janvāra sākuma sācis tuvoties jau 30%.

Šajā periodā par 22% palēkusies arī Eiropas lielāko publiski kotēto uzņēmumu akciju dinamiku raksturojošā Stoxx 600 indeksa vērtība. Gluži ASV izaugsme tā joprojām nav, lai gan tas tāpat sniedzis izcilu iespēju nopelnīt visiem tiem, kas izvēlējušies tomēr ieguldīt vecā kontinenta akcijās. Katrā ziņā tas ir daudz labāk par to, ko jau gadiem piedāvā kādi krietni konservatīvāki ieguldījumi (piemēram, depozīti) vai naudas turēšana kontā, kas nu Latvijā jau sākusi saistīties ar zināmām izmaksām.

Pamatīgi atpaliek

Jāņem vērā, ka Eiropas akcijas pēdējos gados pamatīgi atpalikušas no savām ASV kolēģēm. ASV ekonomikai pēc iepriekšējās globālās krīzes klājies labāk un uzņēmumu peļņa augusi straujāk. Savukārt Eiropu nomocījusi ilgstoši ļoti lēzena ekonomikas izaugsme un sarežģīta politiskā situācija. Eiropu pamatīgi skāra, piemēram, parādu krīze un Bexit neskaidrība. Iespējams, pat arī ASV-Ķīnas tirdzniecības karš dziļāku brūci radījis tieši šī kontinenta tautsaimniecībai, jo uz jautājuma zīmes, Ķīnai sabremzējoties, ir nonācis Vācijas eksports. Bieži redzams pieņēmums, ka ASV uzņēmumus balsta spēcīgais vietējais patēriņš. Savukārt Eiropas uzņēmumi vairāk atkarīgi no eksporta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platforma un kompānija otrdien ziņoja par peļņas pieaugumu, ko nodrošinājusi maksas abonentu skaita palielināšanās par 15,7 miljoniem gada pirmajā ceturksnī, kad daudzviet tika noteikta sociālā distancēšanās jaunā koronavīrusa pandēmijas ierobežošanai.

"Pēc rekordliela abonentu skaita papildinājuma "Netfix" ir un turpinās būt mediju kompānija, kuru vismazāk ir ietekmējusi Covid-19," pavēstīja "eMarketer" prognožu analītiķis Ēriks Hagstroms. "Viņu bizness ir gandrīz perfekti piemērots iedzīvotājiem, kas pēkšņi ir piesaistīti mājām."

"Netflix" gada pirmajos trīs mēnešos guva 5,8 miljardus ASV dolāru lielus ieņēmumus un 709 miljonus dolāru lielu peļņu, kamēr abonentu skaits pieauga par 15,7 miljoniem, sasniedzot gandrīz 183 miljonus.

"Mēs skaidri apzināmies, ka mums ir paveicies sniegt pakalpojumu, kas ir vēl nozīmīgāks cilvēkiem, kuri piesaistīti mājām, un kuru mēs varam nodrošināt attālināti ar minimāliem traucējumiem no īstermiņa līdz vidējam termiņam," uzņēmuma vadītāji rakstīja vēstulē investoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības gigants "Amazon" ved sarunas par iespējām iegādāties ASV kinokompāniju "Metro-Goldwyn-Mayer Inc." (MGM), lai paplašinātu savus straumēšanas pakalpojumu piedāvājumus, vēsta mediji.

Laikraksts "New York Times" un citi mediji norāda, ka šis darījums MGM varētu novērtēt 5-10 miljardu dolāru (1,2-8,2 miljardu eiro) apmērā.

"Amazon", kura video straumēšanas platformu "Prime Video" izmanto aptuveni 175 miljoni cilvēku pasaulē, iegādātos MGM 4000 filmu katalogu un vairākas televīzijas programmas.

Šīs sarunas tiek veiktas laikā ar straujām izmaiņām mediju nozarēm, kurā aizvien vairāk dominē straumēšanas giganti, tostarp "Netflix".

