Daļā no Lietuvas autoceļu būves un rekonstrukcijas projektiem, kas īstenoti laikā no 2008. līdz 2017.gadam, iespējams, pieļauta dokumentu viltošana un patiesībā izmantoti nekvalitatīvāki materiāli, secināts Lietuvas Autoceļu direkcijas veiktajā auditā.
Kā izteicies līdzšinējais satiksmes ministrs Roks Masjulis, kas atjauninātajā valdībā šo amatu vairs neieņems, audits uzrādījis ļoti plaša mēroga ļaunprātības ceļu būvē.
«Nebūt nav tā, ka negodīgi būtu strādājuši visi uzņēmumi - bija arī tādi, kuri pieļāvuši kļūdas, bet tās atzinuši un izlabojuši, tomēr ir arī ļoti sarežģīti gadījumi, kad būvuzņēmēji ne tikai mēģina savus nodarījumus slēpt, bet arī meklē politisku aizstāvību augsta līmeņa vadītāju kabinetos,» viņš norādījis.
Autoceļu direkcijas ziņojumā uzsvērts, ka daļa būvuzņēmēju vairās uzņemties atbildību par pārkāpumiem un izlabot darbā pieļautos defektus, uzrāda nepatiesus analīžu rezultātus un cenšas vilkt procesus garumā.
Direkcijas vadītājs Vitālijs Andrejevs pastāstījis, ka atklāti gadījumi, kad ceļu projektēšanā un būvniecībā nav ievērotas prasības attiecībā uz kvalitāti. Pēc viņa teiktā, daļa defektu tiks novērsti jau šā gada laikā, bet daļu nāksies atlikt uz nākamo gadu. Minēti gadījumi, kad šķembu kārtā izmantots nekvalitatīvāks un lētāks materiāls, kad šī kārta izrādījusies plānāka par paredzēto, kad nav ieklāts nepieciešamais sala izturīgais slānis vismaz 25 centimetru biezumā un pieļauti citi pārkāpumi.
Pagājušā gada laikā veiktajā ceļu kvalitātes auditā izvērtēti kopumā 33 autoceļi un konstatēts, ka gandrīz 90% no tiem neatbilst kvalitātes prasībām, tai skaitā 18 ceļiem atklāti būtiski pārkāpumi, kuru dēļ šos objektus vispār nedrīkstēja pieņemt.