Veikalu tīklos "Mego" un "Citro" novērota pastiprināta iepirkšanās aktivitāte un to vadība aicina iedzīvotājus nekrist panikā, bet saprātīgi izvērtēt nepieciešamību veidot pārtikas uzkrājumus.
Salīdzinājumā ar iepriekšējās nedēļas ceturtdienu vakar, 12. martā, mazumtirdzniecības veikalu tīkla "Mego" apgrozījums pieaudzis par 30%. Visvairāk tiek izpirkts tualetes papīrs, konservētie produkti un preces ar ilgu derīguma termiņu, biznesa portālam db.lv pastāstīja "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans.
Jautāts, kādā veidā "Mego" nodrošina sabiedrības un darbinieku veselību ārkārtas situācijas laikā, I. Šihmans sacīja, ka "tiek ievērotas visas sanitārās normas un regulāri tiek veikti uzkopšanas un dezinfekcijas darbi – tiek tīrīti iepirkumu grozi un ratiņi, kasieri pastiprināti dezinficē kases aparātu zonas, kā arī tiek izmantoti cimdi visos nepieciešamajos gadījumos".
"Darbinieki un klienti aicināti neļauties panikai un neuztraukties par preču nepieejamību, jo krājumi "Mego" noliktavās ir pietiekami, un katru rītu plaukti tiek papildināti ar trūkstošajām precēm," akcentēja "Mego" pārstāvis.
Vaicāts, kāda būtu "Mego" rīcība, ja situācija saistībā ar koronavīrusu Latvijā vēl vairāk saasinātos, I. Šihmans atbildēja: "Šobrīd mēs izskatām visus situācijas attīstības scenārijus un aktīvi sekojam līdzi informācijai no atbildīgajām iestādēm, bet līdz šim nav izsludināta informācija par veikalu slēgšanu vai darba laika ierobežojumiem. Pagaidām vēlamies saglabāt vēsu prātu gan mūsu darbinieku, gan apmeklētāju vidū un neiniciēt paniku."
"Mego" administrācija patlaban turpina darbu birojā.
Visi darbinieki instruēti atbilstoši atbildīgo institūciju izplatītajai informācijai saistībā ar Covid-19 infekciju un aicināti pastiprināti pievērst uzmanību savai veselībai.
Savukārt SIA "Latvian Retail Management" (veikalu tīkls "CITRO") valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers sacīja, ka saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatību un ārkārtas situācijas izziņošanu Latvijā vakar "CITRO" mazumtirdzniecības veikalu tīklā novērots kopējā pirkumu skaita pieaugums par 15%.
Tiek prognozēts, ka brīvdienās pieprasījums varētu augt straujāk.
Tas tāpēc, ka reģionos iedzīvotāju aktivizācija notiek nedaudz lēnāk un vēlāk kā lielajās pilsētās.
Salīdzinot dažādas pārtikas produktu grupas, kas iekļautas "CITRO" sortimentā, visstraujāk pieprasījums ir audzis pēc miltu un graudaugu produktiem par 91%, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu. Par 40% audzis pieprasījums pēc dažāda veida garšu pastiprinātājiem un piedevām – eļļām, mērcēm un garšvielām. Tāpat pieprasījums audzis pēc saldētajiem produktiem par 29%, augļu un dārzeņu konserviem par 30%, kā arī pēc sauso zupu maisījumiem un buljona par 29%.
Savukārt nepārtikas preču segmentā uz pusi jeb par 50% audzis pieprasījums pēc dažādām saimniecības precēm, piemēram, tīrīšanas līdzekļiem un tualetes piederumiem, bet par 32% audzis pieprasījums pēc ķermeņa kopšanas līdzekļiem. Vienlaikus augstāks pieprasījums ir arī pēc dzīvnieku barības produktiem par 6%.
Novērtējot pieprasījuma tendences un rezerves noliktavās, šobrīd "CITRO" veikalu tīklā nav pamata satraukumam par atsevišķu produktu iztrūkumu šā brīža pieprasījuma pieauguma dēļ, ir izveidotas produktu uzkrājumu rezerves un "CITRO" veikalu plaukti katru dienu tiek papildināti.
Vietējo uzņēmumu veikalu tīkla "CITRO" vadība pastiprināti seko līdzi jaunākajām ziņām saistībā ar Covid-19 izplatību un atbilstoši tam instruē darbiniekus par piemērotāko rīcību, kā arī kontrolē higiēnas normu ievērošanu un SPKC ieteikumu īstenošanu, lai mazinātu vīrusa izplatību. Vienlaikus darbiniekiem ir sagatavots informatīvs rīcības dokuments ikdienas drošības normu ievērošanai.
Sekojot līdzi notikumu attīstībai, iekšēji ir izveidota operatīvā darba grupa, kas ikdienā monitorē situācijas attīstību un pieņem operatīvus lēmumus atbilstoši esošai situācijai, sacīja I. Kelmers. Tāpat uzņēmumā ir veikti drošības pasākumi, lai samazinātu tiešo kontaktu skaitu – iespēju robežās samazināts sanāksmju skaits, administrācijas darbiniekiem nodrošinātas attālinātā darba iespējas, izmantojot mūsdienu digitālos risinājumus.
Papildus tam "CITRO" zīmols tomēr aicina iedzīvotājus saprātīgi izvērtēt nepieciešamību veidot pārtikas uzkrājumus un nepakļauties ažiotāžai. "Koronavīrusa pandēmijas laikā - individuāla higiēna un svaigi produkti ik dienu ir labākais ieguldījums veselībā!" uzsvēra I. Kelmers.
TEV VARĒTU INTERSĒT ARĪ: