Sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām domātu mobilo lietotņu izstrādātājs "FanApps" šogad plāno 24 aplikācijas – pa divām katru mēnesi.
Pērn uzņēmums izstrādāja sešas mobilās lietotnes, piemēram, tenisistei Aļonai Ostapenko, pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam, "Ghetto Games", U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīram, basketbola klubam "Ventspils".
Šā gada pirmajā pusē plānots izstrādāt pamatīgāku analītikas bloku, lai klienti var ātrāk reaģēt uz dažādiem statistikas signāliem. Jau šobrīd ir pieejams daudz dažādu datu, taču nereti cilvēkiem ir grūti saprast, ko tie nozīmē un kā ar tiem strādāt. "Plānots iedot sešus septiņus kontroles skaitļus, kam sekot līdzi un kas liecinātu par kopsakarībām un palīdzētu saprast, kā rīkoties," teic Anrijs Brencāns, "FanApps" (SIA "Fan Apps") līdzdibinātājs.
Uzņēmums izmēģina spēkus arī ārpus Latvijas. Nākotnē A. Brencāns saskata potenciālu ASV tirgū. Tur plānots fokusēti izvēlēties dažus sporta veidus, kur ir pieprasījums un maksātspēja, kā arī samērā īss pārdošanas cikls. "Pārdošanas cikli ir dažādi. Sākumā pievērsīsim uzmanību tiem sporta veidiem, kur tas ir īsāks," viņš teic. Potenciāls esot arī Austrumeiropā, kur ir pieprasījums pēc tehnoloģijām, bet vēl pietrūkstot veiksmīgu piemēru, kā tās integrēt. "Domāju, ka ar futbolu spēsim radīt labu piemēru, turklāt šajā jomā resursi mārketinga aktivitātēm ir brīvāk pieejami, nekā citos sporta veidos," piebilst A. Brencāns.
Salīdzinot atsaucību dažādās valstīs, viņš spriež, ka Austrumeiropā cilvēki ir gatavi ieteikt kādu, kam risinājums varētu būt noderīgs. Savukārt Skandināvijā cilvēku atvērtība nav tik liela un tāpēc ir sarežģītāk saprast viņu vajadzības. E-pastu mārketinga analīze liecina, ka 80% e-pastu tiek atvērti telefonā, kas liek domāt par to, kā veidot šo ziņojumu dizainu. A. Brencāns secina, ka tiem jābūt pielāgotiem šīm ierīcēm, kā arī jābūt īsākiem un konkrētākiem, kā arī dotu signālu uzspiest uz kādu no podziņām un aiziet uz mājaslapu, kur sagaida nākamais komunikācijas elements.
Pērn sāka veidoties neformāla Latvijas sporta tehnoloģiju uzņēmumu apvienība. Iespējams, šogad varētu tikt dibināta nozares asociācija. "Prieks, ka šīs jomas uzņēmumi sāk sevi apzināties kā sporta tehnoloģiju industriju. Mūsu pulkā ir gan jaunuzņēmumi, gan pieredzējušie "buki" un ir plāns, ka šogad mēs varētu formalizēt savu darbību un izveidot asociāciju," norāda A. Brencāns.
DB jau rakstīja, ka 2018. gada vasarā A. Brencāns ar dēliem Kristapu un Kasparu, kuri strādā un dzīvo Amerikā, sprieda, kā varētu veidot kaut ko kopīgu un interesantu, apvienojot kompetences, zināšanas un naudu. Nonākuši pie secinājuma, ka katram ir savas kompetences digitālajā un sporta industrijā, un nolēma veidot sporta fanu aplikācijas.
SIA "FanApps" izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. "FanApps" dibinātājs Anrijs Brencāns ir bijis profesionāls sportists un ir vadījis Latvijas Handbola federāciju, kas viņam deva iespēju būt arī Latvijas Olimpiskajā komitejā un Eiropas Handbola federācijā. Karjeras gaitā viņš ievēroja problēmu – sportisti nekomunicē ar saviem faniem.
"Piedāvājam šo kā pamatkanālu komunikācijai. Sportā ir pierasts informēt par to, kā ir gājis sacensībās, bet tas ir par pagātni, piemēram, ieliekot fotogrāfijas, kur sportists ir ar medaļu, kā fani kādam aplaudēja vai lēja rūgtas asaras. Šī visa ir komunikācija pēc tam. Aplikācijai ir nedaudz cita nozīme – tā piedāvā viedo ziņapmaiņu, kas ir papildu komunikācija fanu lapām. Šī ir proaktīva komunikācija. Aplikācija dod iespēju apsteigt notikumu, dodot iespēju tam sagatavoties ne vien sportistam, bet arī faniem," iepriekš minējis A. Brencāns. Uzņēmuma izstrādāto mobilo lietotņu mērķis ir veidot kanālu, ar kuru palīdzēt sportistiem, klubiem, sporta līgām un federācijām pareizi pozicionēt sevi fanu un sponsoru priekšā un piekļūt finansējumam.
2019. gada rudenī "FanApps" ir uzņemts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ventspils biznesa inkubatorā. "Tas apliecina kompānijas un mūsu produkta inovatīvo dabu un lielu tirgu iekarošanas iespējas," teic A. Brencāns.