Pirms vairāk nekā diviem gadiem dibinātais uzņēmums SIA Felici, kas ar zīmolu Graci Musli ražo pagaidām tikai Latvijas veikalos nopērkamus brokastu musli, ar gadiem būtiski audzējis apgrozījumu, kas licis domāt gan par eksporta tirgu iekarošanu, gan savas rūpnīcas būvniecību, intervijā aģentūrai LETA stāsta uzņēmuma īpašniece Alise Balgalve.
Ideja par funkcionālas pārtikas ražošanu Balgalvei radusies 2009.gadā, jo topošā uzņēmēja vēlējusies savienot uzņēmējdarbību ar zinātni. «Ideja par vēlamajām produktu funkcijām man bija skaidra pašai, bet tā sāka materializēties, kad 2010.gadā izstādē Riga Food sastapu Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūta darbiniekus, kas prezentēja tritikāli - kviešu un rudzu krustojumu, kas apvieno cilvēka uzturā tādus būtiskus elementus kā, piemēram, augstu proteīna saturu un šķiedrvielas,» stāsta uzņēmēja.
Vēlāk jau sākās sadarbība ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes u.c. augstskolu fakultāšu speciālistiem. Zinātnieki iesaistījušies Balgalves idejas īstenošanā, jo viņiem patikusi ideja, redzējums par tās attīstību. «Sākotnēji vienkārši parunājām, parādīju, ko esmu izdomājusi, bet vēlāk jau sadarbojāmies produkta izstrādē, un zinātniekiem bija prieks, ka viņu ideja ir nonākusi līdz veikala plauktam,» norādīja Balgalve.
Līdz 2012.gadam, kad Felici iesaistījās Jelgavas biznesa inkubatorā un tika nodibināts uzņēmums, tā attīstībā tika investēti ap 9960 eiro. Uzņēmumā tika ieguldīti tie līdzekļi, kādus ģimenes budžets atļāva. Arī tagad uzņēmums finansējumu gūst no savas naudas plūsmas.
Patlaban Felici strādā trīs cilvēki - Balgalve, fasētājs/noliktavas darbinieks un šoferis. Pārējie speciālisti tiek piesaistīti kā ārpakalpojums, piemēram, grāmatvedis un dizainers, arī pārtikas tehnoloģe. Tiesa, tuvākā nākotnē Felici plāno paplašināties.
Patlaban Felici ražo sešu veidu musli, divu veidu putras un divu veidu mazās maltītes. To radīšanai lielākā daļa izejvielu tiek iegūta Latvijā. Tā kā ražotāja produktos kopumā ir aptuveni 45 sastāvdaļas, tās tiek vāktas kopā no aptuveni desmit dažādiem piegādātājiem. Kopš šā gada 1.oktobra Felici produktus fasē un jauc kopā pašu spēkiem, bet līdz šim to veica ārpakalpojuma sniedzējs.
Tā kā Felici patlaban iekarojis savu nišu Latvijas tirgū - produkti pieejami vairāk nekā 200 Latvijas tirdzniecības vietās -, uzņēmums nolēmis tos piedāvāt par pieejamāku cenu, izvietojot zem viena jumta vairākus ražošanas posmus.
«Tas ne tikai samazinātu produkta cenu, bet arī ļautu nodrošināt vienlaicīgi lielu jaudu un augstu kvalitāti, kas ir īpaši aktuāli eksporta tirgos. Grasāmies arī turpmāk nodarboties ar funkcionālo pārtiku, kas attiecīgi prasa ieguldījumus zinātnē. Investīciju projekts būtu tikai loģisks solis mūsu gadījumā. Tā kā esam ambiciozi, pamazām virzāmies uz mērķi un ar piesaistīta finansista palīdzību cenšamies aplēst, cik lielas investīcijas būtu nepieciešamas ražotnes izveidē,» sacīja Balgalve.
SIA Felici dibināta 2012.gada maijā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 500 latu (711 eiro), un visas tā daļas pilnībā pieder Alisei Balgalvei.
Kā liecina SIA Firmas.lv informācija, 2012.gadu uzņēmums noslēdza ar 4874 eiro apgrozījumu un 3703 eiro zaudējumiem, savukārt 2013.gads tika noslēgts ar 53 006 eiro apgrozījumu un 5315 eiro zaudējumiem.
Felici ar produktu Graci Musli izvirzīts otrajā kārtā Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2014» kategorijā «Importa aizstājējprodukts».