Nevajadzīgu stresu un satraukumu pirms centralizētā eksāmena vēsturē 9. klasēm un matemātikā 12. klasēm šodien nācās piedzīvot septiņu Liepājas izglītības iestāžu skolēniem, pedagogiem un bērnu vecākiem – eksāmenu materiāli no Izglītības un zinātnes ministrijas noteiktajā laikā Izglītības pārvaldē netika saņemti. Līdz ar to eksāmena sākums vairākās skolās aizkavējās pat par vairākām stundām.
Kā informēja Liepājas Domes Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova, šorīt plkst. 7.10, atverot saņemto pasta sūtījumu no ministrijas, atklājies, ka eksāmenu materiāli gan vēsturē, gan matemātikā trūkst septiņām izglītības iestādēm. Par to nekavējoties informēts Izglītības satura un eksaminācijas centrs ( ISEC). Eksāmenu materiālus solīja plkst. 9.00 atsūtīt elektroniski, taču nejaušas sakritības dēļ vairākās skolās elektroniskais pasts nedarbojās, un sūtījums pienāca krietni vēlāk.
Skolotājiem vēl steigā vajadzēja visus materiālu sakopēt, piemēram, Dr. Aicinājuma 5. vidusskolā matemātikas eksāmenam vien bija jāsakopē 97 eksemplāri uz 4-5 lapām no abām pusēm. Tas prasīja laiku, un eksāmenu sākums četrās skolās aizkavējas, sākot no desmit minūtēm līdz pusotrai stundai, radot nevajadzīgu stresu un apmulsumu skolēniem un viņu vecākiem.
Liepājas Domei un Izglītības pārvaldei joprojām paliek neatbildēts jautājums, kur palika Liepājas skolām domātais sūtījums. Domes priekšsēdētāja pirmā vietniece Silva Golde un Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova pauž bažas un neizpratni par Izglītības un zinātnes ministrijas ierēdņu bezatbildību, kas var atstāt zināmu ietekmi arī uz eksāmenu rezultātiem - skolēniem, kuri no rīta bija koncentrējušies uz eksāmenu, nācās piedzīvot nevajadzīgu stresu un neziņu. Pie tam – matemātikas eksāmena rezultāts daudziem vidusskolēniem ir ļoti svarīgs, jo vienlaikus ir arī iestājeksāmens augstskolā.
Liepājas pašvaldība šodien nosūtījusi vēstuli Izglītības un zinātnes ministrijai ar aicinājumu rīkoties atbildīgāk un vērīgāk sekot atbildīgo ierēdņu darbam, nepieļaujot līdzīgas situācijas. Tas rada neuzticību mūsu izglītības sistēmas vadītājiem un met nevajadzīgu aizdomu ēnu par eksāmenu materiālu iespējamo noplūdi.