Auto

Naglis: BalticTaxi visi auto darbojas ar gāzi, un rezultāts ir pozitīvs

Nozare.lv,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Taksometru kompānijā BalticTaxi visas mašīnas pārveidotas, lai tās darbotos ar sašķidrināto gāzi. «Jebkurā gadījumā, saskaitot visas investīcijas mašīnu pāraprīkošanai, kā arī rēķinot, cik daudz tērējam tehniskajām apkopēm un gāzes sistēmu remontiem, ir pozitīvs rezultāts,» skaidro uzņēmējs Jānis Naglis.

Viņš gan skaidro, ka, «protams, neliela līdzekļu daļa aiziet, ņemot vērā akcīzes pieaugumu, taču šis pieaugums nav tik būtisks, lai taisītu traģēdiju».

Jautāts, vai nebaida vēl viens autogāzes akcīzes tālāks kāpums, uzņēmējs norāda, ka valdības deklarācijā noteikts, ka nodokļus pārskata tikai tad, ja par izmaiņām informē vienu gadu pirms tam. «Ja «vīrs un vārds» savulaik nestrādāja un no valdības puses bija vairāki neveiksmīgi gājieni attiecībā uz biznesu, tad tagad, ņemot vērā, ka premjera amatā ir Straujumas kundze [Laimdota Straujuma (V)], visticamāk, būs tā - ja apsola, tad tā arī notiks. Dzimuma pārmaiņas valdības mājā arī dod politisku stabilitāti, jo mamma par savējiem tomēr rūpējas vairāk nekā tēvs, kuram ir blēņas galvā. Es domāju, šī lieta būs OK,» skaidro Naglis.

Patlaban taksometru kompānija BalticTaxi strādā ar 174 mašīnām, no kurām pērn tika iegādātas 80 jaunas mašīnas. Arī šogad esot plānots palielināt autoparku. Gada beigās plānots braukt ar 190 mašīnām, veicot daļēju parka atjaunošanu. Plānots iegādāties vēl 70 transporta vienības. Šogad 13 jaunas mašīnas jau ir inkorporētas autoparkā, informē Naglis.

Pērn apgrozījumu kompānijai izdevās palielināt līdz 3,9 miljoniem eiro, un tas ir par 18% vairāk nekā 2012.gadā. Pēc pakalpojumu sniedzēju datiem, kuri ir pieejami, tas ir lielākais apgrozījums nozarē. Pirmsauditētā peļņa ir 100 000 eiro, lai gan 2012.gadā strādājam mīnusos, skaidro Naglis. Uzlabojums esot gandrīz pusmiljons eiro, ja salīdzina ar 2012.gadu. Tāpat izdevies palielināt korporatīvo klientu skaitu, kas tagad pārsniedz 700.

Baltic Taxi valdē darbojas Naglis un Iveta Šipenko, savukārt padomē - Raimonds Lazdiņš, Māris Ārbergs un Laima Kutuzova.

SIA Baltic Taxi dibināta 2003.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522 000 eiro. Baltic Taxi pieder AS Liepājas Autobusu parks - 68,12%, SIA JS Advisory - 29,16%, SIA Baltijas aviācijas sistēmas - 1,91% un Naglim - 0,82%. Liepājas Autobusu parks lielākie akcionāri savukārt ir SIA LAP1R, kurai pieder 49,49% akciju, un Liepājas pilsētas dome, kuras īpašumā ir 34,85% akciju. LAP1R īpašnieks ir ar uzņēmēja Andra Šķēles ģimeni saistītā SIA Inpo17.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti, kurā serviss uzsācis darbību. Izsaukt taksometru iespējams iOS un Android mobilajos pielikumos latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Serviss automātiski nosaka lietotāja atrašanās vietu un nosūta pieprasījumu vistuvāk esošajam vadītājam.

Mašīnas piebraukšana Rīgā maksāšot ne vairāk par 0,71 eiro, bet pēc tam ne vairāk kā 0,36 eiro par kilometru vai 0,13 eiro par brauciena minūti, informē pakalpojuma sniedzējs. Tā, piemēram, aizbraukt no tirdzniecības centra «Spice» līdz «Laimas» pulkstenim varot par apmēram 4,60 eiro. No viesnīcas «Radisson Blu Elizabete Hotel» līdz starptautiskajai lidostai «Rīga» – par aptuveni 7,40 eiro. Samaksāt par vešanu var skaidrā naudā vai ar bankas karti pielikumā, tas paskaidro.