Nedz "Amazon", nedz MGM komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Jau ziņots, ka ASV telekomunikācijas kompānija AT&T apvienos struktūrvienību "WarnerMedia" ar uzņēmumu "Discovery", izveidojot straumēšanas gigantu, kas varētu konkurēt ar "Netflix" un "Disney+".

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Eksperti: Lattelecom un LMT jāaudzē muskuļi globālā tirgus izaicinājumiem

Līva Melbārzde,04.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kādu lēmumu Lattelecom un LMT akcionāri arī nepieņemtu, svarīgi ir nodefinēt tālāko abu kompāniju stratēģiju, jo šobrīd abi uzņēmi atrodas nenoteiktā hibrīdstāvoklī

To DB rīkotajā diskusijā atzina tās dalībnieki – Roberts Andersons, Telia Company vecākais viceprezidents, Vladimirs Loginovs, Privatizācijas aģentūras valdes priekšsēdētājs, Māris Vainovskis, Eversheds Sutherland vecākais partneris, Raimonds Kulbergs, Funderful dibinātājs, Mikus Janvars, Porta Finance partneris, un Evija Miezīte, KPMG Baltics Konsultāciju nodaļas direktore.

Sabiedrībā attiecībā uz Lattelecom un LMT apvienošanu izskan bažas, ka tādējādi tiks izveidots Latvijas mērogiem liels uzņēmums, samazinoties konkurencei un pieaugot pakalpojumu cenām. Vai šīs bažas ir pamatotas?

R. Kulbergs: Pilnīgi noteikti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pārdodot Latvijā ražoto filmu ārvalstīs, iegūstam ne tikai atpazīstamību, bet arī nodokļus.

Latvijas kino industrija var būt kā rūpnīca, kas atnes valstij nodokļus un rada jaunas darba vietas, intervijā laikrakstam Dienas Bizness atklāj kino producents Andrejs Ēķis.

Fragments no intervijas

Nameja gredzens ir viens no vērienīgākajiem Latvijas kino projektiem ar 2,5 milj. lielu eiro budžetu. Kas Jums kā producentiem šķiet grūtākais posms – finansējuma piesaiste vai šis periods – kad ar kailu sirdi ir jāgaida kāds būs publikas un kritiķu vērtējums par paveikto?

Esmu producents, uz kritiku skatos nedaudz citādi. Ja man uz šo jautājumu ir jāatbild vienkārši, tad, visticamāk, manis teiktais varētu latviešiem nepatikt. Latvieši kā nācija nav pieradusi pie tā, ka visās jomā, arī mākslā, ir jābūt tirgus attiecībām. Mēs dzīvojam tādā pasaulē, kad valstis savā starpā konkurē. Rūpniecības jomā līdere ir Ķīna, mums Latvijā tiek postulēts, ka ar radošumu un izdomu varam kaut ko sasniegt. Diemžēl Latvijā kino industrijā visbiežāk nodarbojas hobija līmenī, bet šajā jomā iesaistītie, ieskaitot Nacionālais Kino centru (NKC), to nesaskata kā industriju, to, ka kino varētu būt viena no tām sastāvdaļām, kas varētu palielināt valsts IKP un vairot darba vietas. Mums ir jāveido tāds filmas projekts, kuru varam pārdot arī ārzemēm, eksportēt. Tieši šis ir viens no mērķiem, kāpēc tapa Nameja gredzens, jo, kad pirms četriem gadiem ar Aigaru Graubu pabeidzām veidot spēlfilmu Sapņu komanda 1935, pirmo reizi mūsu sadarbības vēsturē sapratām, ka ar nākamo projektu ir jāpanāk, lai izveidotā filma vairāk ceļo, tiek izrādīta ārvalstu kinoteātros un televīzijās. Mēs atradām izplatītāju kompāniju, kura bija gatava ar mums satikties un uzdevām konkrētu jautājumu: «Kāda ir tēma, kuru pasaulē gribētu dzirdēt no tādas valsts kā Latvijas?» Mūsu idejas nākamajai filmai bija par Baronu Minhauzenu, kurš 20 gadus ir dzīvojis Rīgā, leģendu par Nameja Gredzenu un trešā ideja bija par mūsu karavīru dalību Afganistānas karā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Medijiem vairāk jāpievēršas oriģinālsatura radīšanai

