Jaunākais izdevums

Ar tālu un eksotisku galamērķi sevi pieteicis tūroperators Itaka, kas atpūtniekus vedīs no Rīgas uz Madagaskaru, otrs jaunpienācējs TUI pagaidām ir bez īpašiem pārsteigumiem

2019. gada vasaras sezonā Itaka Latvija no Rīgas lidostas piedāvās sešus galamērķus – Turcijas pilsētas Izmiru un Bodrumu, Zakintas salu un Krētas rietumu daļas pilsētu Hanju Grieķijā, kā arī čarterreisus uz Albāniju un Madagaskaru (Nosy Be). Savukārt SIA TT Baltics, kas uz franšīzes līguma pamata izmanto TUI zīmolu, Baltijas tirgū ir ienākusi ar ceļojumiem uz trim valstīm – Spāniju, Kipru un Turciju.

Uzņēmuma Novatours vadītājs Leonīds Močeņovs ir atturīgs, vērtējot, kādu ietekmi uz atpūtas ceļojumu tirgu Latvijā atstās Itaka Latvija un TUI zīmola pārstāvju darbības uzsākšana. «Vēl ir pāragri spriest, jaunpienācējus varēsim vērtēt pēc kāda laika – pēc rezultātiem un padarītā darba,» viņš nosaka.

Galamērķu izvēle ir daļa no tā, kas Itaku atšķir no citiem operatoriem, uzskata Itaka Latvija un Itaka Lietuva vadītājs Dominiks Milovskis (Dominik Milowski). «Mēs piedāvājam jaunus galamērķus. Viens no ilgstoši populāriem Latvijas tūristu ceļošanas galamērķiem ir Turcijas pilsēta Antālija. Itaka piedāvā valsts rietumu daļu, piemēram, Bodrumu, Izmiru, Kušadasi, kas ir Stambulas elites sabiedrības iecienīts reģions. Tāpat piedāvājam ceļojumus uz Krētu, taču nevis uz visiem labi zināmo Heraklionu, bet uz Haniju, kas atrodas salas rietumos. Otra Grieķijas sala, ko piedāvājam, ir Zakintas. Tas ir absolūts bestsellers katrā no mūsu kompānijām, jo tur var pavadīt gan relaksējošas brīvdienas kopā ar ģimeni, gan baudīt lielisku naktsdzīvi. Pieprasīts galamērķis ir vēl līdz galam neatklātā pērle Vidusjūras reģionā – Albānija. No šīs valsts Tūrisma ministrijas esam saņēmuši atzinību par to, ka esam turp aizveduši vislielāko tūristu skaitu,» klāsta D. Milovskis. Viņš uzsver, ka Itakas mērķis ir mainīt Latvijas tūristu paradumus. «Čarterreisus uz Nosibe (Nosy Be) Madagaskarā nodrošina Boeing 676, uz kuģa klāja var uzņemt 267 pasažierus, un bez tehniskās nolaišanās degvielas uzpildei lidot 11 stundas no vietas. Līdz šim šādi čarterreisi no Latvijas netika veikti,» saka D. Milovskis. Šobrīd kompānija neplāno pievienot jaunus galamērķus. «Tā kā esam nesen sākuši darbību, nogaidīsim, kā reaģēs tirgus. Nākamajos gados piedāvāsim citus vasaras sezonas galamērķus,» viņš sola. Lietuvā šobrīd tās piedāvājuma klāstā ir 12 galamērķi, bet Polijā – 65. Šobrīd kompānija gatavo ziemas sezonas produktus, tostarp ir gan piedāvājumi slēpotājiem, gan eksotiskie galamērķi.

Kopš 2009. gada Itaka ir lielākais tūrisma operators Polijā. Pēdējos gados kompānija fokusējās uz jaunu galamērķu ieviešanu, no kuriem daudzi ir kļuvuši par dižpārdokļiem. «Ir veiktas investīcijas galamērķa pārvaldības uzņēmumu atvēršanā vairākās vietās. Pirms trim gadiem Itaka iegādājās vienu no lielākajiem tūroperatoriem Čehijā – Cedok, kurš tirgū darbojās kopš 1920. gada. Tas bija veiksmīgs solis kompānijas attīstībā. Turpinājām dažādot ģeogrāfiskos virzienus. Nolēmām iet uz ziemeļiem un sākt darboties Baltijā. 2017. gada beigās tika izveidots uzņēmums Itaka Lietuva, kas aug strauji, piesaista arvien vairāk jaunu klientu. 2018. gada decembrī tika izveidota kompānija arī Latvijā,» stāsta D. Milovskis.