«Mēs jau pasen sākām domāt par ienākšanu Baltijas valstīs. Visvairāk piedāvājumu sadarboties tiek saņemts no Latvijas, tāpēc mēs nolēmām sākt ar Rīgu. Mūsu tehnoloģijas un algoritmi padara taksometru par ērtu un ne pārāk dārgu pilsētas transporta veidu. Yandex.Taxi automātiski nodod pieprasījumu vadītājam, kurš atbrauks visātrāk. Tādā veidā viņam nenākas ilgi gaidīt uz izsaukumu vai braukt pie klienta cauri visai pilsētai. Serviss rēķinās ar situāciju uz ceļa, lai izveidotu optimālu maršrutu. Nākamo pieprasījumu pēc vadītāja tas jau laicīgi meklē vietā, kurp taksometrs ved pasažieri. Šādas tehnoloģijas samazina braucienu pašizmaksu – vadītāji nopelna vairāk, savukārt lietotāji maksā mazāk,» stāsta Yandex.Taxi starptautiskās attīstības direktors Mušegs Saakjans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Remigijs Šimašus lūdzis Lietuvas Konkurences padomei izmeklēt, vai taksometru tiešsaistes pakalpojumu operatora «Yandex.Taxi» reklāma atbilst likumiem un vai tā nemaldina patērētājus.

Lietuvas galvaspilsētas pašvaldība paziņojusi, ka «Yandex.Taxi» reklāmā, kas tiek izplatīta pa dažādiem kanāliem, teikts, ka kompānija piedāvā taksometru pakalpojumus, un par to liecina arī uzņēmuma nosaukums, taču «Yandex.Taxi» vēl līdz šim Viļņas pašvaldībā nav lūdzis atļauju pārvadāt pasažierus ar vieglajām automašīnām.

«Mēs lūdzam sākt izmeklēšanu par iespējamu reklāmas likuma piektā panta pārkāpumu, kā arī pieņemt lēmumu par pagaidu pasākumu - noteikt par pienākumu pārtraukt publicēt reklāmu, kas neatbilst noteiktajām prasībām,» sacīts Viļņas mēra iesniegumā Konkurences padomei.

Mērs arī informējis Konkurences padomi, ka kompānijas «ETN Baltic» reklāmas stendos pilsētas ielās no trešdienas plānots izvietot «Yandex.Taxi» reklāmu, kas pēc pašvaldības domām, ir maldinoša. Pašvaldība kompāniju par to jau ir brīdinājusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pēc TAP ierosināšanas iestājušās saistības un prasījuma tiesības vairāku miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka,24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks meitas sabiedrībai Baltic Taxi pēc tiesiskās izsardzības procesa ierosināšanas ir iestājušās saistības divu miljonu eiro apmērā pret SIA Finanšu restrukturizācijas un risinājumi, kā arī prasījuma tiesības 2,5 miljonu eiro apmērā pret SIA Baltijas Aviācijas Sistēmas.

Minētās saistības plānots dzēst saskaņā ar SIA Baltic Taxi izstrādājamo tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu. SIA Baltic Taxi plāno atjaunot savu maksātspēju. Ņemot vērā minēto, līdz tiesas noteiktajam termiņam tiks izstrādāts un saskaņots attiecīgās sabiedrības tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāns.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi pārdēvēts par SIA Baltijas Taksometrs

Žanete Hāka,07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosaukumu mainījis SIA Baltic Taxi, kas pārsaukts par SIA Baltijas Taksometrs, liecina Lursoft dati.

Jāpiebilst, ka vakar Komercreģistrā līdz ar līdzšinējā SIA Baltic Taxi nosaukuma maiņu reģistrēts arī jauns uzņēmums SIA Baltic Taxi, kura vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Sergejam Seņkānam piederošais SIA Environment Solutions. Jaunreģistrētā uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 64 tūkstoši eiro.

Lursoft esošā informācija rāda, ka Sergejs Seņkāns vēl bez SIA Environment Solutions ir arī SIA Lauku izaugsmes grupa un SIA Teritoriju apsaimniekošanas serviss kapitāldaļu turētājs.

6.maijā Komercreģistrā reģistrēti 66 jauni komersanti.

Db.lv jau rakstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Taxi liedz atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas

Žanete Hāka,14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu uzņēmumam SIA Baltic Taxi reģistrēts jauns nodrošinājums, kas paredz aizliegumu atsavināt Baltijas Aviācijas Sistēmām piederošās kapitāldaļas, liecina Lursoft dati.

