FanApps izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem.
Šobrīd SIA Sportrocket.net izstrādātā mobilā lietotne FanApps ir gan Aļonai Ostapenko, gan pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam, kuri to izmanto ceļā uz olimpiādi. Pavisam drīz būs arī Ghetto Games aplikācija. Izstrādes procesā ir mobilās lietotnes arī citiem sportistiem. Anrijs Brencāns, FanApps dibinātājs, pats ir bijis profesionāls sportists, zina šīs «maizītes» garšu un ar kuru roku ir pelnījis naudu. Anrijs ir vadījis Latvijas Handbola federāciju, kas deva iespēju būt arī Latvijas Olimpiskajā komitejā, Eiropas Handbola federācijā un dažādos starptautiskos notikumos. Tur viņš pamanīja problēmu – sportisti nekomunicē ar saviem faniem. «Pašmērķis nav dot ziņu, bet gan veidot kanālu, ar kuru pelnīt naudu. Šodien sports ir bizness, un tiek lauzti šķēpi, kā tikt pie naudas. Šī aplikācija ir nopietns kanāls līgām, klubiem un atlētiem, kā sevi pareizi pozicionēt fanu un sponsoru priekšā un tikt pie naudas,» klāsta Anrijs.
Kopā ar dēliem
Pagājušajā vasarā Anrijs ar dēliem Kristapu un Kasparu, kuri strādā un dzīvo Amerikā, sprieda, kā varētu veidot kaut ko kopīgu un interesantu, apvienojot kompetences, zināšanas un naudu. Nonākuši pie secinājuma, ka katram ir savas kompetences digitālajā un sporta industrijā, un nolēma veidot sporta fanu aplikācijas. «Man ir tā laime, ka man ar dēliem ir kopīgas intereses gan biznesā, gan sportā. Viņiem ir savi paralēlie biznesi, kā jau jaunākas paaudzes cilvēki viņi ir vairāk aizņemti, tāpēc nonācām pie tā, ka ar viņu atbalstu es varu vadīt šo projektu,» stāsta Anrijs. Šobrīd FanApps attīsta viņa uzņēmums SIA Sport- rocket.net, bet ar laiku plānots dibināt atsevišķu kompāniju. Līdz šim projekts finansēts no personīgajiem līdzekļiem. «Plānojam piesaistīt investīcijas jaunu produktu izstrādei, tirgus paplašināšanai un biznesa mērogošanai. Īpaši svarīgas ir kompetences, kas pavada finansējumu. Taču gribam piesaistīt investīcijas brīdī, kad esam pilnīgi pārliecināti par projekta ilgtspēju,» saka Anrijs.
Proaktīva komunikācija
«Piedāvājam šo kā pamatkanālu komunikācijai. Sportā ir pierasts informēt par to, kā ir gājis sacensībās, bet tas ir par pagātni, piemēram, ieliekot fotogrāfijas, kur sportists ir ar medaļu, kā fani kādam aplaudēja vai lēja rūgtas asaras. Šī visa ir komunikācija pēc tam. Aplikācijai ir nedaudz cita nozīme – tā piedāvā viedo ziņapmaiņu, kas ir papildu komunikācija fanu lapām. Šī ir proaktīva komunikācija. Aplikācija dod iespēju apsteigt notikumu, dodot iespēju tam sagatavoties ne vien sportistam, bet arī faniem,» saka Anrijs.
Visu rakstu lasiet 20. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!