Visu rakstu Nāk ar ambīcijām lasiet 31. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nepilna gada darbības Polijas tūrisma operators «Itaka» sīvās konkurences un zemā pieprasījuma dēļ septembrī pārtrauks darbu Latvijā, pastāstīja «Itaka Latvija» izpilddirektors un «Itaka» valdes loceklis Dominiks Milovskis.

Viņš skaidroja, ka «Itaka» Latvijas tirgu plāno atstāt līdz ar klientu pēdējo atgriešanos no ceļojumiem vasaras sezonā, kas būs šā gada 20.septembrī.

Milovskis stāstīja, ka patlaban «Itaka Latvija» kā jauns tūrisma operators tirgū saskaras ar augstu cenu spiedienu. «Šāda situācija būtu turpinājusies arī nākamajās sezonās. Latvijā izaicinājums ir tas, ka piedāvājuma cenām jābūt zemākām par izmaksām,» viņš skaidroja.

Viņš atzīmēja, ka «Itaka» ir svarīgi strādāt balansētā konkurencē, kas nodrošina rentablu un ilgtermiņa darbību tūrisma nozarē. Nākamajās sezonās «Itaka» nesaskata šādu iespēju, līdz ar to tūrisma operatora vadība pieņēmusi lēmumu koncentrēties uz Lietuvas tirgu. «Taču mēs turpināsim vērot Latvijas tūrisma tirgus tendences un meklēsim iespējas atsākt darbību,» piebilda «Itaka» valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir paaugstinājusies popularitāte dažādiem tematiskajiem ceļojumiem – kulinārijas ceļojumiem, sevis izzināšanas ceļojumiem, dažādu sporta aktivitāšu ceļojumiem, raksturīgākās tendences tūrisma nozarē komentē tūrisma aģentūras Kolumbs pārstāve Līga Jansone.

Galamērķu izvēle ļauj secināt, ka cilvēki izvēlas ceļot ne tikai, lai vienkārši atpūstos, bet lai sevi pašizglītotu kādā sev tīkamā nozarē.

Tāpat populāri kļūst biznesa ceļojumus apvienot ar atpūtas braucieniem - Bleisure travel. Pastiprinās tendence, ka cilvēki paņemt klāt pāris dienas komandējuma noteiktajam laikam, lai izbaudītu tās vietas šarmu arī kā tūristi.Tāpat arvien vairāk uzņēmumu izlemj komandas saliedēšanās pasākumos doties uz ārvalstīm, tādējādi apvienojot patīkamo un lietderīgo. Darbinieki šādus ceļojumus ļoti novērtē, jo tie ir ne tikai izglītojoši un uz saliedētību vērsti, bet arī izklaidējoši.

Vaicāta par šo gadu tūrisma nozarē, L.Jansone teic, ka tas bijis pozitīvs gan klientu pieprasījuma ziņā, gan apgrozījuma ziņā. Novērots, ka cilvēki ceļo vairāk nekā iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ievērojot Eiropas Aviācijas drošības pārvaldes (EASA) noteikto aizliegumu no Viļņas lidostas otrdien netika atļauts pacelties Polijas čārterreisu aviokompānijas «Smartwings» lidmašīnai «Boeing 737 MAX 8», kam bija paredzēts nogādāt Madeirā Polijas tūroperatora «Itaka» klientus.

154 pasažieri nogādāti Madeirā ar citu lidmašīnu, ziņu aģentūrai BNS pastāstīja Lietuvas valsts lidostu operatora «Lietuvos oro uostai» sabiedrisko sakaru vadītājs Marjus Zeleņus.

Jau ziņots, ka otrdien EASA aizliedza visus «Boeing 737 MAX» lidojumus Eiropas Savienības gaisa telpā, jo ir bažas par šo lidmašīnu drošību, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājai bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga saglabā vadošo lomu reģionā, plāno pasažieru skaita kāpumu un jaunu infrastruktūru

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce. Viņa sāk ar ļoti labu ziņu. Proti, lidosta saņēmusi Eiropas Komisijas atzinumu, ka Latvijas valsts dividenžu politika attiecībā uz lidostu nav uzskatāma par valsts atbalstu. Tas nozīmē, ka no 2018. g. līdz 2023. g. lielāko daļu dividenžu varēs atstāt uzņēmuma rīcībā infrastruktūras projektu attīstībai. «Tas savukārt nozīmē, ka lidostas attīstības 6. kārta būs simtprocentīgi.»

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai tiešām tā ir, ka nekur un nekad ES valstis lidostas neatbalsta?

Lidostas virs pieciem milj. pasažieru nē. EK ļoti strikti seko avioindustrijas un valsts attiecībām .

Komentāri

Pievienot komentāru