2003. gadā dibinātā Baltic Taxi daļas savā starpa dala AS Liepājas autobusu parks, SIA JS Advisory, Baltijas Aviācijas Sistēmas un Jānis Naglis. Uzņēmuma valdē šobrīd darbojas Iveta Šipenko un Jānis Naglis.

Aizvadītajā gadā uzņēmums paaugstināja savu neto apgrozījumu un tas sasniedza 3,9 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa bija mērojama ar 53,9 tūkstošiem eiro. Uzņēmumam izdevies palielināt savu rentabilitātes rādītāju, kas tagad ir 3,87. Kopumā ar darbavietām aizvadītajā gadā Baltic Taxi nodrošināja 422 darbiniekus.

Aizvadītā gada laikā Baltic Taxi ir veiksmīgi pildījis dalībnieku noteiktos uzdevumus, kā arī izpildījis savus stratēģiskos mērķus. 2013. gada beigās kopējais automašīnu skaits ar Baltic Taxi zīmolu ir sasniedzis 164.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru kompānija SIA Baltic Taxi 2013.gadā apgrozījusi 3,905 miljonus eiro, liecina Lursoft dati. Salīdzinot ar 2012.gadu tas ir pieaugums par 4,84%.

Pēc vairāku gadu strādāšanas ar zaudējumiem, pērn SIA Baltic Taxi, pateicoties izmaksu optimizācijai un pārstrukturizēšanas darbībām, beidzot strādājusi ar peļņu. Pēc nodokļu nomaksas taksometru pārvadājumu firmas peļņa veidojusi 53,902 tūkstošus eiro.

Gada pārskatā teikts, ka SIA Baltic Taxi kooperatīvie klienti ir 600 Latvijas un Eiropas Savienības fiziskās un juridiskās personas. Uzņēmumam esot liels skaits apakšuzņēmēju, kas ļauj nodrošināt klientu apkalpošanu 24 stundas diennaktī Rīgas, Liepājas un Jūrmalas pilsētās.

Lai klientiem sniegtu maksimāli kvalitatīvus pakalpojumus, 2014.gadā uzņēmums plāno ieviest ekspluatācijā vēl vismaz 70 jaunas autmašīnas, paplašinot un arī daļēji nomainot esošo autoparku pret jauniem spēkratiem. Aizvadītā gada nogalē ar Baltic Taxi zīmolu strādājušas 164 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā ierosināta taksometru kompānijas Baltic Taxi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lieta, liecina informācija Maksātnespējas reģistrā.

Tiesa Baltic Taxi TAP lietu ierosinājusi 18.februārī.

Baltic Taxi komunikācijas konsultante Ligita Brodiņa norādīja, ka uzņēmums lūdzis ierosināt TAP, lai stiprinātu savu spēju pildīt uzņemtās saistības īslaicīgu finansiālu apsvērumu dēļ.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka Baltic Taxi ir stabils uzņēmums, veiksmīgi darbojas taksometru pakalpojumu tirgū un bez izmaiņām turpinās nodrošināt taksometru pakalpojumus. «Uzņēmuma darbs norit ierastajā režīmā un minētais process neietekmē un neietekmēs uzņēmuma darbu ar klientiem un sadarbības partneriem,» teica Brodiņa.

Baltic Taxi dibināts 2003.gadā. Kompānija veic pasažieru pārvadājumus ar taksometriem Rīgā, Liepājā un Jūrmalā, kā arī Mārupes novada teritorijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 522,2 tūkstoši eiro. Tas pieder uzņēmumiem Liepājas autobusu parks (68,12%), JS Advisory (29,15%), Baltijas aviācijas sistēmas (1,91%) un privātpersonai Jānim Naglim (0,82%), liecina informācija datubāzē Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nekādu pievienotās vērtības nodokli (PVN) no valsts neizkrāpj un neko neoptimizē tie, kas nekādu PVN no klientiem nesaņem. Baltic Taxi partneri, kas darbojas mikrouzņēmuma režīmā, priekšnodoklī PVN neatskaita, jo nav PVN maksātāji. Tādēļ nekādas shēmas nav iespējamas,» pēc LTV raidījumā Aizliegtais paņēmiens izskanējušās informācija, ka Baltic Taxi izstrādājis shēmu PVN nemaksāšanai, savu viedokli pauž uzņēmuma konsultants Jānis Naglis.

Viņš norāda, ka 2014. gadā taksometru nozare Latvijā oficiāli apgrozīja 10,7 miljonus eiro un no tiem Baltic Taxi apgrozīja 7,3 miljonus eiro. Līdz ar to 6% no visiem nozares dalībniekiem nodrošinājuši 70% no nozares oficiālā apgrozījuma.

«Lai tie, kas saredz nodokļu nomaksas lietderību uzņēmējdarbībā, spētu konkurēt ar nodokļu nemaksātājiem tik veselīgos apstākļos, kādus valsts pārvalde ir radījusi taksometru nozarē Latvijā, tas, kas šķiet, «nodokļu optimizācija», acīmredzot, ir daudzu uzņēmēju nepieciešamība. Nozarē šodien nevar runāt par kvalitatīvu pakalpojumu, par godīgu konkurenci, vienādiem spēles noteikumiem, kurus visi ievēro,» uzsver J. Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā uzņēmumu nodibinājis viens no pasaulē ietekmīgākajiem IT nozares prātiem

NOZARE.LV,16.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uzņēmējs Treviss Kaleniks, kuru žurnāls Time ierindojis starp 25 pasaulē ietekmīgākajiem informācijas tehnoloģiju nozares prātiem, Latvijā nodibinājis uzņēmumu SIA Uber Latvia, liecina firmas.lv informācija.

Taksometru kompānija Uber, kas piedāvā inovatīvu mobilo aplikāciju ekskluzīvu taksometru izsaukšanai, savu darbību uzsāka 2009.gadā kā Silīcija ielejas jaunuzņēmums un kopš tā laika ir izpletusies gan ASV, gan citviet pasaulē.

Taksometru izsaukšanas aplikāciju Uber 2010.gadā pirmoreiz iedarbināja Sanfrancisko, bet kompānijas ienākšana jaunos tirgos bieži ir izsaukusi asu reakciju no vietējiem taksometru pārvadātājiem. Patlaban Uber ir iesaistīts arī tā sauktajos Ņujorkas takšu karos.

Latvijā 10.oktobrī dibinātās kompānijas valdes priekšsēdētājs ir pats Kaleniks, bet valdes loceklis - Raiens Alans Greivs. Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 2846 eiro, un tas pilnībā pieder Nīderlandes galvaspilsētā Amsterdamā reģistrētajai kompānijai Uber International Hoding B.V..

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaungada naktī Taxify plāno celt tarifus četras līdz septiņas reizes; RD brīdina par sodiem

LETA,27.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecgada vakarā un Jaungada naktī Taxify mobilajā platformā plānots palielināt tarifus četras līdz septiņas reizes, pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, noskaidroja aģentūra LETA.

Platformas pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka Taxify lietotnē Vecgada vakarā un Jaungada naktī piemēros augstākus tarifus, ņemot vērā vēsturiski augsto klientu pieprasījumu. Tarifu mērķis ir arī motivēt vadītājus, lai visiem klientiem, kuri to vēlas, būtu pieejami taksometri. Par tarifiem gan vadītāji, gan klienti būs informēti iepriekš e-pastos, kā arī katra taksometra tarifs vienmēr ir redzams Taxify lietotnē pirms taksometra izsaukšanas.

«Vecgada vakarā taksometru klientu pieprasījums ir ievērojami lielāks nekā ikdienā. Vienlaikus vadītājiem tā ir nakts, kuru viņi pavada darbā, nevis tuvinieku lokā. Tāpēc augstāks tarifs ir pamatots solis, kas ir pieņemams abām iesaistītajām pusēm. Vienlaikus mūs ļoti satrauc satrauc starp citiem taksometru vadītājiem, kuri nepaaugstina tarifus, pastāvošā prakse Jaungada naktī mudināt pasažierus vienoties par brauciena maksu neoficiāli un braukt, izslēdzot skaitītāju. Tā kā mums rūp mūsu klientu drošība un maksājumu caurspīdība, mēs šādu praksi nepieļaujam un tieši tāpēc esam noteikuši oficiālu paaugstināto tarifu lietotnē, lai reģistrēti tiktu visi braucieni,» skaidroja Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - LTA: ekskluzīvo preču tirgotāji noapaļo cenas

Sandra Dieziņa, Nozare.lv, Db.lv,01.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ekskluzīvu preču tirgotāji pārsvarā «noapaļo» cenas. Šajā ziņā ar noapaļošanu visvairāk «grēko» Baltic Taxi, kas 3 latus pielīdzina 5 eiro, bet pareizi jābūt 4,27 eiro». Kā norādīja Baltic Taxi, H. Danusēvičs ir kļūdījies un braucieni no lidostas tiek nodrošināti sadarbībā ar Nordeka, nevis Baltic Taxi. Turklāt uzņēmums ir veicis labojumu mājaslapā, un pieci eiro ir pielīdzināti 3,51 latam.

