Ir paaugstinājusies popularitāte dažādiem tematiskajiem ceļojumiem – kulinārijas ceļojumiem, sevis izzināšanas ceļojumiem, dažādu sporta aktivitāšu ceļojumiem, raksturīgākās tendences tūrisma nozarē komentē tūrisma aģentūras Kolumbs pārstāve Līga Jansone.
Galamērķu izvēle ļauj secināt, ka cilvēki izvēlas ceļot ne tikai, lai vienkārši atpūstos, bet lai sevi pašizglītotu kādā sev tīkamā nozarē.
Tāpat populāri kļūst biznesa ceļojumus apvienot ar atpūtas braucieniem - Bleisure travel. Pastiprinās tendence, ka cilvēki paņemt klāt pāris dienas komandējuma noteiktajam laikam, lai izbaudītu tās vietas šarmu arī kā tūristi.Tāpat arvien vairāk uzņēmumu izlemj komandas saliedēšanās pasākumos doties uz ārvalstīm, tādējādi apvienojot patīkamo un lietderīgo. Darbinieki šādus ceļojumus ļoti novērtē, jo tie ir ne tikai izglītojoši un uz saliedētību vērsti, bet arī izklaidējoši.
Vaicāta par šo gadu tūrisma nozarē, L.Jansone teic, ka tas bijis pozitīvs gan klientu pieprasījuma ziņā, gan apgrozījuma ziņā. Novērots, ka cilvēki ceļo vairāk nekā iepriekš.
Par gada notikumiem tūrismā L.Jansone uzskata Itaka Latvija un TUI Baltics tūroperatoru ienākšanu Latvijas tirgū – tūrisma aģentūras spēs piedāvāt lielāku galamērķa izvēli un klientam draudzīgākas cenas. Tāpat gada notikums bija arī Latvijas simtgades pasākumi un tūristu skaita pieaugums šo svētku ietekmē. Tūristi izmantoja iespēju apskatīt Latviju un piedalīties dažādos svētku pasākumos visa gada garumā.
Ieskicējot nākamo gadu, L. Jansone teic, ka būtiskas izmaiņas gaida visus komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējus, jo mainoties Latvijas likumdošanai, mainīsies arī prasības no tūrisma operatoriem un aģentiem, vēršoties pret un kontrolējot negodīgas komercprakses piekritējus tūrisma nozarē.
Tāpat kā visās citās nozarēs arī tūrismā jau 2018.gads atnesa būtiskas izmaiņas personu datu aizsardzības jautājumos, liekot uzņēmējiem ieviest stingrākas prasības un sniegt vairāk informācijas patērētājiem, par to kur un kā viņa personas dati tiek un tiks izmantoti. Šīs izmaiņas dažādos tūrisma produktu iegādes procesos varētu būt arī vēl visu 2019.gadu, jo izmaiņu ieviešana prasa laiku un uzņēmumos viss notiek pakāpeniski.