Sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām domātu mobilo lietotņu izstrādātājs "FanApps" 2019. gadu noslēdz ar sešām aplikācijām.
"FanApps" pērn izstrādājis aplikāciju Aļonai Ostapenko, pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam, "Ghetto Games", U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīram, basketbola klubam "Ventspils", kā arī vienu mobilo lietotni, kur "FanApps" ir izstrādātājs un uzturētājs, bet kuras nosaukums netiek atklāts. "T.s. white-label aplikācijas ir viens no mūsu mērķiem, jo mums pats svarīgākais ir dot pievienoto vērtību. Tas, kā sportisti izmanto aplikāciju, ir viņu brīva izvēle," teic Anrijs Brencāns, SIA "Fan Apps" līdzdibinātājs.
Nesen kā pabeigta arī video bloga 11TV mobilā lietotne "Sporta ekspertu komentāri un viedokļi par aktuālajiem notikumiem sportā un par Latvijas atlētu sniegumiem pasaulē". "Šis ir nedaudz atšķirīgs formāts un aplikācija tika papildināta un tāpēc man ir liels prieks, ka mūsu piedāvātais risinājums derēja arī šādam formātam," saka A. Brencāns.
Procesā ir arī mobilā lietotne "Baltic Futsal League", kurā piedalās piecas valstis, kuru vidū ir arī Latvija. Tā dienasgaismu varētu ieraudzīt sezonas otrajā pusē pavasarī, kad to plānots izmantot finālspēļu laikā, lai sponsoriem varētu nodemonstrēt jaunas iespējas.
Viņš stāsta, ka uzņēmuma attīstība norit pēc plāna un katra nākamā mobilā lietotne ir ar klienta izvēlētām papildu funkcijām, taču par pamatu tiek izmantots "FanApps" bāzes modelis.
"Vidēji cilvēki telefona ekrānā pavada trīs stundas un 15 minūtes dienā, nedēļas laikā izmantojot apmēram 30 dažādas aplikācijas. Sporta organizācijām un sportistiem ir jāspēj novērtēt, vai viņa sporta veidam vai līgai ir vieta šajā laikā un vai tā vēlas tikt pamanīta. Ikviens cīnās par auditorijas uzmanību un vēlas atņemt šīs trīs vai četras minūtes kādam citam. Es nebaidos no šī vārda "atņemt" - šis ir bizness. Ne jau fiziski kāds kādam kaut ko atņem, bet gan dara to ar savu meistarību. Kad ir izdevies iegūt šo laiku, ir jautājums par to, ko darīt, lai sekotājs atgrieztos vēl un vēl," teic A. Brencāns.
Vaicāts, vai mērķis ir kļūt par ikdienā lietojamu mobilo aplikāciju, viņš norāda, ka tas ir atkarīgs no konkrētās koncepcijas, jo, ja ir šāda vēlme, jābūt spējai nodrošināt piemērotu saturu. Uzņēmējs gan piebilst, ka saturam nav jābūt mērāmam pēc iespējas vairāk rindkopās - informācijai jābūt stratēģiski izsvērtai.
"Runājot līdzībās - cilvēkiem ir iespēja ēst gan pie bufetes galda, gan restorānā vairākas kārtas.Ko viņi no tā atceras? Visticamāk, pie bufetes galda daudzi pārēdas, neatceroties, ko tieši apēda, bet pēc restorāna apmeklējuma precīzi zini, ko garšīgu nobaudīji. Mēs palīdzam veidot aplikācijas struktūru tā, lai lietotāji atcerētos tur redzēto saturu un lai viņiem būtu interesanti veltīt kādu minūti savam mīļākajam sporta veidam. Sporta bizness ir mainījies. Medaļu vai kausu iegūst retais. Tā ir veiksme un apstākļu sakritība, ko brīžiem nevar ietekmēt. Taču var ietekmēt procesu līdz šim notikumam, stāstot, kā sportisti ēd brokastis vai kā trenējas," teic A. Brencāns.
Šobrīd "FanApps" izstrādātajām aplikācijām kopumā ir pieci tūkstoši lietotāju. A. Brencāns lepojas, ka uznirstošo paziņojumu atvēršanas koeficients ir aptuveni 20%. Viņš uzsver, ka ir svarīgi, kā tiek segmentēts saturs, kas tiek pateikts. Reizēm galvenais tiek pateikts šajā īsajā paziņojumā un ir svarīgi apzināties, kas ir svarīgākais - lai lietotājs uzklikšķina uz paziņojuma vai iegūst informāciju.
2019. gada rudenī "FanApps" ir uzņemts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ventspils biznesa inkubatorā. "Tas apliecina kompānijas un mūsu produkta inovatīvo dabu un lielu tirgu iekarošanas iespējas," teic A. Brencāns.
Db jau rakstīja, ka 2018. gada vasarā A. Brencāns ar dēliem Kristapu un Kasparu, kuri strādā un dzīvo Amerikā, sprieda, kā varētu veidot kaut ko kopīgu un interesantu, apvienojot kompetences, zināšanas un naudu. Nonākuši pie secinājuma, ka katram ir savas kompetences digitālajā un sporta industrijā, un nolēma veidot sporta fanu aplikācijas.
SIA "Fan Apps" izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. "FanApps" dibinātājs Anrijs Brencāns ir bijis profesionāls sportists un ir vadījis Latvijas Handbola federāciju, kas viņam deva iespēju būt arī Latvijas Olimpiskajā komitejā un Eiropas Handbola federācijā. Karjeras gaitā viņš ievēroja problēmu - sportisti nekomunicē ar saviem faniem.
"Piedāvājam šo kā pamatkanālu komunikācijai. Sportā ir pierasts informēt par to, kā ir gājis sacensībās, bet tas ir par pagātni, piemēram, ieliekot fotogrāfijas, kur sportists ir ar medaļu, kā fani kādam aplaudēja vai lēja rūgtas asaras. Šī visa ir komunikācija pēc tam. Aplikācijai ir nedaudz cita nozīme - tā piedāvā viedo ziņapmaiņu, kas ir papildu komunikācija fanu lapām. Šī ir proaktīva komunikācija. Aplikācija dod iespēju apsteigt notikumu, dodot iespēju tam sagatavoties ne vien sportistam, bet arī faniem," iepriekš minējis A. Brencāns.
Uzņēmuma izstrādāto mobilo lietotņu mērķis ir veidot kanālu, ar kuru palīdzēt sportistiem, klubiem, sporta līgām un federācijām pareizi pozicionēt sevi faniem un sponsoriem un piekļūt finansējumam.