To savā paziņojumā pauž Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) vadība. Kā konstatējis LTA prezidents Henriks Danusēvičs, dubultā cenu atspoguļošana ne visur rit raiti un ne visur cenas norādītas pircējiem pārskatāmi. Tipisks piemērs dažādai cenu atspoguļošanai ir veikali un pakalpojumu sniegšana lidostā «Rīga», kur pazīstams ziepju tirgotājs lielākajai daļai preču vispār nenorāda cenas un tur, kur izliktas cenu zīmes, uz tām ir tikai lati. «Neveiksmīgas cenu zīmes ir turku operatora veikalos, kur vispirms ir valūtas nosaukums viens aiz otra (Ls, EUR), tad seko cipari. No ērtības viedokļa valūtas nosaukumam vajadzētu būt savietotam ar summu. Pie tam ne katrs lidostas apmeklētājs saprot, ka lats ir vērtīgāks par eiro. Daļa tirgotāju, kam ir mazas cenu zīmītes, uzsākot dubulto cenu atspoguļošanu, vairs nenorāda cenu par preces mērvienību (vienam litram vai kilogramam),» vēsta LTA prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

VIDEO: Taksometru nozarē maksājamo nodokļu apmēru samazina, piemērojot atlaides

Elīna Pankovska,08.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Summa, ko valsts budžetā iemaksājuši taksometru nozares uzņēmumi, ir palielinājusies, tomēr tā varētu būt krietni vien lielāka, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pēdējos gados ir veikta virkne izmaiņu nolūkā uzlabot situāciju taksometru nozarē un pēc iespējas mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru tajā, risināmo jautājumu joprojām netrūkst. 2016. gadā taksometru pakalpojumu sniedzēji valsts budžetā iemaksāja kopumā 1,86 milj. eiro, savukārt pērn šī summa sasniedza 4,25 milj. eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegtā informācija. Tomēr nodokļos nomaksātā summa, iespējams, varētu būt krietni lielāka, ja visi taksometru vadītāji būtu godīgi un drukātu čekus, savukārt pasažieri tos arī prasītu. Ja agrāk notika iejaukšanās pašā taksometru skaitītājā, tad šobrīd maksājamo nodokļu apmērs tiek samazināts, piemērojot atlaides (skatīt pievienoto video - red.). Proti, negodīgie taksometru vadītāji iekasē, piemēram, pilnus desmit eiro par braucienu, neizsitot čeku, ja pasažieris to neprasa. Pēc pasažiera izkāpšanas tiek piemērota 70% atlaide skaitītājā un čeks izsists vien par 30% no summas. Tātad arī nodokļi tiek aprēķināti par trīs no desmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Valsts ieņēmumu dienests (VID) šobrīd veic aktīvas darbības, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari un sekmētu ātrāku jaunajām prasībām atbilstošu taksometru skaitītāju nomaiņu, joprojām lielākā daļa taksometru skaitītāju nav nomainīti pret jaunajām prasībām atbilstošiem.

VID datu bāzē ir kopumā reģistrēti aptuveni 2,3 tūkst. taksometru skaitītāji, no kuriem uz šā gada decembra beigām atbilstoši jaunajām prasībām reģistrēts - 561 taksometru skaitītājs, DB uzzināja VID. Tā pārstāve Evita Teice-Mamaja norāda, ka VID 10 dienu laikā taksometru pakalpojumu sniedzējiem ir nosūtījis 212 vēstules par informācijas sniegšanu saistībā ar uzstādītā taksometra skaitītāja lietošanu un nomaiņu. Ja taksometra skaitītāja lietotājs neatsaucās VID uzaicinājumam un neveic skaitītāja nomaiņu, VID uzsāk administratīvo lietvedību.

«No saņemtajām atbildēm ir secināms, ka vairāki komersanti jau savu darbību ir pārtraukuši, bet taksometra skaitītājs nav noņemts no uzskaites. Lai sakārtotu taksometru pakalpojumu sniedzēju nozari un lietotāji taksometros uzstādītu un lietotu tikai skaitītājus, kuri ir saņēmuši atbilstības apliecinājumu un ir reģistrēti, VID ir uzsācis sadarbību ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vairākām pašvaldībām,» norāda E. Teice-Mamaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesnīcu un restorānu asociācijas vadību pārņēmis Naglis

Monta Šķupele,30.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas prezidentu kļuvis Jānis Naglis, noskaidroja Dienas Bizness.