Armanda Vilciņa,27.07.2021

TV3 Group uzņēmuma SIA All Media Latvia vadītājs Mindaugs Rakausks (Mindaugas Rakauskas).

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij būtu vairāk jāatbalsta komercmediji kvalitatīva vietējā satura veidošanā, jo tas ir vienīgais veids, kā nacionālie mediji spēj konkurēt ar globāliem tirgus spēlētājiem.

To intervijā DB norāda TV3 Group uzņēmuma SIA All Media Latvia vadītājs Mindaugs Rakausks (Mindaugas Rakauskas). Viņš uzsver, ka pasaules līmeņa medijiem satura veidošanai pieejams milzīgs budžets, ar kuru finansiāli nespēj konkurēt neviens Baltijas medijs.

Tajā pašā laikā jāsaprot, ka globālie uzņēmumi nepievērsīsies latviešu satura veidošanai un nerunās par mūsu valstij nozīmīgām tēmām, tāpēc vietējo mediju saglabāšana ir nacionālās identitātes jautājums.

Fragments no intervijas

Mediju lietošanas paradumi pēdējos gados ir būtiski mainījušies. Ko tas nozīmē satura veidotājiem?

Patērētāju paradumi mainās, taču tas tā ir bijis vienmēr. Kad tikko parādījās televīzija, tika uzskatīts, ka radio ar laiku izzudīs, taču, kā redzam, tas nav noticis. Pēdējos gados satura veidotāju lielākie izaicinājumi saistās ar konkurences paplašināšanos – šobrīd mums jākonkurē ne tikai ar vietējiem medijiem, bet arī ar pasaules līmeņa spēlētājiem. Pieejamo platformu loks ir ļoti plašs – pasaules tirgū nemitīgi ienāk gan jaunas straumēšanas platformas, gan internacionāli sociālie tīkli. Dabiski, ka cilvēki, sevišķi jaunā paaudze, bieži izvēlas patērēt arī ārzemju saturu, taču es neteiktu, ka šī iemesla dēļ mūsu auditorija ir sarukusi. Ir daudz izmaiņu, bet mūsu mediju lietotāju skaits nav dramatiski samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzmanības centrā: Redzam attīstību arī bez apvienošanās

Līva Melbārzde,22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālās tendences neviens nav atcēlis, un arī Latvija no tām nekur neizbēgs

To, komentējot situāciju telekomunikāciju nozarē, DB saka Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Fragments no intervijas:

Kā jūs vērtējat valdības lēmumu atstāt Lattelecom un LMT kā atsevišķus uzņēmumus? Kā tas ietekmēs Lattelecom darbību un nozari kopumā?

Mēs darbosimies tālāk saskaņā ar mūsu jau iepriekš apstiprināto stratēģiju, kas paredz jaunu pakalpojumu attīstīšanu. Šajā ziņā nekas nav mainījies. To, ka mēs to līdz šim esam veiksmīgi darījuši, pierāda gan pērnā gada peļņa, gan arī šī gada pirmā ceturkšņa rezultāti, kas uzrāda apgrozījuma pieaugumu. Mēs katru akcionāra lēmumu respektējam, tomēr mulsinoši ir tas, ka mūsu uzņēmuma divi akcionāri katrs ir ar atšķirīgu viedokli par to, kā nākotnē būtu jāattīsta uzņēmums. Es ceru, ka tiks formulēta kopīga nostāja par to, kā uzņēmums varēs tālāk attīstīties esošo abu akcionāru stratēģiju ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru