Zīmola "Foldlife" mērķis ir panākt, ka kartona mēbeles pircēju acīs kļūst par tādu pašu produktu kā līdz šim plašāk lietotās metāla, koka un plastmasas mēbeles.
Produkts patlaban ir pārtapšanas stadijā no eksotiska eko dizaina priekšmeta uz plaša patēriņa preci.
Mēbeļu ražošanā tiek izmantots gofrētais kartons, kas pilnībā saražots no pārstrādātas makulatūras un kuru ražo arī Latvijā. Kartona mēbeles atbilst nākotnes zaļās ekonomikas galvenajiem principiem - izgatavotas no atjaunojamiem dabas resursiem, no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, aizņem maz telpas gan lietojot, gan transportējot, ir 100% pārstrādājamas vai 100% sadalās dabā, nenodarot kaitējumu.
Pieprasītākie zīmola produkti ir kartona soliņi, bet ārvalstu tirdzniecības partneri bieži izvēlas komplektu – soliņš, krēsls un galds. Patlaban uzņēmumā norisinās tehnoloģiski uzlabojumi ražošanas procesā, dažiem produktiem pārstrādājot dizainu, lai tie būtu ražojami bez roku darba. Visus dizaina risinājumus izstrādā uzņēmumā.
Zīmola produkcija nonāk Amerikas un Āzijas kontinentos, bet pārsvarā klienti ir Vācijā un Lielbritānijā. "Mūsu mērķa tirgi ir industriāli attīstītās valstis, uz kurām varam nosūtīt produkciju paši vai izveidot vietējo pārstāvniecību, bet tirgi ir segmentējušies: reklāmas projektu tirgus, individuālie pircēji, speciālie projekti, vending koncepta (tirdzniecības automāti) attīstība. Katrā no šiem segmentiem ir savs cenu līmenis, bet mūsu mērķis ir tāds, lai nākotnē, iegādājoties vienu mēbeļu komplektu mūsu tirdzniecības automātā, kurā ietilptu, piemēram, divi soliņi, viens krēsls, viens galds, viena gulta un viens skapis, kas viss ir salokāms, no kartona un pilnīgi piemērots vienas studentu istabas apmēbelēšanai, pircējs neiztērētu vairāk nekā 35 eiro kopumā. Mums šķiet, ka tas ir interesants piedāvājums gan jaunajiem pircējiem, gan mūsu partneriem, kuru apdrukātā reklāma sponsorēs šo gala pircēja cenas samazinājumu," stāsta zīmola pārstāvis Jānis Brinkmanis.
Tirdzniecības automātu pirmais izmēģinājuma posms plānots Baltijā. "Līdz 2021.gada vidum plānojam pabeigt prototipu izgatavošanu un izmēģinājumus. Vending automāti izsniegs plakanas, kompaktas kartona mēbeles, kuras apdrukātas ar reklāmu. Šādas koncepcijas un konstrukcijas sistēmas nekur citur nav, tā ir pilnīga mūsu novitāte. Pārējos nestandarta un standarta kartona produktus "Foldlife" zīmols turpinās attīstīt, projektēt un tirgot, kā līdz šim, bez tirdzniecības automātu starpniecības," skaidro J. Brinkmanis.
Viņš novērojis, ka "Foldlife" klienti ir eko un zaļās ekonomikas draugi, kuri vēlas parādīt savu attieksmi, izmantojot kartona, nevis plastmasas krēslus, soliņus un galdus. "Protams, kartonu nevar atstāt ārā lietū, tas ir skaidrs visiem, bet mūsu pircēji ir gatavi arī šādam nelielam pārnešanas darbam, jo kartons ir kompakts, salokāms, viegls un pasitams padusē. Sevišķi to novērtē zaļās ekonomikas atbalstītāji ārvalstīs. Tā ir attieksme – izmantot atjaunojamos dabas resursus - celulozi un makulatūru," viņš teic.
Pasaulē ideja par kartona mēbelēm ir radusies vienlaicīgi ar gofrētā kartona masveida ražošanas uzsākšanu. "Mums zināmās Latvijā pirmās kartona mēbeles parādījās pirms aptuveni 20 gadiem. "Foldlife" zīmols radās pirms desmit gadiem. Pirms pieciem gadiem radās pirmās idejas, ka kartona mēbeles pieprasa citu pieeju to tirdzniecībai, tā sākās darbs pie dažādu vending konceptu attīstīšanas. Mūsu mērķis ir panākt, ka kartona mēbeles ir tāds pats produkts, kā līdz šim plašāk lietotās metāla, koka un plastmasas mēbeles.
Galvenais "Foldlife" zīmola uzdevums ir panākt to, ka kompaktās salokāmās kartona mēbeles ir ērtāk iegādājamas arī individuālajiem pircējiem. Lai, braucot uz dārzu, pikniku vai festivālu, vajadzīgā kartona mēbele būtu ērti iegādājama pie katra lielveikala un nododama atpakaļ pārstrādei," skaidro J. Brinkmanis.
"Pašlaik mēs pārraksturojam savu produktu, kurš ir pārtapšanas stadijā no eksotiska eko dizaina priekšmeta uz patiešām plašpatēriņa preci. Raksturojam to kā produktu, kurš piedāvā vēlamo lietošanas funkciju gan mazumpircējam kā praktisku, ātru risinājumu mēbelei, gan lietotājam vairumā, t.i. piedāvājam iespēju mēbeles apdrukāt kā reklāmas servisu," stāsta uzņēmuma pārstāvis.
Kartona mēbeļu lietošanas ilgmūžība ir atkarīga no to lietošanas intensitātes, lietošanas vietas un mērķa, piemēram, ja tie ir apstākļi dzīvoklī, tad mēbeļu komplekts var kalpot pat trīs gadus, bet, ja mēbeles paredzētas reklāmas nolūkos festivālā, tad lietošana ir paredzama īsu laiku, ja vien festivāla dalībnieki neaiznes mēbeles līdzi uz mājām.
Tieši reklāmas jomu zīmols uzskata par potenciāli lielāko sava produkta tirgu.
"Foldlife" zīmols joprojām attīstās ar saviem līdzekļiem, nedaudz saņemot līdzekļus no nelieliem projektu pieteikumiem – jaunu ideju attīstīšanai. Tagad tas pārstrādā biznesa attīstības konceptu, lai piesaistītu potenciālo partneru investīcijas konkrētos vending projekta virzienos, iespējams, lai izveidotu jaunu, specializētu zīmolu šim konceptam.
Piedāvājumā ir aptuveni 30 produkti (skapji, plaukti, soliņi, krēsli, galdi, stendi, lustras, drēbju pakaramie, galda stendi, mācību līdzekļi, gultas, iekaramie griesti, bērnu mēbeles, rotaļlietas u.c.).