Kā db.lv pastāstīja J.Naglis, viņš ieņēmis šo amatu, jo līdzšinējais asociācijas prezidents Jānis Pinnis uzsācis darba attiecības kādā viesnīcā Ukrainā, Kijevā, kļūstot par tās ģenerālmenedžeri.

J.Naglis šajā amatā darbojas vairāk nekā mēnesi un norādīja, ka pildīs šos pienākumus līdz martam, kad varētu notikt jauna asociācijas prezidenta ievēlēšana.

Vaicāts, vai plāno kandidēt uz asociācijas prezidenta amatu, J.Naglis norādīja, ka noteikti, ka nē. Viņaprāt, amatā ir jāstājas jauniem spēkiem. "Esmu pietiekami ilgi nokalpojis," komentēja J.Naglis.

Viņš norādīja, ka šobrīd ir pārņēmis stafeti, lai sakārtotu ne tikai viesnīcu, bet tūrisma nozari kopumā. "Notiek krīzes situācijas risināšana nozarē," sacīja J.Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem pasažieru pārvadājumu veikšanai lidostā «Rīga», informē RPR pārstāve Inese Ozoliņa.

Rīgas plānošanas reģions kopumā ir izsniedzis jau 86 speciālās licences kartītes pasažieru pārvadājumu veikšanai no starptautiskās lidostas «Rīga». Atļauju pārvadājumiem lidostas slēgtajā zonā saņēma arī zīmols «Baltic Taxi», zem kura apvienojušies 28 pārvadātāji. Atļaujas piešķirtas pirmajām 23 šīs apvienības automašīnām.

Šī ir otrā pārvadātāju apvienība, kas izpilda Autopārvadājumu likumā noteiktās paaugstinātās prasības, kas stājās spēkā šī gada 15.septembra. SIA «Red Cab lidosta» un AS «Rīgas Taksometru parks» veidotajai pārvadātāju apvienībai pagājušajā nedēļā izsniegtas 63 speciālās licences kartītes.

Edgars Rantiņš, Rīgas plānošanas reģiona administrācijas vadītājs: «Speciālās licences kartītes uz doto brīdi kopumā izsniegtas 86 automašīnām, bet to skaits tikai pieaugs, jo abas pārvadātāju apvienības jau ir informējušas, ka kārto formalitātes arī vēl citiem transportlīdzekļiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere,13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Liepājas autobusu parka koncernam palielinājies apgrozījums, bet sarukusi peļņa

Žanete Hāka,26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks koncerna apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 14,5 miljonus eiro, kas ir par 59% vairāk nekā pirms gada, liecina uzņēmuma gada pārskats.

Koncerna peļņa sasniegusi 82,5 tūkstošus eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad peļņa bija 259,4 tūkstoši eiro.

Savukārt AS Liepājas autobusu parks apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 9,9 miljonus eiro, bet peļņa - 59 tūkstošus eiro.

SIA Baltic Taxi apgrozījums 2013. gadā sasniedza 3,9 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 2012. gadā. Uzņēmuma peļņa 2013. gadā bija 100 tūkstoši eiro.

AS Liepājas autobusu parks un koncerna uzņēmumi šogad plāno kāpināt apgrozījumu un plāno strādāt ar peļņu. Uzņēmuma prioritāte šogad ir dalība iepirkumu konkursos par tiesībām sniegt autobusu pārvadājumus Liepājā, Latvijas vidienē Centrs-1 Ogres, Jūrmalas un Bauskas virzienos, kā arī jaunu pakalpojumu un sadarbības projektu attīstīšana, skaidro kompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Naglis: Viesnīcu un ēdināšanas segmentā atlikuši tikai daži vietējie spēlētāji

NOZARE.LV,08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā viesnīcu un ēdināšanas segmentā bijusi 6,4% izaugsme, savukārt gads bijis īpašs ar uzņēmumu īpašnieku strauju nomaiņu, līdz ar to vietējo uzņēmēju kontrolē atlikuši vien daži lielie tirgus spēlētāji, atzina Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas valdes loceklis Jānis Naglis.

«Pagājušajā gadā sākās ļoti strauja īpašnieku nomaiņa gan viesnīcu, gan ēdināšanas biznesā, un šī tendence turpinās. Dominē pircēji no Krievijas, Ukrainas, kā arī Azerbaidžānas un Armēnijas, kurus dažkārt interesē ne tik daudz viesnīca kā tāda, bet gan investīcijas nekustamajā īpašumā. Līdz ar to notikušas krasas izmaiņas vietējo uzņēmēju kontrolē un tikai dažas no viesnīcām, kuru skaits pārsniedz 100 numurus, nav izliktas pārdošanā. No ēdinātājiem palikuši pāris «cīnītāji»- «Lido» un «Nomeda», pārējais atrodas citu valstu īpašnieku rokās,» sacīja Naglis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti tam, ka jau kopš šī gada 13.septembra VID vienotajā datubāzē ir reģistrēts taksometru skaitītājs Microtax-06, kuru atbilstības pārbaudes institūcija ir atzinusi par atbilstošu normatīvā regulējuma prasībām, komersantu aktivitāte to reģistrēšanā ir ļoti zema, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Minētā norma, kas nosaka, ka atbilstības pārbaudes ir jāveic visiem elektronisko ierīču un iekārtu modeļiem, tika pieņemta jau 2015.gada 15.decembrī un stājās spēkā 2016.gada 1.jūlijā. Šajā laikā ir notikušas regulāras VID ekspertu tikšanās gan ar nozares pārstāvjiem, gan apkalpojošajiem dienestiem un atbilstības institūcijām, lai informētu par aktualitātēm elektronisko ierīču un iekārtu jomā, kā arī skaidrotu jauno iekārtu ieviešanas procesu.

Saskaņā ar skaitītāja modeļa “Microtax 06 apkalpojošā dienesta sniegto informāciju, uzstādīšanai šobrīd ir pieejami jau 500 jaunie skaitītāji, tomēr taksometru skaitītāju lietotāju aktivitāte ir ļoti zema - no šī gada 13.septembra līdz 30.septembrim VID datubāzē bija piereģistrēti tikai 15 skaitītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Biznesa sakārtošanai atkal jaunas idejas

Elīna Pankovska,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plāno samazināt iecerēto valsts sociālās obligātās apdrošināšanas priekšapmaksu taksometru nozarei, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc taksometru nozares pārstāvju tikšanās ar Finanšu ministriju (FM) tapis skaidrs, ka nozarei tiks ieviesta valsts sociālās obligātās apdrošināšanas priekšapmaksa 130 eiro apjomā uz vienu taksometra automašīnu mēnesī, DB norāda Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis. «Tā arī ir vienīgā atblāzma no nozares piedāvājuma. Protams, labāk par neko. Lai vesela pusotra gada darbs nebūtu pilnīgi vējā, un tā vienīgais rezultāts nebūtu FM un Labklājības ministriju (LM) noraidījums visiem nozares priekšlikumiem, pēdējā brīdī bija jāveic korekcijas, lai nonāktu pie vāja kompromisa,» piebilst J. Naglis. Jāatgādina, ka nozares sākotnējais priekšlikums bija ieviest tā saukto ikmēneša patentmaksu katram taksometram 286 eiro apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centieni sakārtot taksometru nozari pagaidām nav vainagojušies ar īpašiem panākumiem; ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē joprojām saglabājas rekordaugsts.

Pēdējos gados atbildīgās iestādes un taksometru nozares pārstāvji dažādi mēģinājuši sakārtot taksometru nozari. Veikti arī grozījumi normatīvajā regulējumā, tomēr rezultāts nav vainagojies ar lieliem panākumiem. Jaunākie Finanšu ministrijas (FM) un biedrības Business against shadow economy (BASE) pētījumu dati liecina, ka taksometru nozarē ēnu ekonomikas īpatsvars joprojām saglabājas augstā līmenī, veidojot 80% apmēru. BASE savā pētījumā ir secinājusi, ka 130 eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātās ikmēneša minimālās iemaksas (VSAOI) ieviešana taksometriem ar dzeltenajiem numuriem nav atrisinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Drīzāk šīs iemaksas radot problēmas nodokļa personificēšanai un sadalei. Arī taksometru skaitītāji nenodrošina pilnīgu ieņēmumu uzskaiti, bet kontrole un sodi ir neefektīvi. Nozarei esot arī daudz nesaprotamu birokrātisku prasību. Savukārt attiecībā uz vieglo komerctransportu, kas veic pasažieru pārvadājumus (baltie numuri), atklājies, ka nav pieejama informācija par to apgrozījumu, pārvadātāju ieņēmumiem, kā arī pārvadātāji nesniedz informāciju vai arī tā ir nepilnīga. Tirgū darbojas ārvalstu platformas, kuras nav iespējams kontrolēt. BASE arī izstrādājusi priekšlikumus, kā varētu sakārtot nozari. Tos tuvākā laikā plānots virzīt tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa pandēmija atņēmusi Latvijai ārvalstu tūristus, tādējādi slēgtas daudzas viesnīcas, restorāni, bāri, to trūkumu izjutusi transporta nozare, starptautisko izstāžu, kultūras pasākumu, konferenču rīkotāji, kā arī veselības aprūpe, kas strādāja tieši uz ārzemnieku apkalpošanu

Tiek lēsts, ka ārvalstu tūristi pirms koronavīrusa pandēmijas uz Latviju atveda apmēram vienu miljardu eiro, tomēr šis cipars varot būt arī citāds. Vienlaikus ir grūti novērtēt ārvalstu tūristu pienesuma kumulatīvo efektu, jo precīzas uzskaites par to, cik tad katrs ārvalstu tūrists iztērē Latvijā, nav.

Turklāt neesot izslēgts, ka, piemēram, Lielbritānijas tūristu vidū ir arī mūsu pašu tautieši, kuri ieradušies apciemot savu tēvzemi vai šeit pieteikušies uz veselības aprūpi, piemēram, zobārstniecību u.tml.

Vēl viens jautājums ir par Latvijā ieradušos tūristu skaitu no Lietuvas un Igaunijas, jo uz sauszemes robežām jau nekādas uzskaites nav. Covid-19 pandēmija radījusi smagas sekas visai tūrisma un ar to saistītajām nozarēm, it īpaši viesnīcu sektorā, viesnīcu īpašniekiem sagādājot ne tikai lielus zaudējumus, bet pat dažiem liekot aizdomāties par šī biznesa nišas eksistenciālās dabas jautājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedēļas naktī autostāvvietā Pļavniekos kāds nodedzinājis vienu BalticTAXI taksometru, savukārt pagājušajā naktī BalticTAXI taksometru autostāvvietā Krustabaznīcas ielā kāds nodedzināja trīs taksometrus, DB informēja uzņēmuma pārstāvis Jānis Naglis.

Viņš arī atzīmē, ka pirms nedēļas citu taksometru autovadītāji lieguši BalticTAXI taksometra iebraukšanu Vecrīgā, nobloķējot iebraukšanas ceļu, bet vakar, veicot pakalpojuma sniegšanu, piekauts BalticTAXI automašīnas vadītājs. Līdz šim uzņēmuma darbības laikā automašīnām veikti vairāki desmiti uzbrukumu, tai skaitā, uz automašīnām šauts ar ieročiem, durtas riepas ar nažiem, draudēts klientiem, ārzemju viesiem, bloķēta automašīnu kustība, automašīnas dedzinātas, norāda J. Naglis.

Kā DB pastāstīja Valsts policijas pārstāvis Dairis Anučins pagājušajā naktī Čiekurkalnā ir sadegušas vairākas automašīnas, tomēr šobrīd VP nav informācijas vai tie ir bijuši taksometri. Viņš arī piebilda, ka tiks veikta ekspertīze, lai noteiktu vai tā bijusi ļaunprātīga dedzināšana, ja tā izrādīsies, tad tiks meklēts dedzinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sīvā konkurence taksometru vidū braucienu izmaksas padara arvien zemākas. Atšķirība starp to, ko spēj piedāvāt sabiedriskais transports un taksometrs, laikam ejot, kļūst arvien lielāka, trešdien raksta laikraksts Diena.

Diena, izvēloties taksometru Panda, no tirdzniecības centra Alfa līdz Brīvības piemineklim aizbrauca par 5,49 eiro. Ja četras personas izvēlētos sabiedrisko transportu un pirktu biļetes, piemēram, autobusā, kopā būtu jāmaksā astoņi eiro. Turklāt atšķirībā no sabiedriskā transporta braukt ar taksometru pārsvarā ir daudz komfortablāk – nav jādala telpa ar svešiem cilvēkiem, un brauciens ir bez apstāšanās pieturās.

Atsevišķiem nozares spēlētājiem šāda konkurence nav pa prātam, un viņi nesaprot, kā legālā veidā vispār ir iespējams nodrošināt tik zemas cenas. Iespējams, tāpēc jautājumam arvien lielāku uzmanību sāk pievērst arī Valsts ieņēmumu dienests (VID). Tiek lēsts, ka taksometru pakalpojumu sfērā ēnu ekonomikas īpatsvars veido pat 80%. Straujais ēnu ekonomikas pieaugums degradē un kropļo nozari. Paši uzņēmēji aprēķinājuši, ka četri no pieciem taksometriem nemaksā nodokļus pilnā apmērā, turklāt, ja nozare tiktu sakārtota, jau 2016. gadā budžeta ieņēmumi pieaugtu par četriem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru